handdator

Visa fullständig version : testosteron höjande prepparat förbjuds 2011-04-01.


ByggerUt
2011-02-24, 00:37
Prop. 2010/11:4 En effektivare narkotika- och dopningslagstiftning
innehåller förslag om att alla testoboosters ska räknas som dopningsmedel enligt lag om förbud mot vissa dopningsmedel.
(L-)Arginin + isomerer; används som simulationstest för humant tillväxthormon går samma väg till mötes.
Syftet har så vitt jag förstått det varit att göra processen kort med kosttillskotsbranchen.
RF har verkligen lyckats den här gången.

tglr
2011-02-24, 00:45
Vilka preparat gäller detta?

Sverker
2011-02-24, 07:12
Här behövs en länk till.
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=37&dok_id=GY034



Helt OK enligt mig. Ser inga större problem alls, men jag har givetvis inte läst all text.

Apjavel
2011-02-24, 08:00
Det gör väll inget eller?

samsung
2011-02-24, 09:08
Förbjuds L-arginin? Vanlig aminosyra eller vad menar dom?

ByggerUt
2011-02-24, 09:13
Hur långt ska de få gå med denna häxjakten?
Snart ska väl alla som tränar på gym ha en gul stjärna på bröstet!
J#vla storebrorsland Sverige håller på att bli.

Handcuff
2011-02-24, 09:15
Hur långt ska de få gå med denna häxjakten?
Snart ska väl alla som tränar på gym ha en gul stjärna på bröstet!
J#vla storebrorsland Sverige håller på att bli.

Nu tar du väl ändå i?

Folk har ju kunnat/kan dopa sig och träna på i stort helt riskfritt hur länge som helst.

samsung
2011-02-24, 09:18
Nu tar du väl ändå i?

Folk har ju kunnat/kan dopa sig och träna på i stort helt riskfritt hur länge som helst.

Måste man förbjudna fler preparat för de? Se till och ta de som använder hormoner då istället och de stora langarna.

kettlebellGuden
2011-02-24, 09:25
Hur långt ska de få gå med denna häxjakten?
Snart ska väl alla som tränar på gym ha en gul stjärna på bröstet!


Det har gått utmärkt för mig att träna på gym år efter år utan någon "testobooster".

Handcuff
2011-02-24, 09:27
Måste man förbjudna fler preparat för de? Se till och ta de som använder hormoner då istället och de stora langarna.

Istället för nu när de inte tar någon alls?

Du tror inte att det är de stora man vill åt? Jackpot liksom. Knappast så att Kalle Kula med en burk testobooster kommer att behöva ligga på pojkrummet och kallsvettas.

samsung
2011-02-24, 09:59
Istället för nu när de inte tar någon alls?

Du tror inte att det är de stora man vill åt? Jackpot liksom. Knappast så att Kalle Kula med en burk testobooster kommer att behöva ligga på pojkrummet och kallsvettas.

Du pratar ju mot dig själv lite nu. Du säger ju själv att de varit lätt att komma undan med olagligt preparat, är testobooster olaglig så dras ju den över samma gräns som hormon? O då svettas kanske kalle lika mycke som göran i fikarummet.

Zorban
2011-02-24, 10:08
Är sådana här "testo-boosters" påvisat dåliga för hälsan?

stridis
2011-02-24, 10:14
Det här är ju bara så fel. Aminosyror tycker jag inte skall hamna under dopinglagstiftningen, det är fel plats. Tryptofan är ju läkemedelsklassad, varför inte göra samma sak med dessa? Nu är jag inte juridiskt bevandrad eller så, men det känns som mer rimlig plats.

Lillleif
2011-02-24, 10:23
Hjälp mig lite på traven här, var exakt står det något om L-arginin? Lagförslaget verkar ju ha syftet att kunna narkotikaklassa GBL och 1,4 butandiol.

Jag tror det är någon som läser lite för mycket mellan raderna här (och på Bodys+Optimalbodys forum).

mangemani
2011-02-24, 10:24
Är sådana här "testo-boosters" påvisat dåliga för hälsan?

naturliga,nej.

Poxeman
2011-02-24, 10:41
Hjälp mig lite på traven här, var exakt står det något om L-arginin? Lagförslaget verkar ju ha syftet att kunna narkotikaklassa GBL och 1,4 butandiol.

Jag tror det är någon som läser lite för mycket mellan raderna här (och på Bodys+Optimalbodys forum).

+1!
Hittar ingenting om L-arginin i texten som Sverker länkade in.

Zorban
2011-02-24, 10:57
naturliga,nej.
Hur kan någon då på något sätt i världen rättfärdiga ett förbud?

J.V
2011-02-24, 11:06
Hur kan någon då på något sätt i världen rättfärdiga ett förbud?Om det nu fungerar så ökar väl kroppens östrogenproduktion samtidigt som testosteronproduktionen minskar. Är väl inte helt fantastiskt och hälsosamt.

