handdator

Visa fullständig version : ont i leder osv


jibbstyla
2011-02-22, 13:49
Tja! har tränat hårt ett bra tag men kanske inte ätit så bra och därför inte gått upp i vikt o muskelmassa som jag velat. blir inte starkare snabbt heller.. men nu har jag fått ont i nacken, känns som något är lite löst. iaf så påverkar det nerver i armarna känns det som. värst är axelpress och vissa tricep. är det vila som gäller?
väger runt 68 och är 177. bänkar 65 max asså, och det gjorde jag förra sommaren... inte kört mkt bänk ifs så.

kan ni skriva hur ni äter efter träning men också under dagen och om ni tar protein och om ni känner det ger mkt osv.
tack på förhand//

ps. drar till gymmet nu :D

HulkH
2011-02-22, 14:11
Vila cirka en vecka, funkar de inte så går till läkare. Låter inge bra det där med nacken.

Kosten är viktigast för träning om man vill öka. Se till att käka mat ungefär inom 1 timma efter du har tränat samt att få i dig 2g/ kv per dag.

Rickard
2011-02-22, 14:11
Du tränar inte muskulaturen som stabiliserar axlarna något va?
Om du dessutom sover på mage så gör du det hela än värre.

jibbstyla
2011-02-22, 22:32
Du tränar inte muskulaturen som stabiliserar axlarna något va?
Om du dessutom sover på mage så gör du det hela än värre.
nej. menar du baksida axlar? sover alltid på mage fast försöker att inte göra det:P

Crocker
2011-02-22, 22:33
nej. menar du baksida axlar? sover alltid på mage fast försöker att inte göra det:P
Nä, rotatorcuffarna tror jag skribenten syftar på.

cero
2011-02-22, 22:45
Vila cirka en vecka, funkar de inte så går till läkare. Låter inge bra det där med nacken.

Kosten är viktigast för träning om man vill öka. Se till att käka mat ungefär inom 1 timma efter du har tränat samt att få i dig 2g/ kv per dag.

2g / kilo kroppsvikt protein*

För att göra det lite mer tydligt. :)