handdator

Visa fullständig version : Ser man verkligen bätttre ut deffad?


ballerboy20
2011-02-24, 00:46
Jag funderar på om man verkligen ser bättre ut deffad? Nu menar jag inte de som tävlar utan vanliga hobbymotionärer som de flesta på kolozzeum inklusive mig själv.

Jag har deffat och tappat ganska mycket vikt. Har behållit styrkan i alla övningar förutom bänk/press övningar så några muskler jag nog sannolikt inte tappat.

Men jag är inte nöjd med mitt nya utseende. Jag blev bra mycket mindre under allt fett som jag nu skalat bort än vad jag hade räknat med. Trodde jag skulle vara mycket större. När jag var fetare såg jag betydligt större ut, utan att för den sakens skull se ut att ha högre bodyfat. Det var i alla fall inget någon skulle kunna se med blotta ögat då jag hade t-shirt på mig. Naken såg jag förstås fet ut. Men hur många ser en naken? Inte många om man inte tävlar förstås.

Detta har fått mig att fundera på om man verkligen ser bättre ut som deffad? Är det verkligen värt det? Jag var inte överdrivet fet tidigare men då kunde jag äta som jag ville och träningen var kul, ökade nästan varje pass kändes som. Nu känns allt skit. Måste hela tiden tänka på vad jag stoppar i mig och träningen känns inte lika kul längre. En sak till som stör mig är att jag ser betydligt smalare ut nu i ansiktet än tidigare, ser ut ha mer långsmalt ansikte vilket jag tycker är skitfult. Innan var jag rund i ansiktet vilket jag tyckte såg bättre ut.

Jag funderar starkt på att skita i allting nu och gå tillbaka till mitt gamla upplägg. Tidigare kände jag mig stor och stark. Nu känner jag mig bara som en liten räka och det är förnedrande att se hur andra lyfter mer än mig i bänken. Jag mår inte bra av det här. Vad ska jag göra?

Pelle2
2011-02-24, 00:54
Jag mår inte bra av det här. Vad ska jag göra?

Svarar på din fråga.. gör det du mår bra av!

vrok
2011-02-24, 01:03
Vill du vara fet så var fet?

kalajset
2011-02-24, 01:09
Svarar på din fråga.. gör det du mår bra av!

+1 Absolut, svårare än så behöver det egentligen inte vara.

I övrigt förstår jag problematiken mycket väl. Tror dock man kan lösa den genom att gå ner till riktigt låga procenttal kroppsfettsmässigt, (läs: ensiffrigt i verkligheten), åtminstone om man har massan för att det ska se någorlunda bra ut. Har själv ett antal mindre lyckade deffperioder bakom mig under de år jag tränat. Inte för att jag gick ned mest i muskelmassa eller något sådant, utan helt enkelt för att jag hamnade i någon slags form mellan riktigt deffad och "grov", bulkad. Att varken vara i riktigt bra form eller särskilt stor är verkligen det sämsta av två världar, och något jag aldrig planerar att göra igen.

scout_scatter
2011-02-24, 01:13
Jag kände likadant.

Gick ner från 95 till 80 och kände mig smal och jävlig. Såg bättre ut naken i spegeln, mycket bättre! Men med t-shirt på var det en annan femma. Då såg man självklart mycket mindre ut och det tyckte jag inte om.

Vad du ska göra...

Tja, träningen ska vara rolig och du ska må bra av det! :thumbup:

Kiefz
2011-02-24, 01:14
Det är klart du ska gå upp ett par kilo ut om du känner så. Se ut som Du vill.

tglr
2011-02-24, 01:14
Fanns ju en poll där tjejer fick rösta på fet/smal/vältränad. Fet och smal vann över vältränad faktiskt. Lite OT kanske, men bulka upp igen om du mår dåligt. :thumbup:

StampChamp
2011-02-24, 01:53
Fanns ju en poll där tjejer fick rösta på fet/smal/vältränad. Fet och smal vann över vältränad faktiskt. Lite OT kanske, men bulka upp igen om du mår dåligt. :thumbup:

Det är såna tjejer som vill att man ska ha kvar sitt långa hår, vara rakad överallt, gärna använda foundation och helt enkelt likna en tjej. Jag tycker fett är något kvinnligt i alla fall. :D

Har man lite muskler ser man mer tränat ut och större rent muskulärt med lägre kroppsfett, fettet döljer allt som man har byggt upp.

