handdator

Visa fullständig version : Vägen mot CoC4!


Sidor : [1] 2 3 4

NewGripper
2011-02-14, 22:35
Greppjournal!
Kändes som ett roligt måste om man ändock hänger på kolo och läser det mesta som skrivs varje dag..
Inspirationen fick jag från Danne2k och hans journal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138120

Säger som Danne;
"Då var det dags även för mig, en ganska ny kolo användare, att startar en journal. Det är mest för egen del jag starta denna så jag kan hålla koll på eventuella ökningar och att ha någonstans att skriva ner allting." :hbang:

Jag började träna grepp, främst grippers hittills, för tre veckor sedan och är helt såld!

Jag har som jag skrev ovan endast kört greppträning i tre veckor och jag kan redan göra treor istället för ettor på min RB160!
Detta tack vare er på kolo och länkarna ni gav mig sist jag frågade om greppträning!

Den enda frågan som återstår är; hur lång vila ska man ha mellan de tunga singlarna?
Körde inte många sekunders vila mellan handbyten idag..

Idag, måndag 14 februari 2011;

Började med att värma underarmarna/händerna i hett vatten och stretcha samt köra några explosiva femmor på RB130.

RB160 3-3, 3-3, 3-3, 3-3 vänsterhanden fick lite assistans.
(för 3 veckor sedan, 1(V)-2(H), 1-2, 2-3 med lite hjälp på sista setet.)
RB180 3x8sek, allt jag orkar även om handtagen bara precis passerat paralell..
RB210 3x3sek samma som ovan, paralella handtag.
RB180 hjälper den ihop, lyckas hålla den stängd 3x5sek utan att den öppnas.
RB130 (V)30-(H)35, (V)20-(H)30

Wristcurl 41kg;
12,10,10

Wristcurl omvänt grepp 31kg;
10,10,10

Levering med ombyggd hantel 8 kg;
12,12,12

Avslutade med att alternera varm/kall-bad i ca 5 minuter efter att jag hade stretchat. (Jag har läst att det motverkar skador och skyndar på återhämtningen.)

Nu är armarna stumma och trötta :D
Smörja in händerna och försöka fördriva tiden tills det är dags för fredagens greppträning! Can't wait! :cool:

NewGripper
2011-02-15, 15:13
Journalen kan få innefatta all min träning men är primärt en greppjournal då jag prioriterar greppet..

Idag tisdag 15 februari; Bröst framsida/utsida axlar och triceps.

Bänkpress 80kg;
4,3,3 (1½ år sedan jag tränade sist, hoppas på en snabb ökning..) *grr27*

Militärpress stående med stång 41kg;
6,6,6

Hantel-lyft framåt 12kg;
11,11,11

Hantel-lyft åt sidan 12 kg;
14,14,12

Rotatorcuff med hantel 7kg;
14,14,14,

Sen böjde jag på en fjäderpinne som jag hittade i skrubben bara för skoj;
60,56

Provade att belasta triceps. Skadat armbågen förut.
Det gick bra i pressarna efter att värmt upp ordentligt.
Kickback 7kg;
20,20,20
Ingen skarp smärta, det molade lite bara.

Kändes som ett bra och lugnt första pass efter mer än 1½ års uppehåll.
Lite besviken på hur svag jag har blivit men det lär väl komma tillbaka ganska snabbt..
Alla talar ju om muskelminnen osv, bara att hoppas på det bästa.

Martinio0o
2011-02-15, 16:00
Intressant satsning, ska bli kul att läsa och få inspiration härifrån. Lycka till!

NewGripper
2011-02-15, 16:06
Intressant satsning, ska bli kul att läsa och få inspiration härifrån. Lycka till!

Härligt!
Du har börjat träna i tid. Du kan gå långt! Se till att träna med skallen, dvs, känn efter hur kroppen känns och gör inga dumgrejer, så du slipper skador! :D

Martinio0o
2011-02-15, 16:10
Härligt!
Du har börjat träna i tid. Du kan gå långt! Se till att träna med skallen, dvs, känn efter hur kroppen känns och gör inga dumgrejer, så du slipper skador! :D

Javisst, det är nog nästan det viktigaste inom träning, att vara disciplinerad och smart. :)

kolozzz
2011-02-15, 17:55
Har sedan några månader återupptagit mitt styrketränande och därtill precis börjat intressera mig för greppövningar. Denna journal kommer följas! :)

NewGripper
2011-02-15, 19:18
Har sedan några månader återupptagit mitt styrketränande och därtill precis börjat intressera mig för greppövningar. Denna journal kommer följas! :)

Gör en greppjournal du med så kan vi tävla mot varandra och byta erfarenheter och idéer! :D

kolozzz
2011-02-16, 10:53
Gör en greppjournal du med så kan vi tävla mot varandra och byta erfarenheter och idéer! :D

Funderar på en "helkroppsjournal", att lyfta fram grepp då vore inte fel heller. Ska tänka lite till på saken bara. :)

NewGripper
2011-02-16, 14:32
Funderar på en "helkroppsjournal", att lyfta fram grepp då vore inte fel heller. Ska tänka lite till på saken bara. :)

Vilket som :D bara greppet är med haha!
Just nu har jag bara RB-grippers från budofitness men till löningen skall jag köpa CoCserien från ironmind.
Du då? Bästa vore ju om vi hade samma serie? :P

NewGripper
2011-02-16, 15:46
Funderar på en "helkroppsjournal", att lyfta fram grepp då vore inte fel heller. Ska tänka lite till på saken bara. :)

Vid en given tidpunkt kanske vi skulle köra KTAprogramet samtidigt?
Se hur bra vi svarar på det :D

kolozzz
2011-02-17, 07:38
Vilket som :D bara greppet är med haha!
Just nu har jag bara RB-grippers från budofitness men till löningen skall jag köpa CoCserien från ironmind.
Du då? Bästa vore ju om vi hade samma serie? :P

Vid en given tidpunkt kanske vi skulle köra KTAprogramet samtidigt?
Se hur bra vi svarar på det :D

Haha, måste ta en sak i taget. Först och främst ligger vi kanske lite olika i förutsättningarna men visst kan vi jämföra lite resultat. Jag ska snöra ihop en träningsdagbok och läsa på ännu mer ang. greppövn. Ligger efter dig i kunskap och handstyrka.

Har för närvarande COC trainer, COC1an och 2an. Trainern för uppvärmning(när resterande kropp redan är varm)1an stänger jag med både höger och vänster ett antal ggr. 2an har jag tagit av och till tidigare år men just nu är den lite för seg. Men det ska det bli ändring på!

Så för att jämföra ligger du redan före med dina 3-reppare på RB-180:n som är betydligt tyngre än COC1an på 140. Jag ska göra ett riktigt test inom några dagar för att få exakta siffror på 1an och även se om 2an är långt bort eller relativt nära. :)

Måste läsa vad KTAprogrammet är för nåt.

kolozzz
2011-02-17, 09:06
Så för att jämföra ligger du redan före med dina 3-reppare på RB-180:n som är betydligt tyngre än COC1an på 140.

Oops, såg att jag läst fel, RB160 var det du hade manglat massa 3-reppare på. Då är vi ju lite närmare varann. =)

NewGripper
2011-02-17, 09:10
Oops, såg att jag läst fel, RB160 var det du hade manglat massa 3-reppare på. Då är vi ju lite närmare varann. =)

:hbang:

kolozzz
2011-02-17, 09:33
:hbang:

:hbang::hbang: till och med för nu har även jag en journal!

NewGripper
2011-02-17, 09:39
till och med för nu har även jag en journal!

Härligt!! Jag sitter och övar teknik på min RB130!! :D
För din journal får du :hbang::hbang::hbang::hbang: !!

NewGripper
2011-02-17, 09:42
http://www.youtube.com/watch?v=9ueOKZZ3SFE kolla in JeddJohnson! En riktig kraftkarl!
http://www.youtube.com/watch?v=Qj9Ue9co4us här har du en mästare som instruerar hur du ska greppa skiten för maximal kraft! :D

kolozzz
2011-02-17, 17:18
De där filmerna fick mig peppad att trycka ett grepp-pass! Innan körde jag grippers för att testa. Värmde upp med div övningar + diska i varmt vatten. :D

Coc2: Höger hand, nästan! Endast nån mikrometer kvar! Vänstern inte lika bra, ca 6-7 mm kvar.

Coc1: hö 13 reps vä 3 :p

Där har du mitt nuläge.

NewGripper
2011-02-17, 18:16
Haha, allright, det är väl bra! Jag har inga CoC's än utan kör på mina RBgrippers. Ska köpa CoCserien till löningen.
Men läst att RB180 ska vara något tyngre än CoC2. Så du kan nog vara något lite starkare än mig iom att du knådar ihop 2an.
Köpte du dina från ironmind? Om så..fick du betala en ocker-tull på "100.000 riksdaler" för att hämta ut paketet då?

Martinio0o
2011-02-17, 18:35
Vilka har du bestämt dig för att köpa? Folk brukar säga att RB180 och CoC#2 är ungefär lika svåra, RB180 kanske är något svårare, men det beror på.

NewGripper
2011-02-17, 18:56
Vilka har du bestämt dig för att köpa? Folk brukar säga att RB180 och CoC#2 är ungefär lika svåra, RB180 kanske är något svårare, men det beror på.

Jag tänker nog fanimej köpa 1,5 - 2 - 2,5 - 3 - 3,5 och 4an!
Jag är helt inställd på att knöka ihop 3an inom en överskådlig framtid och har förhoppningarna på att en dag, en vacker dag, krossa 4an.

Martinio0o
2011-02-17, 19:38
Jag tänker nog fanimej köpa 1,5 - 2 - 2,5 - 3 - 3,5 och 4an!
Jag är helt inställd på att knöka ihop 3an inom en överskådlig framtid och har förhoppningarna på att en dag, en vacker dag, krossa 4an.

Låter rätt kul, hade gärna gjort detsamma om jag hade pengar. Hade nog lagt till 1:an också, bara för att.
Samma mål som mig, hoppas som fan att jag kan stänga 3:an innan jag blir 16, men det lär bli svårt.

NewGripper
2011-02-17, 19:42
Låter rätt kul, hade gärna gjort detsamma om jag hade pengar. Hade nog lagt till 1:an också, bara för att.
Samma mål som mig, hoppas som fan att jag kan stänga 3:an innan jag blir 16, men det lär bli svårt.

Du får be mamma och pappa att sponsra dig!
Sunt alternativ till att ha en tonåring som dricker sprit.. :thumbup:

Martinio0o
2011-02-17, 19:47
Du får be mamma och pappa att sponsra dig!
Sunt alternativ till att ha en tonåring som dricker sprit.. :thumbup:

Japp, fast dem skulle nog inte gå med på det. Haha, inte för att jag dricker, men det kan ju vara användbart att kunna krossa folks händer om man blir sur. ;)

kettlebellGuden
2011-02-17, 19:49
Det är ett tappert mål CoC#4. Stor tummen upp för att du ger dig in på det. Här ska fasiken prenumereras.

NewGripper
2011-02-17, 20:08
Det är ett tappert mål CoC#4. Stor tummen upp för att du ger dig in på det. Här ska fasiken prenumereras.

Det vore ju hur fränt som helst att klara den! :D

Japp, fast dem skulle nog inte gå med på det. Haha, inte för att jag dricker, men det kan ju vara användbart att kunna krossa folks händer om man blir sur. ;)

Enligt mig är det en förälders skyldighet att uppmuntra kampsportsutövande och eller kraftsporter hos sina barn!
Det kan vara bra att kunna försvara sig en "vacker" dag..
Hälsa dem från mig, att du ska ha CoCserien *flex*

Martinio0o
2011-02-17, 20:14
Enligt mig är det en förälders skyldighet att uppmuntra kampsportsutövande och eller kraftsporter hos sina barn!
Det kan vara bra att kunna försvara sig en "vacker" dag..
Hälsa dem från mig, att du ska ha CoCserien *flex*

Håller med dig där. Men det tycks vara så att om det finns någon "sport" eller idrott som ifrågasätts otroligt mycket av föräldrar så är det styrketräning, oturligt nog. Får göra så, eller så köper jag dem själv, en efter en. ;)

NewGripper
2011-02-17, 20:43
Min farsa är gammal hobby-styrkelyftare med grymma resultat fast han körde rent hela tiden, så jag har alltid haft uppmuntran.
Förstår inte varför dom inte skulle uppmuntra dig.
Han har tagit 160 i bänken och ett bröstpass brukade vara 10x10 på 120kg.
Djupa hantelflyes med 48kghantlar osv.
Stark gubbjävel :D
Jag tycker du ska tjata på dem!
Fråga om dom föredrar att du är ute om nätterna och super osv :D

Martinio0o
2011-02-17, 20:46
Min farsa är gammal hobby-styrkelyftare med grymma resultat fast han körde rent hela tiden, så jag har alltid haft uppmuntran.
Förstår inte varför dom inte skulle uppmuntra dig.
Han har tagit 160 i bänken och ett bröstpass brukade vara 10x10 på 120kg.
Djupa hantelflyes med 48kghantlar osv.
Stark gubbjävel :D
Jag tycker du ska tjata på dem!
Fråga om dom föredrar att du är ute om nätterna och super osv :D

Min farsa är typ tvärtom, fet, lång och sitter stilla hela dagarna, är skeptisk som fan och tror att alla som styrektränar tar droger. ;) Japp, det gör jag. Ser det inte riktigt som ett problem just nu, men det kanske blir. Det exemplet har jag dragit, fast inte om att supa då.

kettlebellGuden
2011-02-17, 20:50
Roligare än grippers, och duktigt bra träning för greppet och underarmarna...


http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180706_188294197872173_100000747837075_503029_4135 624_n.jpg

*cupid*


NewGripper: Ironmind Bag o' nails är din nye gode vän.

