handdator

Visa fullständig version : Bra Optimal Kombo till muskelökning?


Lellen
2011-02-20, 11:38
Hej! Har nu kört utan tillskott i lite längre än en månads tid för att se hur mkt placebo det egentligen är.

Har tidigare kört så här

Pwo Jacked XX före träning
Eaa XX +5g kreatin direkt innan träning. Har även provat Extend före samt under träning
100% whey efter blandat med Malto + 5g kreatin sedan Mat.

Tänkte optimera mig och har läst lite nu både här och på ett annat forum.

Funderar på att införskaffa dessa produkter nu.

100%whey
Eaa XX
ZMA
Massbuilder ?
Malto
Omega3
Jacked XX alt Vip X.
(Kreatin) Har jag hemma fortfarande.

Dosering enligt följande: Kl:06:00. Omega3 + 100% whey + malto + Eaa + 5g kreatin. För mkt ihopblandat?
08:30 Vanlig frukost: Brukar bli 2-3 dl havregryn med mjölk + en proteinshake.

11:00 Lunch på jobbet= mkt vanlig husmanskost
14:00 En proteinshake + 2 bananer alt malto.
16:00 Lite snabba Kollisar såsom Pasta, lite tonfisk och ägg, broccoli, kan bli kyckling samt keso oxå. Lite olika beroende på vad man har hemma.
17:30-18:00 Pwo sedan följt av Eaa XX blandat med 5g kreatin direkt före träning.
19:00 100%whey + malto Eller Eaa XX med massbuilder?
20:00 Middag
22:00 250-500g kvarg istället för casein
Sen precis innan läggdags Zma

Ser det bra ut? Något som jag ska ändra? Finns det även något tillskott som jag ska lägga till för optimal muskeluppbyggnad. D-vitamin? Tränat sen dec 08 nu och känner att jag vill ta ett steg ytterliggare i träningen och bli mer seriös.
Hoppas på många svar samt synpunkter bra såsom dåliga då man vill lära sig mer och ta åt sig av de snälla experter det finns på detta forum

Komplettera gärna med andra produkter om ni ser de som bättre. Många synpunkter och reflektioner vill jag ha. Det är då man lär sig saker:)

Apjavel
2011-02-20, 11:47
Hej! Har nu kört utan tillskott i lite längre än en månads tid för att se hur mkt placebo det egentligen är.

Antar att det inte var så mycket placebo eftersom du vill ha mer tillskott?

ChrisDEFC
2011-02-20, 12:10
Varför 100%whey och inte billigare 80%?
Varför Eaa XX och inte bara EAA?
Varför Massbuilder, de ämnena i det som funkar får du väl via pwo+kreatin, i övrigt tillför det väl inget nytt som bevisligen funkar?
Varför Malto? Av det jag läst så är det ju aningen överskattat om du inte tränar extremt hårt och dessutom flera gånger per dag. Men kör själv med gainer så ska inte säga nått.

Bara lite frågor för att se om du har bra argument för grejerna, har du inte det så ser jag ingen anledning till att investera en massa pengar på de.

Lycka till vidare med träningen och filmtittandet ikväll ;)

Pepz
2011-02-20, 12:21
Varför 100%whey och inte billigare 80%?
Varför Eaa XX och inte bara EAA?
Varför Massbuilder, de ämnena i det som funkar får du väl via pwo+kreatin, i övrigt tillför det väl inget nytt som bevisligen funkar?
Varför Malto? Av det jag läst så är det ju aningen överskattat om du inte tränar extremt hårt och dessutom flera gånger per dag. Men kör själv med gainer så ska inte säga nått.

Bara lite frågor för att se om du har bra argument för grejerna, har du inte det så ser jag ingen anledning till att investera en massa pengar på de.

Lycka till vidare med träningen och filmtittandet ikväll ;)

bodyscience Whey100% är likvärdigt/bättre än star nutrition whey 80. men det är inte ett isolat som whey-100 är

Jag har alla dessa produkter själv.
Massbuildern tar jag varje dag för att beta alaninet ska tas varje dag för en vettig effekt då och en dos kreatin om dagen ska man ju ändå ha.

Lellen
2011-02-20, 12:38
Varför 100%whey och inte billigare 80%?
Varför Eaa XX och inte bara EAA?
Varför Massbuilder, de ämnena i det som funkar får du väl via pwo+kreatin, i övrigt tillför det väl inget nytt som bevisligen funkar?
Varför Malto? Av det jag läst så är det ju aningen överskattat om du inte tränar extremt hårt och dessutom flera gånger per dag. Men kör själv med gainer så ska inte säga nått.

Bara lite frågor för att se om du har bra argument för grejerna, har du inte det så ser jag ingen anledning till att investera en massa pengar på de.

Lycka till vidare med träningen och filmtittandet ikväll ;)

Har kört med whey 100 förrut och tkr det funkar mkt bra och prisskillnaden är minimal.

Angående Massbuilder så har jag läst gott om den + att Beta-alanin ombildas i kroppen till karnosin som är viktigt för cellernas pH-balans. Vid träning sjunker pH-värdet i musklerna och det bidrar till att produktionen av kreatin hämmas. Karnosin motverkar detta i viss mån så att då kreatinproduktionen kan pågå längre så att du kan träna hårdare. Så att kombinera beta-alanin med kreatin kan förstärka effekten av kreatinet. Detta är vad man har läst om det på både svenska forum och amerikanska.

När det kmr till malto. Det är för att jag vill bygga på mig mer massa och ligga på ett kcal överskott varje dag. Istället för att köpa färdig gainer som är onödigt dyrt så köper jag hellre malto och blandar med protein. + att det är mkt lätt att blanda ihop och ta med sig till jobbet istället för att fixa nån extra matlåda. Smidigt helt enkelt. Jag äter riktigt mkt mat i regel om dagen och får nog i mig tillräckligt men för att vara extra säker kan jag lika gärna slänga in 1-2 sånna här drinkar om dagen.
__________________

ChrisDEFC
2011-02-22, 00:27
Okej, verkade som du va rätt övertygad. Tänkte att lite frågor skulle få dig att tänka till och svaren är alltid intressanta att läsa, alltid lär man sig något. Hur upplevde du att träningen gick den månaden utan tillskott. Eller blev du nojjig för att du inte va opti?

Lellen
2011-02-24, 12:07
Okej, verkade som du va rätt övertygad. Tänkte att lite frågor skulle få dig att tänka till och svaren är alltid intressanta att läsa, alltid lär man sig något. Hur upplevde du att träningen gick den månaden utan tillskott. Eller blev du nojjig för att du inte va opti?

Månaden utan tillskott kände jag mig faktiskt lite tröttare än vanligt. Lite segare samt stelare i kroppen. Styrkemässigt upplevde jag inte så stor skillnad. Däremot precis som ovan så kände jag mig inte lika explosiv samt mer segare och stelare i kroppen.