Lord
2011-02-24, 02:07
Jag kände likadant.

Gick ner från 95 till 80 och kände mig smal och jävlig. Såg bättre ut naken i spegeln, mycket bättre! Men med t-shirt på var det en annan femma. Då såg man självklart mycket mindre ut och det tyckte jag inte om.

Vad du ska göra...

Tja, träningen ska vara rolig och du ska må bra av det! :thumbup:

Sjukt sant, saknar känslan av att se biffig ut i mina icke stretch t-shirtar. Men naken är man fin.

Puzzle
2011-02-24, 02:40
Det är såna tjejer som vill att man ska ha kvar sitt långa hår, vara rakad överallt, gärna använda foundation och helt enkelt likna en tjej. Jag tycker fett är något kvinnligt i alla fall. :D

Har man lite muskler ser man mer tränat ut och större rent muskulärt med lägre kroppsfett, fettet döljer allt som man har byggt upp.

Stick och brinn :D

Män ska vara stora och starka. Inte taniga som småflickor.
En man ska väga som en man - inte som en liten tjej.
Han får gärna klara av att militärpressa en också *cupid*

Men - och det är ett viktigt men - det är min personliga åsikt.
Och den ska män bry sig om lika mycket som att jag bryr mig i att många män vill ha unga, smala, storbröstade blondiner som fnittrar sådär bedårat - dvs inte ett skit.

Man ska trivas med sig själv och träningen ska vara rolig. Ät och var stark och njut av livet och var säker på att de flesta tjejer anser att du ser bättre ut med normalt kroppsfett även om många män säger emot.
Deff är en synnerligen homoerotisk företeelse.

Lepras
2011-02-24, 03:52
Stick och brinn :D

Män ska vara stora och starka. Inte taniga som småflickor.Check
En man ska väga som en man - inte som en liten tjej. Check
Han får gärna klara av att militärpressa en också *cupid* Check

Men - och det är ett viktigt men - det är min personliga åsikt.
Och den ska män bry sig om lika mycket som att jag bryr mig i att många män vill ha unga, smala, storbröstade blondiner som fnittrar sådär bedårat - dvs inte ett skit.

Man ska trivas med sig själv och träningen ska vara rolig. Ät och var stark och njut av livet och var säker på att de flesta tjejer anser att du ser bättre ut med normalt kroppsfett även om många män säger emot.
Deff är en synnerligen homoerotisk företeelse.

Då var man en riktig man i dina ögon då ;)*flex*

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4719013&postcount=575

eiri
2011-02-24, 06:56
utseendet spelar ingen roll imo, det är hårdheten jag är ute efter, känns som man har pump hela tiden ungefär :D

Börje H
2011-02-24, 07:23
Jag funderar på om man verkligen ser bättre ut deffad?

Men jag är inte nöjd med mitt nya utseende. Trodde jag skulle vara mycket större.

Detta har fått mig att fundera på om man verkligen ser bättre ut som deffad?

Nu känns allt skit.

Jag funderar starkt på att skita i allting nu och gå tillbaka till mitt gamla upplägg. Tidigare kände jag mig stor och stark.


Jag mår inte bra av det här. Vad ska jag göra?

Ursäkta om man drar på smilbanden lite men, fyyy faaan vilket I-landsproblem :D

Med reservation för att allt du skriver bara är hittat i trollerilådan.....
Du tränar väl för att må bra? Gör det då. Svårare än så är det inte. Om du tränar/svälter/nojjar för att uppnå nån form av ideal du uppenbart inte gillar så känns det som den optimala självvåldtäkten *slap*

Eddie Vedder
2011-02-24, 08:05
Stick och brinn :D

Män ska vara stora och starka. Inte taniga som småflickor.
En man ska väga som en man - inte som en liten tjej.
Han får gärna klara av att militärpressa en också *cupid*


Skulle vara intressant om du sa så i ett debattsammanhang om genusstrukturer. Samt att en man senare drog till med liknande fast om kvinnor. :D

Kwon
2011-02-24, 08:40
Jag funderar på om man verkligen ser bättre ut deffad? Nu menar jag inte de som tävlar utan vanliga hobbymotionärer som de flesta på kolozzeum inklusive mig själv.

