handdator

Visa fullständig version : Nojjig över kosttillskotten jag har köpt! Hjälp!


mickes
2011-02-21, 13:16
Hej allihopa!

Jag har precis börjat träna igen(har tidigare tränat i ett par år)och jag har köpt lite kosttillskott som jag trodde var bra.

Jag har köpt följande:
EAA-XX
Jacked-XX
Ohmega-3 kapslar
Casein 100% Milk protein

Jag läste inte riktigt på innan jag köpte allt. Jag har nu fått höra att Jacked-XX innehåller DMAA aka 1,3-dimethylamylamine aka Geramine. Och jag har läst lite om det på bla wikipedia och det verkar ju vara likt amfetamin.

Nu till mitt problem. Jag har precis börjat behandling mot depression och då lär inte Jacked-XX vara bra för mig. Så den lägger jag på hyllan.(upplevde krash och mådde underligt efter en dos)
Jag undrar nu om någon där ute vet om EAA-XX är helt ofarlig? Samt caseinet.

Finns det någon PWO som inte innehåller en massa skit? Eller bör man hålla sig endast koffein?

Tacksam för svar!

Spyder
2011-02-21, 13:33
Nu vet jag inget om depression och vågar inte rekommendera något MEN att du upplever en krash o mår dåligt vid första användningen utav Jacked-XX är inget onormalt.

Kasein är helt vanligt protein av den långsammare sorten och blandningen i
EAA-XX är väldigt snäll och ska inte påverka något.

PWO är ju just till för att det ska hända saker och mestadels är det den psykologiska effekten som hjälper mest. Koffeinet är väl just den tillsammans med beta alaninet folk känner av och dessa beståndsdelar finns i nästan alla PWOs.

Kan inte ge några speciella råd eftersom man inte är insatt i begreppet "depression" men det ger en liten hint.

Sniggel
2011-02-21, 13:37
Sälj Jacked-XX till någon om du inte vill använda själv.

EAA-XX innehåller förutom essentiella aminosyror även:

L-citrullin malat
acetyl L-karnitin
vitamin B6

Jag tror inte dessa kan påverka det mentala men är förstås inte helt säker.
Jacked-XX har ju dock självklart tveksamma substanser så den förstår jag om du inte vill använda.

Casein 100% är ett vanligt protein så det lär inte vara några konstigheter.

mickes
2011-02-21, 13:40
Tack!

Läste vidare lite och EAA-XX verkar rätt ofarligt med, De två X'n verkar vara ALC och Vitamin B6!

Ska hålla mig till vanligt koffein tills vidare. Fick även höra av en snäll själ på kolo's irc kanal att Brutal FX är bra skit. Så det får det bli sen tror jag!

Lillleif
2011-02-21, 13:47
Ang EAA/BCAA:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159471&highlight=depression

mickes
2011-02-21, 14:01
Ang EAA/BCAA:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159471&highlight=depression

Ska läsa igenom det där, håller mig ifrån EAA'n tills vidare med. Får bli mat och vanligt protein. Tack

Sheogorath
2011-02-21, 14:33
Jag skulle starkt avråda dig från att använda DMAA om du har depression, vare sig den är behandlad eller obehandlad. Bra att du tog ditt förnuft till fånga! :thumbup:

Rags
2011-02-23, 14:04
Tack!

Läste vidare lite och EAA-XX verkar rätt ofarligt med, De två X'n verkar vara ALC och Vitamin B6!

Ska hålla mig till vanligt koffein tills vidare. Fick även höra av en snäll själ på kolo's irc kanal att Brutal FX är bra skit. Så det får det bli sen tror jag!

kan inget annant än rekomendera Brutal FX jag med! Inte massa krimskrams iblandat och till bra pris!