handdator

Visa fullständig version : Periodisk fasta


Spinkelinken
2011-02-20, 23:45
Har läst igenom den stora tråden om periodisk fasta och har hajat det mesta men en sak jag inte kunde hitta var om det är ok att äta mer än 2 mål efter träningen. Skulle man teoretiskt kunna äta 4 mål mer utspritt under de 8 timmarna man har på sig att äta eller påverkas hormon, insulinnivåer eller något annat på ett missgynnande sätt som tar bort effekten av hela konceptet?

Undrar eftersom att om man tränar tidigt på dagen så är det ju många timmar tills läggdags och om man då sprider ut måltiderna under de 8 timmarna så blir kanske inte hungern lika stor under kvällen?

nocantdo
2011-02-20, 23:53
Har läst igenom den stora tråden om periodisk fasta och har hajat det mesta men en sak jag inte kunde hitta var om det är ok att äta mer än 2 mål efter träningen. Skulle man teoretiskt kunna äta 4 mål mer utspritt under de 8 timmarna man har på sig att äta eller påverkas hormon, insulinnivåer eller något annat på ett missgynnande sätt som tar bort effekten av hela konceptet?

Undrar eftersom att om man tränar tidigt på dagen så är det ju många timmar tills läggdags och om man då sprider ut måltiderna under de 8 timmarna så blir kanske inte hungern lika stor under kvällen?

Du kan käka 10 gånger under dom 8 timmarna om du vill.
Men mycket goare att bli riktigt mätt med 2 gånger och megamål :hbang:
Tycker jag prova dig fram

Crocker
2011-02-20, 23:53
Du kan äta 16 gånger under 8h, det är fortfarande PF. Men nej, hungern lär inte bli större för kvällen. Men hur du känner vet jag inte.
EDIT:
Pucktvåa.

anton2000
2011-02-20, 23:54
Varför inte fråga i den stora tråden istället då? Den här lär låsas väldigt snabbt...
Men som svar på frågan så går det utmärkt, det vanligaste är 2-3 mål men 4 mål funkar bra det också.
Edit: Pucktrea :)

Spinkelinken
2011-02-20, 23:56
Ok för det var det jag inte var riktigt säker på men om man "får" äta hur många gånger man vill så är det bra. Vill gå upp i vikt så det blir kanske lättare att få i sig en större mängd kcal totalt om jag kan äta något mål extra..

tack för snabba svar

Spinkelinken
2011-02-20, 23:57
måste fråga vad puck2 osv betyder? haha

Crocker
2011-02-20, 23:59
måste fråga vad puck2 osv betyder? haha
Han ovanför hann före helt enkelt. :cool:

Ok för det var det jag inte var riktigt säker på men om man "får" äta hur många gånger man vill så är det bra. Vill gå upp i vikt så det blir kanske lättare att få i sig en större mängd kcal totalt om jag kan äta något mål extra..

tack för snabba svar
Du får äta så många gånger du vill, jag tycker dock om max 1, kanske 2 möjligen 3 mål.
Jag får lätt i mig 2500 kcal i en sittning.

anton2000
2011-02-21, 00:01
Han ovanför hann före helt enkelt. :cool:


Du får äta så många gånger du vill, jag tycker dock om max 1, kanske 2 möjligen 3 mål.
Jag får lätt i mig 2500 kcal i en sittning.

Samma här, övning ger färdighet :eating:

Spinkelinken
2011-02-21, 00:10
Ska köpa mig en liten våg och väga och räkna på maten nu de första dagarna så man får en känsla för det men 2500 kcal på en måltid, jag gillar utmaningar så det är bara att trycka i sig maten..

hur länge har ni kört enligt PF och har ni märkt någon större skillnad jmf med vanlig mmåltidsfrekvens på 5-6 mål?