Jag har deffat och tappat ganska mycket vikt. Har behållit styrkan i alla övningar förutom bänk/press övningar så några muskler jag nog sannolikt inte tappat.

Men jag är inte nöjd med mitt nya utseende. Jag blev bra mycket mindre under allt fett som jag nu skalat bort än vad jag hade räknat med. Trodde jag skulle vara mycket större. När jag var fetare såg jag betydligt större ut, utan att för den sakens skull se ut att ha högre bodyfat. Det var i alla fall inget någon skulle kunna se med blotta ögat då jag hade t-shirt på mig. Naken såg jag förstås fet ut. Men hur många ser en naken? Inte många om man inte tävlar förstås.

Detta har fått mig att fundera på om man verkligen ser bättre ut som deffad? Är det verkligen värt det? Jag var inte överdrivet fet tidigare men då kunde jag äta som jag ville och träningen var kul, ökade nästan varje pass kändes som. Nu känns allt skit. Måste hela tiden tänka på vad jag stoppar i mig och träningen känns inte lika kul längre. En sak till som stör mig är att jag ser betydligt smalare ut nu i ansiktet än tidigare, ser ut ha mer långsmalt ansikte vilket jag tycker är skitfult. Innan var jag rund i ansiktet vilket jag tyckte såg bättre ut.

Jag funderar starkt på att skita i allting nu och gå tillbaka till mitt gamla upplägg. Tidigare kände jag mig stor och stark. Nu känner jag mig bara som en liten räka och det är förnedrande att se hur andra lyfter mer än mig i bänken. Jag mår inte bra av det här. Vad ska jag göra?

Dom svälter i Afrika och det där är allt du har att komma med??




JK broskie.

Man ser bättre ut deffad om man har en ansenlig mängd muskler, annars ser man bara tunn ut.

Lovisa
2011-02-24, 09:04
Skulle vara intressant om du sa så i ett debattsammanhang om genusstrukturer. Samt att en man senare drog till med liknande fast om kvinnor. :D

Jag är också kvinna (såklart, med tanke på mitt nick) och jag kan bara hålla med Puzzle. Jag är en stark anhängare av jämställdhet, men det är liksom en annan fråga. Politik versus estetik. Åsikter kontra tycke och smak.

En kille / man får gärna vara rejält byggd. Inte fläskig, men hellre stor och stadig än senig och tunn. Lagom är bäst, men extremt deffade snubbar går bort för min del. Det ser inte naturligt ut, knappast hälsosamt heller för den delen.

Jag bryr mig inte så mycket om vad killar tycker om mitt yttre. Jag har valt att vara muskulös framför smal och traditionellt kvinnlig. Jag trivs med det, trots sambons protester. Om han inte kan acceptera mig sådan som jag är, så är det inte mitt yttre som är problemet utan något annat och djupare. Om jag vore singel skulle jag ha resonerat likadant. Jag älskar träningen och känslan av att vara vältränad. Om det innebär att jag blir bortvald" må det vara hänt. Det är mitt liv och min kropp.

Man skall göra det som man trivs med och vara den man själv vill vara.

Albin Eriksson
2011-02-24, 10:14
Som nämnt tidigare i tråden, och som Lovisa nämner här innan mig:
Man skall naturligtvis sträva efter sitt egna ideal, ingen annans.
Kom på mig själv häromdagen med att raka bort håret på mage/bröst men först senare i prioriteringen ta hand om skägget, brydde mig helt enkelt inte så mycket om det som andra ser utan var mer intresserad av vad jag själv tyckte i detta fallet.

vrok
2011-02-24, 10:24
När det ändå snackas om kolos skeva mansideal så kan jag slänga in att en riktig man ska ha en kropp byggd för att prestera. Hur den ser ut är oviktigt. Tänk stenåldersjägare/insatsstyrkor/specialförband. Ska kunna springa långt med tung packning och samtidigt vara stark för att kunna lyfta ordentligt, och framförallt ha den mentala styrkan att prestera även när kroppen vill lägga av.

Personligen tycker jag att ett lägre BF (absolut inte tävlingsdeffad utan något normalare) utan överflödigt fett är bättre och hjälper mig att prestera ytterligare både mentalt och i naturliga träningsformer så som klättring, springa och diverse kroppsviktsövningar och det är långt ifrån omöjligt att utveckla styrkan på gymmet samtidigt.

hidden
2011-02-24, 11:31
Alltså jag tycker att folk har på forumet har en lite skev bild på "fet". Har man 20% fett så är man automatiskt fet.

