handdator

Visa fullständig version : Januari


Arwen
2003-11-20, 08:08
1/1 2004 måste vara optimalt startdatum för en seriös deff-period, man mår pyton efter nyårsfirandet, och man har förhoppningsvis frossat i skinka, ål, kål och annat gott under julhelgen!

Bara att införskaffa ett par rejäla skor inför morgonpromenaderna i "januarislasket" !

Å andra sidan så har jag ju andra incitament som driver mig i riktning mot en formtopp i månadsskiftet februari/mars, man vill ju inte göra bort sig på bröllopsnatten... :kinky:

Action
2003-11-20, 08:11
Originally posted by Arwen
1/1 2004 måste vara optimalt startdatum för en seriös deff-period, man mår pyton efter nyårsfirandet, och man har förhoppningsvis frossat i skinka, ål, kål och annat gott under julhelgen!

Bara att införskaffa ett par rejäla skor inför morgonpromenaderna i "januarislasket" !

Å andra sidan så har jag ju andra incitament som driver mig i riktning mot en formtopp i månadsskiftet februari/mars, man vill ju inte göra bort sig på bröllopsnatten... :kinky:

:D Ta någon dag eller två efter nyår.. Inte kul att börja med dieten om man är lite bakis... Själv böärjar jag den 3:e januari... :kickass: O förresten.. grattis till det stundande bröllopet

Tanman
2003-11-20, 11:13
Gratulerar Arwen, välj Sydney!

kharon
2003-11-20, 13:14
Nej välj Las vegas och ett riktigt Elvis-wedding! Sen kan du spela bort dina pengar på hasardspel!

Japp 1.1.2004 börjar man deffa... :cool:

Arwen
2003-11-20, 14:13
man tackar för välgångsönskningarna :bow:

beträffande resmål så håller vi det öppet tills vi bokar i januari :love:

Kharon: Euroshopper..... :cryout:

norpx
2003-12-02, 11:03
jag började med kosten nu 1a december. så lägger man till motionen 1a januari.

Gammelyxan!
2003-12-02, 12:27
Fan jag som inte ens fått börja bulka ännu...:(

Piranha
2003-12-02, 12:50
Samma här .. inte ens börjat bulka.

kharon
2003-12-02, 15:19
Snart börjar pepparkaksbulken! :hbang:

Piranha
2003-12-02, 15:26
För att inte glömma glöggen och lussebullarna ..

Arwen
2003-12-02, 15:34
sill, ål och kokt skinka = rena deff-maten:eating:

Hermes
2003-12-02, 17:53
Jag har inte heller börjat bulka, har varit sjuk, fattig irriterad och jobbat, men om en vecka då min tatuering har läkt, då smäller det!! 10 kg upp innan sommarn och det blir ingen deff på det heller! :hbang:

kharon
2003-12-02, 18:15
Vi måste fixa nån sorts tävling över jul killar! Tror inte det är bara jag som tänker försöka äta min egen vikt i julmat!

RealElwood
2003-12-03, 10:42
Värför börja deffa så tidigt?

Kan förstå två av er då ni antingen har ett bröllop eller en stundande tävling att tänka på.

Men alla andra??? Själv börjar man i April typ, man badar ju inte förräns i slutet av Juni ändå :)

Sen så är det ju en j-vla skillnad på deff och ta bort överflödigt fett, själv skulle jag nog säga att det rör sig om en lätt reducering.

Självklart håller jag järnkoll på hur mycket jag får i mig, men jag tar det aldrig så långt som en tävlande individ. Tänkte väl ta bort ca: 6% så man hamnar runt 10 iaf...

Karelin
2003-12-03, 11:15
Originally posted by RealElwood
Värför börja deffa så tidigt?

Kan förstå två av er då ni antingen har ett bröllop eller en stundande tävling att tänka på.

Men alla andra??? Själv börjar man i April typ, man badar ju inte förräns i slutet av Juni ändå :)

Sen så är det ju en j-vla skillnad på deff och ta bort överflödigt fett, själv skulle jag nog säga att det rör sig om en lätt reducering.

Självklart håller jag järnkoll på hur mycket jag får i mig, men jag tar det aldrig så långt som en tävlande individ. Tänkte väl ta bort ca: 6% så man hamnar runt 10 iaf...


beror väll lite på hur mycket man vill ha bort... en annan skulle ju vilja se att det försvan 20cm i midja, vågar knappt tänka på vad det skulle va i procent...

RealElwood
2003-12-03, 11:17
Originally posted by Karelin



beror väll lite på hur mycket man vill ha bort... en annan skulle ju vilja se att det försvan 20cm i midja, vågar knappt tänka på vad det skulle va i procent...

För mig rör det sig om något liknande, bör vara ca: 10 kg för mig på mina 1,83 87kg

Castro
2003-12-03, 11:22
Jag inleder också deffen den 1/1! Eller det kanske blir den 2a då, men noga. Jag börjar i god tid för att bli riktigt hård (för mig själv) och då slipper man förlora så mycket muskler om man tar det i bra takt.

RealElwood
2003-12-03, 11:24
Hur länge går ni på diet då?

Efter tre månader på diet tycker inte jag det verkar som man tappar mer oavsett hur man ändrar på kosten...

swiftin
2003-12-08, 17:30
man börjar ju inte bulka förrän sommaren är slut i augusti, eller hur? och då har man i princip stått still i muskelökningar i 8 månader! eller till och med gått bakåt i volym o styrka juh!!! eller är ja helt ute o cyklar??

owster
2003-12-08, 18:53
I princip ja, men när man ser alla nya konturer och former som kommer fram under fläsket tycker iaf jag att det är värt det. Dessutom kan man ju ta veckor då och då då man äter lite mer, och gör lite styrkeökningar också.

kharon
2003-12-08, 20:33
Originally posted by swiftin
man börjar ju inte bulka förrän sommaren är slut i augusti, eller hur? och då har man i princip stått still i muskelökningar i 8 månader! eller till och med gått bakåt i volym o styrka juh!!! eller är ja helt ute o cyklar??

Du är ute och cyklar i alla fall i mitt fall. Jag tänker börja bulka på nytt så fort jag deffat klart.

aliquis
2003-12-08, 21:33
jag börjar deffa innan jag ens har bulkat eller har något att deffa fram :D

Hardcore_pb
2003-12-09, 15:17
ja började min amatör deff i söndags och är redan less :thefinger

Så :hbang: till alla som orkar deffa serisöt i flera månader....

Jag tänkte dock försöka köra på 4 veckor om jag inte ger upp tidigare, dock så är jag inte i behov av deff men kan ju vara kul att prova !

/Hardcore

sp33dy
2003-12-09, 19:22
grisbulken inleddes den 1a december... klart det är grisbulk som gäller över julen :hbang: får se hur om det blir nån deff i vår kanske..

STarfish
2003-12-09, 19:37
Min deff är över i januari, jag startade i september *skönt*