handdator

Visa fullständig version : Kostschema.


wallemf
2011-02-16, 19:42
Halloj, Tänkte höra vad folk har för synpunkter på mitt kostschema, och kolla om det är något som kan förbättras?

Frukost - 3DL Lättyoghurt, 1 banan, 1 proteinshake, 2 hårdbrömackor med skinka och lite lättsmör

mellanmål - 1 proteinshake

Lunch - ~400kcal från kött, alltså 400g kycklingfilé eller 200g köttbullar etc. och en portion pasta/ris/potatis

mellanmål - ~ 1 proteinshake

TRÄNING - PWO innan, och 1 proteinshake blandat med en "dos" maltodextrin.

Middag ~400kcal från kött, alltså 400g kycklingfilé eller 200g köttbullar etc. och en portion pasta/ris/potatis




Jag är 185cm lång och väger ~90 Kilo, mitt mål är att gå upp något hekto per vecka och äta en jävla massa protte :)


Tack på förhand! :)

Johan_P
2011-02-16, 20:00
Jag är 185cm lång och väger ~90 Kilo, mitt mål är att gå upp något hekto per vecka och äta en jävla massa protte :)

Ja, då har du säkert lyckats. Om du söker efter en allsidig kost som faktiskt är bra för dig har du med all säkerhet misslyckats.

Du har inte redovisat någon form av grönsaker överhuvudtaget (det är inte särskilt svårt att lägga till t.ex. brocolli eller morötter till middagarna) och inte heller haft med någon fettkälla.

wallemf
2011-02-16, 20:03
Jag glömde lägga till grönsaker, jag äter broccoli, gurka, tomat och isbergssallad.
Jag steker mitt kött i en matsked olja, räcker det som fettkälla?

Och så äter jag vitamin-tillskott för att vara på den säkra sidan :)

Och så drar jag i kreatin monohydrat i shaken på morgonen

Johan_P
2011-02-16, 21:05
Jag glömde lägga till grönsaker, jag äter broccoli, gurka, tomat och isbergssallad.
Jag steker mitt kött i en matsked olja, räcker det som fettkälla?

Om ditt mål med kosten är att "äta en jävla massa protte" så ja, då räcker det. Om du söker en bra allsidig kost så hade jag försökt lägga till lite andra råvaror med mer fett i; avocado, ost, smör, oljor, nötter, god sås etc. Varför inte hälla lite olivolja över grönsakerna, t.ex.?

wallemf
2011-02-16, 21:11
Om ditt mål med kosten är att "äta en jävla massa protte" så ja, då räcker det. Om du söker en bra allsidig kost så hade jag försökt lägga till lite andra råvaror med mer fett i; avocado, ost, smör, oljor, nötter, god sås etc. Varför inte hälla lite olivolja över grönsakerna, t.ex.?


Ja det är sant, får försöka tänka om lite, dock är jag lite rädd för att lägga till för mycket saker så jag går upp mer i vikt, borde jag dra bort lite kolhydrater i samband med att jag lägger till lite fetter :)?

Eddie Vedder
2011-02-16, 21:13
Ja det är sant, får försöka tänka om lite, dock är jag lite rädd för att lägga till för mycket saker så jag går upp mer i vikt, borde jag dra bort lite kolhydrater i samband med att jag lägger till lite fetter :)?

Ja om du inte vill enbart öka på energimängden. Bort med banan och malto till exempel. Men vad är "lättsmör"? Det lättaste smöret jag sett var 60%, något tyskt i en invandraraffär här i stan.

wallemf
2011-02-16, 21:16
Ja om du inte vill enbart öka på energimängden. Bort med banan och malto till exempel. Men vad är "lättsmör"? Det lättaste smöret jag sett var 60%, något tyskt i en invandraraffär här i stan.

Lättmargarin*

Ursäkta :D

wallemf
2011-02-17, 20:53
Tackar för hjälpen :)