Fet för mig är en lite negativt laddat ord. Jag är lönnfet, och har lagt upp massvis med viktnedgångsprogram bara för att mina kompisar är spinkiga och jag vill vara som dem, vill inte se ut som en hydda när jag har en t-shirt på mig. Men nu tänker jag snarare "give a fuck". Tränar för att det är kul och inget annat längre, man blir ju deprimerad när man tänker "bara 20veckor kvar av svält!". <- Och då ska man inte ens tävla i något, utan man går ner i vikt bara för att gå ner i vikt.

Om du vill vara lyckligare, träna precis som du vill. Vill du bli stark? Ja, styrketräna stenhårt och ät som en jävla man istället för någon random med Paris Hilton som förebild :D.

BioTechnican
2011-02-24, 11:57
Varför är det så viktigt för många att se stor ut,
sådär stor ut.

? ? ?

Men kolozzeum känns väldgit "söka tillbaka till gamla könsroller" faktiskt.

Vunnis
2011-02-24, 12:02
(1)Varför är det så viktigt för många att se stor ut,
sådär stor ut.

? ? ?

(2)Men kolozzeum känns väldgit "söka tillbaka till gamla könsroller" faktiskt.
1. Det är coolt.

2. Det var bättre förr.

\o/

Langster
2011-02-24, 12:02
Men kolozzeum känns väldgit "söka tillbaka till gamla könsroller" faktiskt.

Ja verkligen, här trycker vi hårt på att kvinnor bör stå vid spisen och ta hand om barnen och män ska arbeta, helst som skoggshuggare och inte bry sig om sitt yttre.

Sniggel
2011-02-24, 12:28
Eller så gillar vi muskler och försöker inte analysera in så mycket i det.
Det är väl kul att folk kan ha intressen.

Puzzle
2011-02-24, 13:03
Då var man en riktig man i dina ögon då ;)*flex*

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4719013&postcount=575

Jah *cupid*

Skulle vara intressant om du sa så i ett debattsammanhang om genusstrukturer. Samt att en man senare drog till med liknande fast om kvinnor. :D

Hehe, i synnerhet med några politiska feminister närvarande, ja :)
För mig skulle det vara helt i sin ordning.
Vill en man ha en 50-talskvinna eller en lydig liten importfru eller whatever så är han i sin fulla rätt att vilja det. Och om hans kvinna är lika nöjd som honom med tingens ordning så är ju allt frid och fröjd.


Varför är det så viktigt för många att se stor ut,
sådär stor ut.

? ? ?

Men kolozzeum känns väldgit "söka tillbaka till gamla könsroller" faktiskt.

Så... när du tittar på porr så söker du inte efter unga snygga tjejer utan letar efter någon intellektuell och erfaren kvinna i 50-åren som är jämställd?

macsacre
2011-02-24, 13:04
Har du inte några former och bulkar så är det nog inte så snyggt, då ser man bara fet ut, och då kanske det kan vara bra att få bort lite fett så man kan få fram lite former och sedan bulka upp sakta med säkert så att man bevarar så mkt av formen som möjligt under tiden man bulkar.

Om du bulkar och känner att du har former så då anser jag att då kan man lika gärna fortsätta växa.

Kolla på dig själv i spegeln och ser du inte det du vill se så får du träna och äta efter det du vill se i spegeln.

vrok
2011-02-24, 13:16
Så... när du tittar på porr så söker du inte efter unga snygga tjejer utan letar efter någon intellektuell och erfaren kvinna i 50-åren som är jämställd?
50 kanske är lite overkill. Iaf som 28-åring. Beror ju på. Kändisar gör så många ingrepp så man vet aldrig.

Snygga kvinnor runt 40 är det absolut inget fel eller brist på iaf. Lägg till glasögon på det för en extra boost. :cool:

Eddie Vedder
2011-02-24, 13:18
Jag är också kvinna (såklart, med tanke på mitt nick) och jag kan bara hålla med Puzzle. Jag är en stark anhängare av jämställdhet, men det är liksom en annan fråga. Politik versus estetik. Åsikter kontra tycke och smak.

