handdator

Visa fullständig version : Vad ska ja välja? Hjälp!


Anonym112
2003-11-20, 22:01
Precis.. jag vet inte vad ja ska välja.. Super Mass Fuel, eller Super Gainers Fuel? Har nyligen börjat träna.. ganska svag ;) Och jag väger "för lite" för min längd.. nåt tips eller vad som helst uppskattas!

Tack. :D

Solle
2003-11-20, 22:03
Ät 5-6 ggr om dagen och ta ett vassleprotein(whey 80/100 eller liknande) efter träningen så blir det nog kanon ska du se :smokin:

EiseltUK
2003-11-20, 22:23
Om du inte hinner äta 5-6 gånger om dagen så lägg in atingen en proteindrink + t ex frukt eller ta en gainer som mellanmål två gågner dagligen.

Om du vill ha Twinlab så skulle jag rekommendera Super Mass som innehåller mer protein. Annars finns det ju en hel del andra tillverkare att fundera på.

/ Henrik

Niklas
2003-11-21, 02:54
Hej Anonym112 och välkommen till Kolozzeum.

På Kolozzeum.com (http://www.kolozzeum.com) så hittar du våran webshop där vi säljer
kosttillskott från sveriges två största tillverkare + att vi har vårat
eget alternativ Exell (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=38).
Henrik och Solle ger dig bra och enkla råd som gått o väl duger att testa till att börja med.

Ett tips kan vara att titta på vårat "Kraftpaket" (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=30&products_id=95) .
Det har vi satt ihop för den som behöver öka på lite i vikt.
Exells vassle är nog det bästa du kan ta direkt efter träning, och
äter du ordentligt resten av dagen så skall det räcka.
Om du efter ett tag tycker att du behöver öka mer och har svårt
att få i dig tillräckligt med mat så komplettera med en gainer som Henrik säger.

Men glöm dock inte att maten är viktigast!

Mvh Niklas

Pez
2003-11-21, 04:40
Originally posted by Niklas
...Exells vassle är nog det bästa du kan ta direkt efter träning...

Skulle vilja ändra det Niklas skrev till "..nog det mest prisvärda vassle du kan ta direkt efter träning.."

"Kraftpaketet" är en bra start som innehåller de tillskott som jag anser vara beprövade och värt att köpa - protein, kreatin, glutamin..allt utöver de tre måste anses vara överkurs.

Det absolut bästa vassleproteinet alla kategorier är Fairings Rapid Hydro. Dock kostar det därefter, håller man hårt i sina slantar är nog Exell ett "bättre" alternativ.

/pez

EiseltUK
2003-11-21, 12:40
Nej, det bästa är troligen ägg-gule- och potatishydrolysat. Men det går inte att dricka.

/ Henrik

Mindek
2003-11-21, 13:21
Originally posted by Pez


"Kraftpaketet" är en bra start som innehåller de tillskott som jag anser vara beprövade och värt att köpa - protein, kreatin, glutamin..allt utöver de tre måste anses vara överkurs.



Är glutamin verkligen nåt att ha? Omega-3 är väl vettigt och billigt dessutom...

Mindek
2003-11-21, 15:53
Originally posted by Anonym112
Precis.. jag vet inte vad ja ska välja.. Super Mass Fuel, eller Super Gainers Fuel? Har nyligen börjat träna.. ganska svag ;) Och jag väger "för lite" för min längd.. nåt tips eller vad som helst uppskattas!

Tack. :D


Köpt inte Twinlabs svindyra gainers. En gainer kan du likväl göra själv, och Twinlabs smakar inte bättre än någon annan tillverkares men kostar typ dubbelt så mycket.

Tro inte heller att ett intag av gainers kommer ge dig några makalösa resultat. Har du nyligen börjat träna är det viktigaste att få ordning på just träningen, inte vilka tillskott du tar eller inte tar...

Anonym112
2003-11-21, 15:56
Okej.. tack för alla svar!
Jag har typ bestämt mig tror jag.. ja ska köpa nåt protein pulver, och som kolhydrater blir geléhallon och skumbananer utmärkt. Nån kommentar? :confused:

EiseltUK
2003-11-21, 16:07
Originally posted by Anonym112
Okej.. tack för alla svar!
Jag har typ bestämt mig tror jag.. ja ska köpa nåt protein pulver, och som kolhydrater blir geléhallon och skumbananer utmärkt. Nån kommentar? :confused:


Godis är ok efter träning. Om du tar proteindrinken som mellanmål så skulle jag rekommendera lite mer fiberrika kolhydratkällor.

/ Henrik

Mindek
2003-11-21, 16:10
Originally posted by Anonym112
Okej.. tack för alla svar!
Jag har typ bestämt mig tror jag.. ja ska köpa nåt protein pulver, och som kolhydrater blir geléhallon och skumbananer utmärkt. Nån kommentar? :confused:


Ät inte för mycket godis bara. Inga 400g-påsar om det inte är sumobrottning du satsar på... ~100g snask är väl lagom efter träning.

Hnke
2003-11-23, 22:30
Super Gainers Fuel e kanon, funkar om du vill gå upp i vikt :D