Zorban
2011-02-24, 11:26
Om det nu fungerar så ökar väl kroppens östrogenproduktion samtidigt som testosteronproduktionen minskar. Är väl inte helt fantastiskt och hälsosamt.
Nej men då finns det ju negativa hälsoaspekter, jag skrev det ovan som svar på att det inte fanns några sådana. Att egenproduktionen stängs ner får väl ses som ohälsosamt :-)

mangemani
2011-02-24, 12:24
Nej men då finns det ju negativa hälsoaspekter, jag skrev det ovan som svar på att det inte fanns några sådana. Att egenproduktionen stängs ner får väl ses som ohälsosamt :-)

grejjen med naturliga(som jag sa) är att dom inte stänger ner utan istället ökar den naturliga produktionen,dessa är ej skadliga för hälsan.
gråzons produkter som jungle warfare tex,det stänger ner och tillför testosteron genom preparatet.

macsacre
2011-02-24, 12:29
Måste man förbjudna fler preparat för de? Se till och ta de som använder hormoner då istället och de stora langarna.

Men då kan du inte ha några större mål med din träning.

macsacre
2011-02-24, 12:33
Är sådana här "testo-boosters" påvisat dåliga för hälsan?

Nej men de som bestämmer har inget viktigt för sig så då stifta de lagar efter en rullet som de snurrar på så det ska bli roligt att jobba med att stifta lagar.

Det behövs inga vetenskapliga studier utan bara Pelle som får pengar för att ljuga ihop något som Svenska folket ska tro på så att folk är nöjda med lagen de har stiftat.

mini
2011-02-24, 12:35
Haha, precis vad tråden behövde: macsacre!

Zorban
2011-02-24, 12:37
grejjen med naturliga(som jag sa) är att dom inte stänger ner utan istället ökar den naturliga produktionen,dessa är ej skadliga för hälsan.
gråzons produkter som jungle warfare tex,det stänger ner och tillför testosteron genom preparatet.
Men förbudet gällde även naturliga saker?

macsacre
2011-02-24, 12:40
Hur långt ska de få gå med denna häxjakten?
Snart ska väl alla som tränar på gym ha en gul stjärna på bröstet!
J#vla storebrorsland Sverige håller på att bli.

Häxjakten på folk som är seriösa på gymmet med drömmar och som vill uppnå mål som sträcker sig över den naturliga gränsen kommer sluta när alla är lika feta som de som stiftar de idiot lagar. De lägger ner pengar på att styra folks liv genom att bestämma åt de vad de ska få göra med sin egen kropp eller inte få göra.

Allt som endast skadar en själv ska fan få vara lagligt tycker man. Sedan så undrar man varför alkohol är lagligt än, när den drogen gör så folk gör saker de aldrig skulle göra när de är påverkade. Alkohol är en farlig drog som om man nu bryr sig om folks hälsa och andra borde vara förbjudet.

macsacre
2011-02-24, 12:42
Haha, precis vad tråden behövde: macsacre!

Alla vet att jag dyker upp när sånt här händer. Jag är som en hjälte som dyker upp när den behövs som mest. ;)*flex*

samsung
2011-02-24, 13:45
Men då kan du inte ha några större mål med din träning.

Måste man preppa för o ha mål med sin träning? Tycker du skjuter dig själv i foten

macsacre
2011-02-24, 15:32
Måste man preppa för o ha mål med sin träning? Tycker du skjuter dig själv i foten

Det beror på, man vet ju att BBs preppar. Sedan kan man ju ha mål som att man vill ha en bra fysik under sommaren å då är det kanske lite onödigt att preppa med tanke på att det går att få bra fysik utan. Sedan har vi de som hobby tränar och de som hobby tränar men som vill vara lite större än det vanliga.

Allt handlar om kroppsideal. Alla vill inte se ut som Brad pitt på fight club, en del vill se större ut än det. Och en del vill gärna uppnå sina mål innan de fyller 30. Det beror helt på hur man prioriterar och hur långt man vågar och vill gå med träningen. Det är inte så att det räcker med att ta "testoboosters" och sitta i soffan och växa.

minitaur
2011-02-24, 15:48
Det är inte så att det räcker med att ta "testoboosters" och sitta i soffan och växa.

Utan att lägga in några värderingar, men du har faktiskt en poäng här. Gemene man verkar ju tro att så är fallet...

Eddie Vedder
2011-02-24, 15:58
Sedan så undrar man varför alkohol är lagligt än, när den drogen gör så folk gör saker de aldrig skulle göra när de är påverkade. Alkohol är en farlig drog som om man nu bryr sig om folks hälsa och andra borde vara förbjudet.

Oj, den infallsvinkeln var helt ny för mig. Att ingen tänkt på det innan, en aha-upplevelse fick jag nu.*rolleyes*

macsacre
2011-02-24, 16:03
Utan att lägga in några värderingar, men du har faktiskt en poäng här. Gemene man verkar ju tro att så är fallet...

Ja, tyvärr... En del tror ju det och därför det är så många ungdomar som börjar ta hormoner utan att veta alla konsekvenser och biverkningar bara för att de tror att de kommer lägga på sig hur mkt muskler som helst och det slutar ju med att de får BT och sedan så är AAS boven. Skulle det finnas mer information om de biverkningarna som finns när man tar AAS så tror jag att fler unga skulle strunta i att ta sånt och vi skulle slipa sådana här löjliga lagar.

