handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bulk


karl18
2011-02-20, 22:07
Hej

Jag är väldigt dålig på att räkna kalorier och protein intag osv så jag äter i princip allt jag kommer över.
Jag skulle gärna vilja få lite kommentarer om vad jag kan förbättra i min kost.
Här är en vanlig dag


Frukost runt kl 7
3 dl gröt
Protein shake 60g protein
1000mg C-vitamin
Omega 3

Lunch runt kl halv 11
9 glas mjölk
Ungefär så mycket skolmat som fyra vanliga personer äter
4-5 brödskivor

Gainer vid kl halv 2 ungefär
1100 kalorier
50g protein

Preworkout vid ungefär kl 4
3 lingongrova med mer fibrer och mindre socker, 2 bananer och en Jack3d shake

Dricker ungefär 2 liter vatten under träningspasset.

Postworkout vid ungefär kl halv 6
Kreatin
Gainer 1100 kalorier
50g protein
ett till par lingongrova

Middag vid ungefär kl 7
Liknande skollunchen

Måltid innan jag lägger mig, ungefär kl 11
En casein protein shake, ungefär 40g protein
300g keso

Brukar också dricka 3-4,5 liter mjölk från att jag kommer hem till att jag går och lägger mig.

Skulle vara väldigt tacksam om ni kom med några tips om vad jag kan ändra eller lägga till.
Tack på förhand!

Mvh
Karl

Fredron
2011-02-20, 22:27
Det låter som att du kommer bli fet om jag ska vara ärlig.
Testa att räkna ut hur mycket energi du behöver och hur mycket du får i dig en vanlig dag.

Crocker
2011-02-20, 22:54
Någonting säger mig att du överdriver. Lyssna:

Frukost: 500 kcal
Lunch: 2500 kcal
PWO+gainer: 1500 kcal
PWO2: 1250 kcal
Middag: 2250 kcal
Kvällsmål: 500 kcal
Mjölk: 1500-2500

Summan av kardemumman: 9-11 Mcal. Överdriver du inte, dra ned genast. Du lär bli tjock fort.

salmiak
2011-02-20, 23:03
Det är svårt att säga då vi inte vet vad du väger och gör om dagarna.

Rent spontant skulle jag vela säga att du äter för mycket, och för mycket mjölk/vätska verkar drickas.

På många hemsidor kan du fylla i vikt, ålder och aktivitetsgrad + träning och allt det där, efter det får du reda på hur mycket du gör av med. Efter det blir det lättare att lägga upp ett schema som passar.

karl18
2011-02-20, 23:52
det verkar inte som att jag blir fet, för nästan exakt ett år sedan var jag 188 cm lång och vägde 65 kilo, sen åkte jag till usa som utbytesstudent och började träna och äta och nu väger jag 93 kilo och samma längd och jag har fortfarande magrutor. Jag tränar 5 dagar i veckan, en kroppsdel per dag och armar på lördagar.

Tack för svar men borde jag kanske avvakta med att dra ner på maten tills jag känner att jag börjar bli fet? Innan jag åkte så var jag extremt smal. I usa åt jag lika mycket men lunch och middag var ofta snabbmat så då måste kaloriintaget ha blivit mycket högre.

Crocker
2011-02-21, 00:00
Gör hur du vill. Du kommer bli fet av den mängden mat helt enkelt, det är fakta. Speciellt med dina "stats". Eller så överdriver du maten.
Jag är 18dm lång, vägde 80 kg. Tränade 9 gånger i veckan. Förbrukade ca 3500 kcal, svårt att tro att du har nästan trippla i behov.

anton2000
2011-02-21, 00:05
Starta gärna en journal med vad du äter och dagsvikten nån gång i veckan :)
Eller du kanske är Michael Phelps?

karl18
2011-02-21, 00:17
jag är ganska lat på den fronten men det var en bra ide jag kanske startar en journal.
Jag antar att jag är en ganska brutal hardgainer. Det där med Michael Phelps och hans mat har jag sett och så mycket äter jag ju inte så Crocker kanske räknade lite fel på kalorierna vad vet jag. Min pappa äter ungefär lika mycket som jag och han väger 110 med bara en liten gubbkagge och han är stark som ett monster och mamma har alltid varit väldigt vältränad oavsett hur mycket eller lite hon äter. Det kanske hör ihop på något sätt men det kanske kan vara någon "tonårssteroid" eller något som hände med mig förra året jag var ju 17 kan väl hända rätt mycket i kroppen helt plötsligt

Crocker
2011-02-21, 10:45
så Crocker kanske räknade lite fel på kalorierna vad vet jag.
Vart räknade jag fel?

Och ja, du kommer bli fet, bortförklara dig inte. Spelar ingen roll om din farsa är hulken, din mamma är wonder women. Eller så kanske du idrott typ 25/35h i veckan?

Eddie Vedder
2011-02-21, 10:57
karl18: Hur har din viktkurva sett ut tills nu och hur mycket har du tänkt öka ditt matintag?

Det är väsentligt att veta för annars kan man bara spekulera. Crocker kan ha rätt men samtidigt är det inte ovanligt att 18-åriga grabbar kan äta ohemula mängder utan att gå upp i vikt.

Men om du går från att ligga still i vikt på mycket mindre än det där och helt plötsligt äter allt du kommer över kommer du nog öka för fort.

kettlebellGuden
2011-02-21, 11:07
Lägg till en gainer så blir det bra.

karl18
2011-02-22, 21:17
Går väl upp några kilo i månaden nu men det gick otroligt fort i början förra året. Vet inte om jag tänkte öka mitt matintag mår typ fysiskt och psykiskt dåligt nästan hela tiden för jag är så mätt. Men min mage har blivit enorm, trycker jag ut den ser jag ut som en gravid kvinna. Har läst lite om det där och det kanske är fett som bildas innuti kroppen? För det syns inte på utsidan.

Eddie Vedder
2011-02-22, 21:26
Går väl upp några kilo i månaden nu men det gick otroligt fort i början förra året. Vet inte om jag tänkte öka mitt matintag mår typ fysiskt och psykiskt dåligt nästan hela tiden för jag är så mätt. Men min mage har blivit enorm, trycker jag ut den ser jag ut som en gravid kvinna. Har läst lite om det där och det kanske är fett som bildas innuti kroppen? För det syns inte på utsidan.

Det låter som Crocker har helt rätt, du går för fort fram.