handdator

Visa fullständig version : Viktöka maträtter som är lätta att göra! Kom med TIPS!


Gnomepaladin
2011-02-17, 10:25
Hej!

Skulle vilja ha så mycket tips på maträtter, efterrätter, mellanmål och allt annat för att gå upp i vikt ! Har mycket svårt att gå upp i vikt och nu tänker jag ta tag i det på redigt och träna hårt!
Ska vara mycket Kcal och protein!

Skriv recept och gärna en bild på hur den ska se ut!

Tack!

Reaper123
2011-02-17, 10:35
Har du ingen fantasi alls? Du får liksom äta obegränsat av allt gott.. tänk på oss som räknar kcal som fan under deff! :cryout:

Mitt tips är att googla på "lchf recept", sen gör du dom portioner och lägger även till en rejäl portion kolhydrater. God & fet mat och kcalintaget lär ju inte vara något problem om du kör pasta,ris eller liknande som extra boost! :hbang:

Då har du både stadig lunch och middag.

Till frukost ägg, bacon, korv/köttbullar, juice, macka med tillbehör... och även där har du den räddad kcal-mässigt. Gröt mättar väldigt mycket, så har du svårt att stoppa i dig massvis så bör du akta dig för detta!

Mellanmål? Macka med keso på, fil/youghurt & musli kanske? Ös på en del torkad frukt också! :) Kanske keso/tonfiskröra för massa protte!

Efterrätt? vafan, ät vad som går att komma över

Viktiga är ju att försöka variera dig och äta bra mat, nu är kebabpizza inte dålig mat i lagom dos, du bör alltså kanske inte trycka ett stycke pizza dagligen för opti viktuppgång!

oracas
2011-02-17, 13:04
Ost *flex*

rooz
2011-02-17, 14:02
Äggröra med bacon. Toppa med cheddar-ost och stek på lite bröd till. Vill du ha mer Kcal? Majonäs och ketchup..

Albin Eriksson
2011-02-17, 15:10
Ditt problem ligger nog snarare i att få kontinuitiet i kosten, lägg upp ett schema där du äter lagom med 2-3timmars mellanrum.

Nykropp
2011-02-17, 15:20
Äggröra med bacon. Toppa med cheddar-ost och stek på lite bröd till. Vill du ha mer Kcal? Majonäs och ketchup..

Hatar dig nu....*dreggel*

Remokillen
2011-02-17, 16:02
En omelett (med grädde ist för mjölk) med ett par skivade chorizo korvar i med ett par nävar med hackade grönsaker + en rejäl näve riven ost

går på 10 min att göra

Gör en plåt med potatisgratäng, ha i lite strimlad skinka.
den kan du ha i kylskåpet och mumsa på under ett par dagar.
Den blir bara godare ju längre den står.

Googla recepten, finns hur mycket bra som helst, skriv ut och sätt in favoriterna i bulkpärmen.
Den kan sedan med fördel plockas fram under deff för att härda dig mentalt.

Kim1003
2011-02-17, 22:43
Fan vad man saknar grisbulk tiderna... Men som jag brukar säga, käka det du gillar att käka mycket av