handdator

Visa fullständig version : Axelsmärtor efter träning


BIGHAL
2011-02-22, 18:34
Törs nog påstå att jag är ganska erfaren, dock gjort ett uppehåll men e nu tebax...
Vid axelträning så går det hur bra som helst, inga som helst smärtor...
Men efteråt, när man slappnar av så bränner det, en svidande värkande smärta i hela axeln på båda sidor.... det e ingen pumpkänsla, känns nästan som en skada för det gör alltså riktigt ont.
Det går dock över på 30 minuter.
Men så här har det aldrig känts förut.
Nån med vetskap o kunskap?*gah!**gah!*

sp123ltd1
2011-02-22, 18:43
Törs nog påstå att jag är ganska erfaren, dock gjort ett uppehåll men e nu tebax...
Vid axelträning så går det hur bra som helst, inga som helst smärtor...
Men efteråt, när man slappnar av så bränner det, en svidande värkande smärta i hela axeln på båda sidor.... det e ingen pumpkänsla, känns nästan som en skada för det gör alltså riktigt ont.
Det går dock över på 30 minuter.
Men så här har det aldrig känts förut.
Nån med vetskap o kunskap?*gah!**gah!*
Är det bara när du slappnar av? för jag hade en liknade smärta när jag lät armarna bara hänga då fick jag en brinnande smärta i axlarna.

BIGHAL
2011-02-22, 18:48
Är det bara när du slappnar av? för jag hade en liknade smärta när jag lät armarna bara hänga då fick jag en brinnande smärta i axlarna.

Exakt.... samma problem!!!! Vet du vad det var o vad det berodde på??

Riikkii
2011-02-22, 18:50
Det du beskriver låter ungefär som det brukar kännas för mig när jag tränar axlar. Lite som känslan i benen när man köttar på i benpressen?
Jag har alltid upplevt det som något bra

BIGHAL
2011-02-22, 19:02
Det du beskriver låter ungefär som det brukar kännas för mig när jag tränar axlar. Lite som känslan i benen när man köttar på i benpressen?
Jag har alltid upplevt det som något bra

Har tränat tillräckligt länge (ca 15 år) för att veta vad som känns bra.
Nä, det e ingen skön efterträning känsla, det e alltså ren smärta, känns som en skada fast det går över fort o sedan e allt bra igen:)