handdator

Visa fullständig version : Kanal 5 hotat av invandrargäng i Rosengård


Inge Enveten
2011-02-23, 15:10
cia4XeKdEmw

limenka
2011-02-23, 15:12
Underhållande

xodd
2011-02-23, 15:17
Tragiskt... Tyvärr tillåts ju folk tro dom är Gudfadern himself. Sådant här kommer bara öka o öka

Kwon
2011-02-23, 15:20
Tråkigt att detta tillåts.

Dom får tydligen göra vad dom vill där nere i Rosen.

limenka
2011-02-23, 15:25
Tragiskt... Tyvärr tillåts ju folk tro dom är Gudfadern himself. Sådant här kommer bara öka o öka

Hur vet du det?

C.E.J.
2011-02-23, 15:30
Vad är det som ska diskuteras? Tycker inte detta framgår av OP.

ispåse
2011-02-23, 15:34
Är inte invandrare det där!

SD har börjat med CGI!

tglr
2011-02-23, 15:37
"Det här är inte Sverige".. herregud.

RassK
2011-02-23, 15:38
Rosengård. Fantastiskt. Vem vill inte bo där?

victor_n
2011-02-23, 15:39
När ska vi börja avrätta slöddret i rosengård... man skäms.

ispåse
2011-02-23, 15:39
Rosengård. Fantastiskt. Vem vill inte bo där?

Flyttar hellre till Iran än Malmö. :D

Petoria
2011-02-23, 15:42
Flyttar hellre till Iran än Malmö. :D

Jo det är verkligen så det är i hela Malmö :)

W.J
2011-02-23, 15:42
Hur vet du det?

För att människor är svin och beter sig som idioter. Förut respekterade man människor till och med i slagsmål, nu är det kniv innan första slaget.

stevebc
2011-02-23, 15:47
Det här visar hur viktigt hennes arbete är. Hon skänkte 105.000 kr till Dallas och hans gäng på Rosengårds Boxningsklubb. Han har gjort och gör mycket för Malmös ungdomar.

http://jonasivung.se/wp-content/uploads/2010/01/dallas.jpg

Tricce
2011-02-23, 15:47
Herp derp :D

http://i54.tinypic.com/15rmrmp.jpg

mini
2011-02-23, 15:48
Hoten mot media verkar öka. Läskigt. Vem hade inte känt sig skrämd av Kissie och hennes extremistkompisar?
Klickisen (http://nyheter24.se/noje/kandisar/531156-kissie-polisanmald-efter-reporterhot-mot-nyheter24)

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissie.jpg

ispåse
2011-02-23, 15:50
Jo det är verkligen så det är i hela Malmö :)

Tänkte mera på hur ni låter när ni pratar. Handlar inte tråden om det? :D

Tricce
2011-02-23, 15:51
Hoten mot media verkar öka. Läskigt. Vem hade inte känt sig skrämd av Kissie och hennes extremistkompisar?
Klickisen (http://nyheter24.se/noje/kandisar/531156-kissie-polisanmald-efter-reporterhot-mot-nyheter24)

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissie.jpg

Urgh vilken hemsk människa

xodd
2011-02-23, 15:52
Hur vet du det?

Segregationen kommer öka. Det kommer bildas grupperingar där man beter sig på det här viset. Man ser det som "mitt land" och "ditt land". Kommer svennebanan hit så åker dom på bonk. Kommer turk hit åker dom på bonk, eeeeeeetc

stevebc
2011-02-23, 15:53
"Det här är inte Sverige".. herregud.:laugh:

Nitrometan
2011-02-23, 15:55
Segregationen kommer öka. Det kommer bildas grupperingar där man beter sig på det här viset.
Kommer att... Kommer att... På dig låter det som att det är oundvikligt.

Vad har du för belägg för det?

rooz
2011-02-23, 15:57
"Det här är nya christiania" sa killen verkligen det eller är det jag som hör dåligt:confused:

Tricce
2011-02-23, 16:00
Vad har du för belägg för det?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS6fm8lExOb94u4Rv7FJ45jQX9WEnUDH jJspMwrLAxuQR-zn1xu

Allvarligt har du inte sett utvecklingarna i Rosengård, Slöddertälje med mera?

xodd
2011-02-23, 16:01
Kommer att... Kommer att... På dig låter det som att det är oundvikligt.

Vad har du för belägg för det?

En väldigt väl utförd studie byggd på empiri från min egen sida... ;):Virro

Okej, jag uttryckte mig som om det var sanningar. Det är mina egna åsikter och vad jag tror kommer hända :)

Stoltz
2011-02-23, 16:01
"Det här är nya christiania" sa killen verkligen det eller är det jag som hör dåligt:confused:

Jag var också tvungen att spola tillbaka. För sjutton, örfila idioten och ge honom en utbildning.

Crocker
2011-02-23, 16:02
Hoten mot media verkar öka. Läskigt. Vem hade inte känt sig skrämd av Kissie och hennes extremistkompisar?
Klickisen (http://nyheter24.se/noje/kandisar/531156-kissie-polisanmald-efter-reporterhot-mot-nyheter24)

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissie.jpg
Usch. *spy*

rooz
2011-02-23, 16:17
Jag var också tvungen att spola tillbaka. För sjutton, örfila idioten och ge honom en utbildning.

hey, i'm in for that one:D

Support teh invandrarkidz liksom:hbang:

Inge Enveten
2011-02-23, 16:18
Vad är det som ska diskuteras? Tycker inte detta framgår av OP.