En kille / man får gärna vara rejält byggd. Inte fläskig, men hellre stor och stadig än senig och tunn. Lagom är bäst, men extremt deffade snubbar går bort för min del. Det ser inte naturligt ut, knappast hälsosamt heller för den delen.

Jag bryr mig inte så mycket om vad killar tycker om mitt yttre. Jag har valt att vara muskulös framför smal och traditionellt kvinnlig. Jag trivs med det, trots sambons protester. Om han inte kan acceptera mig sådan som jag är, så är det inte mitt yttre som är problemet utan något annat och djupare. Om jag vore singel skulle jag ha resonerat likadant. Jag älskar träningen och känslan av att vara vältränad. Om det innebär att jag blir bortvald" må det vara hänt. Det är mitt liv och min kropp.

Man skall göra det som man trivs med och vara den man själv vill vara.

Jag håller med. Vet inte varför du citerar mitt inlägg som inte har med saken att göra men jag håller med i alla fall. :)

Puzzle
2011-02-24, 13:28
50 kanske är lite overkill. Iaf som 28-åring. Beror ju på. Kändisar gör så många ingrepp så man vet aldrig.

Snygga kvinnor runt 40 är det absolut inget fel eller brist på iaf. Lägg till glasögon på det för en extra boost. :cool:

Jag kanske ska sätta upp håret i en knut och skaffa glasögon då... ;)

Men det jag ville komma fram till är ju att när man ser på folk för sitt eget höga nöjes skull, så skiter man ganska fullständigt i om de är intelligenta, snälla, jämställda eller ens läskunniga.

Ska man däremot umgås med en person eller leva med någon, så blir ju egenskaperna viktigare än utseendet.

Allt beror ju på vad man ska ha människan till, liksom...

Och ska man ha nån för att titta på, så är inte en deffad manskropp vad en kvinna föredrar.
Däremot föredrar andra män deffade manskroppar.
99 av 100 som ser på deffade män är andra män. Och de som söker på internet efter bilder på deffade män är andra män.

camilla
2011-02-24, 13:28
Om man ser bättre ut deffad eller inte beror ju på hur mycket muskler man har. Har man stor muskelmassa är det snyggt att vara deffad. Har man inte det ser man bara tanig ut, det är inte snyggt enligt mig. Fast har man stora muskler kan man "komma undan" med att ha en del fett också, för då syns musklerna ändå. :)

Beelz
2011-02-24, 13:36
Deffad är ju väldigt individuellt... Jag anser att man är deffad när du har konturer på de större musklerna/ett synligt sexpack, deffad för nån annan kan ju vara 6%BF med muskelfibrer synliga :) jag personligen tycker om min kropp bästa när jag är deffad, kan ha något att göra med att man va lite lönnfet förut ;)


Sent from iPhone

StampChamp
2011-02-24, 14:44
Stick och brinn :D

Män ska vara stora och starka. Inte taniga som småflickor.
En man ska väga som en man - inte som en liten tjej.
Han får gärna klara av att militärpressa en också *cupid*

Men - och det är ett viktigt men - det är min personliga åsikt.
Och den ska män bry sig om lika mycket som att jag bryr mig i att många män vill ha unga, smala, storbröstade blondiner som fnittrar sådär bedårat - dvs inte ett skit.

Man ska trivas med sig själv och träningen ska vara rolig. Ät och var stark och njut av livet och var säker på att de flesta tjejer anser att du ser bättre ut med normalt kroppsfett även om många män säger emot.
Deff är en synnerligen homoerotisk företeelse.

Man kan fortfarande inte undkomma att fett är något kvinnligt tycker jag, män ska ha mindre fett. Sedan menar jag lagom deffad.. lagom hård gillar jag.

Men jag skiter fullständigt i hur folk tycker jag ser ut. De flesta tjejer vill att vi killar ska se ut som små pojkar, i alla fall i min ålder 20-25.

Män är den nya kvinnan 2011.

Sniggel
2011-02-24, 15:46
Stampchamp. Jag tycker det verkar vara ganska olika åsikter om hur en man ska se ut. Iaf när kvinnor kommer upp i lite vuxnare ålder. 17-23 är det säkert vanligare att man tycker det är snyggt med någon som är i lagom bra form men också smal. Men det är nog inte så konstigt då man som kille i den åldern oftast är smalare och inte hunnit bli kraftigt byggd ännu (självklart finns det undantag).
24- 30 tror jag kvinnor kan ändra sina preferenser ganska mycket, vissa behåller sina smakpreferenser för smala killar/män andra kanske tycker att en man är attraktiv om han är kraftig men samtidigt med en del hull. Andra blir uppspelta av en muskulös atletisk kropp medans vissa blir helt avtända av detta.

