handdator

Visa fullständig version : Kommer en veckas festande påverka min träning?


ttoobbee
2011-02-15, 15:37
1 veckas party nere på canarie öarna väntar mig från 24/2-3/3
hur kommer detta påverka min träning`???? orolig snubbe

för det första blir det ungefär 8 träningsfria dagar och på det ett högt alkohol intag från morgon till kväll....:confused:

Sundqvist
2011-02-15, 15:40
en vecka ska nog inte bli några problem :)

limenka
2011-02-15, 15:41
en vecka ska nog inte bli några problem :)

1 vecka är ganska mycket, speciellt med mycket(?) alkohol. Lr?

Du kanske förlorar lite styrka men det kommer tillbaka snabbt.

PowPow
2011-02-15, 15:42
Åker man verkligen och festar på kanarieöarna?

Sundqvist
2011-02-15, 15:43
1 vecka är ganska mycket, speciellt med mycket(?) alkohol. Lr?

Du kanske förlorar lite styrka men det kommer tillbaka snabbt.

om du ser i ett lite större perspektiv, så gör 1 vecka inte så mycket (: lite styrka tappad, men inte direkt så han krymper 2cm bicepsmått :)

limenka
2011-02-15, 15:44
om du ser i ett lite större perspektiv, så gör 1 vecka inte så mycket (: lite styrka tappad, men inte direkt så han krymper 2cm bicepsmått :)

I det stora hela så är det småpotatis men han undrade hur det kommer påverka hans träning; antagligen negativt för tillfället.

farsan baloo
2011-02-15, 15:46
Åker man verkligen och festar på kanarieöarna?

Nej, det gör man på Ibiza :hbang:

Till TS, försök att äta skapligt när du har sinnena i behåll därnere. Det lilla du tappar under veckan har du tillbaka inom några veckor.

spann
2011-02-15, 15:47
Åker man verkligen och festar på kanarieöarna?


hahha, den tanken slog mig med:D fast va vet jag?

Manilrad
2011-02-15, 15:47
Don´t think just do it:p alla behöver semester från vardagslivet ibland;)

Allan
2011-02-15, 15:50
Ändrade rubriken

Bahir
2011-02-15, 15:54
Jag kan säga såhär - du kan glömma att någonsin ens komma med i Mr. Olympia om du festar i en vecka. Festar du bara en dag så förlorar du bara möjligheten att vinna.

willis
2011-02-15, 16:00
Ät inte pommes bara så ska det nog gå bra.

DarcyGrahn
2011-02-15, 16:09
Jag tappade ca 25kg i bänken av en veckas festande utomlands :(

JimmyJoe
2011-02-15, 16:12
Se till att ÄTA ordentligt. För mig är det ofta att jag fuckar upp kosten när jag super som förstör det mesta. Festar du hårt men fyller på rejält med mat och vatten bär förlusterna vara minimala.

// Lekman

prOtotype
2011-02-15, 16:13
Jag tappade ca 25kg i bänken av en veckas festande utomlands :(

Hur många % det är av ditt max är väldigt relevant. Även hur lång tid det tog dig att ta igen nedgången.

Sundqvist
2011-02-15, 16:24
Luktar troll

Upptaget
2011-02-15, 17:08
Jag var i agia napa i sommras och festade varje dag i 1 vecka, och det var rediga fyllor varje dag och sprit i mängder.. När jag kommer hem så fasar jag över att gå till gymmet då bröst/mage stod på schemat, men se på fan jag gjorde Pb i bänken.. Hade tidigare då klarat en 9a på 90 kg som bäst, det passet så fixade jag 11 reps.. Så jag blev ju som sagt väldigt förvånad hur lätt det gick, och ökat det hade jag gjort..

Dock så såg jag till att inte sluta äta som många gör.. De flesta lever ju i princip på sprit/öl och på sin höjd Mcdonalds.. Jag käkade i princip vanlig husmanskost med några vänner 2 ggr om dagen..

Kwon
2011-02-15, 18:00
1 veckas party nere på canarie öarna väntar mig från 24/2-3/3
hur kommer detta påverka min träning`???? orolig snubbe

för det första blir det ungefär 8 träningsfria dagar och på det ett högt alkohol intag från morgon till kväll....:confused:

Ingen fara alls.

