handdator

Visa fullständig version : RIFT Vad vill kolo spela samt var?


Nielsen
2011-02-21, 22:43
Det finns en tråd angående Rift i forumet där flera koloiter verkar tänka sig en fortsättning även efter betan. Det vore såklart extremt trevligt om vi kunde komma överens om vilken faction samt vilken sorts server majoriteten kan tänka sig. Kanske kan det till och med bli som så att vi får ett litet Kolozzeum guild?


Anyhow, för de intresserade, rösta på de olika alternativen så får vi se hur landet ligger!

Sniggel
2011-02-21, 22:45
inb4 poll uppe!

edit: får väl vänta o rösta tills jag bestämt mig för om jag ska spela. Fast då har ju nog valet redan gjorts.

Nielsen
2011-02-21, 22:54
Frågan är ju faktiskt om vilket du är intresserad av, så det går bra att rösta ändå. Vem vet, kanske utfallet av röstningen får dig att välja att spela/inte spela ;)

Tricce
2011-02-21, 23:03
Tänker inte rösta riktigt än men jag vill nog lira det som kommer få snabbast bg kö tid (eller hur det nu funkar i rift).

Sen också att man kanske kollar upp så man inte hamnar på nån server där tex *.* [insert valfritt land som vägrar prata engelska i offentliga kanaler]
bestämt sig för att lira tex. Sånt visste man inför wow iaf vet inte hur det är nu om det finns folk som "övervakar" sånt där och sett på forum hur tendenserna är.
Eller nojjar jag bara? :D

Nielsen
2011-02-21, 23:05
Ja, speciellt det där med språket kan ju vara värt att titta på, så vi inte hamnar på den "officiella" ryska servern... Men det här handlar mer om vilken riktning folk är inne på när det kommer till val av faction och sorts server. Det blir lite lättare för de som vill köra ihop att då planera mer specifika val av server.

ceejay
2011-02-21, 23:06
guardian/defiant spelar ingen roll för mig

pvp/rp-pvp spelar inte heller någon roll :)

Tricce
2011-02-21, 23:07
Ja, speciellt det där med språket kan ju vara värt att titta på, så vi inte hamnar på den "officiella" ryska servern... Men det här handlar mer om vilken riktning folk är inne på när det kommer till val av faction och sorts server. Det blir lite lättare för de som vill köra ihop att då planera mer specifika val av server.

Hehe jag skrev ryska först men tänkte det kanske var lite "rasistiskt"
men dom är ju inte kända för att vara så roliga att vara på samma server som :D

Nielsen
2011-02-21, 23:08
guardian/defiant spelar ingen roll för mig

pvp/rp-pvp spelar inte heller någon roll :)

Rösta då på alla de alternativen. Som ett exempel. Om Rp-pvp/pvp vinner överlägset över de andra så blir ju valet åtminstone lite enklare i slutändan än om alla servertyper får lika mycket röster.

Nielsen
2011-02-21, 23:10
Hehe jag skrev ryska först men tänkte det kanske var lite "rasistiskt"
men dom är ju inte kända för att vara så roliga att vara på samma server som :D

Tycker inte det är rasistiskt. Självklart finns det andra språk som är svåra, men de brukar åtminstone ha samma tangentbord som de engelskspråkiga, vilket såklart underlättar vid tillfällen då man försöker kommunicera.

Sniggel
2011-02-21, 23:10
Frågan är ju faktiskt om vilket du är intresserad av, så det går bra att rösta ändå. Vem vet, kanske utfallet av röstningen får dig att välja att spela/inte spela ;)

k k nu har jag röstat ;)

Ser ju en tydlig trend redan nu för att folk vill ha PvP. Vilken sida verkar vara lite fler åsikter om.

Nielsen
2011-02-21, 23:15
Japp, det kommer nog bli jämnt mellan faktionerna. Jag har såklart min preferens, men det viktigaste är ändå att det blir ett gäng som kör ihop, så jag är beredd på att "offra" mig :D

Tricce
2011-02-21, 23:18
Japp, det kommer nog bli jämnt mellan faktionerna. Jag har såklart min preferens, men det viktigaste är ändå att det blir ett gäng som kör ihop, så jag är beredd på att "offra" mig :D

Samma här, tyckte inte det var så mycket som skiljde i looks egentligen. Det är ju inte lika stor skillnad som i wow iaf :)

Kwon
2011-02-21, 23:21
Kör vidare på Argent med gillet, vi e Guardians

Argent är PVE - RP

ceejay
2011-02-21, 23:24
kwon :(

rp är dock nice.

Nielsen
2011-02-21, 23:24
Vad är det för ett guild kwon, samt om nu många från kolo skulle välja samma server, finns det då möjlighet att gå med?

Nu verkar det ju iofs som om att många är sugna på någon sorts pvp server, men det kanske inte gäller alla.

Kwon
2011-02-21, 23:28
Jag är en av ledarna för gillet så det är klart du får gå med.

Så hoppas vi Tricce, Ceejay och Skuggan hoppar på samma

Såvida dom inte gillar att ganka folk och hoppar på en pvp-server :D

på en PvE server har du ju fortf pvp

Nielsen
2011-02-21, 23:30
Synd bara att det är både "fel" serversort och faction. Dock är det ganska lockande med ett redan fungerande guild. Men ett Kolozzeumguild på en pvp server vore också riktigt najs, även om det då vill till att någon/några tar på sig ledarrollen.

