handdator

Visa fullständig version : bluetooth högtalare till datorn?


MrBoris
2011-02-24, 09:18
Tja, uttaget till min dator för mina högtalare har gått sönder så jag behöver ett par bluetooth-högtalare för då tror jag det ordnar sig?

Någon med erfarenhet av detta? Kopplar man dem till USB-uttaget eller hur fungerar det? Måste jag ha en speciell dator för att det ska fungera?

Det enda kravet jag har på dem är att de inte ska kopplas till ljudkortet som vanliga högtalare då detta uttag är sönder..

mvh

ViktorLindstrom
2011-02-24, 11:17
Rent spontant känns de som att det är lättare att köpa ett litet ljudkort istället för massa bluetooth grejer. Det finns små usb-ljudkort att köpa som ser ut som ett usb-minne med ett 3,5mm jack på ändan.

Vill ändå ha ett bluetooth grejs, så är det bluetooth-adapter och högtalare som stödjer de.
alternativt om du köper något headset som har 3,5mm och sätter den till högtalarna. så det blir istället för kablarna om du förstår hur jag menar...

Jag vet inte personligen hur det funkar, eller OM det funkar, men möjligheterna finns iaf.

kort och gott, detta kan kanske vara något:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=587214

MrBoris
2011-02-24, 11:34
Rent spontant känns de som att det är lättare att köpa ett litet ljudkort istället för massa bluetooth grejer. Det finns små usb-ljudkort att köpa som ser ut som ett usb-minne med ett 3,5mm jack på ändan.

Vill ändå ha ett bluetooth grejs, så är det bluetooth-adapter och högtalare som stödjer de.
alternativt om du köper något headset som har 3,5mm och sätter den till högtalarna. så det blir istället för kablarna om du förstår hur jag menar...

Jag vet inte personligen hur det funkar, eller OM det funkar, men möjligheterna finns iaf.

kort och gott, detta kan kanske vara något:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=587214
tack f'o'r den, ska titta in det!!!

ViktorLindstrom
2011-02-24, 19:27
Jag vet inte hur bra just den är, men jag rekommenderar att söka runt lite bland ljudkort istället för att försöka hitta bluetooth högtalare.

Hur som helst, om problemet är att du inte har något fungerande ljudkort, så är ett nytt ljudkort en bra väg att gå, och ett usb-ljudkort är en ganska simpel lösning.