handdator

Visa fullständig version : Pendla oslo stockholm?


agazza
2011-02-18, 11:06
Sitter och kollar på pendlingsalternativ då jag ska jobba måndag torsdag i framtiden, någon som har erfarenhet?

Det jag är sugen på är att åka nattåg till oslo på söndag, och flyga hem på torsdag morgon. Eller flyga flyga, det som blir billigast helt enkelt.

Tips?

thunder
2011-02-18, 15:21
www.swebus.se
www.norwegian.no

Finns väl inte så många alternativ. Kanske bil?

agazza
2011-02-18, 15:32
Jag får ju köra jobbarbilen men det är mest pendlingstiden jag vill minimera, buss var så sinnesjukt dyrt, 200kr mer än att flyga och typ 2-5 byten.

Kan jag ta nattåg kan jag sova på det tills jag är på jobbet = mer fritid hemma.

EDIT: plus flyger jag hem har jag taxfree inför helgen :D

isterbuk
2011-02-18, 20:11
Jag får ju köra jobbarbilen men det är mest pendlingstiden jag vill minimera, buss var så sinnesjukt dyrt, 200kr mer än att flyga och typ 2-5 byten.

Kan jag ta nattåg kan jag sova på det tills jag är på jobbet = mer fritid hemma.

EDIT: plus flyger jag hem har jag taxfree inför helgen :D

Då var det inga mer frågor på det :cheers:

spoon
2011-02-18, 20:12
Flyg om det funkar ekonomiskt. Swebus suger livsglädjen ur en.

agazza
2011-02-18, 20:19
Flyg om det funkar ekonomiskt. Swebus suger livsglädjen ur en.

Ifall det finns några stockholmare som är intresserad av att köpa 1 liter sprit, 2 liter vin för nära inköpspris på systemet så funkar det ekonomiskt :D

spoon
2011-02-18, 20:22
Du kan ju smuggla snus och cigg åt andra hållet med Agazza.

agazza
2011-02-18, 20:24
Ja det har jag redan tänkt på :D

Hemi
2011-02-18, 20:26
Jag får ju köra jobbarbilen men det är mest pendlingstiden jag vill minimera, buss var så sinnesjukt dyrt, 200kr mer än att flyga och typ 2-5 byten.
...


Jag har några erfarenheter av att passera den biten med diverse fordon och just Norgebiten, även om den är vacker och ganska cool bitvis, tar mycket längre tid än vad man tror och vad viamichelin t ex föreslår. Min erfarenhet. Aktar mig numera för att köra sådana sträckor, det är värt att sova emellan. Just Oslo ligger ju inte så långt in i landet visserligen.

Bahir
2011-02-18, 20:40
Om jag minns rätt och förstår situationen rätt så har du alltså flyttat från Göteborg till Stockholm för att börja jobba i Oslo, boendes i Stockholm?

agazza
2011-02-18, 20:52
Om jag minns rätt och förstår situationen rätt så har du alltså flyttat från Göteborg till Stockholm för att börja jobba i Oslo, boendes i Stockholm?

Jobbar i hela norge i princip upp till trondheim, och bor i norrland, övikshållet. Ska nu flytta till stockholm för att tjejen har fått jobb och då kommer jag mestadels jobba fast på oslokontoret istället, därför pendlingen.


Jag har några erfarenheter av att passera den biten med diverse fordon och just Norgebiten, även om den är vacker och ganska cool bitvis, tar mycket längre tid än vad man tror och vad viamichelin t ex föreslår. Min erfarenhet. Aktar mig numera för att köra sådana sträckor, det är värt att sova emellan. Just Oslo ligger ju inte så långt in i landet visserligen.


Även ifall pendlingen bara är 50 mil mellan så är jag less på köra bil, ett tag i sommar körde jag över 800 mil i månaden till jobbet.

Jag hatar att köra i Norge. Inte bra för blodtrycket.

För det andra ska du pröva att köra 50 mil längs nordkusten i norge :) där är det förbannat mycket att se