Det innehåll i filmen som anses intressant. Är det något speciellt som är relevant som du vill diskutera så är du jättevälkommen att göra just precis så.

Tjuckot
2011-02-23, 16:57
Såg en intressant artikel via facebook om rosengård. Lägger inga större värderingar i det hela, men artikeln gav mig lite information jag inte visste om rosengård iaf.

skånska dagbladet (http://sf1red.publicus.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110222/MALMO/702229910/-/malmos-mest-integrerade-stadsdel).

Tabbe
2011-02-23, 17:01
Vadå kissie är väl snygg om man bara kollar till utseendet och skiter i personligheten?

Fan va roligt dom pratar i Videon :D

rooz
2011-02-23, 17:09
Vadå kissie är väl snygg om man bara kollar till utseendet och skiter i personligheten?

Fan va roligt dom pratar i Videon :D
+1

WYSIWYG, naken är hon inte så pjåkig.

Skånska, alltid roligt:D

stevebc
2011-02-23, 17:10
Hoten mot media verkar öka. Läskigt. Vem hade inte känt sig skrämd av Kissie och hennes extremistkompisar?
Klickisen (http://nyheter24.se/noje/kandisar/531156-kissie-polisanmald-efter-reporterhot-mot-nyheter24)

http://blogg.se/sites/default/files/imagecache/normal_size/karin/kissie.jpgHaha, är det ett skämt?

Fj6fxmjOAFw

Varför delar hon ut nazistmaterial, nej förlåt sanningen om det fruktansvärda döts islam & Bonniers, för?

Förstår att hon blev polisanmäld när hon använder kompisarna som hot. Trodde först det bara var hon själv som skulle stå för "spöet".

C.E.J.
2011-02-23, 17:11
Tycker ärligt talat den där "Kissie" ser ut som en transa, eller i bästa fall som Alex DeLarge (ögonfransarna WTF???!!!!!). För även tankarna till

http://tvrecappersanonymous.files.wordpress.com/2010/11/richard-harrow.jpg

hidden
2011-02-23, 17:17
Kissie är inte snygg!

LOL!

ceejay
2011-02-23, 17:22
Haha, är det ett skämt?

Fj6fxmjOAFw

Varför delar hon ut nazistmaterial, nej förlåt sanningen om det fruktansvärda döts islam & Bonniers, för?

Förstår att hon blev polisanmäld när hon använder kompisarna som hot. Trodde först det bara var hon själv som skulle stå för "spöet".

hahaha det där gjorde min dag.

wessmen
2011-02-23, 17:24
Så jävla underbart, det är så här verkligheten ser ut även om politiker gärna stänger in sig i sin lilla bubbla i det rika kvarteret. :smash:

heleträn
2011-02-23, 17:26
haha, hon skulle behöva en föreläsning i hur hantera pressen! :D





_________
"Flirtation: attention without intention." (http://www.flirtfair.se)

Inge Enveten
2011-02-23, 17:34
"Det här är inte Sverige!". Han har jävligt rätt.

shadowfire
2011-02-23, 17:47
Såg en intressant artikel via facebook om rosengård. Lägger inga större värderingar i det hela, men artikeln gav mig lite information jag inte visste om rosengård iaf.

skånska dagbladet (http://sf1red.publicus.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110222/MALMO/702229910/-/malmos-mest-integrerade-stadsdel).

Det där tycker jag det ligger sjukt mycket i. Vi är så förbannat duktiga på att döma ut alla som bor i Rosengård, hela stadsdelen och alla dess invånare i sig och gör oss själva till drama queens. Det gynnar ju SD-anhängare i varje fall, bara o kontraktera lite sådana grupperingar som driver runt på stan o snackar goja. :)

Trist är det iaf, jag var och tittade på hus här i Angered/Bergsjön. Lugna, fina villaområden, lummigt, fin utsikt - och snusklåga priser (för att vara Götet). Allt bara tack vare stadsdelar som fått "oh noes!"-stämpel på sig.

Är lite nyfiken på vilken dag/kväll det var som filmteamet var ute? Jag vet andra stadsdelar i vårt land där kameramannen lätt hade kunnat åkt på spö om det var runt 01-slaget en fredagskväll och de stått med en kamera i näven :D

kettlebellGuden
2011-02-23, 18:35
rosengård är så 2010. Det är Sevedsplan som gäller nu.

Vinter
2011-02-23, 18:37
Det är mer action på Gullmarsplan vilken helg som helst känns det som.

Andy.da.wohoo
2011-02-23, 18:49
Ett gäng töntar. Bryter inte det mot någon lag? Man har väll full tillåtelse att filma på allmän gata?

Tricce
2011-02-23, 18:51
Ett gäng töntar. Bryter inte det mot någon lag? Man har väll full tillåtelse att filma på allmän gata?

Nope det där var nya Christiania och han i filmen bestämde där!

Andy.da.wohoo
2011-02-23, 18:56
Nope det där var nya Christiania och han i filmen bestämde där!

Nej, det var Rosengård som är en del av Malmö Stad som är en Svensk stad. *gah!**grr27*

Tricce
2011-02-23, 18:59
Nej, det var Rosengård som är en del av Malmö Stad som är en Svensk stad. *gah!**grr27*

Nänä jag hörde klart och tydligt att det inte var i Sverige. "Vi är inte i Sverige här"

Durre
2011-02-23, 19:00
Tragiskt... Tyvärr tillåts ju folk tro dom är Gudfadern himself. Sådant här kommer bara öka o öka

SAnt, Corleone every where :D.

