handdator

Visa fullständig version : Dålig ökningar, hur ska man fortsätta?


auxilia82
2011-02-15, 11:14
Hej

Jag tycker det inte händer någonting på gymmet längre. Försöker köra 4 ggr i veckan iaf, men oftast blir det jag kör 2 veckors träning på 3 veckor. Ibland händer det att man tar en vilovecka.

jag dricker 2-3 proteindrinkar per dag och äter mycket mat. Frukost med 40 gram protein+ 3 lagade mål.
Det jag märker när jag börjar köra seriöst och äta är att jag bara blir fet och pluffsig(sitter mest still och pluggar om jag inte gymmar hela dagarna). 191 cm lång och väger normalt 92 kg och är inte direkt fettfri då utan aning lönnfet. Börjar köra seriöst och äta sen vips är man uppe på 95 efter 1 månad och med sugiga ökningar. sen lägger man av en vecka och äter lite sämre.

Det är fan skitsvårt att ha motivation träna hårt 4 ggr i veckan och äta rätt hela tiden, få ångest om man äter dåligt och bara 3 mål på en dag eller 6 tim mellan måltiden för man är hos polare, så det blir man oftast sitter hemma på vardagarna och pluggar och gymmar bara.
Känns som jag inte ökat någonting på gymmet pga av sporadisk träning sen år 2005.

Stats:

4 ggr 90 kg bänk nu senast.
Hantelpress runt 39 kg hantlar
8 ggr 24,5 kg biceps hantelcurl
8 -10 chins
60 ggr 10 skivstångsrodd

38-39 cm armar


Verkar ha dåliga gener för överkropp, och bra gener för ben. ganska smala axlar av naturen. Tar lätt 230 ggr 10 kg benpress maskinen och 110 kg benspark maskin helt otränade ben. Ryggen ökar jag skitdåligt i enda sen jag börja träna men jag klarar 10 chins en bra dag iaf. Får ingen kontakt i ryggövningar och kör inte ben eller marklyft.

Ökat från 9-10 kg bicepscurl hantel till 20 kg första 1-1,5 året jag träna år 2004-2005, bänk från 50 till 100 1 rep, hantelpress 16 kg hantel till 32. Vägde bara 83 kg efter 1 års träning då men har inte ökat så mycket i styrka sen dess dock 10 kg vikt som jag antar är mest fett.

har väl tränat mest sporadiskt sen dess me vissa månader av seriös träning men tycker man hamnat på en platå bara. Sista tiden har jag försökt köra seriöst sen höstas men det händer inte speciellt mycket utan man blir bara fetare så fort man blir starkare, sen när man går ner i vikt blir man lika svag.

Försöker träna så jag når målet 10 ggr 100 i bänk, 10 ggr 100 i skivstångsrodd, 10 ggr 30 kg bicepscurl och funderar på deffa då typ 10 kg...

Jag är 28 år nu och får även känslan ibland att jag är mer orkeslös på gymmet, inte lika mycket energi på nåt sätt el lika kåt på trycka upp skiten, börjar man reda bli slö och åldras vid 28 bast jämfört med 22-24?


Någon som har nå tips? Har man skitgener eller? Vad ska man göra? Krävs det hårdare träning? deffa 10 kg sen bygga seriöst?

beckman88
2011-02-15, 13:41
Det känns som att du hakar upp dig väldigt mycket på kilon och repetitioner hit och dit. Varför inte gå till gymmet och träna på de sätt du tycker är roligt? Får du inte ut något av din nuvarande träning (vilket du får), så testa några andra träningsformer. Det finns miljontals olika sett att träna och i princip all information finns på detta och andra forum om man surfar runt lite.

Summa: Snöa inte in dig på att försöka äta perfekt, testa en annan typ av träning. Hitta något som är roligt!

mikaelj
2011-02-15, 14:04
Jag tycker det inte händer någonting på gymmet längre. Försöker köra 4 ggr i veckan iaf, men oftast blir det jag kör 2 veckors träning på 3 veckor. Ibland händer det att man tar en vilovecka.

Skär ned träningen till 2-3 gånger i veckan istället, om det betyder att du kan hålla uppe träningsnivån över tid. Det är att fortsätta träna kontinuerligt som räknas. 2-3 gånger per vecka räcker gott för att bli starkare.

jag dricker 2-3 proteindrinkar per dag och äter mycket mat. Frukost med 40 gram protein+ 3 lagade mål.
Det jag märker när jag börjar köra seriöst och äta är att jag bara blir fet och pluffsig(sitter mest still och pluggar om jag inte gymmar hela dagarna). 191 cm lång och väger normalt 92 kg och är inte direkt fettfri då utan aning lönnfet.

Ändra dina matvanor. Ät mat som mättar bättre. Hur äter du en typisk dag?

Det är fan skitsvårt att ha motivation träna hårt 4 ggr i veckan och äta rätt hela tiden, få ångest om man äter dåligt och bara 3 mål på en dag eller 6 tim mellan måltiden för man är hos polare, så det blir man oftast sitter hemma på vardagarna och pluggar och gymmar bara.

Optinojan har fångat dig. 1-2 måltider per dygn räcker. Kolla tråden om Periodisk fasta.

har väl tränat mest sporadiskt sen dess me vissa månader av seriös träning men tycker man hamnat på en platå bara. Sista tiden har jag försökt köra seriöst sen höstas men det händer inte speciellt mycket utan man blir bara fetare så fort man blir starkare, sen när man går ner i vikt blir man lika svag.

Du har definitivt potential för att bli starkare. Hur ser ditt träningsprogram ut?

Nykropp
2011-02-15, 14:08
Jag tror det är väldigt viktigt att känna att det är kul att gå till gymmet. Kanske skall du släppa kraven och bara gå dit för att du mår bra av att få träna? Visst är vissa dagar skit när man är på väg till träningen. Men det känns ju i dom flesta fall väldigt bra efteråt.

När du säger att du inte ökar något, har du fört journal som du kan titta tillbaka på? För ibland så känns det som inget händer. Men kollar man tillbaka så har man ökat ett kilo där och ett kilo där.