De flesta unga som tar thai femmorna har ingen koll på kost eller träning överhuvudtaget och då går det ju som går för de...

Jag tycker det är rätt att det är olagligt men onödigt att jaga folk som de gör nu för tiden. Bättre att ge ut information och då menar jag rätt information i skolorna under våren för det är då alla ska ha "snabba muskler". Först kommer de hit och frågar och då får de reda på att man inte kan få snabba muskler och då går de in på flashback och frågar och där råder de att de inte ska ta det utan att ens ha koll på träning och kost men ändå så gör de det och då dyker det upp trådar med namnet "hjälp BT".

Sniggel
2011-02-24, 16:04
Jag vill bli större än vanligt utan att ta steroider. Jag kan vänta till efter 30. Är inte det också att ha ett mål?
Jag vill dessutom ta 150 i bänkpress, 180 i böj och 230 i marklyft. Det tycker jag också är tydliga mål. Jag behöver inga testoboosters för detta.

stridis
2011-02-24, 16:06
JaDe flesta unga som tar thai femmorna har ingen koll på kost eller träning överhuvudtaget och då går det ju som går för de...


Nu kanske det är just thai femmorna som är det som är problemet i det fallet.

samsung
2011-02-24, 16:06
Det beror på, man vet ju att BBs preppar. Sedan kan man ju ha mål som att man vill ha en bra fysik under sommaren å då är det kanske lite onödigt att preppa med tanke på att det går att få bra fysik utan. Sedan har vi de som hobby tränar och de som hobby tränar men som vill vara lite större än det vanliga.

Allt handlar om kroppsideal. Alla vill inte se ut som Brad pitt på fight club, en del vill se större ut än det. Och en del vill gärna uppnå sina mål innan de fyller 30. Det beror helt på hur man prioriterar och hur långt man vågar och vill gå med träningen. Det är inte så att det räcker med att ta "testoboosters" och sitta i soffan och växa.

Utan att lägga in några värderingar, men du har faktiskt en poäng här. Gemene man verkar ju tro att så är fallet...

De är väl ingen som påstått i detta sammanhanget att man inte får slita för de rätt om du dopar dig, men jag förstår inte varför man inte kan nå sina seriösa mål utan o trycka i sig mängder, du når inte olympia ändå utan enorma mängder och grymma gener. Men jag tolkar de som att du masacre tror o tycker alla som är större än brad pitt dopar sig? Isåfall måste jag säga att du själv har kassa gener och brist på att träna hårt och målinriktat. Vet många som har AF, CBB fysiker utan mängder med steorider, och kan knappast säga de legat i soffan och inte haft några mål.

samsung
2011-02-24, 16:07
jag vill bli större än vanligt utan att ta steroider. Jag kan vänta till efter 30. är inte det också att ha ett mål?
Jag vill dessutom ta 150 i bänkpress, 180 i böj och 230 i marklyft. Det tycker jag också är tydliga mål. Jag behöver inga testoboosters för detta.

+1

Sniggel
2011-02-24, 16:09
Jag kan hålla med om att det borde finnas information/fakta om steroider i skolan och inte propaganda, överdrifter och anekdoter. Unga idag har tillgång till extremt mycket information och kan snabbt genomskåda dessa överdrifter. Dessutom har de inte lärt sig att vara källkritiska. Risken är då att man kanske kan ttro precis tvärtemot vad man hör i skolan. Att det faktiskt nästan är ofarligt. Jag menar om den ena källan ljuger/överdriver (och det är uppenbart att det är så), då kan man lika gärna leta upp flera källor och välja att tro på det man vill höra.

macsacre
2011-02-24, 16:30
Jag vill bli större än vanligt utan att ta steroider. Jag kan vänta till efter 30. Är inte det också att ha ett mål?
Jag vill dessutom ta 150 i bänkpress, 180 i böj och 230 i marklyft. Det tycker jag också är tydliga mål. Jag behöver inga testoboosters för detta.

Men va najs då! lycka till jag hoppas du når dina mål! Då har du något du kan vara stolt över om du nu klarar det! Synd om du nu blir gammal och inte når dina mål, men att då kan du ju fantisera om hur ditt liv hade sett ut om du nu hade tagit det och uppnått dina mål.

Nej du behöver inga testoboosters för att bänka 150kg eller ta 230kg i mark. Skulle vara värre om du ville ta mer.

De är väl ingen som påstått i detta sammanhanget att man inte får slita för de rätt om du dopar dig, men jag förstår inte varför man inte kan nå sina seriösa mål utan o trycka i sig mängder, du når inte olympia ändå utan enorma mängder och grymma gener. Men jag tolkar de som att du masacre tror o tycker alla som är större än brad pitt dopar sig? Isåfall måste jag säga att du själv har kassa gener och brist på att träna hårt och målinriktat. Vet många som har AF, CBB fysiker utan mängder med steorider, och kan knappast säga de legat i soffan och inte haft några mål.

Haha, gillar när folk skriver som du gör och tror att jag har kassa gener. Hur som helst så kan jag ju säga dig att jag har aldrig tagit AAS i hela mitt liv, jag har varit sugen på JW och N-XT men att det har inte blivit av för att jag öppnade ögonen och insåg att det inte var värt att ta sånt när det finns bättre saker som hjälper ännu mer.

