handdator

Visa fullständig version : 21 finns inte längre : (


Lasse Kongo
2011-02-15, 00:17
Foppa slutar, ett bra beslut tycker jag, han har gjort mer än de flesta inom sporten och är en ENORMT fin förebild.

Bomba tråden med hyllningsklipp etc xD

ekmanc
2011-02-15, 00:19
Det här är en sorgens dag.
Det har aldrig funnits och kommer aldrig finnas någon större än #21 Peter Forsberg...

Detta är det mest klassiska klippet, bara att titta och njuta.
http://www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw

Forqie
2011-02-15, 00:22
Lol 00:21

Chaan
2011-02-15, 00:24
Måste ju vara så att de idrottare som inte vill/kan starta eget, fortsätter så länge det bara går. Det var lite förvånande redan för flera år sedan när han kom tillbaka och vann OS. Blir svårt att hitta någon med längre skadelista också, utom i handbollen.

ekmanc
2011-02-15, 00:30
Måste ju vara så att de idrottare som inte vill/kan starta eget, fortsätter så länge det bara går. Det var lite förvånande redan för flera år sedan när han kom tillbaka och vann OS. Blir svårt att hitta någon med längre skadelista också, utom i handbollen.

Det talar snarare om hur extremt mycket han älskar sporten och vilken gudabenådad talang han är.

Vaddå inte kan starta eget? foppa äger väl halva Ö-vik vid det här laget minst, pengar är inte direkt något han ligger sömnlös över.

HulkH
2011-02-15, 00:36
En av dom största Svenskarna inom idrott, alltid gillat han och kmr alltid göra. :)

Herr Oberst
2011-02-15, 00:38
Detta är det mest klassiska klippet, bara att titta och njuta.
http://www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw

Den tributen är helt sjukt sanslöst bra.
Sjukast är nog 43 sek in i klippet.
Eller möjligtvis 4.50 sek

Finns ingen annan i världen som kan ta och ge en offensiv tackling på det sättet.

Herr Oberst
2011-02-15, 00:40
B4X43e1Tf0g&feature=related
4XAJFN9xAyI&feature=related

goodie
2011-02-15, 00:41
Ronaldo är bäst genom tiderna

tp_88
2011-02-15, 00:47
Mycket bra compilation, helt otroligt.

Vet inte riktigt vad man ska säga, det var kul att se honom spela igen men han gör rätt i att lägga av imo. Helt makalös karriär, utan tvekan min favoritspelare genom alla tider.

Chaan
2011-02-15, 00:59
Vaddå inte kan starta eget? foppa äger väl halva Ö-vik vid det här laget minst, pengar är inte direkt något han ligger sömnlös över.

Fastigheter?

ekmanc
2011-02-15, 01:00
Fastigheter?

Ja fastigheter och golfbanor och fan vet allt.

JohPz
2011-02-15, 01:03
Det här är en sorgens dag.
Det har aldrig funnits och kommer aldrig finnas någon större än #21 Peter Forsberg...

Detta är det mest klassiska klippet, bara att titta och njuta.
http://www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw

Kan vara youtubes bästa video. Har nog sett den 50 ggr iaf:cool:

Mycket sorgligt detta, han har alltid varit en idol.

Chaan
2011-02-15, 01:05
Ronaldo är bäst genom tiderna

Please

http://myhero.com/images/sports/pele/pele2.jpg

Chaan
2011-02-15, 01:06
Ja fastigheter och golfbanor och fan vet allt.

Men han kanske gillade uppmärksamheten? Idrottare brukar ju bli föreläsare och konsulter. Affärsmän får ju inte det.

ekmanc
2011-02-15, 01:18
Men han kanske gillade uppmärksamheten? Idrottare brukar ju bli föreläsare och konsulter. Affärsmän får ju inte det.

Om du har sett en enda intervju med honom så vet du att uppmärksamhet absolut inte är något han söker, han försöker snarare hålla sig undan från det.

Mer ödmjuk och tillbakadragen kille får man leta efter.

WHITEFOLKS
2011-02-15, 01:20
Tyvärr var nog Forsberg lite för mycket vinnarskalle för att ta det lugnt ibland, det var alltid köra hårt åt alla håll och kanter, ge och ta smällar.

Den kroppen har fått och gett så mycket stryk.

Mycket stor idrottsman.

Chaan
2011-02-15, 01:43
Om du har sett en enda intervju med honom så vet du att uppmärksamhet absolut inte är något han söker, han försöker snarare hålla sig undan från det.

Mer ödmjuk och tillbakadragen kille får man leta efter.

Ok då är det väl bara pengar han gillar?

joasimo
2011-02-15, 01:49
Ok då är det väl bara pengar han gillar?

Han gör det knappast för pengarna. Tror du han skulle genomföra 30 operationer, en massa rehab och fysträning under flera års tid för en struntsumma i sammanhangen?

