handdator

Visa fullständig version : Melodifestivalen 2011


champion
2011-02-19, 20:59
Diskutera detta ämne.

Jörgen Kruth var med dagen avsnitt :hbang:

Tolkia
2011-02-19, 21:00
Mellanakten är typ sääääääääämst. Sammanfattas med: Random artist görs om till ... sig själv.

Benny01
2011-02-19, 21:01
Fullständigt värdelöst. Förstår inte hur dom kan misslyckas så fatalt jämfört med när Björn Gustafsson hade showen.

Irriterande som heter duga.

Tolkia
2011-02-19, 21:09
Var är det med svenskarna och konceptet "snygg tjej i vit klänning som sjunger mes-mesig låt om kärlek"? Cecilia Vennersten, Sonja Aldén, Sara Varga osv.

Eddie Vedder
2011-02-19, 21:15
Var är det med svenskarna och konceptet "snygg tjej i vit klänning som sjunger mes-mesig låt om kärlek"? Cecilia Vennersten, Sonja Aldén, Sara Varga osv.

Eller x antal år senare när tre av dessa ikläds mörka kläder för att sjunga en mer upptempolåt ihop. :D

pragmatist
2011-02-19, 21:33
Var är det med svenskarna och konceptet "snygg tjej i vit klänning som sjunger mes-mesig låt om kärlek"? Cecilia Vennersten, Sonja Aldén, Sara Varga osv.

Fast det tyder ju på visst omdöme att skicka fem medelålders rockabillysmurfar direkt till Globen. :thumbup:

Tolkia
2011-02-19, 21:35
Basisten såg ut som Povel Ramel. :Virro

Tricce
2011-02-20, 01:24
Hon a-teens tjejen kan ha varit det sämsta jag hört, ever!

Kwon
2011-02-20, 01:25
Diskutera detta ämne.

Jörgen Kruth var med dagen avsnitt :hbang:

Skämtar du????

Missade jag Jörgen i Mfesten?

Melodifestivalen och Jörgen K har jag aldrig haft i samma mening förut! :D

Tolkia
2011-02-26, 20:24
Lasse Stefanz? Hjääääälp.

Baan
2011-02-26, 20:26
Var är det med svenskarna och konceptet "snygg tjej i vit klänning som sjunger mes-mesig låt om kärlek"? Cecilia Vennersten, Sonja Aldén, Sara Varga osv.

Är det inte bara en klassisk outfit om man som tjej ska sjunga en ballad? Detta måste vara ett globalt problem!

mikaelj
2011-02-26, 20:27
Alltså, vad är det med svulstigheten?

svennebanan
2011-02-26, 20:29
Låg kvalitet på allt.

mikaelj
2011-02-26, 20:32
Kolo goes schlager!

http://ost.ath.cx/tmp/kolo/20110226/mikaeljpoxeman.jpg

Tolkia
2011-02-26, 20:34
Är det inte bara en klassisk outfit om man som tjej ska sjunga en ballad? Detta måste vara ett globalt problem!
Nä, det är något slags übersoft chiffongig subgenre. Vitt, viskande och enahanda (jämför Pritchard nyss, som är en helt annan typ).

Tolkia
2011-02-26, 20:35
Kolo goes schlager!
:bow:

Tolkia
2011-02-26, 20:51
Jag är skeptisk till koreografi med mycket "vajande sexy moves" om den inte utförs av proffs. Det är svårt att vaja synkat, så att det blir sexy moves och inte bara stormvind genom bambuskogen.

mikaelj
2011-02-26, 20:53
Bara jag eller var det ovanligt lite schvung den här rundan?

Tolkia
2011-02-26, 21:07
Ovanligt vet jag inte; omgång 2 var ju också ganska död, men lite schwung, ja definitivt.

Intresseklubben antecknar att Linda Bengtzing inte kan byta olja på sin bil.

mikaelj
2011-02-26, 21:19
Ovanligt vet jag inte; omgång 2 var ju också ganska död, men lite schwung, ja definitivt.

Jag tänkte på den i Göteborg. Var det den i Göteborg? Det var ett par låtar (de mer elektroniska) som föll mig på läppen. Covern på Life on Mars var tämligen död...

Intresseklubben antecknar att Linda Bengtzing inte kan byta olja på sin bil.

Usch! Inser hon vad hon gör för att driva på det heteronormativa samhället?

Tolkia
2011-02-26, 21:39
Covern på Life on Mars var tämligen död..
Åh, du menar när Christer Sjögren blev omgjord till - tadaa! - Christer Sjögren?
Usch! Inser hon vad hon gör för att driva på det heteronormativa samhället?
Hon kan kvitta det mot att vara en gayikon (blir inte alla kvinnliga schlagersångerskor förr eller senare gayikoner?). Bra energi dock, om jag inte bara skall basha. Reklamkontrakt med Duracell nästa?

stevebc
2011-02-27, 17:48
Wow, att Lasse-Stefanz kom undan med den där überrippen av Tina Turners "The Best".