NewGripper
2011-02-17, 20:56
Roligare än grippers, och duktigt bra träning för greppet och underarmarna...


http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180706_188294197872173_100000747837075_503029_4135 624_n.jpg

*cupid*


NewGripper: Ironmind Bag o' nails är din nye gode vän.

Hahaha, fy fan, det ser smärtsamt ut :D
Får lite "vintage starke Adolf"-bildserier i huvudet när jag ser spikarna ;)

kettlebellGuden
2011-02-17, 21:29
Hahaha, fy fan, det ser smärtsamt ut :D
Får lite "vintage starke Adolf"-bildserier i huvudet när jag ser spikarna ;)

Själva böjandet är faktiskt hyfsat smärtfritt. Man virar spikarna i "wraps".

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/182966_189019627799630_100000747837075_507297_1738 7_n.jpg


http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/179997_189019924466267_100000747837075_507308_6436 195_n.jpg



Ironmind cordura wraps här... två egentligen. på bilden . Läder är annars lite mjukare för nävarna.

Lite ont får man ju självklart i pekfingrarna för man böjer över ena benet däri unless man kör reverse style bend... jLymDehQapw Videon här är Diesel Crew's Jedd Napalm Johnson som böjer en IM Red Nail.. lite av bending-världens CoC#3.5

Det som dock händer första gångerna man kör tunga böj är precis samma sak som första gången man kör tunga böj för benen... man får en sjuhelvetes träningsverk i flera dagar. Men i händerna på ställen man inte ens visste att man kunde ha muskler, och det är riktigt otrevligt. *cupid*


Men men! Varför tar jag upp plats i din journal med det här?, undrar du. Jo för det är fyhelvetes bra greppträning, och tränar handleden och handensmuskler på helt nya sätt/vinklar jmf. med grippers. Alltså turbobra komplement. Plus förvånansvärt roligt.

kettlebellGuden
2011-02-17, 21:38
angående köpa grippers.. extreme-power säljer IM-produkter, däribland grippers. De är lite dyra därifrån. Kan rekommendera Choice of Champions . de (http://www.c-of-c.de/). Tysk förvisso men med bra SEK / EUR-kurs, bra priser och den låga frakten så är det guld.

NewGripper
2011-02-17, 23:05
angående köpa grippers.. extreme-power säljer IM-produkter, däribland grippers. De är lite dyra därifrån. Kan rekommendera Choice of Champions . de (http://www.c-of-c.de/). Tysk förvisso men med bra SEK / EUR-kurs, bra priser och den låga frakten så är det guld.

Allright! Du tar inte upp min journal, jag är kunskapstörstande!
Det är kul att höra om nya saker!
Jag skall kolla in de där sidorna ikväll!
Spikarna var rätt billiga på ironmind tyckte jag.
Som novis, bör man ta vilken sort?

kettlebellGuden
2011-02-17, 23:43
Allright! Du tar inte upp min journal, jag är kunskapstörstande!
Det är kul att höra om nya saker!
Jag skall kolla in de där sidorna ikväll!
Spikarna var rätt billiga på ironmind tyckte jag.
Som novis, bör man ta vilken sort?

Problemet med att beställa direkt från Ironmind är att det är utanför EU så man kan åka på tullavgift + moms på varan och frakten.

Jag är böjnovis själv. Satte igång för 4-5 veckor sedan.

Det jag gjorde var att beställa IronMind Bag of nails. Liten gullig påse + cordura wraps + ett sortiment nails i alla tillgängliga storlekar (25 vita, 25 gröna, 25 gula, 25 blå, 3 röda), och även en liten 4-sidig utskrift från MILO ang. böjning.


Från choice of champions gick det hela på 97 euro inklusive frakten (79,99 + 17). Jämför med extreme-power.se som säljer samma för mer pengar och dyrare frakt.. även extra nails kostar betydligt mer där jmf. med tyskarna. Galet!


http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/168171_178964688805124_100000747837075_450448_6667 51_n.jpg

Min erfarenhet är lite som så här dock att vita och gröna är typ precis samma tjocklek bara den gröna är kortare, dito med gul och blå. Vidare märkte jag att vita och gröna böjde jag rätt lätt genast men steget grön -> gul är gigantiskt. (lite CoC#1 -> CoC#2 över det hela)... Känslan är verkligen att man kan hålla på och böja vita/gröna i all evighet utan att komma framåt.

Det hela resulterade i att jag fick åka till beijerbygg och köpa trådspik. 3,4mm, 4,0mm och nu senast har jag köpt 5,0mm och virar ihop tillsammans med de vita nailsen. Som gradvis ökning liksom. Och silvertejp runt spetsen på spiken.. enda som saknas är en bultsax för att klippa av huvudet. Ja, man blir lite tokig när man böjer. Man tittar på saker på nytt sätt :D Mitt insteg i den här galna världen var med genom grippers :)

alternativt när jag börjar få slut på kraft så två trådspik tillsammans istället.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/164190_182209561813970_100000747837075_467499_2930 848_n.jpg

Börjar bli lite ont om vita nails för min del just nu.


I Ironminds medskickade kopierade tidningsartikel så rekommendars faktiskt att man börjar med vanliga spik + en handduk. Läderwraps eller ironminds cordura av något slag är nog mycket trevligare och säkrare. .. billigare alternativ än ironminds paket är oxå att leta upp närmsta stångtillverkare och beställa metervara och klippa till själv. Fast jag är ju lite sån att jag gärna vill ha "standardiserade" å "riktiga" grejer på något vis.


Som novis kan du alltså köra trådspik och läderremsor / handduk.. Jag hade nog rekommendar en bag o' nails ändå. Man får lite grundsortiment. Tyvärr så om man inte tycker att det är roligt så har man sen ingen nytta av grejerna. Då kanske vita nails + cordurawraps / läderwraps är bättre/billigare för att prova på. Men alltså det finns inte en chans i världen att du inte blir tokbiten :D


Annat som jag verkligen rekommenderar är antingen Nail bending ebook (http://www.dieselcrew.com/nail-bending-ebook/) eller How te melt steel with your bare hands (DVD) (http://www.thegripauthority.com/nail-bending-dvd.htm) för instruktioner om de 3 grundläggande böjstilarna, lite assistansövningar + recovery (varmt/kallt bad är vad som gäller), och annat smått och gott. Boken har lite av ett "forearm/hand/wrist conditioning"-upplägg. och förståss forumet (http://www.steelbenders.org/).

NewGripper
2011-02-18, 08:11
Hahaha, galet! :) Kan man inte inte köpa "Ironmind Extra Nails" utan att köpa bag of nails?
Då kan man testa på till en bråkdel av priset..
Du får det onekligen att låta roligt! :D
Bend over! Here I come ;)

NewGripper
2011-02-18, 12:40
Happ, då var beställningen gjord.
Det blev CoC's - trainern tom 3an och ett pinch block. (Orkade inte vänta på att min far skall tillverka åt mig, han har dock redan gjort loading pin och en wristroller!)
Jag kollade på nailsen och konstaterade att jag för det första inte hade råd denna månaden och att jag skall gå ner till byggmax och investera i lite spikar. Riva sönder ett par gamla jeans och rulla tyg från byxbenen som wraps. Testa att "benda" lite :D
Det verkar onekligen roligt. Är det kul så beställer jag nog en bag of nails och extra vita om en månad eller två.
Sen blir frågan, hur ska man splitta träningen när man börjat böja, köra grippers, pinch, wristroller och levering? Vilka övningar vilka dagar etc :D

kettlebellGuden
2011-02-18, 18:03
Jeanstyg kan nog bli hyfsat. Se upp bara så spiken inte gör hål genom och du kör ett spik (silvertejpa spetsen, eller klipp av med bultsaxen) genom näven.

Helt klart går det att låta bli att köpa bag of nails och bara köpa lösa spik. Jag köpte den lite för jag fick med ironminds cordura wraps (som kanske går att köpa seperat). De är stryktåliga.. inte lika mjuka som läder dock.

Spik från byggvaruhuset går utmärkt.. besökte nyss beijerbygg och införskaffade mig these babies

http://http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180568_189215177780075_100000747837075_508171_4462 787_n.jpg

Riktigt trevliga spik. 5,1mm. 4,0 är helt ok de med.

Lite av ett paradis att gå och glida runt bland alla bultar och annat kul.


Just nu kör jag gripper en dag i veckan (onsdagar tror jag det är), pinch hub en dag i veckan, pinch deadlift (med viktplattor dårå) på en annan dag. Front lever + wicker stick kör jag lite med jämna mellan rum.. 2-3 gånger i veckan. och lever med handledsrotation in/ut dagligen (så jag inte får mus/tennis-armbåge av böjandet). Böj tränar jag på lördagar, och på söndagar river jag kortlek.

Knappast opti för att bli rejält vass på grippers... men mängden böj känns precis lagom "30 seconds on a bend is like a heavy 5 rep deadlift".. en veckas återhämtning är mumma!

kettlebellGuden
2011-02-18, 18:20
Fattar inte. trodde att jag länkade en bild .. måste slarvat bort den :O

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180568_189215177780075_100000747837075_508171_4462 787_n.jpg

något lättare än standard white nail i min mening. Dock mycket billigare än att beställa skrot på postorder. :)

Om de nu bara kunde sluta räffla alla spik...

NewGripper
2011-02-18, 19:19
något lättare än standard white nail i min mening. Dock mycket billigare än att beställa skrot på postorder. :)

Om de nu bara kunde sluta räffla alla spik...

Häftigt! Men det finns väl runda spikar också?
Jag har lite mer saker att införskaffa på byggaffären.
2 10L-hinkar för varm/kall-bad. Armarna får ej plats i handfatet..
En stor klämma som jag kan köra lite dynamisk tumträning med i brist på pinchmachine-er.
Så ska jag köpa en slägga som jag kan öva riktig levering med.
Just nu har jag en hantel som jag byggt om. Ful jävel. *bs*
Den lilla pinchrträning jag kör hittills är det enda jag har att tillgå;
2 st 10kgskivor som jag nyper ihop. Har inget magnesium än så handsvetten sätter fan in innan jag tappar skiten pga svaghet.
Idag körde jag lätt 3x15reps pinch deadlift.
Såg en kula man kunde koppla till sin loading-pin idag. Såg frän ut!
Beställt en 6mmplatta att pincha via farsan. Det kastar han ihop med svetsen lätt!
Faktum är att o man kan svetsa kan man göra alla pinchgrejer själv :D

NewGripper
2011-02-20, 12:51
Min far har varit så snäll och tillverkat lite greppträningsutrustning åt mig!
Ett stycke wrist-roller med medföljande loading-pin!
Diverse pinch-handtag kommer snart också!
Det är till att ha en bra fader!
Tack farsan! :hbang:

http://www.imgup.com/?di=312982024793

http://www.imgup.com/?di=612982025644

Martinio0o
2011-02-20, 12:54
Min far har varit så snäll och tillverkat lite greppträningsutrustning åt mig!
Ett stycke wrist-roller med medföljande loading-pin!
Diverse pinch-handtag kommer snart också!
Det är till att ha en bra fader!
Tack farsan! :hbang:

http://www.imgup.com/?di=312982024793

http://www.imgup.com/?di=612982025644

Nu blev man lite avis... *cupid*

kettlebellGuden
2011-02-20, 12:56
Jäkla najs grejer det där. :)

NewGripper
2011-02-20, 13:04
nu blev man lite avis... *cupid*
:cool:

NewGripper
2011-02-20, 13:06
Jäkla najs grejer det där. :)

Fan snyggare än fabrikstillverkat!!!!!!!!1

kolozzz
2011-02-20, 13:24
Det där var sjyssta grejer! Nu blev jag träningssugen, jobbigt att det är vilodag. :/

Fö. om du ej sett den ännu så kanske denna är intressant, lite träningstips på slutet, efter massa show och snack visserligen.
Magnus Samuelsson greppträning (http://www.youtube.com/watch?v=SfRfNJnNtok&feature=related)

NewGripper
2011-02-20, 13:47
Det där var sjyssta grejer! Nu blev jag träningssugen, jobbigt att det är vilodag. :/

Fö. om du ej sett den ännu så kanske denna är intressant, lite träningstips på slutet, efter massa show och snack visserligen.
Magnus Samuelsson greppträning (http://www.youtube.com/watch?v=SfRfNJnNtok&feature=related)

Hehehe allright! Jag har vilovecka med antiinflammatoriska preparat, varm/kallbad och bara promenader from igår.
Jag fick hybris för att det var så roligt att träna, har lyckats få benhinneinflammations-känningar i underarmarna.
Ska vila helt nästa vecka. Veckan efter ska jag köra lite mark och pressar.
Veckan efter det ska jag känna mig för på mina grippers igen.
Minns att jag var känslig för det där när jag tränade mkt gym förut också även om jag inte koncentrerade träningen på händer/underarmar likadant då.
Får lov att testa mig fram till vilken tränings-intensitet jag kan hålla utan att utveckla inflammation.
Periodisera kanske, köra pinch en månad, gripper en månad, levering och wristroller en månad och sedan om igen.
Köra endast en dag i veckan.
Senaste tre veckorna har jag kört måndag/fredag, samtliga övningarna.
*gah!* :banned :furious:

Wilt the Stilt
2011-02-20, 14:42
Kul med fler grepptränande på kolozzeum, även om jag inte skriver så mycket här längre.

