handdator

Visa fullständig version : Blandning utav Vassle och Kasein (Double Pro, Myofusion)


Seduced
2011-02-18, 14:41
Hej!

Jag har alltid trott att en blandning utav Vassle och Kasein (tex en vassle shake blandat med mjölk) inte är så gynnande direkt efter träning då Kaseinet gör upptaget utav vassle långsamt.

Jag ser dock en massa produkter från olika tillverkare som ändå blandar dessa och säger

"Genom att välja ett rent vassleprotein bibehålls aminosyranivån i blodomloppet under ungefär 4 timmar, de första 2,5-3 timmarna har aminosyrorna antikatabol och muskeluppbyggande effekt, därefter sjunker nivåerna snabbt och effekten avstannar lika snabbt. MyoFusion innehåller därföe en hög halt högvärdiga proteiner som tas upp mycket långsamt i blodet och förser koppen med aminosyror då vassleproteinet spelat ut sin roll. Det långsamma proteinet i MyoFusion kommer från de högvärdiga proteinkällorna kasein och äggalbumin."

För mig låter det som att Vassleproteinet på något sätt får en förtur och sedan när det är slut kickar Kaseinet in.

Kan någon förklara detta? Har verkligen ingen koll på hur kroppen fungerar med upptag av näring.