Är trött på den kommentaren så jag får väll skriva lite stats:
tränat i snart 3 år.
24 år gammal
175cm kort
väger 90kg - ska deffa nu dock.
När jag började så vägde jag 60kg.
Jag är ingen 1RM person, men för ett år sedan tog jag 110kg i bänk, nu tränar jag på sned-bänken med 95kg och på en bra dag med 100kg. Tränar inte bänk längre.
Mark har jag aldrig gjort en etta på men tränar med 140kg 8x3sets en bra dag kanske 150 - 155kg men blir färre reps
Böj är jag svag i, 120kg kör rest-paus metoden på alla ben övningar. Vilket du säkert inte har en aning om vad det är för något, men googla det.
Troligen är du biceps kåt och då utan pump har jag nu 43.5cm runt (kollade nyss)
... fett % kanske 20%.

samsung
2011-02-24, 16:37
Men va najs då! lycka till jag hoppas du når dina mål! Då har du något du kan vara stolt över om du nu klarar det! Synd om du nu blir gammal och inte når dina mål, men att då kan du ju fantisera om hur ditt liv hade sett ut om du nu hade tagit det och uppnått dina mål.

Nej du behöver inga testoboosters för att bänka 150kg eller ta 230kg i mark. Skulle vara värre om du ville ta mer.



Haha, gillar när folk skriver som du gör och tror att jag har kassa gener. Hur som helst så kan jag ju säga dig att jag har aldrig tagit AAS i hela mitt liv, jag har varit sugen på JW och N-XT men att det har inte blivit av för att jag öppnade ögonen och insåg att det inte var värt att ta sånt när det finns bättre saker som hjälper ännu mer.

Är trött på den kommentaren så jag får väll skriva lite stats:
tränat i snart 3 år.
24 år gammal
175cm kort
väger 90kg - ska deffa nu dock.
När jag började så vägde jag 60kg.
Jag är ingen 1RM person, men för ett år sedan tog jag 110kg i bänk, nu tränar jag på sned-bänken med 95kg och på en bra dag med 100kg. Tränar inte bänk längre.
Mark har jag aldrig gjort en etta på men tränar med 140kg 8x3sets en bra dag kanske 150 - 155kg men blir färre reps
Böj är jag svag i, 120kg kör rest-paus metoden på alla ben övningar. Vilket du säkert inte har en aning om vad det är för något, men googla det.
Troligen är du biceps kåt och då utan pump har jag nu 43.5cm runt (kollade nyss)
... fett % kanske 20%.

Tack för lektionen, discogymmarn: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=149480

De får avsluta min diskussion med dig, känns dumt att få en varning för en meningslös debatt med en tråkigt nog omogen 24åring

macsacre
2011-02-24, 16:40
Jag kan hålla med om att det borde finnas information/fakta om steroider i skolan och inte propaganda, överdrifter och anekdoter. Unga idag har tillgång till extremt mycket information och kan snabbt genomskåda dessa överdrifter. Dessutom har de inte lärt sig att vara källkritiska. Risken är då att man kanske kan ttro precis tvärtemot vad man hör i skolan. Att det faktiskt nästan är ofarligt. Jag menar om den ena källan ljuger/överdriver (och det är uppenbart att det är så), då kan man lika gärna leta upp flera källor och välja att tro på det man vill höra.

Det är farligt och det ska vara olagligt. Problemet är att man har lagt för mkt tid och pengar och resurser på att jaga folk som dopar sig. Det är bättre de pengarna går till annat som t.ex bidrag till de som går på AF i fas 3. De får ju inga pengar men ska jobba gratis. Sedan så behövs det poliser på fredagar och lördag kvällarna. Det finns så mkt annat de skulle kunna göra med de pengarna. Sedan ska ju staten betala advokater till de dömda och det kostar ju oxå pengar.

Om de vill skrämma upp unga så räcker det med att säga som det är och göra broschyrer om vad som händer när man tar AAS. Sedan får väll de avgöra om alla de biverkningar är värda resultatet.

macsacre
2011-02-24, 16:43
Tack för lektionen, discogymmarn: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=149480

De får avsluta min diskussion med dig, känns dumt att få en varning för en meningslös debatt med en tråkigt nog omogen 24åring

Fan då har jag gjort jävligt bra ökningar i ben ändå med tanke på att det där skrev jag förra sommaren. Grymt najs! Hur mkt tar du i knäböj då, och viktigast av allt, hur länge har du tränat? Förresten jag glömde skriva att jag kör benpress med 315kg nu ;) efter knappt över ett halv års ben träning, inte så dåliga gener trotts allt :D Har även på film att jag körde 4reps på 375kg.

Är man omogen för att man tycker att det är ok att folk som vill dopa ska få göra det? :smash:

Sniggel
2011-02-24, 17:14
Men va najs då! lycka till jag hoppas du når dina mål! Då har du något du kan vara stolt över om du nu klarar det! Synd om du nu blir gammal och inte når dina mål, men att då kan du ju fantisera om hur ditt liv hade sett ut om du nu hade tagit det och uppnått dina mål.


