handdator

Visa fullständig version : Kcal-överskott = Exrementera ofta


Långsmal
2011-02-22, 13:41
Jag ligger på bulk och uppsöker toalett efter nästan varje måltid. Är detta någonting som kan påverka min bulk negativt?
Dvs, finns risken att jag gör mig av med energin i form av avföring innan kroppen tagit del av den?

Hur gör ni som ligger på överskott för att inte behöva springa på toa hela tiden?
Kan tänka mig att kroppen kan vänja sig vid att inte gå på toa lika ofta om man inte ger den chansen?

Joe Hardgainer
2011-02-22, 13:46
Vad äter du ? Om du inte äter överdrivet mycket mer mat än balans, borde det väl inte vara någon större skillnad.

tglr
2011-02-22, 13:58
Jag tror inte du behöver oroa dig.
Du äter ju mer, vilket resulterar fler toalettbesök.

Apos78
2011-02-22, 14:09
Du förlorar inte energi i avföringen om du inte har något problem med tarmarna, ev äter något läkemedel som binder t.ex. fettet. Vilket jag tvivlar på att du gör i och med bulken.

Mer mat leder ofta till större avföringsvolymer. Kan tänka mig att sammansättningen på maten påverkar. Fråga någon har på forumet som äter klart större fettmängder. De kanske upplever att toalettfrekvensen snarare är mindre än vanligt. MikaelJ?

Långsmal
2011-02-22, 14:22
Vad äter du ? Om du inte äter överdrivet mycket mer mat än balans, borde det väl inte vara någon större skillnad.

Äter ca 3000-35000 kcal/dag istället för 2500 som jag gissar att min kcal-balans ligger på.

Äter mest husmanskost + massa ägg toppat med lite nötter, avokado och annat sunt.

Okej, bra att det inte verkar påverka min bulk.

Silencer
2011-02-22, 14:34
Om avföringen är lös så kan det vara så att du äter något som magen inte tål.

Långsmal
2011-02-22, 18:07
Om avföringen är lös så kan det vara så att du äter något som magen inte tål.

Det är det ingen fara med :thumbup:

Beelz
2011-02-22, 18:23
Har en kompis som skiter 3ggr om dagen kanske, jag skiter en gång varannan typ... alla är olika ;)

yoshi96
2011-02-22, 18:29
Har en kompis som skiter 3ggr om dagen kanske, jag skiter en gång varannan typ... alla är olika ;)

Jag har också en vän som skiter MINSt 3ggr epr dag, han äter som ett monster dock.

1684_
2011-02-22, 19:05
härligt grabbar att ni har koll på era kompisar´s toalettbesök:p

Baha
2011-02-22, 19:27
kär standardsvaret, prova periodisk fasta, skiter du kanske 2 ggr i veckan bara

Sniggel
2011-02-22, 19:43
Om du bajsar direkt efter en måltid så är det för att någonting du åt för längesen vill ut, inte att det du precis åt har rushat genom tarmsystemet på 5 minuter.

Långsmal
2011-02-22, 20:03
Om du bajsar direkt efter en måltid så är det för att någonting du åt för längesen vill ut, inte att det du precis åt har rushat genom tarmsystemet på 5 minuter.

Det har du iof rätt i men man blir ju ändå lite fundersam när man går på toa 5 ggr så ofta som "vanligt" folk, haha :D

Apos78
2011-02-22, 21:21
kär standardsvaret, prova periodisk fasta, skiter du kanske 2 ggr i veckan bara

Såklart kan frågan ställas om det verkligen är något att sträva efter. En viss omsättning i tarmsystemet tror jag är bra. Två gånger i veckan är väldigt sällan och jag ser kanske inte riktigt varför just PF skulle leda till detta.

Baha
2011-02-23, 06:10
Såklart kan frågan ställas om det verkligen är något att sträva efter. En viss omsättning i tarmsystemet tror jag är bra. Två gånger i veckan är väldigt sällan och jag ser kanske inte riktigt varför just PF skulle leda till detta.


ignorera mitt förslag, försökte bara va dryg med periodisk fasta är frälsningen svaret

Barba
2011-02-24, 00:23
Om du bajsar direkt efter en måltid så är det för att någonting du åt för längesen vill ut, inte att det du precis åt har rushat genom tarmsystemet på 5 minuter.Med risk för att ha fel: Är inte det du nämner något man har inbyggt som barn, att skita efter en måltid? Hörde någonstans att det växer bort som vuxen. Kan som sagt ha fel, det har hänt förr :)

On topic: Finns nog inget superknep. Jag försöker att inte äta så mycket bröd för att slippa onödiga fibrer. Ät, crapa och var glad istället :thumbup:

Långsmal
2011-02-24, 20:51
Med risk för att ha fel: Är inte det du nämner något man har inbyggt som barn, att skita efter en måltid? Hörde någonstans att det växer bort som vuxen. Kan som sagt ha fel, det har hänt förr :)

On topic: Finns nog inget superknep. Jag försöker att inte äta så mycket bröd för att slippa onödiga fibrer. Ät, crapa och var glad istället :thumbup:


Haha, fan vad störigt att jag är kvar i barnstadiet på den fronten då. Inte omöjligt ;)