Jag har haft möjligheten att genomföra ett träningspass med honom och det var mitt bästa träningspass någonsin. En kille med båda fötterna på jorden och extremt ödmjuk.

Han har bevisat att han brinner för hockey mer än någon annan.

ekmanc
2011-02-15, 01:53
Ok då är det väl bara pengar han gillar?

Nej det är hockey han älskar inget annat. Vänligen sluta skriv en massa onödigt skit i hyllningstråden nu.

Matsa
2011-02-15, 02:02
Jag tror att Forsberg inte kunde släppa tanken på vad han skulle kunna prestera om han fick vara någorlunda skadefri en säsong. Han berörde detta lite i en intervju nyligen, han sade att han hade mest poäng i förhållande till speltid sist han spelade i elitserien. Alltså gick det ju bra de få gånger han kunde spela och då började han fundera på hur nära han skulle kunna komma fornstor form om han bara kunde vara hel. Något i den stilen.

Sen kan det ju helt enkelt vara så att han ville bestämma själv när han skulle sluta i stället för att tvingas att lägga av pga skador. Det kan ju visserligen vara ett fåfängt företag men ändå förståeligt. Att vilja mer än kroppen klarar är han ju verkligen inte ensam om. Det faktum att hans gamla klubbar har välkomnat honom med öppna armar så fort han ens hintat om att han kanske kan börja spela igen har väl gjort sitt till med.

Vi kan spekulera om varför han inte har lagt av tidigare tills fan hämtar hem oss men det riktiga svaret vet nog bara Foppa. Jag har i varje fall svårt att tro att det handlat om pengar, det har han väl mer än nog av ändå? Hursomhelst tycker jag att det är en smula vemodigt att en sådan legend slutar även om det inte var oväntat. Hipp hurra för Foppa, för evigt #21 i våra hjärtan.

Medusa
2011-02-15, 02:08
Forsberg är en sån förebild,

kommer alltid respektera honom och det sättet han dominerade hockey på,

RIP 21!

joasimo
2011-02-15, 02:09
Jag tror inte han skulle genomgå 30 operationer, rehab och en massa fysträning under flera års tid för en strunt summa.

Han har bevisat att han brinner för hockey mer än någon annan. Utan honom skulle jag inte ens spela hockey idag. Och jag är oerhört tacksam att jag fick chansen att träna med honom!

Chaan
2011-02-15, 02:11
Nej det är hockey han älskar inget annat. Vänligen sluta skriv en massa onödigt skit i hyllningstråden nu.

Det är alltså sådär hans fans låter..

ekmanc
2011-02-15, 02:15
Det är alltså sådär hans fans låter..

Japp precis såhär, ha lite respekt istället för att gnäll och klaga det första du gör.

Chaan
2011-02-15, 02:16
Japp precis såhär, ha lite respekt istället för att gnäll och klaga det första du gör.

Låt inte mig störa, fortsätt hyllningen.

KVaaFWw5F_I

Tigerkotten
2011-02-15, 02:41
kung foppa, sa synd att han inte fick sluta pa sina egna villkor. Sa mycket passion han hade for sporten Hockey.

Sveriges basta spelare genom tiderna. Samt bland varldens basta.

Tryman
2011-02-15, 03:34
Måste ju vara så att de idrottare som inte vill/kan starta eget, fortsätter så länge det bara går. Det var lite förvånande redan för flera år sedan när han kom tillbaka och vann OS. Blir svårt att hitta någon med längre skadelista också, utom i handbollen.


Men han kanske gillade uppmärksamheten? Idrottare brukar ju bli föreläsare och konsulter. Affärsmän får ju inte det.


Ok då är det väl bara pengar han gillar?

Låt inte mig störa, fortsätt hyllningen.

KVaaFWw5F_I

Trollar du?

StampChamp
2011-02-15, 04:01
xRtrQ1YrCzw

Tittar man på denna tribute förstår man hur bra han var. Sedan måste denna tribute vara den bästa oavsett sport och idrottare.

För mig kommer han alltid vara The one and only.

sunkan
2011-02-15, 06:22
Ok då är det väl bara pengar han gillar?

Måste varit därför han spelat gratis hemma i Sverige.

wepp
2011-02-15, 06:33
Forsberg, det största Sverige hade. Önskar honom all lycka!

Rahf
2011-02-15, 07:18
Det var på tiden tycker man. Snacket i Ö-vik har verkligen varit att man tyckt han ska lägga av. Inte för att man tycker han var sämre, utan för att han har dragits med skador, speciellt foten, så väldigt länge. Han har det säkert tungt med tanke på att hockeyn har varit hans liv.

Bra kämpat! En talang som frodades och blomstrade genom åren.

Herr Oberst
2011-02-15, 08:42
Måste varit därför han spelat gratis hemma i Sverige.