Tack :)

Om jag inte når mina mål så kan jag acceptera detta och satsa på något annat. Når jag dem inom en snar framtid så kommer jag säkerligen att sätta nya högre mål. Dessa mål är inte satta i sten och de är inte avgörande för hur "lycklig" jag skulle känna mig i framtiden. Det finns mycket man kan göra i livet och om man inte vill ta steroider så får man vara realistisk och inte snöa in sig på att "det här är det enda som gäller annars kan jag lika gärna skippa allt". Jag tänker på killen i "bigger stronger faster" som vill bli professionell wrestler men är på gränsen till att inse att det är orealistisk. Dock verkar han inte kunna acceptera det. Han verkar väldigt olycklig just för att han inte satt upp realistiska mål eller åtminstone varit öppen för andra möjligheter i livet.

Sen är jag medveten om att de som når riktigt långt kanske inte har någon backup-plan och detta är anledningen till att de faktiskt kommit dit de är. Men på varje sådan person som lyckas går det ännu fler som misslyckas som ångrar sig att de var så insnöade på sina mål.

Sundqvist
2011-02-24, 17:23
Fan då har jag gjort jävligt bra ökningar i ben ändå med tanke på att det där skrev jag förra sommaren. Grymt najs! Hur mkt tar du i knäböj då, och viktigast av allt, hur länge har du tränat? Förresten jag glömde skriva att jag kör benpress med 315kg nu ;) efter knappt över ett halv års ben träning, inte så dåliga gener trotts allt :D Har även på film att jag körde 4reps på 375kg.

Är man omogen för att man tycker att det är ok att folk som vill dopa ska få göra det? :smash:


gener och gener =D, benpress ökar man mycket i om man kör det regelbundet, gått från en 10a på 150 till en 10a på 270 på knappt 1.5 månad =), och väger endast 70

macsacre
2011-02-24, 19:00
Tack :)

Om jag inte når mina mål så kan jag acceptera detta och satsa på något annat. Når jag dem inom en snar framtid så kommer jag säkerligen att sätta nya högre mål. Dessa mål är inte satta i sten och de är inte avgörande för hur "lycklig" jag skulle känna mig i framtiden. Det finns mycket man kan göra i livet och om man inte vill ta steroider så får man vara realistisk och inte snöa in sig på att "det här är det enda som gäller annars kan jag lika gärna skippa allt". Jag tänker på killen i "bigger stronger faster" som vill bli professionell wrestler men är på gränsen till att inse att det är orealistisk. Dock verkar han inte kunna acceptera det. Han verkar väldigt olycklig just för att han inte satt upp realistiska mål eller åtminstone varit öppen för andra möjligheter i livet.

Sen är jag medveten om att de som når riktigt långt kanske inte har någon backup-plan och detta är anledningen till att de faktiskt kommit dit de är. Men på varje sådan person som lyckas går det ännu fler som misslyckas som ångrar sig att de var så insnöade på sina mål.

Det är ju så det är. Men många inser inte det och går in för det för hårt. Jag tycker iaf att man innan man börjar med något som är farligt att det är bättre att stanna och tänka lite närmare på vad man ska stoppa i sig och om det är värt det. Man måste kunna acceptera att man faktiskt kommer leva kortare liv, skador i levern, troligen njurskador, högt blodtryck m.m. Finnar och BT är ju bara något litet egentligen mot alla andra biverkningar som AAS kan ge.

Jag tycker att många här är så snabba och dömer folk som tar sin träning till nästa nivå. Det handlar om prioriteringar och idealer. Tjejer får ju krångla med sina kroppar hej och vilt, och ingen säger något, iaf inte någon kille. Men så fort en kille är stor, rippad och ung så är man där med fingret och pekar "han är dopad!"

So what? en som dopar sig måste fortfarande göra det samma som alla andra som tränar gör enda skillnaden är att den tar en risk för att uppnå sina mål snabbare. Men allt har sitt pris.

exevision
2011-02-24, 20:45
Man måste kunna acceptera att man faktiskt kommer leva kortare liv, skador i levern, troligen njurskador, högt blodtryck m.m.

Och även om man accepterat alla biverkningar så ångrar man sig när det väl brakar loss. Det är nämligen inte så roligt då.

EiseltUK
2011-02-24, 20:51
+1!
Hittar ingenting om L-arginin i texten som Sverker länkade in.

Det beror på att propositionen inte handlar om arginin utan androgener, tillväxthormon, förstadier till androgener och kemiska ämnen som stimulerar frisättningen av dessa. Det är en gammal lag som man vill skärpa lite, bl a höja maxstraffat för dopingbrott från 4 till 6 år.

macsacre
2011-02-24, 21:57
Och även om man accepterat alla biverkningar så ångrar man sig när det väl brakar loss. Det är nämligen inte så roligt då.

Svårt att säga vilka biverkningar som faktiskt stämmer och om man verkligen dör i förtid, eftersom man inte gjort några riktiga studier på AAS som används av friska människor. Men om man vi tar alla som vunnit mr olympia så kan man ju säga att så farligt är det nog inte ändå? Ardnold lever och har barn, Lee Haney lever, många andra äldre kroppsbyggare lever, många av de IFBB pros har barn, m.m.