Sen verkar det ibland vara en del skillnad i vad någon påstår att denne gillar och vad denne faktiskt gillar. Grupptryck kan förtrycka personliga åsikter när det gäller vad man är attraherad av och förstås även vad för sexuella böjelser man har (vad är "ok" att tycka kring fikabordet?).
Jag pratar förstås om både män och kvinnor.

Eddie Vedder
2011-02-24, 15:51
Sedan menar jag lagom deffad.. lagom hård gillar jag.

Lagom är ju inte direkt helt objektivt det heller direkt. Din syn på lagom ka mycket väl vara extremt i andras ögon. Jag vågar hävda att "lagom" med Kolozzeumstandards de facto oftare är just extremt än vad som generellt sett skulle anses vara mer "lagom".

Det blir som diskussioner i stil med "Är det dåligt att......för mycket?" där svaret naturligtvis undantagslöst är ja. Frågan är ju VAD eller NÄR x är "för mycket".

ballerboy20
2011-02-24, 17:37
Kul att det blev så många svar på frågan. Verkar som att det finns väldigt många olika preferenser på vad som är idealiskt utseende. Själv har jag kommit fram till att jag kommer avbryta min deff och börja bygga försiktigt igen. Mitt mål har aldrig varit att se ut som en deffad räka, inte heller har det varit att se ut som en fet styrkelyftare. Målet var helt enkelt att se ut atletisk och välbyggd ut, typ som de grövsta 100meters löparna eller byggarna som tävlar i 80kg klasserna. Tyvärr kan jag konstatera att jag inte har tillräckligt med muskelmassa för att se bra ut deffad. Jag har också smal benstomme vilket blir väldigt tydligt nu när jag är deffad. Mitt långsmala ansikte har också blivit mer framträdande vilket jag absolut avskyr.

Träningen känns inte kul längre. Det är verkligen tråkigt att tappa 10-15kg i bänkpress. Allt tryck, ork känns som bortblåst. Helt meningslöst att träna när man inte kan bli starkare och känner sig helt orkeslös. Lågvolym träning är verkligen urtrist. Träningen blir ju helt bortkastad när man inte kan ha progression i träningen, utan istället hela tiden måste kämpa för att inte tappa massa eller styrka. Och risken finns ju att man då hamnar i det där facket av personer som tränar år efter år men aldrig bygger några muskler om man är för strikt med en diet.

Och jag tvivlar starkt på att någon skulle tycka att jag ser bättre ut nu än tidigare. Det känns också väldigt tråkigt att behöva följa en strikt diet hela tiden även om periodisk fasta har underlättat det en hel del. Men det är inte kul att behöva tänka på sin diet när man går in en matbutik för att handla och ser att det är kampanjpris på nybakta kanelbullar som doftar ljuvligt. Tror inte att jag är menad att vara deffad och smal heller, det är inte min naturliga kroppstyp eller sammansättning. Ser helt enkelt bättre ut med något högre andel kroppsfett och presterar också betydligt bättre då, mår bättre osv.

hugok
2011-02-24, 18:06
Jag började deffa för ett tag sedan men kände precis likadant som du. Passen gick dåligt, kändes som att armarna tunnade ut fortare än vad de borde och det var jobbigt att tänka att man inte kunde trycka i sej allting. Jag gjorde precis som du gjorde nu, slutade.

camilla
2011-02-24, 20:06
Alltså, en kille får inte va smalare än mig, då känner jag mig ju fet! :D

Yes
2011-02-24, 20:17
Man kan fortfarande inte undkomma att fett är något kvinnligt tycker jag, män ska ha mindre fett. Sedan menar jag lagom deffad.. lagom hård gillar jag.

Men jag skiter fullständigt i hur folk tycker jag ser ut. De flesta tjejer vill att vi killar ska se ut som små pojkar, i alla fall i min ålder 20-25.

