handdator

Visa fullständig version : Svullen korsrygg av marklyft!


Emilring
2011-02-21, 00:47
Tjenare. Min vänsta muskel i korsryggen har blivit fruktansvärt stor och svullen av mitt senaste mark pass, Någon som vet vad det är eller varit med om liknande? Vet inte fall jag ska fortsätta träna eller inte, känner ingen smärta i svullnaden vilket jag tycker är konstigt?

Tack.*flex*

creperiet
2011-02-21, 08:43
Det är inget konstigt och det brukar lägga sig.

gunhamn
2011-02-21, 09:03
Tjenare. Min vänsta muskel i korsryggen har blivit fruktansvärt stor och svullen av mitt senaste mark pass, Någon som vet vad det är eller varit med om liknande? Vet inte fall jag ska fortsätta träna eller inte, känner ingen smärta i svullnaden vilket jag tycker är konstigt?

Tack.*flex*

Grattis, du har börjat ta i :D *flex*

Skämt åsido, tunga övningar lämnar efter skavanker. inget att behöva oroa sig för. men du kan ju lugna dig med marken tills det laggt sig :)

Emilring
2011-02-21, 12:49
Tack för svaren ;D!

Sniggel
2011-02-21, 13:56
Är ni seriösa med era svar?

Jag tycker det låter väldigt udda att bli svullen i ena sidan av korsryggen bara sådär och hade nog själv varit försiktig med träningen tills det lagt sig.
Dock konstigt att där inte är någon typ av smärta.

tntballe
2011-02-21, 14:01
Så där har jag fått några gånger, om det nu är som att man får kraftig pump direkt. Jag har trott att det varit någon nerv som på något sätt blivit irriterad/retad och det har försvunnit efter en del rörelseträning/stretch.

limenka
2011-02-21, 14:08
Om det händer igen kanske du ska uppsöka någon.

Emilring
2011-02-22, 21:31
Tänkte bara meddela er att svullnaden har gått ner helt och allt är bra (yy