handdator

Visa fullständig version : det går segt!


Sfhn
2011-02-22, 19:01
Jag har nu tränat seriöst i 6 månader, jag började med deff för ungefär en månad sedan. Deffen har dock inte varit så seriös att jag vägt maten och sprungit vardag som planerat.

Men jag har hela mitt liv haft denna kula på magen och den VILL INTE BORT!
Jag känner mig jävligt slapp och pösig..
Jag kanske bara är allmänt dum som borde förstå att den försvinner om jag ligger i och inte har så bråttom. Men jag har kämpat år efter år för att bli lite smalare och få lite synligare muskler till somrarna men icke. Jag planerar inte att få en stor tvätt bräda till sommaren, men att vara lite mer fit hade ju varit trevligt.

Jag tänkte nu ännu en gång fråga er lite mer erfarna vad ni hade gjort? Har ni något schyst schema jag kan köra efter, vad ska jag äta och ska jag deffa eller bulka?

Jag känner mig bara allmänt förvirrad så hoppas inte det låter allt för dumt.

Här är lite bilder på hur jag ser ut just nu.
http://img684.imageshack.us/i/img0160xb.jpg/
http://img201.imageshack.us/i/img0156n.jpg/
http://img196.imageshack.us/i/img0158pa.jpg/

lurre86
2011-02-22, 19:31
Hur lång är du?

Hur mkt väger du?

Om du inte lyckats få bort kulan på magen så är de för att du inte gått ner tillräckligt i vikt.

Apjavel
2011-02-22, 19:46
Tips 1. Du ser inte speciellt muskulös ut under hullet så hade jag varit dig hade jag legat på kalaoribalans ett tag framöver och kört järnet på gymmet. Du kan utvärdera resultatet inför nästa sommar och se hur du ska göra då och vilka resultat du fått.

Tips 2. Kör en stenhård deff nu så att du hamnar på en vikt där du trivs samtidigt som du fortsätter köra på med styrketräningen. När du är nöjd lägger du dig på lite kaloriöverskott och kör järnet igen.

Sfhn
2011-02-22, 20:26
Hur lång är du?

Hur mkt väger du?

Om du inte lyckats få bort kulan på magen så är de för att du inte gått ner tillräckligt i vikt.

Jag väger 70kg och är ca 1.81cm lång.

Sfhn
2011-02-22, 21:07
Tips 1. Du ser inte speciellt muskulös ut under hullet så hade jag varit dig hade jag legat på kalaoribalans ett tag framöver och kört järnet på gymmet. Du kan utvärdera resultatet inför nästa sommar och se hur du ska göra då och vilka resultat du fått.

Tips 2. Kör en stenhård deff nu så att du hamnar på en vikt där du trivs samtidigt som du fortsätter köra på med styrketräningen. När du är nöjd lägger du dig på lite kaloriöverskott och kör järnet igen.

Nej jag känner mig inte speciellt muskulös heller och därav min låga vikt antar jag. Det tycker jag är konstigt då jag under bulken körde stenhårt och både vägde och valde maten ordentligt, dricker även protein 2ggr per dag.. Det jag är rädd för är att om jag följer tips 1 är att jag ska gå runt på stranden med samma hull på magen som alla andra år, och jag vet inte om jag pallar det.

noob76
2011-02-23, 01:47
Jag tycker du skall börja med att väga din mat och räkna kalorierna och skriva upp allt du äter på ett linjerat A4-ark under dagen, ett nytt A4-ark varje dag - det gör jag.

A4-arket blir både en sporre under dagen samt ett stöd som berättar vart du ligger och hur mycket kaloriutrymme du har kvar ! Enkelt som fan men hjälper dig klara av varje dag, en dag i taget.

Sen behöver du ju börja bränna kalorier, själv kör jag stepmaskin,sittcykel och typ det som är ledigt på gymmet, jag kör cardio ca. 20-30 minuter per dag och kilona försvinner.
Att motionera utomhus är inget jag rekomenderar som 1a handsval en svinkall vinter om man är nybörjare. då är det bättre köra på gymet .

Styrketräning kan du ju köra lite lagom hårt 2-3 dagar i veckan bara för att behålla den muskelmassa du har, sen när du nått din normalvikt kan du öka kalorierna och köra på stenhårt på gymet. men att få bort de där kilona runt magen till sommaren är inga problem om du börjar NU och ser till att räkna kalorierna !

Sniggel
2011-02-23, 07:34
Jag har nu tränat seriöst i 6 månader

...

Men jag har kämpat år efter år för att bli lite smalare och få lite synligare muskler till somrarna men icke. Jag planerar inte att få en stor tvätt bräda till sommaren, men att vara lite mer fit hade ju varit trevligt.


Först är du lite motsägelsefull. Om du hade kämpat år efter år så borde du ha tränat seriöst i några år. Jag antar att du menar att du försökt gå ner i vikt ett antal gånger men utan seriös träning fram tills nu.

Ja, det tar helt enkelt tid att ändra sin kropp. Det kan hända en hel del till nästa sommar om du ligger i. Jag tror inte du ska satsa till sommaren pga hur din inställning verkar vara:
få lite synligare muskler till somrarna

Att bygga muskler är inget man gör på ett halvår. Du måste satsa seriöst - som om du skulle tävla i bodybuilding i juli 2012. Går du in med den inställningen och tränar och äter så kommer du ha en något mer vältränad kropp med mer muskler och mindre fett till nästa år.

Träna styrketräning 3 ggr i veckan minst 45 av årets veckor. Ät mycket protein och ta det lugnt med alkohol så kan det som sagt hända en del.

nemb
2011-02-23, 13:50
Om deffen inte är så seriös så kanske det inte är så konstigt att det tar lång tid?

Ska du göra det kan du lika gärna göra det ordentligt :)

Sfhn
2011-02-28, 19:59
Förra veckan så kände jag att det får vara slut på att fjanta. Jag har börjat jogga varannan dag när jag inte är på gymmet. Sen har jag fått lite bättre koll på maten, jag har ätit kyckling filéer med broccoli dom flesta dagarna om det inte blivit kycklingvingar med lite ris. Idag är första dagen på andra veckan så nu är det bara att fortsätta kämpa. Vågen har redan visat positivt resultat.

Tack till er som trodde att det skulle gå ;)

AlmostRipped
2011-03-01, 04:17
Som tidigare nämnt är kroppen inget man kan göra mirakel med på 2 månader, men man måste börja någonstans! Om du bara vill vara smal till sommaren så kör på mindre kcal än kroppen behöver och kör styrketräning varje vecka...

Så inför nästa sommar får du bygga på dig lite, även om du tappar lite vikt vet jag inte om du blir nöjd. Man vill alltid se bra ut under sommartid (helst året runt), men bara genom att gå ner i vikt får man inte alltid resultaten man vill ha! Hade jag vart du hade jag kört på mer träning och satsat stenhårt på nästa sommar.