Krampus
2011-02-23, 19:01
rosengård är så 2010. Det är Sevedsplan som gäller nu.

Seved är gangsta. Utan tvekan.

EkarN
2011-02-23, 20:52
Man önskar att det skulle komma en riktig don Corleone och styra upp:)

Nitrometan
2011-02-23, 21:25
SAnt, Corleone every where :D.
Silencio! Håll tyst! Basta!

/ Don Nitro

:cool:

kettlebellGuden
2011-02-23, 21:42
Jag är lite skeptiskt till rapportering från Rosengård. Det är inte så illa som TV vill få en att tro.

Herr Oberst
2011-02-23, 23:40
Fj6fxmjOAFw


HAHAHHAHAHAHA
Alltså, mina förkunskaper om Kissi är rätt begränsade, men jag tror att jag efter detta måste börja följa denna tjejen lite mer i fortsättningen. Bland det roligaste ja någonsin hört

PowPow
2011-02-23, 23:46
Jävligt dryga människor, men 1. Jag hör inga hot i videon. Bara ett gäng muppar som claimar någon slags bestämmanderätt över området. Vilket iofs inte är bättre. Och 2., det där var väl inte ens rosengård? det var väl seved?

agazza
2011-02-24, 00:01
Såna muppar finns det överallt av alla slag. Kommer folk ihåg alla "Kickers" :D:D

Tricklew
2011-02-24, 00:09
Jävligt dryga människor, men 1. Jag hör inga hot i videon. Bara ett gäng muppar som claimar någon slags bestämmanderätt över området. Vilket iofs inte är bättre. Och 2., det där var väl inte ens rosengård? det var väl seved?

Detta kanske bara är jag, men ibland så behöver hoten inte vara uttalade för att det ska vara en väldigt hotfull bild iaf, om ett gäng på 8 pers står runt dig och aggresivt berättar för dig vad du får och inte får göra, så borde det vara illa nog. Och man kan hoppas att lagen inser detta, annars ska jag börja sälja försäkringar mot olyckor, olyckor händer så enkelt.


Förövrigt så skrev Trance ett inlägg för ett tag sedan om segration och invandringen som hade passat väldigt bra i denna tråd.

C.E.J.
2011-02-24, 00:12
Den där videon med "Kissie" är alltså seriös? :confused:

Patriarch K
2011-02-24, 00:54
Samma sak hände mig när jag filmade med min ljudinspelare på kvibergs marknad i Göteborg. Då kom det fram ett apskaft och försökte knycka min kamera och tvingade mig att sluta filma och började plocka ut minneskort och sånt. Det bästa var att jag fick en del av det på film. Kanske bara 5-10% av incidenten, men ändå.

Vad är det med den typen av invandrare + kameror?

CanimTrabzon
2011-02-24, 01:41
hahahah.

noob76
2011-02-24, 01:54
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.

Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.

Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )

Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .

Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.

Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.

Hank
2011-02-24, 02:22
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.

Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.

Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )

Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .

Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.

Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.

Vilket fullkomligt idiotiskt inlägg. Vad vill du ha fram med den här komiska lilla novellen? Alla i rosengård är inte kriminella och blodtörstiga personrånare, nej okej, grattis å du upplyste! Nu kan vi alla fortsätta att leva i godtrohet och blunda för de enorma problem rosengård och malmö stad brottas med, för HEJ, de långväga turisterna från linköping kunde ju trots allt äta kebab i centrum utan att bli rånmisshandlade!

Faktum är att läget i rosengård, vissa delar mer än andra, är riktigt illa.

Honken
2011-02-24, 02:57
Jag är lite skeptiskt till rapportering från Rosengård. Det är inte så illa som TV vill få en att tro.

Håller med, som vuxen så utgör inte "dåliga områden" i Malmö något större hot.

Är man i tonåren däremot så är det inte lika roligt. Under högstadiet så hann jag bli rånad 4 gånger, grovt misshandlad när jag väntade på bussen en torsdagkväll samt jagad av 20 pers för att jag bråkade med en kille som klämde sig före i kön. Har en polare som blev nedtacklad och knivhuggen i axeln för att de skulle sno hans cykel.

Nitrometan
2011-02-24, 07:37
Den där videon med "Kissie" är alltså seriös? :confused:

Tru story. :thumbup:

PowPow
2011-02-24, 08:22
Detta kanske bara är jag, men ibland så behöver hoten inte vara uttalade för att det ska vara en väldigt hotfull bild iaf, om ett gäng på 8 pers står runt dig och aggresivt berättar för dig vad du får och inte får göra, så borde det vara illa nog. Och man kan hoppas att lagen inser detta, annars ska jag börja sälja försäkringar mot olyckor, olyckor händer så enkelt.

Förövrigt så skrev Trance ett inlägg för ett tag sedan om segration och invandringen som hade passat väldigt bra i denna tråd.

Ja, visst är det hotfullt. Det hade jag också upplevt det som. Ville bara påpeka 2 av 2 fel i rubriken :D

Vet inte vilka issues ungdomarna på sofielund har egentligen. Det har varit nån jävla självbestämmandekamp där sista tiden. En väldigt liten del av de som bor där har fått för sig att polisen inte är välkommen (inte reportrar heller), medan resten av området inte vill något annat än att denna klick människor bara ska försvinna.