Det beror på att propositionen inte handlar om arginin utan androgener, tillväxthormon, förstadier till androgener och kemiska ämnen som stimulerar frisättningen av dessa. Det är en gammal lag som man vill skärpa lite, bl a höja maxstraffat för dopingbrott från 4 till 6 år.

Idiotiskt, pedofiler får max 2år i fängelse men Svensson som jobbar och betalar skatt ska få vara i fängelse i 6år för att de tar prepp som skadar endast de själva. De som äter på Mcdonalds och snabbmat restaurang borde få straff oxå då de äter mat som gör de feta och det kostar staten att göra operationer på de så att de blir smala eller mer normala igen. Om ni inte visste så är det som så att om landstinget anser att någon ligger i riskzonen så kan den få en gastric bypass operation, vet ej om det stavas så men ni vet vad jag menar.

Lite sjukt att en del saker är som det är. Missförstå mig inte, jag vill att det ska vara olagligt men det ska inte behöva bli en stor grej av det och tycker verkligen inte man ska lägga tid och pengar på att leta upp de som är på gymmet och vill få en fysik som annars skulle vara omöjligt att få.

Det är så jävla sjukt hur de som styr tänker. Men det är väll för de själva är pedofiler kanske...

Tycker att max straff för dopingbrott ska vara dagsböter endast.

Burni
2011-02-25, 00:45
Det beror på att propositionen inte handlar om arginin utan androgener, tillväxthormon, förstadier till androgener och kemiska ämnen som stimulerar frisättningen av dessa. Det är en gammal lag som man vill skärpa lite, bl a höja maxstraffat för dopingbrott från 4 till 6 år.
Men kommer man förbjuda testoboosters eller handlar det bara om att höja maxstraffet för en befintlig lag?

Grazzafukkinrazzi
2011-02-25, 01:15
Det är så jävla sjukt hur de som styr tänker. Men det är väll för de själva är pedofiler kanske...

Hahahahahahha, så måste det vara!

Multidebba
2011-02-25, 07:37
Det är så jävla sjukt hur de som styr tänker. Men det är väll för de själva är pedofiler kanske...


Hahaha det bästa jag har hört på länge

Poxeman
2011-02-25, 07:55
Det beror på att propositionen inte handlar om arginin utan androgener, tillväxthormon, förstadier till androgener och kemiska ämnen som stimulerar frisättningen av dessa. Det är en gammal lag som man vill skärpa lite, bl a höja maxstraffat för dopingbrott från 4 till 6 år.

Som jag trodde då.
Tack för svaret.

Spinkis
2011-02-25, 09:43
Idiotiskt, pedofiler får max 2år i fängelse

Det är väl minst 2 och max 10år?

http://www.ne.se/v%C3%A5ldt%C3%A4kt-mot-barn

macsacre
2011-02-25, 15:12
Behöver inte säga mer:

Länken var till en webshop så jag klippte ut texten istället. Sverker:
When I decided to write this article I knew it had no chance of being published by any Swedish Sports media. While I'm not a sports drug advocate by any means, the topic of "Muscle Profiling" is just too important to be ignored. This is about basic human civil rights.

The profiling used on bodybuilders in Sweden is appalling and has no place in a so-called free society. For a non-Swede to better understand what's going on in the most" liberal and tolerant" country in the world, I need to give you a run-down on modern Swedish Bodybuilding.

Up until the late 80's, there was no drug testing in bodybuilding. The first tests came about when the SBBF applied for membership in the government-controlled National Sports Federation. This was something that the IFBB pushed for. Ben Weider wanted bodybuilding in the Olympics. Little did he know about the Swedish government's distain of bodybuilding. Of course, the government had no intention of letting bodybuilding in. If they did, they would have had to give the SBBF their fair share of government grants. The competitive bodybuilders adjusted to the new rules and when all was said and done, there weren't many more positive drug tests than in any other sport. Bodybuilding got the headlines though. As a non-member of the National Sports Federation the SBBF had to pay for all the tests. The National Sports Federation "plan" was for all the bodybuilders to test positive. The thinking was that the testing would bankrupt the SBBF (SBBF eventually went bankrupt but for other reasons). The plan did not work so The National Sports Federation changed tactics. Their new argument for declining membership was that "bodybuilding" was not a sport, but a way of life. Most of us understood then that bodybuilding would never be accepted as a sport in Sweden. The drug testing continues to this day. SBBF spends so much money on drug testing that they can't afford to send a national team to the World Championship. The government friendly media in Sweden was on bodybuilding like vultures and they painted any criminal or psycho that ever visited a gym as a "typical bodybuilder". There was even an international conference on AAS in Sweden and the ironic conclusion was that there were not enough bodies to prove any danger. Nevertheless AAS got classified as a "hard drug" in the same class as heroin and cocaine. This made all users of sport-enhancement drugs criminals. This still didn't end bodybuilding so the government had to hatch yet another new approach. They turned their eyes on club bouncers. Like anywhere in the world, bouncing is a common job for many athletes. In Sweden, you have to have a license and the only way to obtain one is thru the police. A lengthy training course including laws, regulations, and self-defense is mandatory. For this, you'll earn a badge and you'll work directly under the police. A clean record is a must. The police could not test the bouncers for AAS without probable cause, right? Wrong! Now they believed they had the proper tool to bust all the steroid-users.