Och att han flera gånger valt att ligga på låg lön i NHL.
Eller att han förnedrar sig i dåliga reklamfilmer för att sen skänka bort pengarna han får för besväret

rooz
2011-02-15, 08:55
Foppa, SM-guldet 2007 var för dig*cupid*

Tack för allt. För Modo,ö-vik och landslaget:thumbup:

Linnet
2011-02-15, 09:49
Det finns några få idrottare som flyttar gränsen för vad man tror är möjligt och som med blott sin närvaro trollbinder en. Forsberg är en av dem!

Grotesk
2011-02-15, 09:51
Va falls, trodde Ronny Kolles "21"-metod hade dött. Blev fett orolig! Det är ju det enda som gäller om man vill ha stora bezeps.

HulkH
2011-02-15, 10:17
Stod i tidningne att han möjligtvis komer hjälpa modo, det vore ju underbart :D

Vet dock inte hur han ska assistera"/


EDIT: Shit vad ofta dom tacklar ner Foppa efter han har gjort mål, hahah :D

rooz
2011-02-15, 10:28
Stod i tidningne att han möjligtvis komer hjälpa modo, det vore ju underbart :D

Vet dock inte hur han ska assistera"/


EDIT: Shit vad ofta dom tacklar ner Foppa efter han har gjort mål, hahah :D
Ekonomiskt. Annars har ju karln en vinnarskalle utan dess like, vilket kan utnyttjas på många sätt. Att han hjälper klubben tvekar jag inte på.

HulkH
2011-02-15, 10:32
Ekonomiskt. Annars har ju karln en vinnarskalle utan dess like, vilket kan utnyttjas på många sätt. Att han hjälper klubben tvekar jag inte på.

Yes, tänkte också att han kanske kan träna dom, om han nu skulle vilja de.

Måste säga att han är nog en av dom tekniskt bästa spelarna jag har sätt i NHL.

spoon
2011-02-15, 10:34
Foppa är ju helt klart en av dom största hockeyspelare som vi har haft i Sverige. Hatten av till honom. Det skulle vara skönt om tidningarna nu kunde lämna lite mer plats till alla dom andra duktiga spelarna som vi har overthere.

champion
2011-02-15, 10:35
Tråkigt! :(

http://www.hockeyresa.nu/wp-content/uploads/2009/09/forsberg.jpg

Bite
2011-02-15, 10:39
Foppa har haft en otrolig karriär och måste hållas som en av de bästa lirarna någonsin. Tack för showen.http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00028/PETER_FORSBERG_VS_CO_28212w.jpg

Snafu
2011-02-15, 10:50
Jag har spelat rollspel med hans brorsa, jomensåatt....

PowPow
2011-02-15, 10:54
Jag har spelat rollspel med hans brorsa, jomensåatt....

Jag har frågat om jag fick hans klubba efter förlustmatchen då Malmö vann SM-guld -94, varpå han blev bitter och åkte iväg och knäckte sin klubba. :D

nmanradnävna
2011-02-15, 11:03
Foppa gjorde helt rätt under alla dessa år att försöka komma tillbaka till hockeyn. Alla haters som sa att han skulle lagt av för flera år sedan för att sluta "innan han går ner sig totalt" är riktigt blåsta.

Han gjorde det han ville vilket var att spela hockey och det är beundransvärt vilken vilja denna karlen sitter inne med och vilken fantastiskt komplett hockeyspelare han har varit.

Snafu
2011-02-15, 11:04
Jag har frågat om jag fick hans klubba efter förlustmatchen då Malmö vann SM-guld -94, varpå han blev bitter och åkte iväg och knäckte sin klubba. :D

Har du alltså så att säga, skapat historia?!

nmanradnävna
2011-02-15, 11:11
FcX35ob6T9I

sad :(

PowPow
2011-02-15, 11:17
Har du alltså så att säga, skapat historia?!

Haha, jag tror dommaren och Daniel Rydmark bidrog mer till hans frustration än vad jag gjorde, haha. Men i mitt huvud inbillar jag mig att jag på något sätt skapade historia den kvällen :D

thenut
2011-02-15, 11:20
Usch, blir ju närapå gråtfärdig när jag tittar på hans gamla bedrifter :/ Helt otroligt vad bra han var...

teargaz
2011-02-15, 11:21
Samma dag som jag flyttade in i en ny lägenhet. Riggade soffan och TV'n och slog på.
Trodde helt ärligt att jag skulle bli vräkt första dagen. Satan vad jag och brollan satt och skrek den här matchen.
En kompis körde bil mellan Norrköping och Nyköping. Samtliga bilar stod still vid vägrenen och lyssnade på radio.
Får gåshud bara jag tänker på det:-)
-H-wmAQz-2M

Minimjölk
2011-02-15, 11:42
Jag har frågat om jag fick hans klubba efter förlustmatchen då Malmö vann SM-guld -94, varpå han blev bitter och åkte iväg och knäckte sin klubba. :D

Coolt, jag är avundsjuk, just det klippet har jag vevat en och annan gång.
På den tiden var Peter Forsberg den spelare jag hatade/fruktade mest i ehla elitserien. Ganska snabbt växte jag dock till mig och insåg hans storhet.