Stort lycka till med din satsning i alla fall!! :hbang:

NewGripper
2011-02-20, 15:07
Kul med fler grepptränande på kolozzeum, även om jag inte skriver så mycket här längre.

Stort lycka till med din satsning i alla fall!! :hbang:

DANKE! :cool:

kolozzz
2011-02-21, 07:50
Trist att du känner av inflammation. :( Hur har du lagt upp träningen utöver greppet?
Har du lagt in grepp där det passar bäst eller prioriteras grepp först och andra övningar får bakas in runt om?

Hoppas du blir av med det där jobbigheterna, med ditt läge som facit ser jag till att sakta öka på greppträningen.
Hatar vilodagar/veckor. Mycket roligare att lyfta tungt skrot än att pilla sig i naveln. :)

NewGripper
2011-02-21, 09:15
Trist att du känner av inflammation. :( Hur har du lagt upp träningen utöver greppet?
Har du lagt in grepp där det passar bäst eller prioriteras grepp först och andra övningar får bakas in runt om?

Hoppas du blir av med det där jobbigheterna, med ditt läge som facit ser jag till att sakta öka på greppträningen.
Hatar vilodagar/veckor. Mycket roligare att lyfta tungt skrot än att pilla sig i naveln. :)

HELT KLART!
Jag har kört måndagar och fredagar. Gripperpass och wristcurls, levering osv (blev nog för mkt för fort).. Tisdagar bröst, framsida/utsida axel och triceps. vila onsdagar och sen på torsdagen har jag kört rygg, baksida axel, traps och biceps. vila helgen.
Utöver detta går jag en 7km lång promenad i högt tempo minst 5 dagar i veckan.
Gillar naturen, frisk luft och att hålla min magen borta :D
Idag skall jag köra tisdagens pass då jag vilar greppet o armarna.
Blir nog bara tung bänk o tunga pressar. Tänkte prova att köra en tvåa på 90 i bänken. Hoppas att snart vara tillbaka på tresiffriga vikter där.
Blir nog en trea på 60 i militärpressen.

Hoppas det går bra! :D
Wish me luck! Återkommer närjag kört passet! (Om 2 timmar dvs)

kolozzz
2011-02-21, 11:21
Blir nog en trea på 60 i militärpressen.

Hoppas det går bra! :D
Wish me luck! Återkommer närjag kört passet! (Om 2 timmar dvs)

Lite sent men lycka till i efterskott!

60 kilo militärpress, nice! Hur ser ditt utförande ut?

Känner att jag ska ta och sluta larva mig med högreppare nu och försöka trycka lite betydande vikter där. =)
Rädd att pajja axlarna men efter 3 månaders träning kanske det är dags att ta i lite extra?
Du har härmed inspirerat mig att testa nästa gång!

NewGripper
2011-02-21, 11:23
Idag, 21 februari 2011; bröst, axlar.

Bänkpress 85kg;
3,3,3

Militärpress skivstång 50kg;
9,8,8

Klämde ihop två 10kg-skivor (båda händerna) med släta sidan utåt för att även spöa greppet och sedan körde jag lyft framåt 3x16 strikt.

Sedan fick jag besök av min far som hade tillverkat mer grepptränings-prylar så jag avbröt passet.

Kändes bra idag, speciellt i militärpressarna.
Bilder kommer på grymt fina pinchhandtag, nämligen, pinch-hub, pinch-block och ett rolling thunder-handtag!
Farsan ftw! :hbang:

NewGripper
2011-02-21, 11:28
Lite sent men lycka till i efterskott!

60 kilo militärpress, nice! Hur ser ditt utförande ut?

Känner att jag ska ta och sluta larva mig med högreppare nu och försöka trycka lite betydande vikter där. =)
Rädd att pajja axlarna men efter 3 månaders träning kanske det är dags att ta i lite extra?
Du har härmed inspirerat mig att testa nästa gång!

Juste, jag skulle köra på 60, haha, jag körde på 50!
Nåväl!
Mitt utförande..
Jag är alltid mkt noga med att köra strikt och inte fuska men de två tre sista repsen brukar jag köra med kontrollerat fusk.
Jag tycker det känns bäst att köra stående med fri stång eller hantlar.
Jag har ett ryggbälte på mig för att inte knäcka till min något bräckliga rygg.. :(
Som sagt, de två sista repsen brukar jag ge lite lätt skjuts med benen och bromsa lite extra ner.
Går ner till hakan, inte ner på bröstet, för då tappar jag all kraft hehe!
Var det svar på frågan :Virro?

kolozzz
2011-02-21, 12:02
Juste, jag skulle köra på 60, haha, jag körde på 50!
Nåväl!
Mitt utförande..
Jag är alltid mkt noga med att köra strikt och inte fuska men de två tre sista repsen brukar jag köra med kontrollerat fusk.
Jag tycker det känns bäst att köra stående med fri stång eller hantlar.
Jag har ett ryggbälte på mig för att inte knäcka till min något bräckliga rygg.. :(
Som sagt, de två sista repsen brukar jag ge lite lätt skjuts med benen och bromsa lite extra ner.
Går ner till hakan, inte ner på bröstet, för då tappar jag all kraft hehe!
Var det svar på frågan :Virro?

Mycket bra svar på frågan. :)

Själv kör jag stående, fri stång, utan bälte hittills, toucha bröst och möjligtvis fuska på sista för att undvika failure.
Detta när jag kör ca 10-reppare dock, får se vad som händer när jag testar tyngre. Något jag fått för mig är viktigt är att
hålla axlarna i bottenläge hela vägen och inte bli frestad att dra dem mot öronen för att hjälpa till på slutet när det går
riktigt tungt. Har dragit slutsatsen att detta är vad mina tidigare spontana axelproblem berott på. Ingen aning om det stämmer dock. :D

Väl köttat!! :hbang:

NewGripper
2011-02-21, 12:13
Mycket bra svar på frågan. :)

Själv kör jag stående, fri stång, utan bälte hittills, toucha bröst och möjligtvis fuska på sista för att undvika failure.
Detta när jag kör ca 10-reppare dock, får se vad som händer när jag testar tyngre. Något jag fått för mig är viktigt är att
hålla axlarna i bottenläge hela vägen och inte bli frestad att dra dem mot öronen för att hjälpa till på slutet när det går
riktigt tungt. Har dragit slutsatsen att detta är vad mina tidigare spontana axelproblem berott på. Ingen aning om det stämmer dock. :D

Väl köttat!! :hbang:

http://www.youtube.com/watch?v=c3Zglw6U1uc
Den här kraftkarln kanske har ett svar på varför du haft ont? :hbang:
Tränar du nå rotatorcuff?

NewGripper
2011-02-21, 14:53
http://img16.imageshack.us/img16/3568/foto0065mq.jpg (http://img16.imageshack.us/i/foto0065mq.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dagens gåva från far! PINCH-HUB!
Utan magnesium orkar jag med 10kg i rena vikter i några sekunder innan det sakterliga börjar glida..
Hoppas på brutala ökningar! :D

kolozzz
2011-02-21, 15:08
http://www.youtube.com/watch?v=c3Zglw6U1uc
Den här kraftkarln kanske har ett svar på varför du haft ont? :hbang:
Tränar du nå rotatorcuff?


Väldigt bra info, det där har man hållt på med då och då förr. Nu vet man bättre än att återuppta den där övn. iaf. Tack. =)

http://youtu.be/sDN7ZlknLRM - denna har jag definitivt gjort fel fram tills nu.. :0

Rotator-vadå? ;) Såvitt jag vet nej, men ska läsa mer och se efter. Tack igen. :)

kolozzz
2011-02-21, 15:09
Dagens gåva från far! PINCH-HUB!

Hellz yeah!! :thumbup:

NewGripper
2011-02-21, 15:23
Väldigt bra info, det där har man hållt på med då och då förr. Nu vet man bättre än att återuppta den där övn. iaf. Tack. =)

http://youtu.be/sDN7ZlknLRM - denna har jag definitivt gjort fel fram tills nu.. :0

Rotator-vadå? ;) Såvitt jag vet nej, men ska läsa mer och se efter. Tack igen. :)

Samma här, jag gör rätt tills jag blir trött, då sänker jag axeln för att kunna accelerera upp vikten.
Ska tänka på detta nästa gång jag kör..

Jedd Johnson och Paul Knight är två av mina förebilder inom det här med grepp och kraftsport.
Prenumererar på bådas kanaler på youtube..

David_wigren
2011-02-21, 16:06
Kettlebellguden har rätt, bending is the shit :thumbup:

Fast Ironmind bag of nails e rätt dyrt tycker jag. Men beställ gärna ett par "Ironmind pads" de är billiga och de håller rätt länge.
Spikar eller stänger kan man införskaffa sig på annat håll.
www.maskindelen.se är en helt ok källa. Som nybörjare skulle jag införskaffa mig att par längder av:
6x6mm varmvalsad fyrkantstång
6mm varmvalsad rundstång
8mm varmvalsad rundstång
5mm rostfri rundstång
6mm rostfri rundstång

Och en bultsax från biltema eller nått. Så börjar du klippa dem i 18cm längder och jobbar dig nedåt samtidigt som du blir starkare.
Fast det kan ju förstås vara kul att ha ironminds nails oxå, för att testa vart man ligger. Särskilt om man planerar att certa på deras red nail. Men att i träningsyfte bara böja deras nail blir nog rätt dyrt i längden

kolozzz
2011-02-21, 16:10
Tränar du nå rotatorcuff?

Menar du såhär?

Spandex-kingen om rotatorcuff (http://youtu.be/tjA0YNAQI7U)

Gigantisk ROFFEL! :D

Rofl sidosatt, nu börjar jag hitta lite information om rotatorcuffen, ska börja köra lite stabilitetsträning här hemma med überlätta vikter. Man lär sig nåt nytt varje dag. :)

NewGripper
2011-02-21, 16:11
Kettlebellguden har rätt, bending is the shit :thumbup:

Fast Ironmind bag of nails e rätt dyrt tycker jag. Men beställ gärna ett par "Ironmind pads" de är billiga och de håller rätt länge.
Spikar eller stänger kan man införskaffa sig på annat håll.
www.maskindelen.se är en helt ok källa. Som nybörjare skulle jag införskaffa mig att par längder av:
6x6mm varmvalsad fyrkantstång
6mm varmvalsad rundstång
8mm varmvalsad rundstång
5mm rostfri rundstång
6mm rostfri rundstång

Och en bultsax från biltema eller nått. Så börjar du klippa dem i 18cm längder och jobbar dig nedåt samtidigt som du blir starkare.
Fast det kan ju förstås vara kul att ha ironminds nails oxå, för att testa vart man ligger. Särskilt om man planerar att certa på deras red nail. Men att i träningsyfte bara böja deras nail blir nog rätt dyrt i längden

:thumbup: ska se över det där! Låter roligt och mycket intressant då man kan få ner $$$$ lite :D

NewGripper
2011-02-21, 16:13
Menar du såhär?

Spandex-kingen om rotatorcuff (http://youtu.be/tjA0YNAQI7U)

Gigantisk ROFFEL! :D

Rofl sidosatt, nu börjar jag hitta lite information om rotatorcuffen, ska börja köra lite stabilitetsträning här hemma med überlätta vikter. Man lär sig nåt nytt varje dag. :)

Hahahahaha! Vilken fikus :D

Jag tror jag körde 3x14 på 7-8 kg sist jag körde. Kändes lagomt. Inte för tungt och inte för lätt..

NewGripper
2011-02-22, 11:31
Ahhh! Jobbigt med träningsabstinens! :furious:

Sitter och lyfter och klämmer på mina nya pinch-grepp - försöker motstå frestelsen att ladda loading-pinnen och köra ett pass!

Fick pinch-block-greppet idag av far!
Hoppas att jag får konen, RT-handtaget, 6mm-plattan eller "bomben" imorgon! :D

Återkommer senare med bild på dagens "försenade julklapp", om jag kan få fart på den förbannade kameran!
(blev sjukt bra, åter igen!:hbang:)

kettlebellGuden
2011-02-22, 11:40
Helt klart är att köpa skrot från IM överprisat (frakt från US + extra pengar för att det står IM på en liten papperslapp). De flesta städer har någon form av metallindustri och/eller byggvaruhus som leverar stänger av olika slag. Går ofta att få gratis eller till enbart materialpriset om man snackar med något litet lokalt företag.


Härlig farsa du har, NG! Riktigt snygga saker med.

NewGripper
2011-02-22, 11:42
Härlig farsa du har, NG! Riktigt snygga saker med.