Kwon
2011-02-24, 08:23
Vilket oacceptabelt beteende!

limenka
2011-02-24, 08:30
Ja, visst är det hotfullt. Det hade jag också upplevt det som. Ville bara påpeka 2 av 2 fel i rubriken :D

Vet inte vilka issues ungdomarna på sofielund har egentligen. Det har varit nån jävla självbestämmandekamp där sista tiden. En väldigt liten del av de som bor där har fått för sig att polisen inte är välkommen (inte reportrar heller), medan resten av området inte vill något annat än att denna klick människor bara ska försvinna.

Det är sant. Även vi som är lång bort från sådana områden som Rosengård känner av hur det påverkar oss negativt.

Helt onödigt.

kettlebellGuden
2011-02-24, 08:30
Håller med, som vuxen så utgör inte "dåliga områden" i Malmö något större hot.

Är man i tonåren däremot så är det inte lika roligt. Under högstadiet så hann jag bli rånad 4 gånger, grovt misshandlad när jag väntade på bussen en torsdagkväll samt jagad av 20 pers för att jag bråkade med en kille som klämde sig före i kön. Har en polare som blev nedtacklad och knivhuggen i axeln för att de skulle sno hans cykel.

Det danar karaktären.

ispåse
2011-02-24, 09:52
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.

Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.

Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )

Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .

Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.

Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.

Kan ni inte prova att åka till Libyen och äta kebab? Så kanske allt blir bra där.

PowPow
2011-02-24, 09:56
Kan ni inte prova att åka till Libyen och äta kebab? Så kanske allt blir bra där.

Poängen var väl att det finns en bild av Rosengård, Seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.

Områdena har problem, men de ser inte ut så som många verkar tro.

ispåse
2011-02-24, 10:01
Poängen var väl att det finns en bild av Rosengård, Seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.

Områdena har problem, men de ser inte ut så som många verkar tro.

Har det inget med kebaben att göra? :confused:

PowPow
2011-02-24, 10:04
Har det inget med kebaben att göra? :confused:

Självklart har kebaben en central roll i det hela :D

kettlebellGuden
2011-02-24, 10:06
poängen var väl att det finns en bild av rosengård, seved osv som livsfarliga område. Jag har åkt buss, promenerat, cyklat i och genom både rosengård och sevedsplan 100-talsgånger, som blåögd vid man med rakad skalle. Inga problem. Det känns som om många har bilden av att om man rör sig i dessa områden så råkar man ut för problem.

Områdena har problem, men de ser inte ut så som många verkar tro.

+11

14K
2011-02-24, 10:22
Allt skit som händer i dessa områden är pga folk där är så sjukt uttråkade och brist på hobby, och självklart när det är en grupp av folk vill man vissa upp sig. Senare har de något och skryta om.

Jag har aldrig haft nåt problem i rosengård, jag är utlänning men ser nästan svensk ut (vad de flesta sagt iaf). 99% av allt skit som händer där är pga ungdomar, de flesta sköter sig rätt bra och man ska inte va för snabb för döma alla.

noob76
2011-02-24, 13:12
Haha , ni som störde er på mitt lilla inlägg, sorry om jag trampade på en riktigt öm tå, men ni står för dagens underhållning grabbar !

filmjölk
2011-02-24, 13:27
Drar man in stora pengar på en blogg och man har politiska åsikter som kan skada sitt levebröd om det kommer fram, fullt förståeligt att hon blir desperat.

Sparven från Minsk
2011-02-24, 13:32
Vad less man blir...skicka hem dem eller skicka in lite kravallpolis som kan leka fritt.

victor_n
2011-02-24, 13:36
Vad less man blir...skicka hem dem eller skicka in lite kravallpolis som kan leka fritt.

+1. Måste fan bli hårdare tag mot invandrare och flyktingar som inte sköter sig.

dupper
2011-02-24, 13:45
Drar man in stora pengar på en blogg och man har politiska åsikter som kan skada sitt levebröd om det kommer fram, fullt förståeligt att hon blir desperat.

Men man borde ju tycka att hon vet bättre än att, i TVÅ (?) samtal ringa och hota en JOURNALIST som redan tidigare lagt ut dålig publicitet för henne. Man undrar ju om hon faktiskt tror att hon kommer komma undan med det?

Viktor_Balck
2011-02-24, 13:57
+1. Måste fan bli hårdare tag mot invandrare och flyktingar som inte sköter sig.

Ja!!!!!!!!!!!!!!

filmjölk
2011-02-24, 13:57
Men man borde ju tycka att hon vet bättre än att, i TVÅ (?) samtal ringa och hota en JOURNALIST som redan tidigare lagt ut dålig publicitet för henne. Man undrar ju om hon faktiskt tror att hon kommer komma undan med det?

Skadan är ju redan skedd och hon får panik. En sån sak kan ju få hela hennes värld att rämna. Jag tror inte hon tänker klart alls vilket är förståeligt, utan bara försöker rädda det som räddas kan.

Vart ligger allmänintresset i hennes ideologiska övertygelse? Jag tycker det är väldigt illa och kränkande av journalisten. Jag har inte läst hennes blogg, men den är väl som Blondinbellas (? inte läst den heller, så gissar här) om mode, kläder och smink och sånt skit.

Hennes person och åsikter är väl skitsamma för allmänheten, och hon skall ha rätt att ha vilken politisk övertygelse hon vill, vi andra röstar ju bakom en skärm och har rätt att ha vilka åsikter vi vill.

martinmartin
2011-02-24, 14:02
Vad less man blir...skicka hem dem eller skicka in lite kravallpolis som kan leka fritt.

+1. Måste fan bli hårdare tag mot invandrare och flyktingar som inte sköter sig.