Man måste imponeras av hans målmedveteenhet och blick för spelet. Hans tjurighet har säkerligen lett till att hans karriär sett ut som den gjort. Synd att stora spleare som han och Eric Lindros får så mycket stryk så att deras kroppar säger ifrån.

Om en kille som Forsberg fått vara skadefri lika mycket som tex Lidas eller bröderna Sedin skulle det vara kul att se hans ranking i NHL. Redan som det är nu är han en legendar inte bara i Sverige. Å andra sidan är kanske hans spelstil mer utsatt för skador och utan den hade han säkert inte nått så långt som han gjorde. Han gav och tog på isen men vid sidan av var han en mycket trevlig och sympatisk kille. bara det att han öppet häcklade den gamle Börje Johansson efter finalförlusten är ett minne för alltid. Nu ligger väl karriären öppen för honom att deltaga i massa dokusåpor etc för idrottskändisar. Å andra sidan kommer säkert han och Markus Näslund slå sina kloka huvuden ihop och göra något stort av Övik.

Mr.Sarkastisk
2011-02-15, 11:45
WHat?! Det visste jag inte :(

wird
2011-02-15, 11:45
Jag vill bara säga Tack #21 Peter "Foppa" Forsberg

Minimjölk
2011-02-15, 11:46
Haha, jag tror dommaren och Daniel Rydmark bidrog mer till hans frustration än vad jag gjorde, haha. Men i mitt huvud inbillar jag mig att jag på något sätt skapade historia den kvällen :D

Jag tror faktiskt Rydmark under de fem matcherna bidrog massor till att Forsberg blev så bra som han blev genom att han där var tvungen att tygla sina aggressioner. Rydmark kan ha varit den mest irriterande och samtidigt välspelande liraren som spelat i elitserien någonsin. Han är den enda som egentligen fått Forsberg ur balans på detta viset i en hel matchserie. Det var där nyckeln till Malmös guld låg. Forsberg grämer sig än idag över detta då han utöver ett SM-guld har vunnit allt annat.

Dennis93
2011-02-15, 12:16
Synd att han inte fick avsluta sin karriär som han ville, men han har verkligen varit KUNG.

J.V
2011-02-15, 12:35
Fan vilken gud han är!

spoon
2011-02-15, 12:40
Klarar man att sälja såna här så inser man storheten.

http://4.bp.blogspot.com/_aCUr94gLWEo/TSkaYjAOEaI/AAAAAAAAAJw/TZMK3B9de-A/s1600/crocs.jpg

davidsavenberg
2011-02-15, 12:53
Det var foppa som fick mig att börja spela ishockey, och det var han som fick mig att fortsätta trots jag inte var någon särskild talang.

Även nu sedan man haft skrillorna på hyllan i 6 år använder jag samma motivation fast för kroppsbyggningen.

Ofta innan mina tyngre pass och då jag känner mig lite nere och omotiverad slår jag på foppas jävligt bra tribute. Man blir så motiverad att det är rent av otroligt.. Hur han slitit för att bli så bra är inspirerade!

Under någon intervju med honom tycks jag minnas han säga att han och Näslund tävlade om vem som tränade mest per dag.

De brukade ta vara på all extratid och träna gym under skolan lunchen osv. Typ hockeyträningar på morgonen och sedan på kvällen med a-laget..

Aldrig älskat någon idrottare förutom du Peter, tack för att du finns och för allt otroligt du uträttat!

Sent from my wildfire using Tapatalk

victor_n
2011-02-15, 14:32
Börja lira hockey samma år som OS i lillehammer, gissa vilket nummer alla ville ha?


Sveriges bästa genom tiderna utan tvekan och en av dom bästa någonsin världen skådat.

C.E.J.
2011-02-15, 16:11
Det här är en sorgens dag.
Det har aldrig funnits och kommer aldrig finnas någon större än #21 Peter Forsberg...

Detta är det mest klassiska klippet, bara att titta och njuta.
http://www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw

Kollade igår, så jävla härlig video, bara spritter i hela kroppen!

