handdator

Visa fullständig version : Ni som kört bodytransformationguide!


Andersk
2011-02-19, 14:13
Hur gör ni med maten? Recept, kryddor osv ?

Jag äter oftast maten som den är tex älgfärs med lite kryddor och grönsaker eller fläskfile med nån krydda och grönsaker.

Problem är att jag är fan i mig hungrig hela tiden, efter att jag ätit tar det 30minuter så är jag lika hungrig igen. tar väldigt mycket på humöret och blir tom i skallen.

Vad gör ni för att hålla er mätt, nå recept till duglig mat? tex nån biff eller någon riktig mat man kan tillaga, istället för att steka färs och äta som den är =)

Riktigt tacksam för svar

Tjuckot
2011-02-19, 16:00
Mat har jag inga direkta förslag till. Försök att fylla ut med sådant som inte innehåller mycket kcal, lök, broccoli osv osv. Allmänt om guiden så kan jag säga att den fungerade, men det var jävligt slitigt. Jag blev faktiskt t.o.m starkare i vissa övningar. Men jag var inte överdrivet trevlig mot omgivningen alltid (tydligen). Var dock i bra form efteråt. Skulle jag köra den igen? Nä. Ångrar jag mig? Nä.

:)

Andersk
2011-02-19, 22:16
Haha härligt att höra:) hur mycket du ner i kg och i bodyfat ?:)

Danne2k
2011-02-20, 15:35
Kolla upp periodisk fasta. Man fastar i 16 timmar och äter under 8 timmar. Tanken är att äta så mycket av sitt dagliga intag som möjligt EFTER träning vilket ska ge bra resultat.

Går också ut på att man inte äter hela tiden utan äter kanske max 2-3 mål om dagen. På så sätt blir det ganska stora måltider som mättar ordentligt. Dessutom gör fastan att man inte blir lika hungrig som när man äter massa mellanmål.

Många tycker det fungerar jättebra under diet just för att dom slipper vara hungriga. Kanske inte fungerar för alla men värt att kolla upp.

Finns en tråd i kostdelen
samt http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Tjuckot
2011-02-26, 14:14
Haha härligt att höra:) hur mycket du ner i kg och i bodyfat ?:)

Helt ärligt minns jag faktiskt inte, hehe. Men jag var i (för mig) bra form. Nu när jag ser tillbaka så tycker jag det bästa med boken var träningsupplägget. Träningsupplägget var bra eftersom det fick en att satsa på att öka kontrollerat samtidigt som det var en bra periodisering och även ganska rolig träning. F.ö föredrar jag PF före bartolls.