Aa, han är kung!
Antar att han vill uppmuntra mina mindre destruktiva sidor nu när jag lugnat ner mig :D

NewGripper
2011-02-22, 17:43
Kettlebellguden har rätt, bending is the shit :thumbup:

Fast Ironmind bag of nails e rätt dyrt tycker jag. Men beställ gärna ett par "Ironmind pads" de är billiga och de håller rätt länge.
Spikar eller stänger kan man införskaffa sig på annat håll.
www.maskindelen.se är en helt ok källa. Som nybörjare skulle jag införskaffa mig att par längder av:
6x6mm varmvalsad fyrkantstång
6mm varmvalsad rundstång
8mm varmvalsad rundstång
5mm rostfri rundstång
6mm rostfri rundstång

Och en bultsax från biltema eller nått. Så börjar du klippa dem i 18cm längder och jobbar dig nedåt samtidigt som du blir starkare.
Fast det kan ju förstås vara kul att ha ironminds nails oxå, för att testa vart man ligger. Särskilt om man planerar att certa på deras red nail. Men att i träningsyfte bara böja deras nail blir nog rätt dyrt i längden

Fan ta er, jävla benders!
Nu sitter jag på maskindelen.se och letar stål!
Förmodligen beställer jag även antalet meter sånt på måndag efter jag betalat räkningarna! :D

NewGripper
2011-02-22, 17:51
Fan ta er, jävla benders!
Nu sitter jag på maskindelen.se och letar stål!
Förmodligen beställer jag även antalet meter sånt på måndag efter jag betalat räkningarna! :D

Happ, det blev beställt direkt..
Blev de stänger som du rekommenderade..

"53644 · Rundstång 6 mm - 3 st á 7,50kr (6,00kr)
89223 · Rundstång 8 mm - 1 st á 12,50kr (10,00kr)
69554 · Fyrkantstång 6 x 6 mm - 2 st á 10,00kr (8,00kr)
48910 · Rostfri rundstång 5 - 1 st á 16,88kr (13,50kr)
11099 · Rostfri rundstång 6 - 1 st á 25,00kr (20,00kr)
+ Vid leverans / postförskott, kostnad: 60,00kr (48,00kr)
+ Aviserat Brev ( Max 2 KG), kostnad: 60,00kr (48,00kr)"

Några stänger att böja..
Vilken jävla nit om jag inte orkar böja dem!
HAHAHAHAHAHA! *whatever*

NewGripper
2011-02-22, 17:58
*screwy*Nu sitter jag och klipper sönder ett par gamla jeans..*screwy*
:hbang:

Martinio0o
2011-02-22, 18:41
*screwy*Nu sitter jag och klipper sönder ett par gamla jeans..*screwy*
:hbang:

Fuck yeah!

NewGripper
2011-02-23, 00:06
http://img219.imageshack.us/img219/3295/foto0069x.jpg (http://img219.imageshack.us/i/foto0069x.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Hade jag "postat" detta för 7 minuter sedan hade detta fortfarande varit "dagens gåva". :hbang:

Oj va likblek handen blev av blixten :Virro

Martinio0o
2011-02-23, 00:20
Fan vad avis man blir... Önskar det fanns någon sorts grepputrustning där jag tränar... :(

Vet du vart man kan beställa rolling thunder-handtag och loadingpin (heter det så?), det är något jag skulle vilja prova. ;)

NewGripper
2011-02-23, 00:24
Fan vad avis man blir... Önskar det fanns någon sorts grepputrustning där jag tränar... :(

Vet du vart man kan beställa rolling thunder-handtag och loadingpin (heter det så?), det är något jag skulle vilja prova. ;)

Ja det vet jag.

http://www.extremepower.se/

http://ironmind-store.com/

Bla. Men jag skulle kunna höra med min far om inte han kan göra ytterligare ett så kan du kanske få det av mig.
Du får betala frakten själv. *kissass*

Martinio0o
2011-02-23, 00:29
Ja det vet jag.

http://www.extremepower.se/

http://ironmind-store.com/

Bla. Men jag skulle kunna höra med min far om inte han kan göra ytterligare ett så kan du kanske få det av mig.
Du får betala frakten själv. *kissass*

Tack, ska titta mer noga senare, har stannat uppe lite för länge redan nu.

Jo, kanske, får ta det senare. ;)

David_wigren
2011-02-23, 02:49
Happ, det blev beställt direkt..
Blev de stänger som du rekommenderade..

"53644 · Rundstång 6 mm - 3 st á 7,50kr (6,00kr)
89223 · Rundstång 8 mm - 1 st á 12,50kr (10,00kr)
69554 · Fyrkantstång 6 x 6 mm - 2 st á 10,00kr (8,00kr)
48910 · Rostfri rundstång 5 - 1 st á 16,88kr (13,50kr)
11099 · Rostfri rundstång 6 - 1 st á 25,00kr (20,00kr)
+ Vid leverans / postförskott, kostnad: 60,00kr (48,00kr)
+ Aviserat Brev ( Max 2 KG), kostnad: 60,00kr (48,00kr)"

Några stänger att böja..
Vilken jävla nit om jag inte orkar böja dem!
HAHAHAHAHAHA! *whatever*

Även om dessa är relativt enkla, så är det ändå lätt att misslyckas om man har kass teknik.
Till en början så skulle jag rekommendera att du böjer med en teknik som förlitar sig mest på handledstyrka.
Jag länkar två videos från Adam Glass, som e sjukt bra på bending.
Reverse
http://www.youtube.com/watch?v=_Hx-lkyZafI&feature=related
DU (double Underhand)
http://www.youtube.com/watch?v=X2MOzc4qYkc

Ha i åtanke att dessa tekniker inte är de mest effektiva teknikerna som kommer tillåta dig böja massiva stålbitar. Då e egentligen DO (double overhand) bättre. Men jag avråder dig från det, just för att det är en svår teknik för nybörjare att göra rätt. Och att du dessutom kommer använda jeanstyg som skydd. Jeanstyg är relativt lättgenomträngligt, så det kan hända att en spik bara åker rakt genom samtliga lager som du virat runt den, med DO tekniken alltså. Med reverse eller DU tekniken så kommer den risken inte att finnas

Doctor Snuggles
2011-02-23, 03:08
Även om dessa är relativt enkla, så är det ändå lätt att misslyckas om man har kass teknik.
Till en början så skulle jag rekommendera att du böjer med en teknik som förlitar sig mest på handledstyrka.
Jag länkar två videos från Adam Glass, som e sjukt bra på bending.
Reverse
http://www.youtube.com/watch?v=_Hx-lkyZafI&feature=related
DU (double Underhand)
http://www.youtube.com/watch?v=X2MOzc4qYkc

Ha i åtanke att dessa tekniker inte är de mest effektiva teknikerna som kommer tillåta dig böja massiva stålbitar. Då e egentligen DO (double overhand) bättre. Men jag avråder dig från det, just för att det är en svår teknik för nybörjare att göra rätt. Och att du dessutom kommer använda jeanstyg som skydd. Jeanstyg är relativt lättgenomträngligt, så det kan hända att en spik bara åker rakt genom samtliga lager som du virat runt den, med DO tekniken alltså. Med reverse eller DU tekniken så kommer den risken inte att finnas

Nu har jag inte hållt koll på bending/gripper världen på flera år, men är DO den mest populära tekniken numer alltså? Det finns väl folk som annars böjer ungefär lika bra med reverse som med DO. DU är väl minst poppis, iaf var den det förut?

Mart|n
2011-02-23, 06:33
David, se till att starta en träningsjournal här! Om jag inte missminner mig så är väl du bäst i Sverige på bending? :)

NewGripper
2011-02-23, 08:54
Även om dessa är relativt enkla, så är det ändå lätt att misslyckas om man har kass teknik.
Till en början så skulle jag rekommendera att du böjer med en teknik som förlitar sig mest på handledstyrka.
Jag länkar två videos från Adam Glass, som e sjukt bra på bending.
Reverse
http://www.youtube.com/watch?v=_Hx-lkyZafI&feature=related
DU (double Underhand)
http://www.youtube.com/watch?v=X2MOzc4qYkc

Ha i åtanke att dessa tekniker inte är de mest effektiva teknikerna som kommer tillåta dig böja massiva stålbitar. Då e egentligen DO (double overhand) bättre. Men jag avråder dig från det, just för att det är en svår teknik för nybörjare att göra rätt. Och att du dessutom kommer använda jeanstyg som skydd. Jeanstyg är relativt lättgenomträngligt, så det kan hända att en spik bara åker rakt genom samtliga lager som du virat runt den, med DO tekniken alltså. Med reverse eller DU tekniken så kommer den risken inte att finnas

Allright! Skall börja studera! :D
Danke!

NewGripper
2011-02-24, 13:28
Idag har jag varit på biltema och handlat en 4,5kg slägga för levering och en stooor "limklämma" för tumträning och lite karbinhakar till mina pinchinghandtag.
Samtliga grejer har testats och funkade perfekt för ändamålet. :hbang:

Någon som är haj på levering?
Jag tog släggan med högerhanden, höll längst ner på handtaget, hade armen i 90grader från kroppen och sänkte kontrollerat ner släggan mot pannan och sen upp igen.
Det kändes för lätt för att vara sant. Köpte jag en för lätt slägga eller är jag stark ;)?
Med vänstern hade jag kanske 15cm handtag kvar under näven och klarade en kontrollerad rörelse.
Således lite svagare i den, som väntat. :smash:

David_wigren
2011-02-24, 13:34
David, se till att starta en träningsjournal här! Om jag inte missminner mig så är väl du bäst i Sverige på bending? :)

Kanske händer att jag gör det. Jag har annars alltid tänkt att bending är lite för nischat för att folk ska förstå vad man pratar om. Men nu när jag läst runt lite på andras journaler så inser jag att det kanske inte spelar så stor roll.
Jag kommer förmodligen starta en efter nästa bending pass

Snuggles, DO är den tekniken som erbjuder den största mekaniska fördelen. Så länge som man inte har kroniska skador i axlarna så kommer alltid DO vara den mest effektiva tekniken. Men den tar tid att lära sig, många kämpar oxå med flexibiliteten. Speciellt om man är lite större på överkroppen.

NewGripper
2011-02-24, 14:27
Okdå.. En bit kvar tills jag klarar det där iofs.
http://www.youtube.com/watch?v=JiSu9Ip2N3E&feature=related

NewGripper
2011-02-24, 16:51
Fanatismen tog överhanden idag och självförnekelsen satte in..
"Det känns ju redan bättre och pinching bör inte påverka benhinnorna nämnvärt.."
Så jag körde ett snabbt pass, utan magnesium..
(Fan, magnesiumet och min CoCserie skickas imorgon! :D)

Vristrullaren 25kg;
Jobbade upp den, satte ner o virade ut linan vände greppet och körde så sett reverse direkt efter. Detta x 3.
Fick upp det fort. Kanske ska testa att fira upp 30 el 35 nästa gång.

Levering - 4,5kg slägga;
Provade.....1,1,1 längst ner på handtaget med högern utan problem.
Ska försöka reppa nästa gång.

Två-hands blockpinch 30kg;
4,3½,3½ svetten förstörde allt..

En-hands blockpinch 10kg;
8-8,5-8 gled varje rep även om jag inte tappade skiten.

Hubpinch 5kg;
14-14 sen kände jag av benhinnan och gav mig.

Möööööööö kan inflammationen ge sig så jag får trycka ihop CoC3, reppa med min slägga, böja stål, lyfta enorma vikter med mina pinchgrepp och lattja med min vristrullare!!!!

*TÅLAMOD* *gah!*:furious:*gah!*

NewGripper
2011-02-25, 14:53
Idag kan jag tillägga att levering med släggan och pinchingen gav träningsvärk.. :D
Klämde lite på min limklämma också, tumträning, det känns också idag.

David_wigren
2011-02-25, 19:51
Nice! Jag kommer ihåg att det tog några veckor innan jag klarade att levra min första slägga. Den var visserligen en 5kg slägga. Men 0.5kg gör inte en sån enorm skillnad. Så att ta en 4.5kg slägga första försöket är helt OK

NewGripper
2011-02-26, 21:21
Nice! Jag kommer ihåg att det tog några veckor innan jag klarade att levra min första slägga. Den var visserligen en 5kg slägga. Men 0.5kg gör inte en sån enorm skillnad. Så att ta en 4.5kg slägga första försöket är helt OK

Ok gött :D

Jag var nyss och hämtade paketet från maskindelen.se..
Imorgon skall jag klippa bitarna. Förslag på längder? Trist om man gör dem för långa och slösar material, eller för korta och inte kan böja dem.
:em:

NewGripper
2011-02-26, 22:22
Dom är iofs 50cm långa och om jag kapar dem ca 17 får jag dem ungefär lika långa.
Vad tror du om det?

kettlebellGuden
2011-02-27, 06:21
12-17cm . blir bra som fasiken. Happy bending!

kolozzz
2011-02-27, 06:29
Oj oj oj oj, du har ju en brutal arsenal av grepptränings-utrustning nu, därtill ska du börja med bending!

Jag måste erkänna att när jag läste namnet på din greppjournal första gången tänkte jag "yeah right" :) Men du
verkar sjukt hängiven ditt mål och med tillgång till en personlig utrustningsfabrik så ser det ju riktigt lovande ut. =)

Ska bli intressant att se vad du tycker om bending, kanske nåt att börja med själv. :D

NewGripper
2011-02-27, 07:50
Oj oj oj oj, du har ju en brutal arsenal av grepptränings-utrustning nu, därtill ska du börja med bending!

