handdator

Visa fullständig version : Hjälp med comhem


henk4n
2011-02-21, 16:56
Hej!

Jag bor i en lägenhet som är utrustad med "3 hål i väggen" har ett för tv, bredband och telefoni.

Nu är det så att jag köpt en ny tv som jag tänkte ha i sovrummet, men har ju bara ett uttag för TV:n.. har försökt ringa till comhem men kommer få sitta i telefonkö hela kvällen..

Om någon vänlig själ kan hjälpa så är jag väldigt tacksam! *cupid*

Nitrometan
2011-02-21, 16:58
Vill du ha hjälp med en längre sladd?

Kolla hos Kjell&co de har vad du behöver. Y-koppling m.m.

Piranha
2011-02-21, 17:02
Comhem kör väl digitalt för hela slanten så utöver en y-koppling lär väl 2 mottagare också beövas?

henk4n
2011-02-21, 17:03
Märkte att jag formulerat väldigt otydligt. Jag har nämligen redan nu en TV i vardagsrummet, vill kunna ha båda två igång samtidigt utan att behöva koppla ur den ena och sätta in den andra :)

Nitrometan
2011-02-21, 17:16
Comhem kör väl digitalt för hela slanten så utöver en y-koppling lär väl 2 mottagare också beövas?

Vi har både analog och digital signal i kabeln från ComHem.
Men det kanske är olika?


Om TS har ett digitalt paket från ComHem och vill se på de kanalerna i två TV-apparater så behöver han två digitalmottagare (DVB-C).

Nitrometan
2011-02-21, 17:17
Märkte att jag formulerat väldigt otydligt. Jag har nämligen redan nu en TV i vardagsrummet, vill kunna ha båda två igång samtidigt utan att behöva koppla ur den ena och sätta in den andra :)

Har du för få eluttag eller kabel-TV-uttag?

henk4n
2011-02-21, 17:20
Vi har både analog och digital signal i kabeln från ComHem.
Men det kanske är olika?


Om TS har ett digitalt paket från ComHem och vill se på de kanalerna i två TV-apparater så behöver han två digitalmottagare (DVB-C).

Hur vet jag om jag har analogt eller digitalt? :P Har precis flyttat in hehe

henk4n
2011-02-21, 17:21
Har du för få eluttag eller kabel-TV-uttag?

Kabel-tv uttag

Piranha
2011-02-21, 17:22
Vi har både analog och digital signal i kabeln från ComHem.
Men det kanske är olika?


Om TS har ett digitalt paket från ComHem och vill se på de kanalerna i två TV-apparater så behöver han två digitalmottagare (DVB-C).



Hmmm jag har bara sökt på de digitala, skall se om de finns analogt också, men jag får en känsla av analogt på 55 tum kommer se ut som skräp.

Nitrometan
2011-02-21, 17:24
Hur vet jag om jag har analogt eller digitalt? :P Har precis flyttat in hehe
Använder du boxen från ComHem?

Då har du digitalt.

Hmmm jag har bara sökt på de digitala, skall se om de finns analogt också, men jag får en känsla av analogt på 55 tum kommer se ut som skräp.
Japp. Det gör det garanterat. ComHem sänder så dålig kvalitet de kan komma undan med i nånslags "analogt grundutbud" i sin kabel.

henk4n
2011-02-21, 17:28
Använder du boxen från ComHem?

Då har du digitalt.


Nope, koppla in tvn direkt i uttaget.

duenorth
2011-02-21, 17:40
Vill du ha hjälp med en längre sladd?

Kolla hos Kjell&co de har vad du behöver. Y-koppling m.m.

Enkelt, då behöver du ju bara en till sladd plus en t-koppling som Nitrometan säger.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/37442.jpg
http://www.kjell.com/content/media/images/items/39412.jpg

henk4n
2011-02-21, 17:41
Är det en antennförstärkare som jag behöver köpa?

henk4n
2011-02-21, 17:42
Enkelt, då behöver du ju bara en till sladd plus en t-koppling som Nitrometan säger.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/37442.jpg
http://www.kjell.com/content/media/images/items/39412.jpg

Tack :D

duenorth
2011-02-21, 17:45
Hur långt är det du ska dra sladden?
Ju längre det är desto mer styrka tappar signalen = ju sämre bild får du.

Nitrometan
2011-02-21, 17:46
Är det en antennförstärkare som jag behöver köpa?

Nej. Inte om det inte är extremt långa kablar du ska dra (över 20 m). ComHem har rätt bra signalstyrka i sina kablar, men inte så bra kvalitet på de analoga signalerna.

henk4n
2011-02-21, 17:50
Hur långt är det du ska dra sladden?
Ju längre det är desto mer styrka tappar signalen = ju sämre bild får du.