Tolkia
2011-02-15, 18:43
Jag tycker lite synd om Forsberg när jag ser kvällstidningslöpet "FLICKVÄNNENS KRAV SOM FICK FOPPA ATT LÄGGA NER HOCKEYN" (något annorlunda var det nog formulerat, men inledningen med "flickvännens krav" är rätt). Det lär ha varit så fett inte kul att bestämma sig för att det faktiskt inte skulle funka och jag tycker att de hade kunnat få slippa rubriker i nakenchocksklassen.

davvvan
2011-02-15, 18:48
Jävligt synd att det behövde sluta såhär. Jag hade unnat honom en sista framgång, eller åtminstone få lira resten av säsongen och kanske bli tradad till ett lag med chans att gå långt i Stanley Cup. Nu tar det här fokus från det allra bästa stunderna, med de senaste årens tråkigheter. Men ingen kan ta ifrån honom allt han har gjort. En av de bästa någonsin. Blir något att berätta för barnbarnen att man såg honom live hemma mot Luleå förra året, när han i princip lirade halvskadad. 2 mål och 1 ass var resultatet. Trots att jag är Luleåsupporter så ställde jag mig upp och applåderade honom. Så jävla bra.

Snobbe
2011-02-15, 18:55
Tycker han har gjort helt rätt han verkar älska hockey otroligt mycket och försökt fortsätta sålänge han kan och nu har det tyvärr gått så långt att han inte kan fortsätta. Fantastiskt idrottsman och ja det finns inte många svenskar som kommer i närheten av honom.

ceejay
2011-02-15, 18:57
skulle inte förvåna mig om han tränar för en comeback nästa år.

L Johnsson
2011-02-15, 19:10
Foppa var en stor idol för mig som liten, vemodigt känns det när han lägger av. Han var otroligt bra! Som någon innan nämnt hade det varit mycket spännande att se hur mycket större han kunnat bli utan skadorna men även om det är omöjligt att se så kvarstår ju faktum att Foppa är en av tidernas största svenska idrottsmän!

Sundsarn
2011-02-15, 20:11
Foppa var min stora idol sen dagen då jag insåg att NHL fanns. Har en stor idolbild av honom hemma på mitt pojkrum från något av hans första år i Denver. Känns som att man vetat hela tiden att det inte skulle bli någon långvarig come back men hopp hade man ju. Tungt att läsa om intervjuerna med lagkamraterna i Colorado igår. :(

GLC
2011-02-15, 21:00
Foppa the king. Grymt att ha växt upp med Modo och sett honom gått från spelare i ungdom och nu till äldre dagar.

Otrolig spelare, blick för spelet, ödmjuk som få och en enorm vilja!

von huff
2011-02-15, 21:00
Han kunde göra under på planen:)Jag fattar endå inte att han spelade två matcher och lägger av nu?Vad är egentligen orsaken?

SiSenior
2011-02-15, 22:07
Snart ser vi Foppa i Modo igen, tror jag.

ekmanc
2011-02-15, 22:20
Snart ser vi Foppa i Modo igen, tror jag.

Ingen risk han svarade på den frågan under presskonferensen och det blir ingen mer hockey alls. ingen mer #21 någonsin n*grr*

J.V
2011-02-15, 22:28
Jag fattar endå inte att han spelade två matcher och lägger av nu?Vad är egentligen orsaken?Foten kändes bra så han lirade, men det sket sig snabbt igen.

Chaan
2011-02-15, 23:14
Måste varit därför han spelat gratis hemma i Sverige.

Detta blir konstigare..

Klarar man att sälja crocs så inser man storheten.

Och konstigare!

Trollar du?

Diskuterar hockey :MrT:

ZKp8WtnHh1Y

ekmanc
2011-02-15, 23:19
Vad är din poäng? att foppa spelar tufft? det visste vi redan det är ju det vi gillar med honom, ett genialiskt spelsinne blandat med världens grinigaste humör...

StampChamp
2011-02-16, 00:01
Detta blir konstigare..

Och konstigare!
Diskuterar hockey :MrT:

ZKp8WtnHh1Y

Du är bara patetisk. Gillar förövrigt det som händer i klippet. :)

Chaan
2011-02-16, 00:36
Gillar förövrigt det som händer i klippet. :)

Det finns fler!
M216t3utLSI

C.E.J.
2011-02-16, 00:43
Nej det är hockey han älskar inget annat. Vänligen sluta skriv en massa onödigt skit i hyllningstråden nu.

Japp precis såhär, ha lite respekt istället för att gnäll och klaga det första du gör.

Trollar du?

Vad är din poäng? ...

Du är bara patetisk. Gillar förövrigt det som händer i klippet. :)

Tryck på triangeln i troll-Chaans inlägg för att rapportera hans trollande - inte bara i denna tråd, utan samtliga.

PowPow
2011-02-16, 00:50
Tryck på triangeln i troll-Chaans inlägg för att rapportera hans trollande - inte bara i denna tråd, utan samtliga.

Klicka på användarnamnet -> Visa profil -> Användarlista -> Lägg till i din ignoreralista :D

Chaan
2011-02-16, 00:52
Klicka på användarnamnet -> Visa profil -> Användarlista -> Lägg till i din ignoreralista :D

Ja så att du får ha mig för dig själv !

C.E.J.
2011-02-16, 00:53
Klicka på användarnamnet -> Visa profil -> Användarlista -> Lägg till i din ignoreralista :D

Nu är det väl så att om någon bryter mot reglerna åker han ut, det är inte övriga medlemmar som ska "straffas".