Seriöst? Skicka hem dem?

noob76
2011-02-24, 14:06
Skadan är ju redan skedd och hon får panik. En sån sak kan ju få hela hennes värld att rämna. Jag tror inte hon tänker klart alls vilket är förståeligt, utan bara försöker rädda det som räddas kan.

Vart ligger allmänintresset i hennes ideologiska övertygelse? Jag tycker det är väldigt illa och kränkande av journalisten. Jag har inte läst hennes blogg, men den är väl som Blondinbellas (? inte läst den heller, så gissar här) om mode, kläder och smink och sånt skit.

Hennes person och åsikter är väl skitsamma för allmänheten, och hon skall ha rätt att ha vilken politisk övertygelse hon vill, vi andra röstar ju bakom en skärm och har rätt att ha vilka åsikter vi vill.


Fast en bloggare som bloggar personligt har ju delvis själv valt att exponera sig mot omvärlden, självklart är det smidigt för henne att bara visa upp det hon vill och inte de åsikter som är kontroversiella.

Fast läser man inläggen här i tråden verkar hon snarast bli mer populär eftersom många verkar sympatisera med gamla enkla SD resonemang enligt "hårdare tag mot invandrare löser allt osv..." , så det kanske är till fördel för henne att hennes riktiga åsikter exponeras.

filmjölk
2011-02-24, 14:18
Fast en bloggare som bloggar personligt har ju delvis själv valt att exponera sig mot omvärlden, självklart är det smidigt för henne att bara visa upp det hon vill och inte de åsikter som är kontroversiella.

.

Hon har valt att visa det hon visar. Väljer jag att jobba i charken på ICA och delar ut smakprov på getost och salami tar jag gärna emot frågor om getost och salami, men inte mitt privatliv eller mina politiska åsikter.

Jag tycker att hon skall ha rätt att vara en person med integritet, oavsett blogg (jag får läsa lite på den först, men som jag förstått det är det ingen politisk blogg, och att blogga gör en väl inte till en offentlig person?). Man behöver inte informera samhället om hennes åsikter, och borde inte få det heller.

Nitrometan
2011-02-24, 14:23
Man behöver inte informera samhället om hennes åsikter, och borde inte få det heller.

Men vi har yttrandefrihet i Sverige. Hon får skriva vad hon vill på sin blogg. Den där journalisten får skriva vad han vill i tidningen.

Med den skillnaden att utgivaren av tidningen kan ställas till ansvar för t.ex. hets mot folkgrupp eller brott mot rikets säkerhet.

noob76
2011-02-24, 14:26
Hon har valt att visa det hon visar. Väljer jag att jobba i charken på ICA och delar ut smakprov på getost och salami tar jag gärna emot frågor om getost och salami, men inte mitt privatliv eller mina politiska åsikter.

Jag tycker att hon skall ha rätt att vara en person med integritet, oavsett blogg (jag får läsa lite på den först, men som jag förstått det är det ingen politisk blogg, och att blogga gör en väl inte till en offentlig person?). Man behöver inte informera samhället om hennes åsikter, och borde inte få det heller.


Delvis blir du ju en offentlig person om du väljer att blogga om personliga saker under ditt eget namn och med otaliga bilder på ditt eget ansikte, då lämnar ju bloggar ut sig själv till alla som vill ta del av informationen på nätet.

Tryman
2011-02-24, 14:32
Delvis blir du ju en offentlig person om du väljer att blogga om personliga saker under ditt eget namn och med otaliga bilder på ditt eget ansikte, då lämnar ju bloggar ut sig själv till alla som vill ta del av informationen på nätet.

Oavsett vad hon gjort/inte gjort så verkar han ha skrivit om hennes lillebror oxå. Är han en offentlig person? Sen undrar jag vad som sades innan klippet börjar. Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.

Nitrometan
2011-02-24, 14:36
Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.
Det kanske är nåt man får lära sig på journalistutbildning?
Kan tänka mig att det kan ge ett och annat fint citat.

Därmed inte sagt att jag tycker att det är ett bra sätt att jobba.

noob76
2011-02-24, 14:38
Näe men vadå lillebror ? , Har du något som styrker det påståendet ?

mini
2011-02-24, 14:40
Oavsett vad hon gjort/inte gjort så verkar han ha skrivit om hennes lillebror oxå. Är han en offentlig person? Sen undrar jag vad som sades innan klippet börjar. Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.

Hon hade varit ute och klistrat propagandamärken ihop med lillebrorsan och spelat in det. Journalisten har skrivit om det och lagt in videon. Hon hotar journalisten i telefon, slänger på luren, han ringer upp och spelar in. Vad din känsla än säger är det olagligt att hota någon.

Inge Enveten
2011-02-24, 14:41
Näe men vadå lillebror ? , Har du något som styrker det påståendet ?

Filmklippet

Asdf
2011-02-24, 14:47
Hon är ju inte direkt gammal, även om dessa bloggerskor ibland tror de är äldre och mognare än vad de egentligen är ( och bland tjejer överlag i den åldern). Så det är väl inte o förvänta sig något annat än en sådan reaktion från henne.

Tryman
2011-02-24, 14:47
Hon hade varit ute och klistrat propagandamärken ihop med lillebrorsan och spelat in det. Journalisten har skrivit om det och lagt in videon. Hon hotar journalisten i telefon, slänger på luren, han ringer upp och spelar in. Vad din känsla än säger är det olagligt att hota någon.