Jag var nere 2 veckor på Kos och drack varje dag under 2 hela veckor. Det var ingen dag vi inte festade (vi låg utslagna på morgonen/dagen och gick upp runt 12-13 och började med en liten schnäps på beachen för att sen göra Lilla och Stora Bargatan osäker på kvällen)

När jag kom hem sedan så hade jag ökat i vikt! Och tillråga på allt hade jag även fått en grym bränna + en rejäl frossa!

Så festa på! Lev livet! Va med Raggarna va. Få lite törnar va.

Ibland måste man rulla med Peking Outlaws för att få lite perspektiv vad man vill göra och vad som är bra och passar bäst för en.

Wille005
2011-02-15, 18:03
Studier har visat att en veckas festande då och då är BRA för kroppen.


notering: i studien valde dom att kalla det för "vilovecka", varför vet jag ej

ttoobbee
2011-02-15, 18:49
Tack för alla svar , jag får väl se till att äta ordentligt då=)

ttoobbee
2011-02-15, 18:50
Åker man verkligen och festar på kanarieöarna?

det ända stället du kan hitta fest liv på i europa under dessa veckorna :smash:

ttoobbee
2011-02-15, 18:52
Ändrade rubriken

tack det ska bli ändring badcop *cry*

davvvan
2011-02-15, 18:52
I långa loppet kommer det påverka din träning positivt.

egge
2011-02-15, 19:15
Den intressanta frågan är väl snarare hur din träning påverkar en veckas supande. Kommer du sätta pb i tequilarace? Bonga fler öl än vanligt?

Tjuckot
2011-02-15, 19:29
Ptja, bara du inte bryter något ben i fyllan. Annars stämmer jag in i kören om att det inte lär påverka träningen på lång sikt.

snej
2011-02-15, 19:34
Var i Australien i 6 veckor för ett år sedan, levde på öl och skräpmat typ. Gick ner ett halvkilo ca, visst var jag svag när jag började träna igen men det tog kanske en månad att återhämta framförallt uthålligheten och jobba bort mjölksyran, styrkan var tillbaks redan efter 2 veckor nästan. Sen är ju frågan vad man har för mål med sin träning.

Onigiri
2011-02-15, 20:05
Det beror ju på, har du tänkt vara i benhård scenform ett visst datum i vår vore det ju direkt illa att supa en vecka. Om inte, sup, och gör det rätt, som en karl.

dared
2011-02-15, 20:25
Jag trodde man tränade för att få bättre möjligheter för strandraggning? Förstår inte problemet alls...

Sarwien
2011-02-15, 22:32
Den intressanta frågan är väl snarare hur din träning påverkar en veckas supande. Kommer du sätta pb i tequilarace? Bonga fler öl än vanligt?

:laugh:

PowPow
2011-02-15, 22:37
det ända stället du kan hitta fest liv på i europa under dessa veckorna :smash:

Anej. Europa är fullt av storstäder (tänker Barcelona, Amsterdam, till viss del Köpenhamn, Berlin mfl). Öppet året runt :D Klubbliven där måste ju slå kanarieöarna?

Jag har aldrig varit på kanerieöarna så jag spekulerar såklart bara :D

Sundqvist
2011-02-15, 22:41
du växer när du vilar, 1 veckas "vila" med alkohol kanske gör gott! men ät och drick mycket! (:

EkarN
2011-02-15, 23:40
Det kommer naturligtvis att påverka, men kanske inte så mycket i långa loppet.

L-Sami
2011-02-15, 23:45
Kommer hända nada, kan vara lite segt första passen efter semestern, men det du förlorar styrke och muskelmässigt kommer du få tillbaka på nolltid bara du fortsätter köra på som vanligt.

He-man
2011-02-16, 00:28
Aha! Läste helt fel i rubriken - "Kommer en veckas fastande påverka min träning?". Tur jag läste fel! :D

filmjölk
2011-02-16, 11:48
Måste du vara snorfull med däckning, oskyddat sex med klamydiasmittade tvåpoängare och kaskadspya hela veckan? Ät ordentligt och ta några dagar av veckan där du festar lite mer försiktigt.

