handdator

Visa fullständig version : Kan inte betala med kort


TheGhr
2011-02-20, 18:28
Jag kan inte betala på Kolozzeum med kort/internetbank. Jag testade en gång förra vintern varpå kundtjänst inte hade något svar så jag fick ta postförskott á 40 kr istället. I januari i år testa jag igen men tvingades betala via postförskott 40 kr igen. Jag har Visa betalkort och inte kreditkort precis som om det skulle göra nån skillnad, har Nordea. Kan betala överallt utom hos Kolo. Undviker helst 40 kr extra vid varje inköpstillfälle.

haslish
2011-02-20, 18:40
Är det ett Visa Electron ?
Det går inte att betala med dem i internetbutiker.

TheGhr
2011-02-20, 18:45
Är det ett Visa Electron ?
Det går inte att betala med dem i internetbutiker.
Jo det är det, men nog kan jag betala med det bl.a. hos vissa konkurrenter till Kolo. Kanske att det är något annat upplägg där, vart man blir skickad osv.

limenka
2011-02-20, 18:50
Verifierad Visa, eller vad det heter?

haslish
2011-02-20, 18:58
OK jag hade ett sådant visa från swedbank och lyckades aldrig betala med det i någon webbutik.

Pepz
2011-02-20, 19:09
visa electron(och maestro) funkar endast om betalterminalen är online med ditt bankkonto vilket oftast inte är fallet på internetbutiker

TheGhr
2011-02-20, 19:24
Fan också jag fattar inte varför Nordea prånglade på mig Electron den där gången för många år sen överhuvudtaget, hade betalningsanmärkningar så jag tog för givet att jag måste ha det. Kunde inte betala i Globen under NHL-premiären 2008 eller på tåget dit heller(Mycket väl pga att de inte var "online"), men ifjol gick det. Min bästa gissning är att Nordea sin vana trogen försökte maximera sin vinst på en semi-monopolmarknad och att jag därför måste få tummen ur och dumpa packet nån jävla gång.

Tack för feedbacken.