Hmm, ja det är ju en bit. Är det då kanske en antennförstärkare är att föredra? Hittar inte någon T-koppling för TV.

Nitrometan
2011-02-21, 17:58
Hmm, ja det är ju en bit. Är det då kanske en antennförstärkare är att föredra? Hittar inte någon T-koppling för TV.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=39400&path=636500000,641000000,657000000,659500000

Hoppas det är OK att länka till Kjelle.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/39400.jpg

henk4n
2011-02-21, 18:05
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=39400&path=636500000,641000000,657000000,659500000

Hoppas det är OK att länka till Kjelle.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/39400.jpg

Tackar så vänligt :)

wo0ord
2011-06-09, 17:39
Lånar tråden lite. Sa upp mitt abonnemang hos Comhem den 4/2 - 11. Det var 3 månaders uppsägningstid, likförbannat fick jag en faktura idag av dom. Ska ta och ringa dom imån då deras kundservice var stängd. Nu till frågan, skulle dom kunna säga att jag inte sagt upp avtalet och jag får betala yttligare 3 månader? Jag har ju varken namn eller något på personen som skulle "fixa" detta. Hmm

wo0ord
2011-06-09, 18:32
Ingen vänlig själ som vet?

Beethoven
2011-06-09, 18:36
Lånar tråden lite. Sa upp mitt abonnemang hos Comhem den 4/2 - 11. Det var 3 månaders uppsägningstid, likförbannat fick jag en faktura idag av dom. Ska ta och ringa dom imån då deras kundservice var stängd. Nu till frågan, skulle dom kunna säga att jag inte sagt upp avtalet och jag får betala yttligare 3 månader? Jag har ju varken namn eller något på personen som skulle "fixa" detta. Hmm

Fick du inget skriftligt besked att du sagt upp ditt abonnemang? Jag sade upp mitt bredband från Comhem i slutet av maj och fick hem ett brev nu i veckan.

Min erfarenhet både från Comhem och andra bolags kundservice säger att de har större möjlighet att hjälpa än vad de påstår. Jag slapp min uppsägningstid hos Telias bredband eftersom jag tjatade. Visade sig sedan att jag läst från fel kontrakt när jag försökte hävda min rätt och jag egentligen inte borde sluppit, men ändå, 900kr som jag slapp betala.

Så om kundservicen nu varit inkompetent och ditt abonnemang inte är uppsagt så ligg på ordentligt. Prova ringa flera gånger om den första inte ger med sig. Comhems supportteam har både duktiga och helt värdelösa anställda.

Beethoven
2011-06-09, 18:38
Vad är det för typ av abonnemang förresten? Kan du inte logga in på "Mina sidor" och se över dina abonnemang?

wo0ord
2011-06-09, 18:45
Nej inget skriftligt, antog att det räckte med det muntliga över telefon eftersom han sa ungefär: Japp då var det fixat, tack för att du varit kund blablabal. betalade 299:- för 8mbit/s..Hittar inte vart jag kan logga in? Kommer garanterat tjata ihjäl mig om jag inte får min vilja igenom. Men frågan är vad har jag för rätt? jag kan ju inte bevisa ett skit eftersom jag trodde på nötskallen som sa att han fixat det.

Beethoven
2011-06-09, 18:49
Nej inget skriftligt, antog att det räckte med det muntliga över telefon eftersom han sa ungefär: Japp då var det fixat, tack för att du varit kund blablabal. betalade 299:- för 8mbit/s..Hittar inte vart jag kan logga in? Kommer garanterat tjata ihjäl mig om jag inte får min vilja igenom. Men frågan är vad har jag för rätt? jag kan ju inte bevisa ett skit eftersom jag trodde på nötskallen som sa att han fixat det.

Det var konstigt. När jag snackade med supporten för att säga upp mitt så frågade jag: "får jag hem skriftligt om detta?" och hon svarade: "ja, du får hem ett brev om någon vecka". Så det verkar vara standardproceduren.
Inte omöjligt att den här "nötskallen" du pratade med har gjort en miss.

Mina sidor hittar du längst nere till vänster på comhem.se.

Lycka till.

wo0ord
2011-06-09, 18:52
Hmm inte helt omjöligt att han gjort en miss som du säger. Hoppas dock inte jag blir lidande för detta, återstår och se. Tack för hjälpen

Andreas Guiance
2011-06-09, 18:55
Det brukar lösa sig om man tjatar lite – så pass stora företag är generellt inte intresserade av att få badwill:)