handdator

Visa fullständig version : Beta-blockar+Cardio


watertouch
2011-02-17, 18:10
Äter beta-blockare och har märkt att pulsen sänkts... Antar väll att Cardio träning kommer ge nått ändå... Räknar väll med att råka ut för nån rullgardin vid knäböjj... Men annars...

Ger Cardioträning nått om en puls ligger vid 130 då den borde ligga vid en 180nånting kanske???

ålder 24.

kaffekopp
2011-02-17, 18:45
prata med din doktor, jag at propranolol och blev ohyggligt yr/illamande nar jag gjorde nagot som var ganska anstrangande...
tror inte det ar speciellt bra att trana pa vissa mediciner, om samma galler for det du tar vet jag inte.

som sagt, prata med din doktor, inte testosteron fyllda olof fran kolozzeum som tror att du kan bota cancer med knabojj!

watertouch
2011-02-17, 18:52
har pratat med 4a överläkare och 2 läkare från Vårdcentralen ingen hade en susning utom att man inte skulle anstränga sig för mycket och om att det tog emot så skulle man dra ner på tempot...:confused:

watertouch
2011-02-18, 20:22
upp

beckman88
2011-02-18, 21:00
Du kommer aldrig att kunna komma upp i någon vidare hög puls, det säger dock inte att du får ut något av det. Det finns dock inget magiskt nummer som pulsen bör ligga i, 180-190 är maxpuls för många, 192 för mig själv. Det är dock inget man kan sträva efter på beta blockers. Vad har du för träningsbakgrund?

watertouch
2011-02-18, 22:56
Du kommer aldrig att kunna komma upp i någon vidare hög puls, det säger dock inte att du får ut något av det. Det finns dock inget magiskt nummer som pulsen bör ligga i, 180-190 är maxpuls för många, 192 för mig själv. Det är dock inget man kan sträva efter på beta blockers. Vad har du för träningsbakgrund?

Har väll tränat till och från i 10 år... Men av diverse motgångar (psykiska) bara kört sporadiskt...

Nu "kommer" jag tillbaka efter att ha haft ett uppehåll över vinterhalvåret...
Har aldrig haft nån direkt kondition utan kört mest för att bygga muskler... Men lagt på mig en hel del...

Just nu kör jag "spinning-cykel" framför tv.n... Knäböj, Jumping jacks, utfall o shit... Känner ju att det tar... Men det är ju olika om jag har Beta-blockare i blodet.lr inte, lr tagit kaffe/koffein innan.

Sen lider jag även av högt blodtryck, tar dock ingen medicin mot detta (beta-blockare för panikattacker).... Det är lite ovist om jag ska ta beta-blockare varje dag lr bara vid behov... Men träningen kommer ju fortsätta endå...:)

Biverkningarna på medicinen är ju dock kul som muskelsvaghet, depression osv..


Öhh ja jag kommer ju köra på endå så gott jag kan... Det var ju mer om man går miste om själva cardio träningen om pulsen inte blir tillräckligt hög...:confused:

solari
2011-02-19, 01:24
Nu är jag autodidakt så ta råden därefter...

Puls är väldigt individuellt och det är snarare skillnaden mellan vilopuls och arbetspuls jag hade valt att gå efter, om du menar att din vilopuls har blivit förändrad i och med medicinskt intag.
Oavsett puls kommer cardio-träning ge resultat. Möjligtvis negativt vad det gäller muskelbyggnad...

hejhopp79
2011-02-19, 11:02
Är det verkligen vanligt att äta beta-blockerare i så ung ålder för högt blodtryck?

Eller är det för ångest eller någon annan diagnos?

Mest nyfiken.