Har jag tagit henne i försvar? Försökte påvisa att han nog inte var guds bästa barn heller.

cero
2011-02-24, 14:47
Nu vet vi varför det finns fördommar mot invandrare.

mini
2011-02-24, 14:48
qhZii06ZiC8&feature=player_embedded#at=13

Tryman
2011-02-24, 14:53
Kan väl säga det att journalister står aldrig högt i kurs hos mig.

Nu kan ni få hata Kissie i fred...

Sniggel
2011-02-24, 14:55
Det där tycker jag det ligger sjukt mycket i. Vi är så förbannat duktiga på att döma ut alla som bor i Rosengård, hela stadsdelen och alla dess invånare i sig och gör oss själva till drama queens. Det gynnar ju SD-anhängare i varje fall, bara o kontraktera lite sådana grupperingar som driver runt på stan o snackar goja. :)

Trist är det iaf, jag var och tittade på hus här i Angered/Bergsjön. Lugna, fina villaområden, lummigt, fin utsikt - och snusklåga priser (för att vara Götet). Allt bara tack vare stadsdelar som fått "oh noes!"-stämpel på sig.

Är lite nyfiken på vilken dag/kväll det var som filmteamet var ute? Jag vet andra stadsdelar i vårt land där kameramannen lätt hade kunnat åkt på spö om det var runt 01-slaget en fredagskväll och de stått med en kamera i näven :D

Bor också i ett "oh noes"-läge och här är sjukt billigt, nyrenoverad fräsch lägenhet, otroligt lugnt och tyst, massa fin natur runtomkring.
Det enda jobbiga med att bo där är alla kommentarar man får av de som aldrig vistas där.
Har nog aldrig bott bättre :D

Trance
2011-02-24, 15:27
Det där tycker jag det ligger sjukt mycket i. Vi är så förbannat duktiga på att döma ut alla som bor i Rosengård, hela stadsdelen och alla dess invånare i sig och gör oss själva till drama queens. Det gynnar ju SD-anhängare i varje fall, bara o kontraktera lite sådana grupperingar som driver runt på stan o snackar goja. :)

Trist är det iaf, jag var och tittade på hus här i Angered/Bergsjön. Lugna, fina villaområden, lummigt, fin utsikt - och snusklåga priser (för att vara Götet). Allt bara tack vare stadsdelar som fått "oh noes!"-stämpel på sig.

Är lite nyfiken på vilken dag/kväll det var som filmteamet var ute? Jag vet andra stadsdelar i vårt land där kameramannen lätt hade kunnat åkt på spö om det var runt 01-slaget en fredagskväll och de stått med en kamera i näven :D

Visst är det säkert överdrivet men har man barn så kan jag förstå varför man hellre väljer andra områden.

noob76
2011-02-24, 15:37
Bor också i ett "oh noes"-läge och här är sjukt billigt, nyrenoverad fräsch lägenhet, otroligt lugnt och tyst, massa fin natur runtomkring.
Det enda jobbiga med att bo där är alla kommentarar man får av de som aldrig vistas där.
Har nog aldrig bott bättre :D

Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.

Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.

Tricklew
2011-02-24, 16:20
Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.

Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.

Hisingen är rätt så stort, att slumpa ihop Kärra, där de enda invandrare är Iranska tandläkarem med Länsmansgården är inte helt rättvist.

noob76
2011-02-24, 18:11
Hisingen är rätt så stort, att slumpa ihop Kärra, där de enda invandrare är Iranska tandläkarem med Länsmansgården är inte helt rättvist.


Helt korrekt ! Hisingen är ruggigt stort, men vadå - när vi endå generaliserar så varför inte inkludera Sveriges 4e största ö rakt av ?

Kan va lite kul och uppfriskande för de som bor i Hisingens miljonvillor och få höra att de bor i en skitförort. ;)

Krogbyggaren
2011-02-24, 18:29
Seriöst? Skicka hem dem?

Ja, du läste rätt.

kettlebellGuden
2011-02-24, 18:30
Är det bara jag som tycker att den här videon verkar helt fejkad och välplanerad?

Krogbyggaren
2011-02-24, 18:34
Är det bara jag som tycker att den här videon verkar helt fejkad och välplanerad?

Fick samma intryck! Det är säkert SD som står bakom det med sina smutsiga Nazist/Facist/Rasist-Pengar.

stevebc
2011-02-24, 18:35
SD låg bakom laserturken.

Herr Oberst
2011-02-24, 18:47
Expo ligger bakom förintelsen, enbart för att i slutändan smutskasta SD

Tricce
2011-02-24, 18:47
Skriv in Rosengård på youtube så ser man ju att allt som finns där är fejk och att Rosengård är precis som vilken annan kommun/stadsdel som helst!
Allt är påhitt och fördomar det vet man ju.

Hemi
2011-02-24, 18:56
Är det bara jag som tycker att den här videon verkar helt fejkad och välplanerad?

Enligt en snabb googling förstår jag att det inte är kanal 5 utan ett program som heter "Den hemlige miljonären" som sänds av kanal 5. Men det vet ni bättre än jag, har inte svensk TV. En gammal TV-ide som sänds i andra länder med lite olika variation. Miljonerer som hemlösa mm mm. Alla produktioner är ju mer eller mindre välplanerade även om kanske just den här scenen inte är det men säkert effektivt ihopklippt om inte annat. Vad är filmration, 1 på 10, kanske?