Män är den nya kvinnan 2011.
Hur ofta träffar du kvinnor som ser ut såhär?
http://mmatrainingworkoutsonline.com/wp-content/uploads/2010/08/david-Tank-abbott.jpg

Nykropp
2011-02-24, 20:54
Hur ofta träffar du kvinnor som ser ut såhär?
http://mmatrainingworkoutsonline.com/wp-content/uploads/2010/08/david-Tank-abbott.jpg

Varje gång jag är i polen. ;)

Långsmal
2011-02-24, 21:15
Varje gång jag är i polen. ;)

haha, vilken kontring :D

ballerboy20
2011-02-24, 22:16
http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/080605/the-rock_l.jpg

Helt acceptabelt bodyfat enligt mig. Med den här formen kan jag fortsätta bygga kontinuerligt och utan att tappa någon styrka överhuvudtaget. Visst ser han slät han ut. Men med kläder på kommer detta se jävligt grovt ut. Och en sån här form kan man hålla utan problem och äta i stort sett vad man vill.

StampChamp
2011-02-24, 22:23
Hur ofta träffar du kvinnor som ser ut såhär?
http://mmatrainingworkoutsonline.com/wp-content/uploads/2010/08/david-Tank-abbott.jpg

Aldrig. Men eftersom de flesta tjejer jag träffar avsaknar muskler så kan dom ha lite mer underhudsfett utan att se tjock ut. Som sagt tjejer ska ha högre fettprocent än män!

Men som sagt, det är som med allt annat.. det finns inget rätt eller fel, alla tycker olika.

Yes
2011-02-24, 22:36
Om det endast är din åsikt bör du byta ut "ska" mot "jag tycker".

isakt
2011-02-24, 23:10
Nej de ska för att inte tappa sin fertilitet.

g00dstuff
2011-02-25, 00:17
Nej de ska för att inte tappa sin fertilitet.

Förvisso, men diskussionen handlade väl ändå inte om vilken bf% man ska ha för att vara fertil?!

Även om man förmodligen inte mår, eller presterar, så bra om man överdriver saken..

StampChamp
2011-02-25, 01:56
Om det endast är din åsikt bör du byta ut "ska" mot "jag tycker".

Dom SKA ha mer fett, eller i alla fall bör ha mer.

Matsa
2011-02-25, 02:33
Man kan fortfarande inte undkomma att fett är något kvinnligt tycker jag, män ska ha mindre fett. Sedan menar jag lagom deffad.. lagom hård gillar jag.

Men jag skiter fullständigt i hur folk tycker jag ser ut. De flesta tjejer vill att vi killar ska se ut som små pojkar, i alla fall i min ålder 20-25.

Män är den nya kvinnan 2011.

Det är kvinnligt att banta.

Det är manligt att vara stor och fett kan bidra till att man upplevs som större vilket kan göra att man framstår som manligare. Å andra sidan är det kvinnligt att vara mjuk och det kan man ju bli om man är fet, fast har man tillräckligt mycket muskler kan man ha rätt mycket hull utan att se mjuk ut.

De fysiker jag själv tycker är coolast är inte deffade men inte heller smällfeta. Bearmode helt enkelt:

http://img220.imageshack.us/img220/1310/85362427.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/5733/billkazmaier.jpg

Skitfränt och fruktansvärt mycket Alfa.

Yes
2011-02-25, 02:43
Dom SKA ha mer fett, eller i alla fall bör ha mer.
Mer än vilka män? Det är inte som att det finns något standardmått för män respektive kvinnor.

Onigiri
2011-02-25, 09:28
Hur ofta träffar du kvinnor som ser ut såhär?
http://mmatrainingworkoutsonline.com/wp-content/uploads/2010/08/david-Tank-abbott.jpgShit vad lik han var min/våran "lärare/coach" Björn:

http://www.nwt.se/multimedia/dynamic/00363/134431_jpg_363969img699.jpg

isakt
2011-02-25, 11:53
Mer än vilka män? Det är inte som att det finns något standardmått för män respektive kvinnor.

Standard för att ligga inom "normal" fettnivå ligger på 10-20% bf män
20-30%bf kvinnor.

Puzzle
2011-02-25, 12:00
Dom SKA ha mer fett, eller i alla fall bör ha mer.

