handdator

Visa fullständig version : Ni som kan Finnen hjälp mig


collieweed
2011-02-25, 05:25
Hej som rubriken lyder så vill jag lära mig finnen så jag har lagt in den som en rutin i benpasset. Kommer som tredje övning efter böj o sen frontböj. Saken är den att jag är så inni helvete långt ifrån att klara av Finnen så jag undrar om det finns några övningar för att bygga upp någon slags styrka för att på så sätt underlätta själva övningen?

O ja jag förstår att det man vill bli bra på det ska man träna, men det är svårt att träna något som man inte klarar....... Ja ni fatttar va!

Baboom
2011-02-25, 07:51
Hej som rubriken lyder så vill jag lära mig finnen så jag har lagt in den som en rutin i benpasset. Kommer som tredje övning efter böj o sen frontböj. Saken är den att jag är så inni helvete långt ifrån att klara av Finnen så jag undrar om det finns några övningar för att bygga upp någon slags styrka för att på så sätt underlätta själva övningen?

O ja jag förstår att det man vill bli bra på det ska man träna, men det är svårt att träna något som man inte klarar....... Ja ni fatttar va!

Träna baksidan?

Kör finnen med händerna bakom ryggen och låt någon hålla i dig och hjälpa till lite. Gå ner själv och låt person dra dig upp.

grondahl
2011-02-25, 07:54
Gör övningen exentriskt och armhäv dig upp igen.

Supermicke
2011-02-25, 10:26
du gör såhär då att du är inte helt rak i kroppen utan typ 90grader med lårben och mage sen curlar du dig då blir det lättare, sen rakare med tiden.

Albin Eriksson
2011-02-25, 10:32
Träna baksidan?

Kör finnen med händerna bakom ryggen och låt någon hålla i dig och hjälpa till lite. Gå ner själv och låt person dra dig upp.

Alternativt lite lite motvikt med rep i cablecross, så slipper man måstet med träningskamrat.

smalis
2011-02-25, 13:03
När jag körde finnen körde jag i latsdragmaskinen + med en bänk framför. Funkade perfekt :)

z_bumbi
2011-02-25, 13:26
Gör övningen exentriskt och armhäv dig upp igen.

Det och/eller att börja med en bänk så att man kör en kortare rörelse. Det finns ganska många som är stela i baksidan och att helt plötsligt dra ut hamstrings med hög belastning kan göra mer ont än vad man vill.

collieweed
2011-02-25, 13:50
Tack för många svar!
Ska träna ben idag så ska tänka på de förslag jag fått och försöka öva på.