handdator

Visa fullständig version : låsning mellan revben och bröstbenet.


Spiffy
2011-02-15, 13:27
Har vad jag tror är en låsning mitt på bröstbenet.
Förr när jag fått detta så har jag kunnat brösta upp mig så mycket som jag kunnat och dragit med händerna som om jag skulle slita upp bröstkorgen. Då har det klickat till och problemet varit borta.
Nu har jag haft det i sådär två veckor och jag lyckas inte provocera fram "klickningen" Stundtals gör det jäkligt ont.
Någon som har tips på hur man kan provocera fram "klickningen"?

beckman88
2011-02-15, 14:37
Kiropraktor.

KaptenKrok
2011-02-15, 15:08
kiropraktor.

+1

Spiffy
2011-02-15, 15:41
Men om jag vill prova själv först, hur gör jag?

beckman88
2011-02-15, 18:54
Du har provat själv, gå till någon som kan saken istället för att testa själv. Skaderisken är skyhög för sånt här.

Sheogorath
2011-02-15, 20:11
Du har provat själv, gå till någon som kan saken istället för att testa själv. Skaderisken är skyhög för sånt här.

Skyhög skaderisk av att försöka få låsningar att släppa? :D Vilken värld lever du i? ;) Självklart kommer han inte skada sig av att försöka få bort en låsning såvida han inte gör något dumt som att springa in i en vägg el dyl. Stora vida armrörelser uppåt eller bakåt samtidigt som att man bröstar upp sig maximalt och drar in maximalt med luft brukar kunna få den här typen av låsning att släppa. Hänga i bottenläget av en dip kan också funka men kan göra jävulusiskt ont om låsningen inte släpper av det.

Spiffy
2011-02-16, 12:20
Lyckades inte få det att släppa med de sakerna.
Det lindrade och tog bort det ganska bra kortvarigt när jag låg på soffan med armstöden ungefär lite nedanför skulderbladen, och "hängde" utanför kanten med huvud och axlar och böjde neråt. Får testa att göra detta under lite längre tid.

Tunga Vikter
2011-02-16, 15:42
Har också haft det så.

Prova med att ställa dig upp och sedan sa tar du och lutar ditt huvudet bakåt.

Sträck sedan upp dina armar i luften och sedan så tar du ett djupt andetag samtidigt som du bröstar upp dig så mycket du kan. Sedan så för du långsamt armarna nedåt så brett du kan.

Då brukar det knaka till rejält och låsningen brukar gå bort från mig iaf.

Prova några gånger.

Lycka till!

Mvh,
Tunga Vikter

Tomas W
2011-02-16, 16:16
Eller så går du till någon som är utbildad till att ta bort dem, kiropraktor eller naprapat. Är riktigt segt att gå med dem för länge.