Enligt medicinska miniminivåer ska kvinnor ha mer fett ja.
Men då är vi nere på väldigt låga nivåer så det är inget som ingen icke-proffessionell bb eller anorketiker behöver bry sig om.



http://img220.imageshack.us/img220/1310/85362427.jpg



*cupid*

stridis
2011-02-25, 12:07
http://img7.imageshack.us/img7/5733/billkazmaier.jpg

Skitfränt och fruktansvärt mycket Alfa.

Svårt att säga något när du drar till med Kaz din jäkel. Men kunde du inte hittat en coolare bild på honom? Well played.

Matsa
2011-02-25, 15:52
Svårt att säga något när du drar till med Kaz din jäkel. Men kunde du inte hittat en coolare bild på honom? Well played.

Hade svårt att hitta bra bilder där man ser hans form någorlunda väl, särskilt med den formen jag var ute efter. Denna är riktigt cool men han är i lite för bra form:

http://img199.imageshack.us/img199/5161/kazmaierhighlandgames.jpg

Det jag sökte var bilder där han är i den här formen:

YZOF7Hirc1M

Sorry för allt bildspammande...

Loke
2011-02-25, 17:59
Nej de ska för att inte tappa sin fertilitet.

Och när blev det kvinnors plikt att vara fertila?

hidden
2011-02-25, 18:05
De fysiker jag själv tycker är coolast är inte deffade men inte heller smällfeta. Bearmode helt enkelt:

http://img220.imageshack.us/img220/1310/85362427.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/5733/billkazmaier.jpg

Skitfränt och fruktansvärt mycket Alfa.


Hoppas jag kan se ut sådär nångång ;oo

vrok
2011-02-25, 18:06
Och när blev det kvinnors plikt att vara fertila?
Sen den första kvinnan gick igenom puberteten. Allt annat är ett nytt samhällspåfund.

Loke
2011-02-25, 18:13
Sen den första kvinnan gick igenom puberteten. Allt annat är ett nytt samhällspåfund.

Ok. Vem bestämde det?

vrok
2011-02-25, 18:15
Ok. Vem bestämde det?
Evolutionen av liv baserat på två kön.

Finns många bra böcker om evolution om man är intresserad av att veta mer om det. Det är inte så relevant för den här tråden dock.

Durre
2011-02-25, 18:22
Daniel Craig när han är i havsvattnet ur filmen Casino Royal tycker jag är en perfekt fettprocent, runt 12% kanske?...

Albin Eriksson
2011-02-25, 18:23
Daniel Craig när han är i havsvattnet ur filmen Casino Royal tycker jag är en perfekt fettprocent, runt 12% kanske?...

Lägre... tippar jag på.

Loke
2011-02-25, 18:26
Evolutionen av liv baserat på två kön.

Finns många bra böcker om evolution om man är intresserad av att veta mer om det. Det är inte så relevant för den här tråden dock.

Ok, så du menar att att evolutionen är någon sorts lag man måste följa? Jag trodde det var mer av en förklaringsmodell. Om det är en lag man måste följa så innebär ju det att man som kille absolut inte får använda kondom, det är ju det samma som att göra sig infertil. Låter minst sagt hemskt.

Kan du mycket om evolution? Kan du ge förslag på några böcker där man kan läsa om hur evolutionen gett kvinnor ett ansvar att vara fertila? Jag menar, det låter ju som något man skulle kunna läsa i bibeln, så det vore helt klart spännande om en naturvetare sitter och förklarar hur kvinnor ska bete sig.

vrok
2011-02-25, 18:45
Ok, så du menar att att evolutionen är någon sorts lag man måste följa? Jag trodde det var mer av en förklaringsmodell. Om det är en lag man måste följa så innebär ju det att man som kille absolut inte får använda kondom, det är ju det samma som att göra sig infertil. Låter minst sagt hemskt.
Lag? Kondom? Hur kvinnor ska bete sig? Nu snackar du samhällskonstrukter. Har inget att göra med något jag skrev.

Albin Eriksson
2011-02-25, 18:56
Ser man bättre ut deffad? vs. Skall kvinnor se det som sitt ansvar att vara fertila, eller har naturen gjort kvinnan fertil men dagens kvinnor väljer själva?

Somewhat offtopic ?

Dennis93
2011-02-25, 19:22
Ser man bättre ut deffad? vs. Skall kvinnor se det som sitt ansvar att vara fertila, eller har naturen gjort kvinnan fertil men dagens kvinnor väljer själva?

Somewhat offtopic ?

:laugh:

Bara på kolo.