Jag måste erkänna att när jag läste namnet på din greppjournal första gången tänkte jag "yeah right" :) Men du
verkar sjukt hängiven ditt mål och med tillgång till en personlig utrustningsfabrik så ser det ju riktigt lovande ut. =)

Ska bli intressant att se vad du tycker om bending, kanske nåt att börja med själv. :D

Hahaha, mja man måste ju testa iaf! :hbang:
Kan vara bra som komplement till den övriga träningen för att få lite variation.
Jag har svårt att se att jag skulle bli lika biten av bending som av grippers o pinching, meeeeeen man vet ej! :D
Stålet kostade ju bara 217kr från maskindelen så jag har ju inte kastat bort någon förmögenhet om bending visar sig vara.. inte riktigt min grej.

NewGripper
2011-02-27, 07:54
12-17cm . blir bra som fasiken. Happy bending!

:thumbup:

NewGripper
2011-02-27, 18:46
När jag fått min CoCserie och armarna är 100% funderar jag på att prova att köra mina gripper-pass som följande;

Uppvärmning; några minuters hett bad följt av 2x4-5 på min RB130.
Stretcha.
Sen singla med CoC1, CoC1½ och CoC2 om jag orkar den.
Göra några singlar på RB160 och sedan köra 1-2 negativa på RB180, RB210, CoC2½ och CoC3..


Nyttig läxa man fick lära sig iallafall, angående överträning och den egna kroppens toleransnivåer.
KTAprogrammet, som jag för övrigt kom över gratis, är uteslutet..
Två hårda gripperpass i veckan plus curlar o annat blev för mycket.

Tanken är att, eftersom det primära just nu är grippers och mitt mål är att åtminstone reppa på RB210 och börja behärska CoC3 något sånär innan 2011 är över, så ska jag köra måndagar;

Måndag vecka ett; Gripperpasset som jag beskrev ovan följt av Levering.

Måndag vecka två; Gripperpasset som jag beskrev ovan följt av Vristrullaren.

Måndag vecka tre; Gripperpasset som jag beskrev ovan följt av Pinching.

Måndag vecka fyra; Gripperpasset som jag beskrev ovan följt av Bending.

Och sedan börjar jag om från början..

Någon som tror på det konceptet? :hbang:

Jag kan rent spontant känna att jag kanske inte kommer göra enorma framsteg inom annat än grippers men vem fan vet.. När jag nått mitt delmål på vägen mot CoC4 så kanske en period där pinching är det primära kan vara hälsosamt. *popcorn*

kolozzz
2011-02-28, 07:08
Jag tror du har hittat ett bra recept. Har tyvärr ingen erfarenhet själv annat än den korta tid jag haft min journal och följt din.
Under denna tid känns det dock som att jag konstaterat för min del är att måndags rygg/biceps följt av vristcurlar och statiskt
"stånghåll" *fniss* samt renodlat men kort gripperspass på torsdag funkar för mig. Jag väntar fortfarande att tekniken
ska falla på plats men 2 pass av lite mindre intensiv karaktär en de du beskriver håller mina armar för.

Jag tror du har ett bra schema upplagt. :hbang:

NewGripper
2011-02-28, 09:49
Alternativt skall jag alternera de negativa repsen med slangklämma, holds och overcrushes för en mer varierad träning.. :D

NewGripper
2011-02-28, 16:56
Fick nyss paketet från extreme-power..
Grymt nöjd..!! :D
Jag stängde nästan CoC 2½ med högern och nästan 2an med vänstern.
Tog magnesium och provade att tvåhands-pincha 50kg (loadingpinnen jag har nu var ej längre än så..) med mitt blockpinch-handtag.
Gjorde multipla reps på 50kg utan problem med pudrade nävar!
Underbart! Detta kommer jag öka brutalt i!
Nästan så att pinching är roligare än grippers nu, HAHAHA!

Jag är helt säker på att jag klarar 3an med åtminstone högern innan året är slut! :hbang:

NewGripper
2011-02-28, 20:44
Ikväll kikade en god vän förbi och var rastlös, vilket resulterade i att vi tränade bröst och axlar samt 2hands-pinch på block-handtaget, fast jag har vilovecka............................. *screwy*

Måndag 28 februari 2011 - Bröst framsida/utsida axlar.

Lätt bänkpress - 70kg;
10,10,10

Stående militärpress med stång 40kg;
12,10,10

Nöp ihop två 10or körde "lyft framåt", raka armar, från pitt'n till rakt ut från hakan;
22,22,22
Får nog börja köra med tre 10or hädanefter.
Denna övningen biter sjukt bra på axlarna! :devil:

Hantelsväng åt sidan 8 kg;
12,12

2handspinch - blockpinch 50kg;
12,12,12

Allright.. Lätt pass med skön kontakt.
Tror jag skall testa att maxa i bänken nästa vecka.
Funderar även på att ringa och dilla för vårdcentralen så att jag får starka antiinflammatoriska utskrivna för att få handlederna och benhinnorna 100% snabbare.. :cool:

NewGripper
2011-03-02, 12:19
Gött, varit på biltema och inhandlat 2 x schacklar och 2 x "båtkedjor" á 8,1kg st.

Blir att se grymt ut när man använder som extra vikter på loadingpinen! :D

Nästa måndag blir det pinching igen!
Då blir det som i måndags, 50kg på loadingpinnen + 2 kedjor ~ 66kg.
Någon rep skall jag allt klara!
Magnesium ftw! *flex*

Jag är fan lite småsugen på att filma och dra på tuben.. :em:

kettlebellGuden
2011-03-02, 14:59
Lätt att du ska upp på tuben...

NewGripper
2011-03-02, 15:08
Lätt att du ska upp på tuben...

Hehe, njo, jag funderar på att göra en "compiliation" över den kommande månadens greppträning.
Få med min CoC2½ stängning med högern, 2h-pinch på 70kg (som jag hoppas att jag klarar), levering med slägga och lite vristrullare osv *popcorn*

Döpa den till "beginning my journey to closing CoC4.." eller ngt. Sen om ett år göra en te video där jag drar lite maxlyft/reps i övningarna. :D

NewGripper
2011-03-02, 20:56
http://www.youtube.com/watch?v=nk369XxJhPc testade denna idag.. DET VAR SJUKT TUNGT! HAHA!
3 x hela handtaget med vardera hand. Sista setet kom jag inte ända ner... 2 decimeter kvar med båda händerna.

Ska lägga till den här i programmet för det gav en sjuk pump!

Martinio0o
2011-03-02, 23:21
Hur lång tid tog det innan dina grejor kom från ironmind? Jag funderar på att beställa 3:an och skulle helst vilja ha den innan fredag nästa vecka. Tror du det är möjligt?

NewGripper
2011-03-03, 07:52
Hur lång tid tog det innan dina grejor kom från ironmind? Jag funderar på att beställa 3:an och skulle helst vilja ha den innan fredag nästa vecka. Tror du det är möjligt?

extremepower e ett svenskt företag som säljer ironmind.
allt bra där, fick det på ngn dag bara.
Jag undviker helst internationella butiker om de går då de kan bli tal om tullavgifter. :furious:

Martinio0o
2011-03-03, 12:33
extremepower e ett svenskt företag som säljer ironmind.
allt bra där, fick det på ngn dag bara.
Jag undviker helst internationella butiker om de går då de kan bli tal om tullavgifter. :furious:

Ah, då förstår jag. Gymmet, extreme power ligger ganska nära mig, kanske åker dit och kollar om dem säljer där innan jag beställer i sånna fall. Vad låg frakten på förresten? Det är, för mig, ganska otydligt när jag tittar på hemsidan. *cupid*

NewGripper
2011-03-03, 12:44
Ah, då förstår jag. Gymmet, extreme power ligger ganska nära mig, kanske åker dit och kollar om dem säljer där innan jag beställer i sånna fall. Vad låg frakten på förresten? Det är, för mig, ganska otydligt när jag tittar på hemsidan. *cupid*

Ring ägaren, numret står på hemsidan, ni kanske kan mötas om dom inte säljer i gymmet. :hbang:

David_wigren
2011-03-03, 15:12
http://www.youtube.com/watch?v=nk369XxJhPc testade denna idag.. DET VAR SJUKT TUNGT! HAHA!
3 x hela handtaget med vardera hand. Sista setet kom jag inte ända ner... 2 decimeter kvar med båda händerna.

Ska lägga till den här i programmet för det gav en sjuk pump!

Man får sjuk pump i tummarna av den:thumbup:.

NewGripper
2011-03-03, 15:38
Man får sjuk pump i tummarna av den:thumbup:.

Hela underarmen blev som betongfylld :D

kolozzz
2011-03-04, 18:26
Hela underarmen blev som betongfylld :D

Yeah!! PopEYE!!! :hbang::hbang:

NewGripper
2011-03-04, 19:15
Fredag 3 mars 2011; Rygg, traps baksida axel.
Marklyft 100kg;
12,12,12

Shrugs med stång 66kg;
25,25,25

Baksida axel 11kg-hantlar;
20,20,15


Tog ett lugnt pass efter 3-4 veckor inaktivitet pga ryggskott. (Farligt att bära möbler. :D)

Fick ett till pinchblock av min bäste far idag! Dubbelt så tjockt som det föregående. Bild kommer! :hbang:

Btw, någon annat som fått en stark lukt av ammoniak innuti näsan/skallen när dom tagit i hårt? :Virro

NewGripper
2011-03-04, 19:38
http://img198.imageshack.us/img198/7782/foto0126vp.jpg (http://img198.imageshack.us/i/foto0126vp.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dagens gåva *flex*

Bilden blev cepe och kom på fel ledd, med det framgår vad det är iaf! :D:D:D

NewGripper
2011-03-04, 19:52
Fredag 3 mars 2011; Rygg, traps baksida axel.
Marklyft 100kg;
12,12,12


12,12,12,12 skulle det vara, 4x12... *screwy*

Doctor Snuggles
2011-03-04, 20:18
Blir du sugen? :D

2-cyoQWG9Ww

NewGripper
2011-03-04, 20:22
Hehehe, fy fan, den vill man se :D
Gubben va smal som en sticka också hehe!
Jag förväntade mig en kolozzz som pudzianowski typ

Doctor Snuggles
2011-03-04, 20:26
Han är en av de gamla goda gubbarna, som man alltid hört historier om, som jobbade som flyttgubbar, byggare o dyl. Smala som pinnar, men sjukt seniga och starka, särskilt i händerna. Tydligen är videon värd att se bara pga hur han stänger 4:an. Typ en långsam, i princip, no-set och grindar ihop handtagen.

Mart|n
2011-03-04, 20:31
Så som Joe Kinney förnedrade CoC #4 är det fortfarande ingen som är i närheten av.

Doctor Snuggles
2011-03-04, 20:35
Intressant nog så har ingen piratat upp några klipp från videon på nätet. Visst är gripping en rätt smal hobby, men det måste ändå tyda på en massiv respekt för Kinney.

NewGripper
2011-03-04, 20:45
Fy fan! :D Riktig förebild! :D

Gillar sånt där.
Hatar steroidstinna dopinggorillor som vrålar och leker mangas.

Jag jobbade som timmerhusbyggare förut och han jag gick med var kanske 175cm, hade kulmage och var ordinärt byggd, inte tanig och inte grov men stark som ett jävla svin :D
Lovar att få i atletklubben här gör om de där lyften han gjorde!

Mart|n
2011-03-04, 20:45
Intressant nog så har ingen piratat upp några klipp från videon på nätet. Visst är gripping en rätt smal hobby, men det måste ändå tyda på en massiv respekt för Kinney.

Det är vad jag tror med.

kettlebellGuden
2011-03-04, 21:10
Lite om hur Kinney tränade går att läsa i "Captains of Crush Grippers: What They Are and How to Close Them." Säljs via Ironmind, eller deras distributörer, om jag minns korrekt. men jag kan verkligen inte rekommendera boken.. inte jättegrejt eller särskilt konkret.

NewGripper
2011-03-04, 21:20
Det verkar vara lite hemlighetsmakeri kring detta med träningen. Är folk rädda för konkurrens :D?

kettlebellGuden
2011-03-04, 21:30
Finns väl iofs rätt mycket info om träning tillgängligt både på internet och i bokform. Just greppträning är ju hyfsat opopulärt jmf. med t.ex. marklyft så det är väl naturligt.

Boken jag nämnde innan har hyfsad info om hur Kinney tränade, och lite "assistance"-träning han körde. Mest att där är inget konkret träningsupplägg, och rätt mycket omkringhistoria. :)

NewGripper
2011-03-04, 21:38
Gaaaaaaaaah! Kan det bli morgon så jag får äta frukost, värma upp, stretcha och MAXA i pinchen!!!!!
Varit sjukt taggad i snart en vecka!
Egentligen skulle jag ha kört på måndag men jag är så uppspelt att jag inte kan berga mig, jag måste köra imorgon!

Ska köra; 6cm blockpinch maxning, sen thick-block-pinch tunga 3or, hub-pinch tunga 3or, enhandspincha 2x10kgplattor 3xfailure och sedan massera CoC2 3xmax.
Slutligen skall jag varva ner med min Bauta-limklämma :D 2handsfattning 3xmax, 1hands Overcrush 3x5sec!