Herr Oberst
2011-02-16, 08:06
Chaans videolänkar visar ju bara på Peters storhet. Tycker han bidrar rätt bra till tråden

L Johnsson
2011-02-16, 08:47
Detta blir konstigare..



Och konstigare!



Diskuterar hockey :MrT:

ZKp8WtnHh1Y

Var vill du komma?
Först gnäller du på att Foppa inte var en hygglig grabb utanför isen, sen när han visade sig vara det gnäller du på att han inte är hygglig på isen. Varför? Det vet alla i tråden redan att han inte var, lite därför han lyckades så bra. Stor och stark som satte respekt i sig samtidigt som han lyckades göra en hel del fina grejer på isen själv och hade ett fantastiskt spelsinne. Den kombinationen är extremt ovanligt vilket gör honom så stor.

Så vad jag och antagligen alla andra i tråden undrar är varför du inte gillar honom? För att han inte passar in i din svart-vita kategorisering av hur en hockeyspelare bör vara? För att han snodde dina lunchpengar när du var liten? För att du i största allmänhet inte har någon koll på någonting eller vad är det som spökar egentligen?

Minimjölk
2011-02-16, 09:22
Det som gör Foppa så stor är väl kombinationen, ett grymt spelsinne och samtidigt en ful fan och en vinnarskalle som gör allt för laget. Han hade allt som oftast en väldigt hög lägstanivå och spred skräck i motståndarlagen. Andra stora spelare vi haft framme samtidigt som Sudden, Lidas,Alfie , Näslund var ju mer av typen svärmorsdrömmar på isen vilket jag faktiskt tror har hämmat deras framgångar något. Å andra sidan höll de sig hyffsat skadefria i jämförelse.

Som ung i Modo var Forsberg ett hatobjekt för mig mest pga att han var så jäkla duktig och spelade så fult. När han lärde sig sluta spela fult och istället tufft så höjdes han enormt i mina ögon. Utöver skadorna var han egentligen komplett, han behärskade alla dicipliner och hade förmågan att höja sina lagkamrater.

Det fakyum att han efter långa skadeuppehåll fick rakt in i både Colorado och Modo och dominerade direkt när han var 35år+ säger väl egentligen allt om vilken fantastisk talang och stjärna han är.

rooz
2011-02-16, 09:32
Foppa kan vara en av de mest kompletta spelarna i NHL. Någonsin..

Han tacklade, gjorde mål, passade och drog sig inte för att gruffa lite. När det går emot för andra "superstjärnor" Malkin, Gaborik, MFL så blir de extremt irriterade och slutar ofta spela eller drar på sig 2 min för slashing. Foppa ger en hård tackling eller jobbar vidare.

Foppa är bästa spelaren vi haft i sverige, delat med Lidas.

Tryman
2011-02-16, 10:36
skulle inte förvåna mig om han tränar för en comeback nästa år.

Det skulle däremot förvåna mig. Förut sa han time out, vilket inte utesluter att han skulle fortsätta. Nu säger han att han slutar och att han gjort sin sista match.

Snart ser vi Foppa i Modo igen, tror jag.

Som ledare på något sätt, inte som spelare.

Betar
2011-03-21, 00:21
Bump

Jag hade aldrig kunnat tro att Forsbergs beslut att sluta med hockeyn skulle beröra mig som det faktiskt gjort. Nu har det gått drygt en månad och jag kan fortfarande inte släppa att ännu en hockey profil lämnat scenen.

Det känns mest fånigt att lista hans prestationer genom åren. Dels för listan aldrig skulle nå sitt slut men även för att hans storhet inte skulle göra sig rätt i sifferform. Trots det ska jag ge en snabb återblick till dom som, gud förbjudet, förträngt hans bedrifter.

Som 16-åring tar Forsbergs karriär fart på riktigt när han gör 102 poäng i Modo's juniorlag. Vilket medför att han får en plats i Modo's A-lag. Tiden i Elitserien går bra för Forsberg och redan som 19-åring kommer Forsberg tvåa i poängligan (och toppar utvisningsligan för andra året i rad). Under samma tid spelas junior VM i Sverige. Forsberg lyckas då leverera 31 (!) poäng på 7 matcher. Det är ett rekord som ingen annan lyckats slå.

Han har även hunnit med 14 säsonger i NHL. Under dessa år har han blivit utsedd till årets bästa rookie, vunnit poängligan (som första nordbo någonsin), vunnit utmärkelse som NHL's värdefullaste spelare. Under alla dessa säsonger har han, med endast ett undantag, alltid gjort mer än ett poäng per match. Vilket bara de är beundransvärt.

xRtrQ1YrCzw

Järvskan
2011-03-21, 00:44
Som finländare må jag väl säga att jag hatade Foppa, men visst var han en hyfsad hockeyspelare :)

Lasse Kongo
2011-03-28, 20:42
Nyss hemkommen från lite hockey Viiiiiitaaaaa Hääääästen!

