handdator

Visa fullständig version : ON protein, bra eller anus? =)


jone1987
2011-02-21, 10:03
Satt och funderade på att jag vill beställa lite nytt pulver i form av protein då jag idag kör överdoser av gainers utdelat på dagen. Tänkte mig att jag isf ska byta ut gainers mot lite mer protein rikt pulver utan den mängd socker som är i gainers.

Frågan är passar det bra att köpa sig
ON 100% whey gold standard protein, som jag tar till frukosten + mellanmål mellan lunch och träning. dvs 2 ggr dag
för att sedan köra på ON Casein Gold standard som kvällsdryck då det verkar vara positivt. 1 gång på kvällen

Någon som har kört med deras protein? feedback?

Blir nog att fortsätta med gainer direkt efter träning då jag sedan äter middag 1h efter det.

Crocker
2011-02-21, 10:41
Det låter som ett dyrt protein. Kör det billigaste 80%.

jone1987
2011-02-21, 10:45
tyckte inte priset var så farligt, produkten innehåller lite mer än bara vassle på den gold standard, och den där andra verkar juh bra till kvällar som sagt.
tar jag det där så får jag juh i mig 24gx2 av vassleprotein pr dag och 24g caseinprotein pr dag extra. + då det från gainern på ca 30g. ca 100gram delat på dagen + proteinet från frukost/lunch/middag. då ska min lilla kropp på 62kg få i sig nog med protein tycker jag =)

Grazzafukkinrazzi
2011-02-21, 10:53
De är i alla fall kända för att smaka bra och har väl en bra protein-%. Det finns ju billigare varianter men om pengar inte är något problem så kör på!

jone1987
2011-02-21, 11:48
jo smaken har jag läst att det verkar omtyckt.
Skulle man behöva något mer än just dom två protein tillskotten? tar även only one tabletter på morgon.
Varit hos läkarn och tagit massa blodpröver som visade at jag har överskott av allt av vitaminer/elekrtolyter lr vad det heter osv, enda jag saknade var lite lågt D vitamin i kroppen.

Crocker
2011-02-21, 15:04
jo smaken har jag läst att det verkar omtyckt.
Skulle man behöva något mer än just dom två protein tillskotten? tar även only one tabletter på morgon.
Varit hos läkarn och tagit massa blodpröver som visade at jag har överskott av allt av vitaminer/elekrtolyter lr vad det heter osv, enda jag saknade var lite lågt D vitamin i kroppen.
Du kan ta 5 proteinpulver till, eller så lägger du ned. Ingen här vet. Om du har lågt värde av D-vitamin kanske du kan köpa det istället för multivitamin?

jone1987
2011-02-21, 15:13
only one tabletter gör juh så att mina värden blir bra, på så sätt.. går den bort så minskas mängden av allt jag får i mig idag. kanske inte mycket, men endå.

kanske formulerade mig dumt, men tänkte just utöver protein, om det var något som ni kunde rekommendera i tillägg till protein och gainer utöver vanlig mat som man trycker i sig.

Crocker
2011-02-21, 15:24
Vassle
EAA
BCAA
D-vitamin
Kreatin
PWO/Koffein

Det andra är troligtvis bara onödigt. Dock är inget att måste, funkar lika bra utan.

Mauriice
2011-02-24, 12:54
ON Gold har högklassigt innehåll, smakar gott, men är alldeles för dyrt. Därför är det enligt mig inte ens i närheten av att vara värt det. Finns gott om andra protein som har en bättre kvalitet/pris ratio.

Mitt tips, Self Omninutrition Micro Whey Active. 84 g protein, 4 g kolhydrater, 2 g fett. Pris: 589, enligt mig helt oslagbart!!!

oTure
2011-02-24, 15:58
ON Gold har högklassigt innehåll, smakar gott, men är alldeles för dyrt. Därför är det enligt mig inte ens i närheten av att vara värt det. Finns gott om andra protein som har en bättre kvalitet/pris ratio.

Mitt tips, Self Omninutrition Micro Whey Active. 84 g protein, 4 g kolhydrater, 2 g fett. Pris: 589, enligt mig helt oslagbart!!!

Fast Self ljuger ju om sitt innehåll.
Self är skit.

Onigiri
2011-02-24, 16:02
Ni som säger att det är ovärt kan ta och offra några kronor extra och faktiskt smaka det och återkomma sedan. ON eller BSN är det enda som gäller för min del just nu, jag känner att det är värt några hundra extra.

Mauriice
2011-02-24, 16:50
Fast Self ljuger ju om sitt innehåll.
Self är skit.

Vilka är dina källor om man får fråga?

JimmyFlessa
2011-02-24, 18:54
Har man mycket pengar så är det värt att satsa på Optimum, deras proteiner smakar hur jävla bra som helst. jag har provat alla deras 100% Whey Gold Standard (även de smaker som bara vart ute på marknaden i någon enstaka månad) och favoriterna är Strawberry/banana, Banana Cream samt Cookies & Cream.