FY FAN VA JAG ÄR LADDAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(tänkte filma o klippa ihop till ett "beginning my gripper journey towards CoC4!" och dra på tuben.)
Om ett år ska jag göra ytterligare ett klipp med samma övningar och jämföra.

Doctor Snuggles
2011-03-04, 22:10
Finns väl iofs rätt mycket info om träning tillgängligt både på internet och i bokform. Just greppträning är ju hyfsat opopulärt jmf. med t.ex. marklyft så det är väl naturligt.

Boken jag nämnde innan har hyfsad info om hur Kinney tränade, och lite "assistance"-träning han körde. Mest att där är inget konkret träningsupplägg, och rätt mycket omkringhistoria. :)

Sure. Den där högvolyms, högfrekvensträningen som var förhärskande på gripboard (som jag inte minns vad den kallades) var ju inspirerad av Kinney.
Jag märkte själv snabbast resultat på flera-gånger-om dagen negativa och statiska med grippers, 6-7 dar i veckan (med några vilodagar inslängda här och där när man var sliten).
Fan, nu blev jag sugen på att ta upp det igen. Var rätt skönt att pyssla med - man vaknade till varenda gång man skulle göra ett set. :D

NewGripper
2011-03-04, 22:11
Sure. Den där högvolyms, högfrekvensträningen som var förhärskande på gripboard (som jag inte minns vad den kallades) var ju inspirerad av Kinney.
Jag märkte själv snabbast resultat på flera-gånger-om dagen negativa och statiska med grippers, 6-7 dar i veckan (med några vilodagar inslängda här och där när man var sliten).

Jag testade köra två hårda dagar med gripper och lite annat utöver det och fick inflammation direkt. Inte riktigt återhämtat mig från det än.
KTAprogrammet är inget för mig. Blir en dag i veckan med greppträning :D

Doctor Snuggles
2011-03-04, 22:16
Jag testade köra två hårda dagar med gripper och lite annat utöver det och fick inflammation direkt. Inte riktigt återhämtat mig från det än.
KTAprogrammet är inget för mig. Blir en dag i veckan med greppträning :D

Det gäller att hålla koll på volymen och börja långsamt. Plus att vara noga med uppvärmning och att köra kontrastbad och träna extensorerna varenda dag. Jag brukade mot slutet värma upp genom att spola händerna i nästan skållhett vatten i några minuter, och överlag göra kontrastbad några ggr om dagen, även på vilodagar. Sedan körde jag inte enligt KTA, utan jag gjorde lite som kändes bäst - vilket brukade bli kanske en 5- 10 set negativa per dag, utspritt över hela dagen. Fick snabbt en känsla för vad som var optimal mängd. Kände jag mig svag 2-3 dar i rad, så tog jag typ en halv till hel veckas vila, för att komma tillbaka mycket starkare.
Mina tummar pallar dock inte volym/högfrekvensträning. De går paj direkt. :D

NewGripper
2011-03-04, 22:17
Det enda jag egentligen inte gjorde av de där var att börja långsamt..
Det finns inget tålamod och ingen sans i mig, oavsett vad jag gör nästan hehehe :D
Farsan sade alltid att om man skall göra något, skall man göra det ordentligt! :D

Doctor Snuggles
2011-03-04, 22:20
Det är skillnad mellan ordentligt och hejdlöst. ;)

NewGripper
2011-03-04, 22:58
Hahaha, så äre men jag kan ej skilja på det :D

kettlebellGuden
2011-03-04, 23:03
Det sägs att det är något som kommer med åldern... Kanske ungefär när man lär sig tricket att faktiskt vila när man har feber. :)

NewGripper
2011-03-04, 23:19
Hehehehe! Det kan jag å andra sidan..
Är det något du tragglar med? :D

kettlebellGuden
2011-03-04, 23:29
Tricket jag kör när jag har grov flunsa i kroppen och borde ligga nerbäddad med feber är att jag lovar käringen här att jag inte ska gå till gymmet. Sen går jag in i vardagsrummet och lyfter istället. :smash:

NewGripper
2011-03-04, 23:48
Hahahaha :D
Ungefär som jag med skador, "jag tar en vilovecka" men sen står jag där, likförbannat :D

kolozzz
2011-03-05, 07:32
12,12,12,12 skulle det vara, 4x12... *screwy*

Nice! Alltid skönt att få göra sådana rättningar!

(tänkte filma o klippa ihop till ett "beginning my gripper journey towards CoC4!" och dra på tuben.)
Om ett år ska jag göra ytterligare ett klipp med samma övningar och jämföra.

Gör det! Vore väldigt intressant, samt säkerligen inspirerande!

Hahahaha :D
Ungefär som jag med skador, "jag tar en vilovecka" men sen står jag där, likförbannat :D

Viloveckor är lite lustiga, vi vet att vi behöver dom och talar gärna om hur viktiga de är men lika gärna bryter vi dem
3-7 dagar för tidigt för att stå där och lyfta skrot oåterhämtade. :p

Ungefär som när människor några generationer äldre tycker det är skamligt att inte jobba minst 10 timmar varje dag
förutom söndagar för "då ska man INT ARBEJT", sedan jobbar de över en hel helg då de i smyg inte kan få nog.

Kritisk skillnad; extremt få blir rikare av att gå på gymmet..

Ok då, ½ liknelsefail.. :P

tntballe
2011-03-05, 07:54
Joe Kinney började varje dag med ♥böj♥, det måste självklart vara hemligheten till greppstyrkan.

NewGripper
2011-03-05, 09:27
Nice! Alltid skönt att få göra sådana rättningar!



Gör det! Vore väldigt intressant, samt säkerligen inspirerande!



Viloveckor är lite lustiga, vi vet att vi behöver dom och talar gärna om hur viktiga de är men lika gärna bryter vi dem
3-7 dagar för tidigt för att stå där och lyfta skrot oåterhämtade. :p

Ungefär som när människor några generationer äldre tycker det är skamligt att inte jobba minst 10 timmar varje dag
förutom söndagar för "då ska man INT ARBEJT", sedan jobbar de över en hel helg då de i smyg inte kan få nog.

Kritisk skillnad; extremt få blir rikare av att gå på gymmet..

Ok då, ½ liknelsefail.. :P

Hahaha, bullseye! :D

Mart|n
2011-03-05, 10:14
Du kan ju alltid ha en dag i månaden där du gör en träningstävling, med basövningar för greppet.

NewGripper
2011-03-05, 11:32
Lördag 5 mars 2011; Greppträning.

Varmbad, uppvärmning, stretching.

2h pinchblock á 60mm 56kg;
1,5*-2-3-1-1

1h pinch 2x10kg - 2x25mm tjock;
H1,V1,H1,V1,H1,V1,H1,V1
Sedan var det stopp.
Ingen vila - bara handbyten.

Här någonstans var svedan på högertummen påtaglig så jag tog i ännu mer.. :D

1H Thick-block á 120mm 15kg;
H1,5* - V1,5* - H2 - V0,5* - H0 - V0
Första gången jag lyfte med 120mm-blocket, sjukt mkt tyngre..

2H Thick-block á 120mm 25kg;
10 - 8,5*

3x30 extensorer med gummiband.

2h stor limklämma;
30,15

Sen kom jag på att jag måste testa mina CoC;
#1; 1-1
#1,5; 1-1
#2; 1-1
#2,5; 1 negativ

Helt slut...redan innan CoC..
Stretching och 20 minuter kontrastbad.

Vikterna är exkl loadingpin och grepphandtag, vilka är på närmare 3kg.
* = ,5 som sista rep, dvs ett halvt lyft.
Men som Jedd Johnson sade; "All misses are warmups!" :D

Den nuvarande, korta loading-pinnen tar ej mer vikter så jag lade på en 8,1kg kätting på vikterna.
Det blir lättare att göra små ökningar med en längre loading-pin när jag får en sådan.
Det enda jag kunde göra var att lasta på ytterligare en kätting och det blev för tungt :banned

http://img823.imageshack.us/img823/7469/foto0130v.jpg (http://img823.imageshack.us/i/foto0130v.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Sjukt dålig bild, sry. Och på sniskan oh allt.. *grr27*

NewGripper
2011-03-05, 11:32
Du kan ju alltid ha en dag i månaden där du gör en träningstävling, med basövningar för greppet.

Jag vet helt ärligt inte hur jag ska lägga upp mitt tränings-schema egentligen.
Testar mig fram. :smash:

NewGripper
2011-03-05, 12:39
Du kan ju alltid ha en dag i månaden där du gör en träningstävling, med basövningar för greppet.

Vilka är basövningarna då :D

Martinio0o
2011-03-05, 12:43
Vilka är basövningarna då :D

Knäböj, bänkpress och marklyft, eller?

NewGripper
2011-03-05, 12:44
Knäböj, bänkpress och marklyft, eller?

Du å dina marklyft, snorunge :D Starke fan..
Vi pratar om basövningar för greppet :D

Martinio0o
2011-03-05, 12:48
Du å dina marklyft, snorunge :D Starke fan..
Vi pratar om basövningar för greppet :D

Haha, oj jag såg fel. *cupid* Marklyft är manligt.

David_wigren
2011-03-05, 13:30
Det som är tråkigt med Joe Kinney är att när det kom fram att han påstod sig ha gjort 60 reps med 440lbs i knäböj. Sjuka bicepcurl, och helt CP höga vikter på TTK så vill jag ifrågasätta hans prestation med grippers.
I styrkevärlden så kan sådana falska påståenden kompromissa allt annat som man åstadkommit. Och när man dessutom har i åtanke att IM's regler var väldigt lösa på den tiden, har för mig att hans fru var domare:confused:. Och när man frågade efter 4an som han certa med så hade han slarvat bort den*whatever*.
IMO så är Paul Knight den bästa i världen på grippers. Han har certat på 3.5 med CCS, han har stängt den tyngsta "kända" grippern med ett MMS.
Alla andra som var eller är bättre handlar om rena spekulationer. Joe Kinney var kanske bättre än Paul Knight.

Fast jag e oxå lite av en hater:ike

Doctor Snuggles
2011-03-05, 13:58
Det som är tråkigt med Joe Kinney är att när det kom fram att han påstod sig ha gjort 60 reps med 440lbs i knäböj. Sjuka bicepcurl, och helt CP höga vikter på TTK så vill jag ifrågasätta hans prestation med grippers.
I styrkevärlden så kan sådana falska påståenden kompromissa allt annat som man åstadkommit. Och när man dessutom har i åtanke att IM's regler var väldigt lösa på den tiden, har för mig att hans fru var domare:confused:. Och när man frågade efter 4an som han certa med så hade han slarvat bort den*whatever*.
IMO så är Paul Knight den bästa i världen på grippers. Han har certat på 3.5 med CCS, han har stängt den tyngsta "kända" grippern med ett MMS.
Alla andra som var eller är bättre handlar om rena spekulationer. Joe Kinney var kanske bättre än Paul Knight.

Fast jag e oxå lite av en hater:ike

Fast Kinneys bidrag handlar väl mest egentligen om att han var nyskapande - stängde en gripper som var menad som ett skämt, hittade på en massa sätt att träna för att lyckas stänga den osv. Sett till hur sporter utvecklas så brukar det oftast komma folk som är bättre så småningom. Originalen är fortfarande originalen.

NewGripper
2011-03-05, 14:40
Det som är tråkigt med Joe Kinney är att när det kom fram att han påstod sig ha gjort 60 reps med 440lbs i knäböj. Sjuka bicepcurl, och helt CP höga vikter på TTK så vill jag ifrågasätta hans prestation med grippers.
I styrkevärlden så kan sådana falska påståenden kompromissa allt annat som man åstadkommit. Och när man dessutom har i åtanke att IM's regler var väldigt lösa på den tiden, har för mig att hans fru var domare:confused:. Och när man frågade efter 4an som han certa med så hade han slarvat bort den*whatever*.
IMO så är Paul Knight den bästa i världen på grippers. Han har certat på 3.5 med CCS, han har stängt den tyngsta "kända" grippern med ett MMS.
Alla andra som var eller är bättre handlar om rena spekulationer. Joe Kinney var kanske bättre än Paul Knight.

Fast jag e oxå lite av en hater:ike

:thumbup::hbang:

NewGripper
2011-03-05, 14:43
Haha, oj jag såg fel. *cupid* Marklyft är manligt.

Lugnt, jag bara skojar :D
Marklyft ÄR manligt, därför det är så retsamt att en liten 15åring kan lyfta så tungt :D

NewGripper
2011-03-06, 08:08
Vaknade imorse med en lättare förkylning, dag-2-träningsvärk efter ryggpasset och dag-1-träningsvärk efter greppträningen.. Brutal träningsvärk i främst underarmarna men även i händerna..
Ryggen är helt förstörd efter ryggpasset.
Det var länge sedan jag hade sådan här träningsvärk!
Vilodag idag och imorgon eftersom jag tog måndagens greppträning igår.
På tisdag blir det bröst, framsida/utsida axlar förutsatt att jag inte blir mer förkyld.
Tills dess ska jag jämra mig och våndas :D
Tom vaderna värker.. :D

kolozzz
2011-03-06, 15:17
Oh, är det sån där vadvärk som får en att gå "halvsittandes"? Sådan träningsvärk är såååå bitterljuv! Så skönt att ligga i soffan/sängen och sträcka
benen max sen böja fötterna så långt "uppåt" man kan och få fibrerna i vaderna att kännas som pianosträngar försedda med nervtrådar!! GÖÖÖÖTTT!! :D

NewGripper
2011-03-06, 16:20
Det är mest lite stelt i vaderna, men trapsen och underarmarna är som krossade av en ångvält :hbang:

Mart|n
2011-03-06, 21:09
Vilka är basövningarna då :D

Hehe, nu menar jag ju såklart inte flerledsövningar :)

Men t.ex. någon thickbar, enhandspinch, tvåhandspinch, wristcurl, gripper.