The police tried muscle profiling but the arrested victims all tested negative. The police looked amateurish and this caused a major blow to the politicians plan to destroy Swedish bodybuilding. So what could they do now? The bodybuilding-hating politicians' propaganda machine together with the mass media had built up the belief that sports enhancement drugs are a huge problem in the Swedish society (9.5 million population); that simply isn't true! The Police had to produce results to validate their claims. They began targeting Swedish bodybuilders, but no other athletes. Hard training athletes who were under no suspicion whatsoever got profiled by the way they looked. Not only that, the police also targeted names off of bodybuilder competitor lists. That's not even profiling; that's harassment! It's important to note that bodybuilding shows in Sweden are already drug tested.

Close to 200 Swedish Bodybuilders have been forced to be tested for AAS. For what reason? Is it because AAS is so "dangerous" that the police need to save these athletes? If so, it would be interesting to read a medical report listing all the cases of poor health in these athletes as a result of anabolic steroid use. The truth is those statistics simply don't exist. What is also interesting is that athletes within The National Sports Federation that test positive for doping are not reported to the police. This is further evidence that this is nothing but discrimination against bodybuilders. Look what they did to Toney Freeman! My advice to Swedish bodybuilders is to refuse drug testing and get a lawyer. Fight the discrimination in court and demand your human civil rights!





Swedish Police Suspicious Signs of Steroid Use List:

Anabolic Steroids Psychiatric characteristics

· Increased aggressive behavior.
· Easy irritability and mood swings.
· Body fixation.
· Between periods of abuse, depression, restlessness, difficulty sleeping.

Anabolic Steroids Physical Characteristics

· Puffy and bloated body (fluid retention).
·Severe acne on the back and shoulders.
· Swaying walk.

Anabolic Steroids Harmful effects

· Sadness.
· Acne.
· Aggression
· Growth stops.
· Calcium in the arteries, heart attack.
· Prostate enlargement
· Sex drive may disappear.
· Tumors in the liver.

Sverker
2011-02-25, 18:19
Läser vi texten så vill government-controlled National Sports Federation bara krossa kroppsbyggningen.


Regeringen styr inte RF. Hur skulle Fredrik hinna med det. Han har ett land att styra:D

Handcuff
2011-02-25, 18:23
Det är väl minst 2 och max 10år?

http://www.ne.se/v%C3%A5ldt%C3%A4kt-mot-barn

Ja. Dåligt ljug från macsacre oklart varför.

Mineur
2011-02-25, 18:25
Allt som endast skadar en själv ska fan få vara lagligt tycker man. Sedan så undrar man varför alkohol är lagligt än, när den drogen gör så folk gör saker de aldrig skulle göra när de är påverkade. Alkohol är en farlig drog som om man nu bryr sig om folks hälsa och andra borde vara förbjudet.

Det är staten som säljer det, klart de vill tjäna pengar! Pengar är i princip allt nu för tiden...

Sverker
2011-02-25, 18:30
Det går inte att ha en tråd om dopning utan att alkohol ramlar in.


Alkohol är ett gissel. Det blir inte lättare att tygla alkoholens negativa verkningar genom att tillåta andra och fler droger.

Acceptera att alkoholen är här och att vi måste minimera följdernna av alkoholmisbruk. Att släppa in drog B kommer bara väcka pöbeln som ropar efter drog C och D och...

young_george
2011-02-25, 18:59
Det går inte att ha en tråd om dopning utan att alkohol ramlar in.


Alkohol är ett gissel. Det blir inte lättare att tygla alkoholens negativa verkningar genom att tillåta andra och fler droger.

Acceptera att alkoholen är här och att vi måste minimera följdernna av alkoholmisbruk. Att släppa in drog B kommer bara väcka pöbeln som ropar efter drog C och D och...

Det tänket kräver att man fullständigt skiter i verkligheten, och att (bland annat) västvärldens kriminalisering av olika preparat korrumperar en hel världsdel, göder terrorism och maffia över hela världen. Allt för att det är "fel" att ta vissa droger.

Sverker
2011-02-25, 19:48
Nu gjorde du politik av dopningsfrågan.

Bättre att informera ungdomarna om riskerna, ge ungdomar självkänsla, motivera ungdomar att studera, skapa menigsfulla arbeten, stödja folkrörelserna, skapa drogfria mötesplatser osv, osv.

Att bara lägga ned och låta drogerna ta överhand kan aldrig vara rätt. Med bra självkänsla kanske man slipper söka identitet genom testohöjare;)

macsacre
2011-02-25, 20:32
Även clipt från en webshop:

Muscle profiling...What the hell is that?
Well it`s the cops here in Swedens latest game where "too muscular" people
are being arrested, interrogated, tested for steroids and otherwise harassed!
Guess its the goverments latest game for protecting ourselfs from ourselfs or something?
This is occurring both in the gym and in the streets...