Trist att det bildats sådana områden ändå i Sverige som det går att sätta i sådan kontrrast att det blir spännande TV-underhållning av det. Fast vist, jag har själv bott i slum och haft kul men som född där och under en längre period vill man bara därifrån och det är patroniserande och självgott på något sätt att som gäst/tillfälligt boende, säg inte född där och med bra utsikter att kunna lämna stället om man vill, men ändå romantisera områdena. Finns både bra och dåliga sidor med sådana ställen.

stevebc
2011-02-24, 19:05
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.

http://i51.tinypic.com/n1880o.jpg

* Jag var där en gång med föräldrarna, men jag var tyvärr för kort för att åka då.

Inge Enveten
2011-02-24, 19:10
Det är nog närmre 10 % än 1 % som du antyder men visst poängen går igenom

nim
2011-02-24, 19:12
Då kan man inte tycka att Peshawar i Pakistan verkar vara ett riktigt farligt ställe om man inte varit där personligen?

stevebc
2011-02-24, 19:18
Det är nog närmre 10 % än 1 % som du antyder men visst poängen går igenomDet vet jag inte. Jag har läst väldigt många inlägg om Rosengård på Kolozzeum.

Då kan man inte tycka att Peshawar i Pakistan verkar vara ett riktigt farligt ställe om man inte varit där personligen?Jo.

C.E.J.
2011-02-24, 19:25
Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.

+1 på detta, med emfas på murvel.

Hemi
2011-02-24, 19:25
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.

...

Du kan gott ta TV, filmteam, producenter, idéer kläcks och pitchas, pengar ges, sen behövs det "research", eller inte.

Matsa
2011-02-24, 19:28
Oavsett vad hon gjort/inte gjort så verkar han ha skrivit om hennes lillebror oxå. Är han en offentlig person? Sen undrar jag vad som sades innan klippet börjar. Får en känsla att han provocerat ordentligt för att sedan lugna ner sig och sen börja spela in samtalet i sann murvelanda.

Hennes lillebror skriver en krönika om melodifestivalen och har haft ett samarbete med Nyheter 24. Den som Kissie hotade var Pascal Engman, nöjeschef på Nyheter 24. Hennes bror är alltså inte någon stackars oskyldig utomstående. Det var inte heller Pascal Engman som lade ut nazivideon på internet, faktum är att det inte ens verkar ha varit han som skrev artikeln (står att den skrevs av Richard Svedberg).

http://nyheter24.se/noje/529683-nyheter24-sager-upp-allt-redaktionellt-samarbete-med-peter-n

Jag har inte heller mycket till övers för murvlar men i det här fallet tror jag att du drar förhastade slutsatser.

filmjölk
2011-02-24, 19:45
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.

Hade hon vart min dotter hade jag med hotat journalisten, minst.

Krogbyggaren
2011-02-24, 19:48
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.

Hade hon vart min dotter hade jag med hotat journalisten, minst.



+1

Ungefär samma sak som att kalla Vänsterpartiet för kommunister eller SD för Nazister/facister/rasister.. Börjar bli old liksom..

ispåse
2011-02-24, 19:50
Jag har också bott i sådana där "skitförorter" som kortedala göteborg, hissingen göteborg, skäggetorp linköping.

Nu bor jag i ett "finområde" i linköping där den övre medelklassen sitter toppbelånad i 5 miljoners villor längst med stadens citynära promenadstråk, och det är faktiskt ingen jätteskillnad för mig som boende. Den största skillnaden är allt snack från folk som inte vet vad de talar om.

Ån är ju värre knarkområde än skäggetorp. Bodde ett tag där och bevittnade hur folk sprang och gömde plastpåsar i lekparken mm om kvällarna. Ekängen är väl det enda finare område som finns för tillfället.

TommyBoy
2011-02-24, 20:14
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.

http://i51.tinypic.com/n1880o.jpg

* Jag var där en gång med föräldrarna, men jag var tyvärr för kort för att åka då.

Jag tillhör blått...

Matsa
2011-02-24, 20:17
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.

Hade hon vart min dotter hade jag med hotat journalisten, minst.

Finns rätt gott om folk som har gjort pantade saker i den åldern. Samhällsintresse har väl aldrig prioriterats speciellt högt när det gäller kändisskvaller? Vad jag finner smått ironiskt är att Nyheter 24 säger upp samarbetet med Peter pga den dåliga publicitet som har kommit genom deras egen artikel.

Nitrometan
2011-02-24, 20:18
Lillebrorsan var 15 år vid tillfället. vad var Kissie? 16? 17? Ja vem fan vet. Att gräva fram någon ungdomssynd begången av någon utan inflytande och lägga ut till allmän bespottning är uselt. Hon hade inte mördat någon, inte stulit något, inte rånat en bank. Hon satte upp ett klistermärke när hon var ung och dum (hon är fortfarande ung och dum) för sjutton. Vad har hon gjort för att få hela livet och alla åsikter synade under lupp? Att hon lägger ut några åsikter och bilder på nätet ger inte någon rätten till en sådan kränkning. Det kan inte heller ses som något slags samhällsintresse att alla får ta del av det.
Hon hade väl själv lagt ut det?

En nackdel med nätet är att inget försvinner. Bilder, texter, filmer - har det publicerats kan nån kopiera och spara eller publicera igen.

Hade hon vart min dotter hade jag med hotat journalisten, minst.
Ok. Att publicera saker är inte olagligt. Att hota folk är det.

kettlebellGuden
2011-02-24, 20:19
Det här är ett cirkeldiagram. Blått visar andelen av koloiterna som har en åsikt om Rosengård och har varit där*. Rött visar andelen som har en åsikt om Rosengård utan att ha varit där.

http://i51.tinypic.com/n1880o.jpg

* Jag var där en gång med föräldrarna, men jag var tyvärr för kort för att åka då.

