handdator

Visa fullständig version : tillskott för min träning?


ahberg
2011-02-20, 19:14
Hej.

jag är ganska ny med detta som har att göra med tillskott, återhämtnings osv osv.

har aldrig provat något sånt och tänkte att jag skall iaf ge det en chans.

Jag tränar kickboxning 3 dagar i veckan,samt lite hemmaträning då och då, springer nån runda på helgen och till sommaren blir det crosskörning igen.

det finns ju en uppsjö med olika pulver/drycker osv.

jag e ca 175cm lång, väger nånstans 70-75kg,

vill inte drirekt öka i kroppsvikt förutom muskelmassan då...

så vad vad tillskott skulle passa mig? är glutenintolerant om det spelar nån roll också

//Marcus

Sheogorath
2011-02-20, 19:32
Vassleprotein ("whey") eller grenade aminosyror ("BCAA") eller en blandning av alla de essentiella aminosyrorna ("EAA") att ta efter träning. Sen kommer du hem och äter en stärkelserik måltid med bra protein till (fisk, fågel, rött kött etc). Omega-3-tillskott är bra också. Vitaminer ska du se till att få i dig via maten. Varierade proteinkällor och olika grönsaker är nyckeln här. Mjölk är också en bra vitaminkälla.

stockinger
2011-02-20, 19:45
Vassleprotein ("whey") eller grenade aminosyror ("BCAA") eller en blandning av alla de essentiella aminosyrorna ("EAA") att ta efter träning. Sen kommer du hem och äter en stärkelserik måltid med bra protein till (fisk, fågel, rött kött etc). Omega-3-tillskott är bra också. Vitaminer ska du se till att få i dig via maten. Varierade proteinkällor och olika grönsaker är nyckeln här. Mjölk är också en bra vitaminkälla.

kunde inte sagt de bättre själv ;)
+1

tglr
2011-02-20, 19:49
Vassleprotein ("whey") eller grenade aminosyror ("BCAA") eller en blandning av alla de essentiella aminosyrorna ("EAA") att ta efter träning. Sen kommer du hem och äter en stärkelserik måltid med bra protein till (fisk, fågel, rött kött etc). Omega-3-tillskott är bra också. Vitaminer ska du se till att få i dig via maten. Varierade proteinkällor och olika grönsaker är nyckeln här. Mjölk är också en bra vitaminkälla.

Du fick med allt du, bra där!

Du skulle kunna ta Rage också, men det är absolut inget måste, bara en "mental boost".

Sheogorath
2011-02-20, 20:01
Du fick med allt du, bra där!

Du skulle kunna ta Rage också, men det är absolut inget måste, bara en "mental boost".

Det finns en massa man kan ta. Koffein, B-Alanin, HMB, kreatin, GAKIC, synefrin, ALA osv osv men det gäller att tänka på vilken nytta man kan tänkas ha av tillskotten på den nivå man befinner sig på. Jag tror vi är ense. :thumbup: