handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp me deffen..


ipm
2011-02-15, 21:48
Tjena, kör just nu en deff.
Det jag undrar e att är 2000kcal per dag för lite då jag gymmar 3ggr i veckan och cyklar 1 timma varje dag och bränner runt 500kcal när jag cyklar.
Något jag behöver ändra på?

173cm
73kg
21år

MVH

salmiak
2011-02-15, 22:51
Tjena, kör just nu en deff.
Det jag undrar e att är 2000kcal per dag för lite då jag gymmar 3ggr i veckan och cyklar 1 timma varje dag och bränner runt 500kcal när jag cyklar.
Något jag behöver ändra på?

173cm
73kg
21år

MVH


Det finns mängder med formulär på internet där du kan fylla i kön, ålder, aktivitetsgrad och alla olika möjliga former av träning för att räkna ut hur mycket energi du gör av med.
När du sett hur mycket du gör av med per dag kan du välja själv hur mycket under du vill lägga dig.
Många förespråkar -500kcal samt att bibehålla styrketräning för att inte tappa nämnvärd muskelmassa.

Det är du som avgör hur snabbt du vill gå ner i vikt, hur mycket muskelmassa du vill tappa/vinna under tiden du går ner i vikt.
Vi ska inte behöva ändra något åt dig.

ipm
2011-02-16, 10:39
kom fram till att jag behöver 2700kcal per dag (enligt http://www.weightloss.com.au/weight-loss-tools/energy-needs-calculator.html för att behålla min vikt, och tog "moderately active" pga att jag tränar på gym 3ggr i veckan. så räcker det att jag cyklar 1 timma och bränner 500kcal varje dag för att ligga på -500kcal per dag?
MVH

daloatf
2011-02-16, 14:54
Får du snarlikt resultat om du använder caloriesperhour.com ?

Lägg dig -500 kcal på de dagarna, förslagsvis att du gör beräkningar på aktivteten på jobbdag, jobbdag med träning, vilodag och vilodag med träning.