handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag börja träna efter en muskelinflammation i ryggen??


Sockerpuff
2011-02-21, 20:12
Hej!

Förra veckan (onsdag) fick jag uppsöka läkare pga. min rygg. Det visade sig att jag hade fått muskelinflammation i ryggen (Typ bröstryggen)
Jag fick smärtstillande och idag känner jag ingen smärta i ryggen, men kan känna mig lite "trött" i den.

Jag har självklart inte tränat sedan dess men det börjar klia i fingrarna. Denna veckan tänker jag bara gå promenader men tänkte gå till gymmet redan nästa vecka.

Har ni några tips på vad jag kan/bör träna till en början? Jag är livrädd för att få bestående meen med ryggen och vill därför göra bra ifrån mig på träningen, dvs träna rätt.

Det känns som att vilket övning man än gör så aktiverar man ryggen. Så om ni har några förslag så är jag väldigt tacksam.

Anledningen till min inflammation misstänker jag kom när jag jobbade på jobbet förra veckan och fick jobba ute i mejeriet. Arbetsytan är minimal och arbetsmiljön är katastrof. Finns ingen yta att riktigt stå på när leveransen precis kommit och jag är rätt kort så alla backa var ovanför mig. Jag fick klättra, dra, slita, lyfta. Jag kände inte så mycket efter arbetspasset, men två dagar efter när jag gick till gymmet och skulle träna ryggen så kom smärtan... så misstänker starkt att det är det.