Gick tyvärr åt helvete idag! Men vad som är desto roligare är att jag i stort sett kände lukten av Foppa idag, var väl en 10 meter ifrån där han stod på planen, han var där och promotade en match med sitt Icebreakers i sommar, stående ovationer med tillhörande rysningar gör att de blir lättare att smälta dagen förlust.

Det var stort för min del, synd att man inte hann att få ett kort med Foppa, filmade dock lite : )

HookersUnited
2011-03-28, 21:18
Nyss hemkommen från lite hockey Viiiiiitaaaaa Hääääästen!

Gick tyvärr åt helvete idag! Men vad som är desto roligare är att jag i stort sett kände lukten av Foppa idag, var väl en 10 meter ifrån där han stod på planen, han var där och promotade en match med sitt Icebreakers i sommar, stående ovationer med tillhörande rysningar gör att de blir lättare att smälta dagen förlust.

Det var stort för min del, synd att man inte hann att få ett kort med Foppa, filmade dock lite : )

Kan du scanna och lägga upp? :D

von huff
2011-03-28, 21:26
Man behöver inte vara expert för att se vad Forsberg klarade av att göra på isen.Jagr,Forsberg,Ovechkin,Heatley, det är som om de har en gloria av målgirighet runt huvudet varje gång man sett dem i nationella turneringar

Lasse Kongo
2012-06-02, 20:05
Äntligen har Sverige fått sin riktiga tronarvinge, en liten minifoppa, herregud, fatta fränt och ha Foppa som farsa haha

Foppa har ju sagt tidigare att det var en pöjk de väntade på men finns inget officiellt om det.

Men iaf, #21 fick sin största trofé i livet idag, thats fo sho.

Chaan
2012-06-02, 20:27
Chaans videolänkar visar ju bara på Peters storhet. Tycker han bidrar rätt bra till tråden

Det tyckte inte mörderatorn. Inte var jag offtopic?

Sen till den andra killen som blev upprörd - det är väl bara att söka på Foppa på författare Chaan så får du se andra delen av min svartvita syn på honom ;) Vet att jag hejade på honom och Sudden vid något tillfälle - OS 2006 kanske.

Ristretto
2012-06-02, 20:29
Äntligen har Sverige fått sin riktiga tronarvinge, en liten minifoppa, herregud, fatta fränt och ha Foppa som farsa haha

Foppa har ju sagt tidigare att det var en pöjk de väntade på men finns inget officiellt om det.

Men iaf, #21 fick sin största trofé i livet idag, thats fo sho.

Det är ju inte hans unge.

cero
2012-06-02, 20:47
ZKp8WtnHh1Y
KVaaFWw5F_I

Är sånt här acceptabelt inom hockeykulturen, eller är det något jag missar här?

Spartansk
2012-06-02, 20:59
Shit, jag trodde att tråden handlade om att någon tagit bort bicepsövningen 21:an. :(

loadout
2012-06-02, 23:18
Shit, jag trodde att tråden handlade om att någon tagit bort bicepsövningen 21:an. :(

Själv trodde jag att dom förbjudit black jack.

Mollestam
2012-06-02, 23:42
Själv trodde jag att dom förbjudit black jack.

Haha, samma här faktiskt. Såg det dock på krogen senast igår, så misströsta icke!

rooz
2012-06-03, 08:43
Är sånt här acceptabelt inom hockeykulturen, eller är det något jag missar här?
Är fotbollshuliganer accepterade? Är steroider accepterade inom byggning?

Nej, det finns straff för hockeyspelare också.

shut teh face
2012-06-03, 09:27
Jag gillar inte hockey speciellt mycket, men jag gillar Foppa för han är väldigt ödmjuk som person, en mysig norrlänning helt enkelt.

cero
2012-06-03, 12:39
Är fotbollshuliganer accepterade? Är steroider accepterade inom byggning?

Nej, det finns straff för hockeyspelare också.

Vad jag vet så arrangeras väl lite småbråk för publiken i hockey? Skulle vilja se en fotbollspelare som gav en motståndare en rak höger och sedan en pungspark och bli kallad ödmjuk och en "bra förebild" på diverse forum. :D

spoon
2012-06-03, 12:47
Vad jag vet så arrangeras väl lite småbråk för publiken i hockey? Skulle vilja se en fotbollspelare som gav en motståndare en rak höger och sedan en pungspark och bli kallad ödmjuk och en "bra förebild" på diverse forum. :D

Typ som att vi skulle uppskatta en fysisk fotbollsspelare som Stefan Schwarz? Det är olika sporter sluta jämföra dom.

