handdator

Visa fullständig version : Magträning


mini_Arnold
2003-11-20, 07:22
'

shirunai
2003-11-20, 08:20
ja om du håller spänningen hela tiden ger det ju intesitet, varför spänner du inte bicepsen under hela repen för ? discofasoner!

shirunai
2003-11-20, 09:15
:smash: tänkte inte på det har inte kört hcurl på ½år :) man har ju två hantlar, vissa kör ju båda iof. ber om ursäkt ;D

shirunai
2003-11-20, 09:37
Jag har spänning i min mage under seten jag tränar iaf, kabelcrunches, crunches med vikt och fastspända ben och benlyft

shirunai
2003-11-20, 10:20
nej, det känns som man bara skulle få mjölk syra och inte överbelasta lika mycket

Sunk
2003-11-20, 23:27
Kanske inte 100% håller mig till ämnet men tänkte eftersom det handlar om magträning så passar jag på o fråga min fråga härme...

Lite förgrund till ämnet, har små bröst vilka jag vill ska få extra massa på sig... bara träna bröst lär ju inte funka eftersom jag måste jobba stenhårt på min hållning och träna ryggen lika mycke om inte mer, vilket leder till att jag har en starkare ländrygg/korsrygg (samma sak?) än mage... (Tror det beror på att magen inte är lika stark iaf).. men iaf så känns det som om jag svankar lite för mycket känns det som och skulle vilja styra upp det....

När jag kör ländrygg så är jag inte ute efter någon som hellst massa utan styrka i vardagen, men magen har jag tränat för massa med ganska tunga vikter, tänkte att kanske vore så att magen har explosivare muskler som inte styr upp den långvariga styrkan i ländryggen..?

Blev nog långt o lite flummigt, skyller på trötthet >.<

King Grub
2003-11-24, 17:06
Originally posted by boFFen
En mini-cp fråga
Är det viktigt att träna magmusklerna som sitter på sidan?
Ni borde förstå vad jag menar men för säkerhets skull
t.ex när man kör vanliga sit-ups, tränas ju dem 6-8 rutorna i mitten eller hur? Räcker det med den träningen eller behäver man träna magmusklerna på sidan också?
tacksam för svar

Vill du ha funktionell styrka i hela midjan bör du absolut träna obliques också.

Action
2003-11-24, 17:20
Originally posted by boFFen
En mini-cp fråga
Är det viktigt att träna magmusklerna som sitter på sidan?
Ni borde förstå vad jag menar men för säkerhets skull
t.ex när man kör vanliga sit-ups, tränas ju dem 6-8 rutorna i mitten eller hur? Räcker det med den träningen eller behäver man träna magmusklerna på sidan också?
tacksam för svar

risken är att man får bredare midjeparti... jag har rätt feta limpor på sidan så det går utåt vid de musklerna.. Slutat träna dem specifikt o fått ner mitt midjeparti med 1cm i tävlingsform... Så det är lite beroende på vad man är ute efter...

King Grub
2003-11-24, 17:25
Originally posted by boFFen

obliques.. ok :thumbup:
Men musklerna kommer inte synas hur vältränade dem än blir?

Inte om de är täckta av fläsk, nej. Men om du vill köra tunga knäböj eller liknande bör du nog se till att åtminstone ha någorlunda starkt midjeparti runt om.