Det som är tråkigt med Joe Kinney är att när det kom fram att han påstod sig ha gjort 60 reps med 440lbs i knäböj. Sjuka bicepcurl, och helt CP höga vikter på TTK så vill jag ifrågasätta hans prestation med grippers.
I styrkevärlden så kan sådana falska påståenden kompromissa allt annat som man åstadkommit. Och när man dessutom har i åtanke att IM's regler var väldigt lösa på den tiden, har för mig att hans fru var domare:confused:. Och när man frågade efter 4an som han certa med så hade han slarvat bort den*whatever*.
IMO så är Paul Knight den bästa i världen på grippers. Han har certat på 3.5 med CCS, han har stängt den tyngsta "kända" grippern med ett MMS.
Alla andra som var eller är bättre handlar om rena spekulationer. Joe Kinney var kanske bättre än Paul Knight.

Fast jag e oxå lite av en hater:ike

Vilken är den tyngsta "kända" grippern nu?

Jag leder visst fortfarande på den där RGC listan :)

NewGripper
2011-03-06, 22:47
Hehe, nu menar jag ju såklart inte flerledsövningar :)

Men t.ex. någon thickbar, enhandspinch, tvåhandspinch, wristcurl, gripper.



Vilken är den tyngsta "kända" grippern nu?

Jag leder visst fortfarande på den där RGC listan :)

Räknas RT som thickbar eller måste det vara en fet hantel eller skivstång? :D

David_wigren
2011-03-06, 22:58
Vilken är den tyngsta "kända" grippern nu?

Jag leder visst fortfarande på den där RGC listan :)

Jag glömde bort att du hade stängt 4an som kalibrerade 207lbs. Och jag hade det inte alls i åtanke när jag kom med det påståendet. :smash:
Men jag vill fortfarande stå fast vid det.
Det som jag tänkte på var Paul Knights MM7 http://www.youtube.com/watch?v=H3FyM-u53v4. Nu e det ju jävligt synd att Bill Piche inte vill kalibrera MM gripperna. Men om man tittar på Paul Knights prestationer i övrigt så handlar det nog om någonstans runt 200 +- något lb.
Så även om den grippern förmodligen placerar sig lägre än 207 4an, så ser jag fortfarande det som den tyngsta grippern som någon stängt med ett MMS, just pga det något mera officiella sammanhanget.

Det är knepigt det där med att säga vem som stängt vad osv. Det som egentligen väger tyngst borde vara en kalibrerad gripper som stängs under en tävling.

NewGripper
2011-03-06, 23:20
Men jag vill fortfarande stå fast vid det.
Det som jag tänkte på var Paul Knights MM7 http://www.youtube.com/watch?v=H3FyM-u53v4.

Jag skulle kunna seriemörda för den styrkan :D

Mart|n
2011-03-07, 06:16
Räknas RT som thickbar eller måste det vara en fet hantel eller skivstång? :D
RT räknas såklart som thuckbar :)

Jag glömde bort att du hade stängt 4an som kalibrerade 207lbs. Och jag hade det inte alls i åtanke när jag kom med det påståendet. :smash:
Men jag vill fortfarande stå fast vid det.
Det som jag tänkte på var Paul Knights MM7 http://www.youtube.com/watch?v=H3FyM-u53v4. Nu e det ju jävligt synd att Bill Piche inte vill kalibrera MM gripperna. Men om man tittar på Paul Knights prestationer i övrigt så handlar det nog om någonstans runt 200 +- något lb.
Så även om den grippern förmodligen placerar sig lägre än 207 4an, så ser jag fortfarande det som den tyngsta grippern som någon stängt med ett MMS, just pga det något mera officiella sammanhanget.

Det är knepigt det där med att säga vem som stängt vad osv. Det som egentligen väger tyngst borde vara en kalibrerad gripper som stängs under en tävling.

Hehe, jag håller med dig om att Paul Knight är den bästa gripperkillen nu.

joakimRKC
2011-03-07, 09:38
Ser att du är intresserad av grip strength här har du ett klipp på min mentor inom RKC

Lägg märke till att Magnus Samuelsson gör det med en och Dave tar tre ;)

_lUGG2bk7xs

joakimRKC
2011-03-07, 09:44
Hehe, nu menar jag ju såklart inte flerledsövningar :)

Men t.ex. någon thickbar, enhandspinch, tvåhandspinch, wristcurl, gripper.



Vilken är den tyngsta "kända" grippern nu?

Jag leder visst fortfarande på den där RGC listan :)

Men du fuskar Martin du är ju hos Arne och vi vet ju hur han fuskar hahahaha.
hälsa gubben arne från Mig bohm

NewGripper
2011-03-07, 11:24
Ser att du är intresserad av grip strength här har du ett klipp på min mentor inom RKC

Lägg märke till att Magnus Samuelsson gör det med en och Dave tar tre ;)

_lUGG2bk7xs

Rått! Vilken jävla björn! *screwy*
Kolla underarmarnas och händernas grovlek..
Jobbigt läge om han fick tag på en i ett slagsmål *gah!*

kettlebellGuden
2011-03-07, 11:46
Ser att du är intresserad av grip strength här har du ett klipp på min mentor inom RKC

Lägg märke till att Magnus Samuelsson gör det med en och Dave tar tre ;)

_lUGG2bk7xs

Swings and getups!

NewGripper
2011-03-07, 21:52
http://www.extremepower.se/ironmind-twist-yo-wrist-p-1554.html
borde kunna tillverkas med;
http://www.biltema.se/sv/Bat/Surrningsfaste/Rullar1/Kolrulle1/
om man borrar ett hål och sedan trär i lite 550 paracord :hbang:

I'm gonna try! *flex*

Jag skall också testa om inte en stor karbinhake eller ett lyrschackel kunde funka bra som en-fingers-lyft-grepp-substitut :D
För jag har nämligen gått och inbillat mig att det är manligt och hör till greppträningen att köra one-finger-lift ibland! :cool:

Utöver detta såg jag en finne på tuben som hade borrat ett hål i kanten nertill på ett mynt och körde en nyp-övning där han nöp med tummen och sidan på sitt böjda pekfinger..
En sådan skall jag också försöka tillverka *popcorn*

Mer idéer är på G!

NewGripper
2011-03-07, 22:07
För att jag ska slippa fler utskällningar av frugan (jag har redan gjort två fula hål i korkmattan i hallen) så ska jag till rusta imorgon och inhandla ett stycke skyddsmatta;
http://www.rusta.se/skyddsmatta_p75101275.html 149kr.

Men vad hon inte vet om är att jag även skall köpa;
http://www.rusta.se/viktpaket_30_kg_p75101240.html för 499kr till min loadingpin :D
och
http://www.rusta.se/snickerihjalpmedel_handverktyg_verktyg_c255.html en 20L murarhink för 40kr till kontrastbaden.
Handfatet är lite väl litet..
:hbang:

NewGripper
2011-03-09, 17:44
Idag - onsdag 9 mars 2011 - gjorde jag som kettlebellGuden och tränade fast jag fortfarande är förkyld..
Återigen pga en kompis som kom förbi! :D

Grepp;
1h 6cm blockpinch 12kg 1(v),1(h)
1h 6cm blockpinch 22kg 1(v),1(h)

2h 6cm blockpinch 32kg 3,3
2h 6cm blockpinch 42kg 3,3,1
2h 6cm blockpinch 60kg 3,3,1,1

1h thick-block 22kg 1,1,1 vänster och höger.

2h thick-block 32kg 3,3,2

hubpinch 12kg 1(v),1(h)
hubpinch 22kg 1,1,1 vänster och höger.

"All misses are warmups" Jedd Johnson.
Dvs jag slant och missade nått enstaka försök så dem räknade jag inte.

Wrist-roller upp "framåt och bakåt" 15kg.
Wrist-roller upp "framåt och bakåt" 25kg. Lätt!

4,5kg sledge finger walking - klarade två vändor med båda händerna men på tredje kom jag bara halvvägs med bägge nävarna.

Sen lite CoC!
#1 singel
#1½ singel
#2 singel
#2½ Forced rep
#2 singel
#1½ singel
#1 singel

Fan att man är så jävla dum och inte kan hålla sig fast man är sjuk! :furious:

kolozzz
2011-03-09, 19:42
Fan att man är så jävla dum och inte kan hålla sig fast man är sjuk! :furious:

Så länge man inte är megasjuk och man inte håller på aslänge så kan ett träningspass gå bra utan att förvärra.
Jag har som regel att feber är gränsen, snörvlande och lite hosta må vara men feber, den leker man inte med. :nono:

Coc #2 alltså.. hmm, jag måste se till att spöa på den snart mao. :)

NewGripper
2011-03-09, 19:49
Hoppas du har rätt ang febern.
Jag är feberfri men slut i kroppen.
Hostar upp loskor som påminner om vaniljklumpen i mitten på en vetebulle bara..
Snoret är borta också, i stort sett.
Det var ju iofs ett kort pass och jag tog inte i så jag sket ner mig heller :D

Jag har stängt CoC2½ med högern och CoC2 med vänster en bra dag.
Nu har jag haft ont i vänster handled och pinching har ej påverkat det..
Därför har grippers inte varit det primära utan kommit sist. :D

kolozzz
2011-03-09, 20:00
COC 2,5 dessutom.. peeeezz!! :cryout:

Kämpar för fullt med 2an nu, har de senaste åren tagit den med högern vid kanske 4-5 tillfällen. Jag tänker inte
erkänna mig själv som seriös greppare förrän jag kan vakna på morgonen, torka seklet från ansiktet och sen krossa
ihop 2an med både hö och vä. Det är mitt mål innan hösten iaf.

NewGripper
2011-03-09, 20:08
Hehehe ja, samma här! Vill reppa på RB210 och CoC2½ med högern och åtminstone reppa på RB180 och CoC2 med vänstern innan året är över :D

NewGripper
2011-03-11, 16:47
Förkylningen är ej över än, lock i örat, slemmig och hostig i bröstet samt lite småsnorig är symptom jag fortfarande släpar runt på..
Jag hade nästan ångest över att jag inte tränat i veckan så det blev ett litet gott-och-blandat-pass;

Framåtlutad stångrodd;
26kg 1x10
36kg 1x10
56kg 1x12
66kg 2x12 kunde förnimma en "irritation" i ländryggen där jag haft "ryggskott" för en månad sedan så jag sänkte vikten på sista setet..
56kg 1x12

Pushpressar;
36kg 1x12
46kg 1x12
56kg 2x8 känns att jag varit sjuk ett tag, blev helt svimfärdig :D

Shrugs stång;
71kg 20,20,20

Front raises;
26kg 16, 16

Skulle även kört "hantelsväng åt sidan" samt static barhold men kroppen ville inte idag.
Nu blir det en helg med mycket mat och vila! *flex*
Blir jag sjuk igen skjuter jag mig tamejfan :furious:

(Brukar ej ta med uppvärmningen i vanliga fall men det blev så idag.)

Doctor Snuggles
2011-03-11, 17:32
Såg du på discovery om Dennis Rogers, i Stan Lee's superhumans (eller ngt dylikt vad det nu hette)?

Det var lite pinsamt prov på fysikkunskap hos vetenskapsmännen då de skulle visa hur mycket kraft han utvecklar när han böjer en hästsko, men annars var det lite skoj.

NewGripper
2011-03-11, 18:21
Såg du på discovery om Dennis Rogers, i Stan Lee's superhumans (eller ngt dylikt vad det nu hette)?

Det var lite pinsamt prov på fysikkunskap hos vetenskapsmännen då de skulle visa hur mycket kraft han utvecklar när han böjer en hästsko, men annars var det lite skoj.

Hehe, sett det där programmet tror jag..
Det var fränt att se hur hårt Bas Rutten slog och sparkade och vilka skador han kunde orsaka på en otränad Svensson.
Samma när dom illustrerade vad som hände när en basebollspelare fick bollen i trynet :D

Hoppas vi pratar om samma program, det lät likadant iaf :D

Doctor Snuggles
2011-03-11, 18:29
Hehe, sett det där programmet tror jag..
Det var fränt att se hur hårt Bas Rutten slog och sparkade och vilka skador han kunde orsaka på en otränad Svensson.
Samma när dom illustrerade vad som hände när en basebollspelare fick bollen i trynet :D

Hoppas vi pratar om samma program, det lät likadant iaf :D

Nä, du tänker på fight science eller ngt dylikt (finns ett par). Men det känns som de använt samma "vetenskapsmän". ;)

NewGripper
2011-03-12, 08:27
Nä, du tänker på fight science eller ngt dylikt (finns ett par). Men det känns som de använt samma "vetenskapsmän". ;)

Hehehe, yepp, troligen..
Har du sett programmet där dom jämför olika tidsåldrars främsta krigare då?
Samurajer mot indianer och gladiatorer mot vikingar etc?
Fränt att se vad dem hade för vapen och vad dessa vapen kunde göra mot en gubbe i gelé :D!
Men sen blir dom så där kusligt vetenskapliga och "simulerar 1000 strider" mellan de två för kvällen stridande krigarna, i datorer! *screwy*
Det låter lite.. HAHAHAHAHA :naughty:

NewGripper
2011-03-14, 10:56
Måndag 14 mars 2011; Grepp!