GC5E8ie2pdM

Men så är det väl i gamla Svedala.

mikaelj
2011-02-27, 19:18
Jag tänkte mer på Nick Borgen och "We are all the winners".

clinteastwood
2011-03-12, 21:46
hahaha, teckentolkaren vid dynazty!!!

MasterChief
2011-03-12, 22:01
Saades trummor i början är ju en direkt rip från Boney M.

mikaelj
2011-03-12, 22:03
Saades intro låter som Universal Poplab - Soma Generation (http://open.spotify.com/track/6lVXJKxusTnFHzHdGb0Qi4)

MasterChief
2011-03-12, 22:05
Lyssna på Nightflight to Venus med Boney M (trummorna börjar efter cirka 30 sekunder). Nåja, det är väl väldigt vanligt idag. Själva refrängen är ju något annat.

victor_n
2011-03-12, 22:05
Nu kommer vi vinna igen!! svenskarna röstar så jävla rätt!!!!!!!




















































hmm vänta lite, danny vann inte? WTF!!!

kalllee
2011-03-12, 22:09
Oh my god hade klassat ut allt och alla, sätter sig på huvudet direkt och retligt bra, synd att dom inte vann

Nykropp
2011-03-12, 22:13
Hade hoppats på danny.

Frantic
2011-03-12, 22:15
Bra text

Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible
Though I know you never look my way
I can say; you will one day
I can say you will one day

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Spread the news I'm gonna take the fight
For the spotlight, day and night
I can take this to the number one
Be someone, before you're gone
Be someone before you're gone

I will be popular, I will be popular
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, oh-oh-oh

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
Popular

Solros
2011-03-12, 22:18
Jag gillade Nicke, men det gjorde ingen annan :)

ceejay
2011-03-12, 22:18
Jävla va bra text!

J.V
2011-03-12, 22:21
Jag. Förstår. Ingenting.

Hur är det möjligt? Landets alla fjortisar måste ha smsat sig ruinerade.

Tolkia
2011-03-12, 22:24
Alltså, frasen "my body wants you"? (Absolut inte unik för Saades låt.) Personlighetsklyvning? Dissociation? Besatt av demoner?

Landström
2011-03-12, 22:33
Jag älskar trummorna a la Boney M. Men... tycker Saade borde överväga att låta nån annan sköta själva sjungandet. Det funkade trots allt klockrent för Boney M.

pragmatist
2011-03-12, 22:36
Jag älskar trummorna a la Boney M. Men... tycker Saade borde överväga att låta nån annan sköta själva sjungandet. Det funkade trots allt klockrent för Boney M.

Man blir lite glad i två sekunder och tror att det är en cover på "Rasputin", men sen börjar själva låten.

Angel
2011-03-12, 23:32
Om hon bara vill ha han när han är poppis så är hon ingenting att ha ändå.

Pudzianovski
2011-03-12, 23:34
Sjukt bra!! Vad jag diggade! Bland det bästa jag hört på länge!
Genomtrevlig kväll! Myspys för hela slanten! :thumbup:
Danny är så himla snygg *cupid*

Tricce
2011-03-12, 23:37
Sjukt bra!! Vad jag diggade! Bland det bästa jag hört på länge!
Genomtrevlig kväll! Myspys för hela slanten! :thumbup:
Danny är så himla snygg *cupid*

+1

Kollade tillsammans med bästa sonen och vi bara njööööt, kjamis till er alla där ute!!

http://www.music-store.cz/photo/02_11_schuldiner1.jpg

Lasse Kongo
2011-03-13, 00:11
Sjukt bra!! Vad jag diggade! Bland det bästa jag hört på länge!
Genomtrevlig kväll! Myspys för hela slanten! :thumbup:
Danny är så himla snygg *cupid*

Haha plussetta, blev chips o drinkar o hela köret här, helmysig kväll, jag höll på Swingfly, men när jag insåg att det stod mellan Saaaade och Danny drog jag ett sms på Danny, men tyvärr :/

Nickes låt är grym med, kommer garanterat bli en hit nu efter mellon.

Leon90
2011-03-13, 01:01
När man hört Saade på radio så var det liskom "wtf", men tycker faktiskt att det blir desto bättre med korrigrafin och allt sitter fint ihop :) blev faktiskt glatt överraskad.