Kwon
2011-02-21, 23:33
Ja Defiler kommer jag inte köra

Dom e så fula! :D

Kolla tex in Tricces gubbe här jämfört med Defiant gubbarna

http://www.g4tv.com/videos/51238/Rift-Cry-Havoc-Trailer/?quality=hd#video-50950

Dom ser så ociviliserade ut, kolla deras blåa bestar eller bruna konstiga typer tex.

Sen gillar jag Guardians start-area mkt bättre också

Gjorde en Defiant iofs , hon var riktigt grofv med max height och size
http://oi55.tinypic.com/15s1z5f.jpg

Nielsen
2011-02-21, 23:38
Awesome!

Ja, det är ju ett par dagar kvar. Får se vad resten av koloiterna säger samt brorsan, då jag tror han är mer anti-guardian än mig.

KaptenKnäsvag
2011-02-22, 07:03
Varför skulle någon föredra PVP över RPPVP? Vanlig PVP består ju fan bara av p12'or

Crippa90
2011-02-22, 08:25
För mig spelar det ingen roll, men jag gibbar gärna med Kwon igen! :thumbup:

Mr.Cosybear
2011-02-22, 10:11
Bara jag som tycker det verkar som att varenda person som skriver på diverse forum verkar rolla som Defiant vid release? Tror nästan att jag drar tillbaka min röst på defiant och sätter på guardian, bättre att vara på den svaga sidan :)

Sedan verkar det som många svenskar kommer rolla på cloudstone servern medan britter rollar på sagespire.

Kwon
2011-02-22, 10:15
Guardians ftw Cosy!

Bailah
2011-02-22, 10:33
Bleh, want a Big booty bitch sabo!!
Aja.. :<

Sniggel
2011-02-22, 22:06
Det diskuteras en hel del i den andra tråden men än så länge ser det ut som de flesta vill ha PvP.
Dock kan jag förstå om man tycker det är en stor nackdel att inte få spela med Kwon :/

Nielsen
2011-02-22, 22:07
Känns som det är dags för ett "beslut" frågan är ju om det är möjligt att få ihop 10 personer, helst 20, som kommer att köra ett tag?

Tricce
2011-02-22, 22:13
Jag kommer köra med Kwonne på RP PVE, defiant eller är det guardians vi ska heta? Lol noll koll tricce!!!

Sniggel
2011-02-22, 22:27
Ser ut som det blir en uppdelning.
RP PvE + Kwonne
och
PvP (RP or no RP, gievf gold plz m8)

Kan ju göra en ny omröstning nu när det har uppdagats vad folk tycker och tänker. Misstänker att vissa har ändrat åsikt.

Jag tänker iaf inte spela på en PvE server. Finns det en PvP server som det ska spelas på så kanske jag kan tänka mig att spela :p

ceejay
2011-02-22, 22:28
det verkar ju trots allt som att en PVE-server innehåller rätt mycket pvp ändå. Det är inte som typ wow där man inte kunda pvpa någonstans förutom bg typ.

Tricce
2011-02-22, 22:37
Skulle velat haft en öppen omröstning också.

Crippa90
2011-02-22, 22:49
det verkar ju trots allt som att en PVE-server innehåller rätt mycket pvp ändå. Det är inte som typ wow där man inte kunda pvpa någonstans förutom bg typ.

Precis. Ponera att du har bara en gibbtid på 1-2 timmar innan du ska sova. Scenarion som kan hända är ju då:

På PvE: Du vill questa för att levla. Du riskerar att bli söndergankad i vilket område du än är i, vilket kan leda till att du inte kan questa. Ditt mål med att få questa upp det där sista för att dinga är förstört, skriver "Fucking defiant fags!" i chatten och får grunka för att få någon tillfredsställning innan sängdags.

På PvP: Du vill questa för att levla. Du vill inte bli söndergankad av någon hormonpåverkad tonåring och väljer därför att questa i en safe-zone istället för en contest area (eller vad det heter). Du dingar, skriver "ding" i chatten och kan sova som en gud.


Om vi istället vill gibba lite Pvp så:

På PvE: Lirar BG eller drar till Contest Area.

På PvP: Lirar BG eller drar till random zone.


Bästa av två världar, välj PvE! :thumbup:

Jens.Andersson
2011-02-23, 02:22
Ni som bestämt er för PvP, vilken server hade ni tänkt spela på? Själv föredrar jag en med
hög population. Inte så att man får köa för att få komma in men så att det är mycket action
runtom hela tiden.

Nielsen
2011-02-23, 12:06
Jag har valt att gå över till den ljusa sidan och joina Kwon och hans guardian lakejer. Det beror helt och hållet på att det viktigaste för mig när det kommer till mmo's är att spela tillsammans med ett gäng trevliga och duktiga människor, samt att även om endgame raiding inte är mitt fokus (denna gång iaf, jag har studier att tänka på *whatever*) så vill jag ha möjligheten att testa på alla aspekter av spelet.

För er andra som tvekar, jag kommer försöka pvp:a så mycket jag kan/hinner, något som jag tror fler kommer göra. Så även om det är en pve server så kan vi nog se till att ha en massa roliga pvp stunder tillsammans :hbang:

Mr.Cosybear
2011-02-23, 12:49
Skapade nu en ny omröstning som får vara final omröstning om server. Den är öppen och inget multiplet tjohej.

Nielsen
2011-02-23, 13:06
Låter bra det.

Kwon
2011-02-23, 13:17
Hoho hur många trådar med rift har vi nu egentligen? :D

Mr.Cosybear
2011-02-23, 13:23
Hoho hur många trådar med rift har vi nu egentligen? :D

Dem ploppar upp som rifts helt random :D (redan skadad)