handdator

Visa fullständig version : bulka?


TheFighter
2011-02-20, 17:28
Tjenare!

just nu håller jag på att bulka, och jag undra bara om jag äter tillräckligt bra för att det ska räknas som bulkning eller om jag äter för lite för att bulka?

08.00 Frukost: 1-2 ägg, havregryn, 2 smörgåsar, 1 glas mjölk.

12.00-13.00 Lunch: pasta med makrill(för proteinet) eller så äter jag maten i skolan.

16.00-17.00 Mellanmål: havregryn.

till kvällen tar jag en vassle protein shake, sen drar jag till gymmet. efter träningen vassle protein shake, och morsans mat, brukar vara pasta eller potatis med något slags kött.

borde jag äta mer eller värkar det vara bra? vill inte få en Såå stor mage så fort!

hade tänkt att börja deffa nu till april! så jag vill bygga på så mycket som möjligt fram tills dess :D

men säg gärna till om vad ni tycker, om jag ska äta mer eller om det är bra! :)

jag kanske också ska säga att jag är 16 år och har tränat i 1 år, och jag är ny här :)

tack!

/TheFighter

Crocker
2011-02-20, 17:31
Såklart vet ingen.
Hur lång är du?
Hur mycket väger du?
Hur ofta tränar du?
Vad tränar du?
Hur mycket av maten äter du? (Morsans mat kan vara en pizza/rom eller vad som helst.)
Går du upp eller ned i vikt nu?

TheFighter
2011-02-20, 17:43
Såklart vet ingen.
Hur lång är du?
Hur mycket väger du?
Hur ofta tränar du?
Vad tränar du?
Hur mycket av maten äter du? (Morsans mat kan vara en pizza/rom eller vad som helst.)
Går du upp eller ned i vikt nu?

nej det klart!

längd: 1.80
vikt:76
tränar: 4 gånger i veckan.
tränar bara vanlig styrketräning.

jag vet ju inte vad mamma gör för mat varje dag, men det är ingen skitmat!

jag går upp i vikt, vägde 59 kilo när jag började med styrketräning! när jag började bulka vägde jag 72-73 ungefär.

räcker det? :)

Beelz
2011-02-20, 19:47
ta viktx30 sen dra bort ca 500kcal eller addera 500kcal beroende på ifall du vill gå upp eller ner i vikt... Brukar stämma rätt bra, sen anpassa intaget därefter