JJOHANSSON
2011-02-16, 21:34
Börja dagen med att shotta proteindrinkar
Grogga med aminosyror
Fjortisfylla
5 supersize meal om dagen


Eller så struntar man i att vara opti under resan, sup, ät och ha kul.. Man lever bara en gång ;)

JoeyP
2011-02-16, 21:38
Jag söp sönder en vecka i AYIA NAPA på student resa, visst gainade lite fett 2kg?, hade ökat i styrka när jag kom hem, fixade formen på tre veckor. Och då en bättre form. Hade tappat lite benstyrka kanske pga allt dansande :D Även 2reps i chins pga den ökade kroppsvikten kanske.

von huff
2011-02-16, 21:41
Nej du kommer inte att tappa nåt som skulle ha betydelse på en vecka.Dom första passena efter resan kan kan vara lite sämre men efter det är det normalt igen

tomccc
2011-02-16, 21:43
Jag söp sönder en vecka i AYIA NAPA på student resa, visst gainade lite fett 2kg?, hade ökat i styrka när jag kom hem, fixade formen på tre veckor. Och då en bättre form. Hade tappat lite benstyrka kanske pga allt dansande :D Även 2reps i chins pga den ökade kroppsvikten kanske.
Fick du längre och slankare quads då kanske?

hertzman
2011-02-16, 23:20
Bara du äter kräm så kommer du vara en snarthårdkille. Packa väskan med kräm alltså, hallonkräm.

Viktor_Balck
2011-02-17, 03:06
Jag har erfarenhet av att dricka under en veckas tid och med handen på hjärtat tror jag inte det har påverkat mig, men vem vet? Kanske hade jag sett ut som den där Ronald Coleman utan ayia napa resan för 10 år sen.

För att vara seriös så åk och ha kul för fan, ibland är det bra att skita i träningen, kommer knappast göra nån skillnad.

cero
2011-02-17, 13:09
Det värsta med att råfesta i en vecka är nog att man helt glömmer bort maten. Ta med proteinpulver och se till att du täcker ditt behov. Inte ett måste, men att få en bättre start när man kommer tillbaka från resan genom att göra en såpass enkel grej är helt klart värt. Se dock till att svepa pulvret på toaletten eller liknande, så dina polare inte tror du har blivit galen.

SiSenior
2011-02-17, 13:52
Efter en vecka i Grekland där jag var stupfull varje kväll och skötte kosten uruselt var jag inte svagare en vecka efter hemkomst än när jag åkte. Däremot sket sig styrkan totalt efter två veckors festande i Turkiet trots all inclusive-hotell och en proteinrik kost.

Minimjölk
2011-02-17, 13:53
Så länge du inte drar på dig någon dödlig sjukdom eller skadar dig allvarligt så spelar det nog mindre roll vad du gör under denna vecka för din träning i stort. Missköter du dig grovt med mycket alkohol och lite mat komemr du i värsta fall ha tappat lite styrka men om du bara kommer igång med normalt leverna direkt igen är det inte många pass innan du är tillbaka.
Precis på samma sätt som det tar en evighet att bygga upp en ansenlig massa och styrka falelr heller inte kroppen ihop som ett korthus på en vecka. Jag har snart haft ett 1.5års uppehåll med relativt dåligt kost och har fortfarande kvar en hel del styrka och volym jämfört med tidigare.

Däremot tror jag att en veckas avkopplinge för de allra flesta är mer positivt på sikt. Speciellt om man sedan innan är såpass orolig för att missa i sammanhanget fjuttiga tre pass och lite protein. ;)

Ha det så kul!

Mantus
2011-02-17, 14:18
Det enda som brukar hända mig efter fem dagars konstant festande i främmande land är att jag väger ett par kilo mer när jag kommer hem, ingen styrka påverkas nämnvärt. Viktuppgången är dessutom lätt åtgärdad. Hade tre sådana veckor på sex månader och inte ens då påverkades jag nämnvärt.

KaptenKnäsvag
2011-02-17, 17:26
På kort sikt: Du kommer bli märkbart tunnare och mycket svagare
På lång sikt: Infinitesimalt liten skillnad