Blå här. Tycker rosengård är hur trevligt som helst.

burre
2011-02-24, 20:24
Blå här. Tycker rosengård är hur trevligt som helst.

Om rosengård är hur trevligt som helst ligger du då på marken och vrider dig i orgasmer om du besöker karlaplan?

victor_n
2011-02-24, 20:28
Om rosengård är hur trevligt som helst ligger du då på marken och vrider dig i orgasmer om du besöker karlaplan?

+1. Att säga att rosengård i sig är trevligt är att ta i.

noob76
2011-02-25, 00:43
ispåse : Du har säkert rätt, jag skall gå ner till närmsta nyrenoverade villan här som gick för 5,5 mille förra året och be dem sluta gömma plastpåsar. så här kan vi inte ha det ! :-)

ispåse
2011-02-25, 07:44
ispåse : Du har säkert rätt, jag skall gå ner till närmsta nyrenoverade villan här som gick för 5,5 mille förra året och be dem sluta gömma plastpåsar. så här kan vi inte ha det ! :-)

Helt rätt! Du har väl sett han dogge doggelito och hans alltid påtända tjej med chihuahuaorna? Dra med dem till Hejdegrillen och bjud på kebab! :D

Biceps
2011-02-25, 15:31
Jag körde till Rosengård och köpte lunch från kebabvagnen där, några gånger 2006-2007. Blev inte rejpmördad vad jag kan minnas.

filmjölk
2011-02-25, 15:40
Jag körde till Rosengård och köpte lunch från kebabvagnen där, några gånger 2006-2007. Blev inte rejpmördad vad jag kan minnas.

testa samma sak på natten, helsvensk, packad, ensam och i tonåren och se vad som händer.

Biceps
2011-02-25, 15:51
testa samma sak på natten, helsvensk, packad, ensam och i tonåren och se vad som händer.

Det hade jag däremot inte velat göra. Men som vuxen (nåja) på dagstid känns det ganska ofarligt. Sen, vad jag kan minnas, så var det inte lika mkt skriverier om Rosengård för fem år sen som det är idag.

noob76
2011-02-25, 15:54
Helt rätt! Du har väl sett han dogge doggelito och hans alltid påtända tjej med chihuahuaorna? Dra med dem till Hejdegrillen och bjud på kebab! :D

Näe men nu skall jag hålla ögonen öppna !

hejhopp79
2011-02-25, 16:32
Jag hade en tjej vars morsa bodde i Rosengård. Var där ett par gånger, beror på vart i R-gård man är.

Jävla skitområde hur som helst. Vad är det för bra med att sätta en massa invandrare på samma ställe. Resultatet blir arbetslöshet, kriminalitet, gäng och total jävla misär.

Honken
2011-02-25, 16:39
Vad är det för bra med att sätta en massa invandrare på samma ställe

Vad menar du?

Gullviksborg, Hermodsdal, Nydala, Lindängen, Holma, Krogsbäck, Sorgenfri, Sofielund, Södervärn, Hyllie, Persborg, Augustenborg, Bellevuegården, Dalaplan, Heleneholm.

Inge Enveten
2011-02-25, 16:46
Jag hade en tjej vars morsa bodde i Rosengård. Var där ett par gånger, beror på vart i R-gård man är.

Jävla skitområde hur som helst. Vad är det för bra med att sätta en massa invandrare på samma ställe. Resultatet blir arbetslöshet, kriminalitet, gäng och total jävla misär.

Malmö har som ovanstående inlägg visar alltför många områden som överensstämmer din beskrivning av Rosengård

Tryman
2011-02-26, 09:22
Hennes lillebror skriver en krönika om melodifestivalen och har haft ett samarbete med Nyheter 24. Den som Kissie hotade var Pascal Engman, nöjeschef på Nyheter 24. Hennes bror är alltså inte någon stackars oskyldig utomstående. Det var inte heller Pascal Engman som lade ut nazivideon på internet, faktum är att det inte ens verkar ha varit han som skrev artikeln (står att den skrevs av Richard Svedberg).

http://nyheter24.se/noje/529683-nyheter24-sager-upp-allt-redaktionellt-samarbete-med-peter-n

Jag har inte heller mycket till övers för murvlar men i det här fallet tror jag att du drar förhastade slutsatser.

Förhastade slutsatser om deras "offentlighet" kanske men inte över det som murvlarna gjort. Är det en nyhet om det är något som hänt för flera år sedan. Snarare försök till att vara snaskig murvel och komma med det mest spektakulära. Vem bryr sig om vad hon och brorsan gjorde när de var små nykläckta tonåringar?

Toxic
2011-02-26, 12:22
Haha , ni som störde er på mitt lilla inlägg, sorry om jag trampade på en riktigt öm tå, men ni står för dagens underhållning grabbar !

Du speglar ditt användarnamn väl...

Matsa
2011-02-26, 14:16
Förhastade slutsatser om deras "offentlighet" kanske men inte över det som murvlarna gjort. Är det en nyhet om det är något som hänt för flera år sedan. Snarare försök till att vara snaskig murvel och komma med det mest spektakulära. Vem bryr sig om vad hon och brorsan gjorde när de var små nykläckta tonåringar?

Ja, kändisskvaller brukar vara otrevligt så där säger jag inte emot dig.

noob76
2011-02-26, 14:59
Toxic;4891180']Du speglar ditt användarnamn väl...

Kul !
Många av oss har förmågan att kunna bjuda på lite självironi !
Har du ?