J.V
2012-06-03, 12:49
Vad jag vet så arrangeras väl lite småbråk för publiken i hockey?Riktigt intressant nyhet för min del. Var kan jag läsa mer om detta?

cero
2012-06-03, 13:02
Typ som att vi skulle uppskatta en fysisk fotbollsspelare som Stefan Schwarz? Det är olika sporter sluta jämföra dom.

Va? Att vara fysisk i en sport är väl inte samma sak som att försöka sparka pungen av någon?

Riktigt intressant nyhet för min del. Var kan jag läsa mer om detta?

Jag kan ingenting om hockey, utan det var ett antagande efter att ha sett X antal slagsmål på isen där 4 domare står brevid och inte ingriper. Kan ha fel.

J.V
2012-06-03, 13:12
Jag kan ingenting om hockeyJo det märks.

cero
2012-06-03, 13:50
Upplys mig.

N1-25s4uwFQ

J.V
2012-06-03, 13:59
Jag blev instruerad att inte bryta direkt eftersom att det ofta är så pass intensivt att man själv riskerar att få en smäll.

Edit: spelarna däremot har gett sig in på det frivilligt, dessutom är det så minimal skaderisk (bortsett blåtiror) så länge båda står upp. Lika bra att låta de veva lite och lugna ner sig.

Alla på planen blir mer taggade efteråt och matcherna blir bättre och intensivare. Lite som pwo för en baddibilder.

cero
2012-06-03, 14:09
Haha, det här var det värsta jag hört. Titta på det första "bråket". Det där kunde ha stoppats på en sekund om domarna hade velat det. Och om det är frivilligt, så är det lugnt att stå på isen och boxas?

Minimal skaderisk? Slås man utan handskar är det stor risk för brutna händer och skador på näsa/ögon.

Tog upp det här i en hockeytråd förut, och då fick jag svaret av en person att det är underhållning, och att en del av publiken kommer dit FÖR att se bråk, vilket iofs inte är så svårt att tro med tanke på hur dem reagerar när någon får en knytnäve i ansiktet.

J.V
2012-06-03, 14:15
Haha, det här var det värsta jag hört. Titta på det första "bråket". Det där kunde ha stoppats på en sekund om domarna hade velat det. Och om det är frivilligt, så är det lugnt att stå på isen och boxas?

Minimal skaderisk? Slås man utan handskar är det stor risk för brutna händer och skador på näsa/ögon.

Tog upp det här i en hockeytråd förut, och då fick jag svaret av en person att det är underhållning, och att en del av publiken kommer dit FÖR att se bråk, vilket iofs inte är så svårt att tro med tanke på hur dem reagerar när någon får en knytnäve i ansiktet.Därav ordet "ofta".

Ja, frivilligt. Lugnt? Nej. Det är därför de blir utvisade/får matchstraff och/eller avstängda.

Ja teoretiskt kanske det är en skaderisk utan handskar, men i praktiken? Nja. Förutom de allra "bästa" slagsmålen (givetvis de som hamnar på tuben) så är det sällan man får in träffar som är nog kraftiga för några värre skador. Det blir mest halvdana vevar som träffar hjälmen, luft eller sidan av huvudet. Och hur ofta, även i de värsta som du verkar så peppad på att hitta, hur ofta ser du folk med något värre än näsblod?

cero
2012-06-03, 14:23
Kom på att det brukar finnas en "gör slagsmål"-knapp på olika ishockeyspel. Kanske är en kulturell grej, trots allt? :D

Du har säkert bättre koll på det här än vad jag har.

Hur som helst tycker jag det är lite märkligt när folk blir så upprörda över att Chaan lägger upp ett klipp på Forsbergs suckerpunches och pungsparkar under spel som ett svar på alla hyllningar. Anar lite trollning, men han har en poäng. Därav min fråga om det möjligtvis kan vara förmildrande pga iscensatta slagmål för publiken. Men du tycktes avfärda detta helt, så då undrar jag hur man kan rättfärdiga ett sådant beteende?

filmjölk
2012-06-03, 14:47
Var det åldern som tog ut sin rätt, eller rann bägaren över till slut efter såpass många år av kissbomber och annan homopennalism? :D

J.V
2012-06-03, 15:04
Det är väl ingen som har direkt rättfärdigat det han gör. Bara sagt att hans temperament var en av delarna som gjorde honom till en så fantastisk hockeyspelare. Inte nu de cheap shots Chaan letade fram, det är bara fult gjort och han blev säkerligen (minst) utvisad för det, men att när han blev förbannad så jobbade han ännu hårdare, kämpade mer och blev helt enkelt bättre på isen.

Det är en fysisk sport där man ger och tar flera tacklingar och smällar per byte, till slut rinner det över - det är något alla vet och alla räknar med. Och på så sätt är det väl accepterat med slagsmål och gruff, så till vida att de får hålla på någon minut - men de blir ju också utvisade efteråt. Men det är inget som arrangeras.