Scratch89
2011-03-13, 01:23
Danny är så himla snygg *cupid*

Nej. Han har, återigen, bara försökt sno någons stil, men gör det om möjligt ännu sämre än originalet. I dagens avsnitt var det Jedward-stilen.

http://static.unrealitytv.co.uk/wp-content/uploads/2010/07/jedward1.jpg

http://poplight.zitiz.se/files/imagecache/default-large/files/gallery/danny_melodifestivalen_pel2.jpg

Ironbabe
2011-03-13, 09:47
Jag är glad för att min femåring är glad över att Erik Saade vann. Låt oss alla glädjas med barnen nu :)

mikaelj
2011-03-13, 09:59
Nej. Han har, återigen, bara försökt sno någons stil, men gör det om möjligt ännu sämre än originalet. I dagens avsnitt var det Jedward-stilen.

Swoooooooosh!

Nykropp
2011-03-13, 10:13
Synd att Sades låt redan är gjord.

aWABTlBqKZk

Nykropp
2011-03-13, 10:14
Jag gillade Nicke, men det gjorde ingen annan :)

Jag röstade faktiskt på Nicke, känner honom och pratar med honom ibland. Han var rätt nervös inför globen. :)

Adama
2011-03-13, 10:14
Jag är glad för att min femåring är glad över att Erik Saade vann. Låt oss alla glädjas med barnen nu :)

+1, min femåring med (fast han lackade lite på att han inte körde Manboy!).

Tryman
2011-03-13, 10:45
Vem var det som fucking Saade? Han som Saade ska få stryk ;)
Skämt å sido var det väl kul för alla barn och Justin Bieber light.

Kollade igenom snabbgenomgången på svtplay och tyckte väl att Nicke var nog den som föll i smaken mest. Blev förvånad över att de var så få bidrag som följde kameran med blicken på värsta idolmanér.

Minimjölk
2011-03-13, 11:12
Mina barn röstade på Saade och min femåriga dotter flinar generat när hon ser honom i rutan. Hennes glädjetårar när han vann och tackade alla som röstat gör att det ändå var ganska kul spektakel för mig. Man får ta det för vad det är, en lek. Med det sagt tror jag att Danny kanske hade haft lite större chans i Tyskland men jag är grymt glad att vi inte skickar samma gamla vanliga skit som vi brukar i form av Linda Bengtzing, Sanna Nielsen etc. Bengtzings min när hon förstod att hon fått allra minst röster av svenska folket var priceless. Att hon övertaget gick till final var en gåta för mig, ingen röstar väl på allvar på en sådan låt 2011?

Tricce
2011-03-13, 12:28
Sonen 8 år sprang runt och jublade av glädje när Saade vann *cry*

Vi som brukar sitta och headbanga tillsammans i bilen på väg till skolan!!

Lasse Kongo
2011-03-13, 12:37
Synd att Sades låt redan är gjord.

aWABTlBqKZk

Allvarligt, du postar och skriver det där utan att skämmas?

Rent krasst kan man säga att ALLA spel, film, låtar osv redan är gjorda, går alltid att hitta något som påminner, så det är likabra att ni alla som sysslar med film och musik etc lägger ner, för allt är redan gjort.

Herregud vad trött man blir.

Tricce
2011-03-13, 12:41
Allvarligt, du postar och skriver det där utan att skämmas?

Rent krasst kan man säga att ALLA spel, film, låtar osv redan är gjorda, går alltid att hitta något som påminner, så det är likabra att ni alla som sysslar med film och musik etc lägger ner, för allt är redan gjort.

Herregud vad trött man blir.

Var ju faktiskt grymt lik i refrängen :D

Nykropp
2011-03-13, 14:37
Allvarligt, du postar och skriver det där utan att skämmas?

Rent krasst kan man säga att ALLA spel, film, låtar osv redan är gjorda, går alltid att hitta något som påminner, så det är likabra att ni alla som sysslar med film och musik etc lägger ner, för allt är redan gjort.

Herregud vad trött man blir.

Lägg ner, refrängen är ju en ren jävla ripp! :)

Minimjölk
2011-03-13, 14:45
Jag skulle faktiskt vilja säga att det var ovanligt många låtar i årets startfält som hade mycket stora likheter med redan gjorda låtar. Troligtvis medvetet då en låt som man snabbt accepterar och känner igen lättare vinner röster. Att Saades låt och Kall som is har likheter går väl inte att förneka, den har ju även onekligen en hel del likheter med hans egna Manboy från ifjol som enligt mig var en bättre låt men men.

Värst i år är väl iofs Nicke Borg som tog Green Days samlade verka och mixade ihop till sin egen Leaving Home. Där är ju dessutom låtarna redan stulna en gång från Green Day så att dubbelplagiera är lite nytänkande. Vem vet, nästa år kanske Akon kan deltaga (byt k mot x) . ;)

delta_mats
2011-03-13, 14:46
Nicke Borgs låt Leaving Home och Green Days 21 guns är rätt lika varandra också.

Edit: För långsam.