handdator

Visa fullständig version : Ofrivillig yoghurt-glass = supergott


Lovisa
2011-02-20, 12:17
Denna årstid använder jag balkongen som extra kylskåp. Närmast ytterväggen brukar det vara ganska perfekt temperatur för att förvara mat, när det är trångt i kylen. Bland annat har jag haft yoghurt stående i en kasse.

Hoppsan, och så blev det jättekallt igen, minus 15 grader. Så igår kväll tog jag in en Yoggi mini som stått ute. Den hade blivit halvfrusen - och var nu en HELT SUVERÄN YOGHURTGLASS !

Det var smaken passionsfrukt / persika / vanilj, men jag är övertygad om att samtliga smaker passar utmärkt som alternativ glass. :) :eating:

nemb
2011-02-20, 14:22
Bra tips, nyttigt med jue :D

McLR
2011-02-20, 14:52
Bra tips, nyttigt med jue :D

nja..

tglr
2011-02-20, 15:08
Bra tips, nyttigt med jue :D

Nja, inte direkt.

OnT: Tack för tipset, skall testas när jag väl har yoghurt hemma.

Eddie Vedder
2011-02-20, 17:38
Frozen yoghurt är ju en oerhört vanlig dessert. Har aldrig testat själv men det är i alla fall en etablerad efterrätt och det säljs också.

Löpsko
2011-02-20, 18:32
Tog och slängde några frysta bär i en kastrull och lät dem tina så de blev typ som sylt, sedan körde ja i turkyoghurt och mixade med en mixerstav och slängde in i frysen.. väntar på resultatet...

z_bumbi
2011-02-20, 19:08
Tog och slängde några frysta bär i en kastrull och lät dem tina så de blev typ som sylt, sedan körde ja i turkyoghurt och mixade med en mixerstav och slängde in i frysen.. väntar på resultatet...

Hade du kört bären frysta hade du kunnat strunta i att frysa det efteråt.

Löpsko
2011-02-20, 21:18
Hade du kört bären frysta hade du kunnat strunta i att frysa det efteråt.

så långt tänkte ju inte jag ;)

Det var jävlaranamma surt iaf, var någon lidlblandning med vinbär och grejer.