Well I do got some news for these guys....
Just because someone is big and muscular it does not mean that they necessarily are on steroids!
Improving your body with weight training is just one of many forms of self improvement!
And NO you cant look at a guy and tell hes on steroids!
I do know some freaky dudes who people asume are heavy roid users who never ever used shit!
And I may go out on a limb here but NO...not even "roid users" are automaticly into criminal actions
and NO they are not some sort of "chemical asisted evil human pitbulls" either!
Ofcourse Ive met some heavily juiced up individuals in the iron game during my
+25 years in the iron game but its like my girlfriend whos new into this "world" said:
-It seems like the bigger the guy the softer the inside...
...where do the hype come from that big guys are bullys?
And I couldnt agree more!
Just because a guy is huge it doesnt mean hes a bad person...on roids or not!!
How about closing down fast food restaurants and banning
junk food and soft drinks instead and start to harass fat people
whos actually...according to proven facts and studys actually are
harming their bodies even more than "roid users"?
Maybe they could start at McDonalds as well as the gyms?

I can understand that the society think they need to do something about the people
who do sell steroids for a living and making a ton of tax free money!
Ofcourse! Hell thats organized crime!
But thats not what Im talking about here!
Cuz I do have a huge problem with a society whos harrasing their people bacause the
way they look and because they are built a certain way!
On steroids or NOT! Thats not the point! The point is the way its done...
...I mean...didnt we see this way of acting with things that scared us in history already?
To me this is the same as a wich hunt or the same thing that first happened in nazi germany!
Harrasing people because they are physiqually "different"...
I just hope the madness stop and that people do wise up...if not...
...this is the beginning of a society turning on their own...

Spinkis
2011-02-25, 22:38
Jag förstår inte riktigt vad dina inlägg har att göra med saken macsacre?

macsacre
2011-02-26, 06:21
Att det är så sjukt att de orkar bry sig så mkt om folks träning istället för att bry sig om riktiga problem.

Handcuff
2011-02-26, 10:42
Att det är så sjukt att de orkar bry sig så mkt om folks träning istället för att bry sig om riktiga problem.

Vem bryr sig så mycket?

AmericanDragon
2011-03-07, 22:18
Jag tänker på killen i "bigger stronger faster" som vill bli professionell wrestler men är på gränsen till att inse att det är orealistisk. Dock verkar han inte kunna acceptera det. Han verkar väldigt olycklig just för att han inte satt upp realistiska mål eller åtminstone varit öppen för andra möjligheter i livet.

Mike Bell dog som 37 åring. Hittades på ett rehabiliteringshem död.

hertzman
2011-03-08, 06:47
Mike Bell dog som 37 åring. Hittades på ett rehabiliteringshem död.

Helt of -topic så är det en grym film. När man vet hur det slutade för Mike så blir den bara än mer tragisk.

Nitrometan
2011-03-08, 08:10
Close to 200 Swedish Bodybuilders have been forced to be tested for AAS.

Jahapp. 200 testade byggare i Sverige? Finns det så många?

När var detta?

I höstas?

Nitrometan
2011-03-08, 08:11
Att det är så sjukt att de orkar bry sig så mkt om folks träning istället för att bry sig om riktiga problem.

När har Fredrik Reinfeldt frågat dig hur det går med träningen?

Anders The Peak
2011-03-08, 08:16
Jahapp. 200 testade byggare i Sverige? Finns det så många?

När var detta?

I höstas?

http://www.accentmagasin.se/2011/02/omfattande-dopingrazzia-i-stockholm/
Bara för att man kallar sig ren styrkelyftare och kör med reklam för Ren Idrott så är det ingen garanti. Visade razzian tydligt har jag hört från labbet.

Nitrometan
2011-03-08, 08:18
Förbjuds L-arginin? Vanlig aminosyra eller vad menar dom?

+1!
Hittar ingenting om L-arginin i texten som Sverker länkade in.

Det närmaste är denna formulering:

Härigenom föreskrivs att 1 och 3 a §§ lagen (1991:1969) om förbud
mot vissa dopningsmedel ska ha följande lydelse.
Nuvarande lydelse
1 §
Denna lag gäller
a) syntetiska anabola steroider,
b) testosteron och dess derivat,
c) tillväxthormon,
d) kemiska substanser som ökar
produktion och frigörelse av testosteron
och dess derivat eller av
tillväxthormon.

Föreslagen lydelse

1 §
Denna lag gäller
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar
produktion eller frigörelse av
testosteron och dess derivat eller
av tillväxthormon.

Och då är det bara en redigering av nuvarande text.

Nitrometan
2011-03-08, 08:20
http://www.accentmagasin.se/2011/02/omfattande-dopingrazzia-i-stockholm/
Bara för att man kallar sig ren styrkelyftare och kör med reklam för Ren Idrott så är det ingen garanti. Visade razzian tydligt har jag hört från labbet.

Det vet jag. Tyvärr finns det rötägg.

Men där talas om 60 personer rapporeade för dopingbrott. Inte 200 testade tävlingsbyggare.

Lillleif
2011-03-08, 08:51
Hur definierar man "kemiska substanser" ?