Frugan måste ha proppat i mig steroider när jag sovit under den gångna veckan för jag har ökat 5-10kg i alla pinchövningar! :thumbup:

Jag körde PR på både reps och vikter i alla övningarna!
STORA ökningar från förra veckan :cool:

1H 6cm tjockt Block-pinch;
25kg Höger 1,1,1,1
22kg Vänster 1,1,1,1

2H 6cm tjockt Block-pinch;
59kg 1,1
65kg 1-1-3-2


1H 12cm Thick-block;
17,5kg höger 1,1,1,1,1
17,5kg vänster 1,1,1,1,1


2H 12cm Thick-block;
25kg 10 lätta reps..
37,5kg 1
40kg 1,1


Pinch Two Weights;
2x10kg infinite reps :D sjuka ökningar från förra veckan.....!! (film kommer)
Körde oavbrutna ettor med endast handbyten mellan, dvs ingen vila.

WristRoller båda hållen;
10kg lätt.
20kg lätt.
25kg kom upp.. :D

Sledge fingerwalk 4,5kgslägga;
1(h), 1(v), ½(h), ½(v)
Sjukt trött vid det här laget..

Sen körde jag lite expand your handband och LIMKLÄMMA åt tummarna.
:hbang:

kolozzz
2011-03-14, 12:14
DAEM! (sagt med grov slowmo-röst)

Det där var inte illa det! Grattis till ökningarna! :hbang:

NewGripper
2011-03-14, 12:15
Danke :D satt en hackerpolare på att redigera ihop en film nu..
Tvingade käringen att filma idag :D

NewGripper
2011-03-14, 14:06
David!! Jag behöver tips! :D
Testade benda nyss och rostfritt 5mm(?) och varmvalsad 6mm(?) böjde jag som skit.
När jag gjort 2 av varje av dem körde jag en 8mm varmvalsad och fick tvärnit..
Trodde jag skulle bryta vänster handled för jag tog i så jävligt.
Tror nog inte den böjd sig en grad ens.. HAHAHA polioarmar!

NewGripper
2011-03-14, 14:13
Testade en 4kantig nu, tror den e 6mm.. Har inget skjutmått..
Den var segare men den var inga problem!
Ska fortsätta misshandla 4kantiga tills dom är slut!
Jävlar va jag är irriterad på 8mm!
Kan tillägga att samtliga pinnar är 165mm långa.

NewGripper
2011-03-14, 14:15
6mm rostfritt fick jag kämpa med!
Fått böj på horungen nu iaf! BRB!!!!!!

NewGripper
2011-03-14, 14:16
Aaahhhhhhhhhh! Hämtar rörtången snart!

NewGripper
2011-03-14, 14:21
Yaaaaaaaahhh!!! Skam den som ger sig! Fick böj på )(#/%=)"!!!

NewGripper
2011-03-14, 14:22
SKa vila handlederna och kröka en till rostfri 6mm!
Nu drar jag säkert på mig mer skador..
Jag och vetskapen om när man ska ge sig har aldrig träffats.

NewGripper
2011-03-14, 14:27
Ahhh nu blöder jag på andra sidan tummen med..:furious:
Slet upp huden tidigare när jag pinchade också. :hbang:
Horunge också, helt slut! :banned
Rostfri 6mm nr2 får spö på torsdag ist..*flex*

NewGripper
2011-03-14, 14:41
http://img845.imageshack.us/img845/1921/frstabenden.jpg (http://img845.imageshack.us/i/frstabenden.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Jävla 8mm varmvalsad kan dra åt helvete! :furious:
6mm rostfri klarade jag en iaf och den andra fick spö någon grad iaf! :em:

Mart|n
2011-03-14, 15:19
Haha, du är ju störd! :)

Är inte IronMinds Blue nail ganska jämförbar med 6mm rostfritt?

NewGripper
2011-03-14, 15:22
Haha, du är ju störd! :)

Är inte IronMinds Blue nail ganska jämförbar med 6mm rostfritt?

Hahaha! Du skulle bara veta :devil:

Jag har inte den blekaste aningen vad som är vad..
Jag böjde för första gången idag och är inte ens säker på tekniken.
Gjorde bara som jag upplevde att alla benders i filmerna gjorde :Virro

kettlebellGuden
2011-03-14, 15:56
HErregosh vad du kommer att ha träningsvärk i händerna imorron. :D

NewGripper
2011-03-14, 16:15
HErregosh vad du kommer att ha träningsvärk i händerna imorron. :D

Ett ska du veta gössä, det har jag redan!!!! :D
Fan ta er o erat jävla steel bending! *gah!*
Jag är "hooked" till tusen!:Virro

NewGripper
2011-03-14, 16:52
Det var så jävla roligt att benda att jag nästan inte kan låta bli stålet!
Hoppas jag blir helt förkrossad imorrn av träningsvärken så jag inte pallar böja ngt!
Annars blire nog ett par bends :hbang:

kettlebellGuden
2011-03-14, 16:56
Fan ta er o erat jävla steel bending! *gah!*
Jag är "hooked" till tusen!:Virro

:thumbup:

NewGripper
2011-03-14, 16:57
Du hade rätt om grippers, dom e roliga men inte lika kul som pinching, bending osv

kettlebellGuden
2011-03-14, 17:11
Du hade rätt om grippers, dom e roliga men inte lika kul som pinching, bending osv

Ännu en själ driven in i fördärvet :D

NewGripper
2011-03-14, 17:20
Dagens bending resulterade i;
2x5mm rostfritt
2x6mm varmvalsat
4x6mm 4kant
1x6mm rostfritt.
Klarade inte 8mm varmvalsad idag.
Fick lite böj på ytterligare en 6mm rostfri som ska böjas på torsdag..
Innan snön tinat bort ska jag klara att misshandla sönder 8mm varmvalsade rundstänger!
Hata!

David_wigren
2011-03-14, 23:00
Ännu en själ som korsat över till den onda sidan, mohahaha!

Seriöst dock, det där var riktigt jävla bra för att vara första gången. Inget illa menat men jag trodde inte att du skulle göra så bra ifrån dig.

NewGripper
2011-03-15, 09:22
..det där var riktigt jävla bra för att vara första gången. Inget illa menat men jag trodde inte att du skulle göra så bra ifrån dig.

Danke! Means a lot coming from you! *flex*

NewGripper
2011-03-15, 10:59
Tisdag 15 mars 2011;
Dagens pass var riktat mot bröst, framsida/utsida axlar och triceps MEN(!)..

Jag kände mig omotiverad och trött redan innan passet började.

Värmde upp i bänken och kom på den briljanta idén att jag skulle maxa..*screwy*

Uppvärmingen gick tungt och det blev en omotiverad etta på 90kg strax därefter.
Sedan gick passet åt helvete så jag ämnar inte ens skriva ner det..*grr*

Jag hade träningsvärk i bröstet och var trött i armarna idag.
Undrar om det har med bendingen igår att göra? Troligen..

Då måste jag kasta om dagarna om jag skall köra bending på måndagar.
Eller så lägger jag ner bendingen..


HAHAHAHA! Troligt..:hbang:

Fredagens vilodag får byta plats med tisdagens bröst/axelpass.

Plåster på såren, jag fick en 6mm pinch-platta av farsan idag! Bild kommer.

NewGripper
2011-03-15, 17:11
Perkele jouma lauta!
http://img219.imageshack.us/img219/6333/6mmpinch.jpg (http://img219.imageshack.us/i/6mmpinch.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
6mm pinch-platta! Tack far! :hbang:

kettlebellGuden
2011-03-15, 17:48
Tisdag 15 mars 2011;
Dagens pass var riktat mot bröst, framsida/utsida axlar och triceps MEN(!)..

Jag kände mig omotiverad och trött redan innan passet började.

Värmde upp i bänken och kom på den briljanta idén att jag skulle maxa..*screwy*

Uppvärmingen gick tungt och det blev en omotiverad etta på 90kg strax därefter.
Sedan gick passet åt helvete så jag ämnar inte ens skriva ner det..*grr*

Jag hade träningsvärk i bröstet och var trött i armarna idag.
Undrar om det har med bendingen igår att göra? Troligen..

Då måste jag kasta om dagarna om jag skall köra bending på måndagar.
Eller så lägger jag ner bendingen..


HAHAHAHA! Troligt..:hbang:

Fredagens vilodag får byta plats med tisdagens bröst/axelpass.

Plåster på såren, jag fick en 6mm pinch-platta av farsan idag! Bild kommer.

Lägg ner böj och tung träning. Satsa på disco. :thumbup:

Doctor Snuggles
2011-03-15, 17:58
Perkele jouma lauta!
http://img219.imageshack.us/img219/6333/6mmpinch.jpg (http://img219.imageshack.us/i/6mmpinch.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
6mm pinch-platta! Tack far! :hbang:

Huga. Smal pinch, det värsta jag vet. Känns så jävla obekvämt. :D
Också läst att smal pinch-styrka inte är så överförbart till bred pinch (typ blob), men det omvända är det. Vad tror du?

NewGripper
2011-03-15, 18:20
Inte en aning :D aldrig testat denna riktigt!

Doctor Snuggles
2011-03-15, 19:12
Du får göra ett experiment och återkomma helt enkelt. ;)

NewGripper
2011-03-15, 19:15
Du får göra ett experiment och återkomma helt enkelt. ;)

Haha ja det ska bli!
Oavsett så tycker jag om variation och jag vill sätta min högra kula på att det inte är negativt för bred pinch om man kör smal, även om det kanske inte bidrar till att man blir mkt starkare i bred.
Dock lär man ju ha en allsidig styrka i näven :D

Doctor Snuggles
2011-03-15, 19:27
Ja, man vet ju aldrig när man kommer behöver bära gipsskivor... ;)

NewGripper
2011-03-15, 19:27
Ja, man vet ju aldrig när man kommer behöver bära gipsskivor... ;)

Dragkamp om ritpapperet med döttrarna :D

kettlebellGuden
2011-03-15, 19:31
Guldstandard! (http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2011/Mar/Introducing_the_IronMind_Gold_Nail-When_Redxs_Not_Enough.html)

NewGripper
2011-03-15, 19:31
Guldstandard! (http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2011/Mar/Introducing_the_IronMind_Gold_Nail-When_Redxs_Not_Enough.html)

:D:cool::devil::D
Är ju som att böja en skivstång :D

NewGripper
2011-03-15, 19:37
Bara för det ska jag böja en 6mm square. :D brb

NewGripper
2011-03-15, 20:01
Oj, kvällen (tisdag 15 mars 2011) slutade överaskande nog med lite mer bendning :Virro

Rullade jeans-wrapsen (jeans-wraps:hbang:) en gång och sen körde jag oavbrutet utan paus.

I vilken ordning dom kom minns jag inte, jag bara spöade pinne efter pinne!
Det var iaf blandad kompott och hög intensitet;

3st 5mm rostfri rundstång
3st 6mm square
8st 6mm varmvalsad rundstång

Sen var jag cepetrött och gav mig för i afton.
Skönt att tröstbenda lite när bröstpasset gick åt helvete tidigare idag. *popcorn*

NewGripper
2011-03-17, 13:26
Torsdag 17 mars 2011 - Rygg, trapz & baksida axel;

Marklyft;
46kg 1x10
66kg 1x10
80kg 1x5
100kg 3x14 Inga omtag..
Har inte köpt mer vikter så därför fick jag lalla på 100 pannor idag med..*bs*

Shrugs m stång;
84kg 3x10

Baksida axel, 1x8kg kätting hoprullad i var hand;
16,16,16 dålig kontakt med kedjor..

Stånghåll 100 kg;
47sek - 33 sek
Inget magnesium, för det använde väl inte du Umeå?! :D
Det gjorde så jävla ONT i valkarna i handflatorna!
Stånghåll var en fruktansvärd övning.. *grr*

Kärringen tog tid med stoppur.
Start när jag dratt upp stången och stod stilla och sen stop när jag påbörjade rörelsen neråt..

RThandtaget har inte anlänt än så de blev inge sånt idag. *gah!*

NewGripper
2011-03-17, 14:54
Frugan kom in i badrummet när jag duschade/kontrastbadade armarna..
Jag stod vid tillfället på alla fyra med händerna i varmvattenhinken, kallvattenhinken stod bakom arslet..

"Du.. är en.. konstig man.. En mycket konstig man..*screwy*" Kläcker hon ur sig!

W00t!?*whatever*

Tilläggas bör att jag har grym träningsvärk i axlarna och armarna är så sjukt trötta hela tiden pga bendingen.
Bendingen har jag nu förlagt efter bröstpassen..*flex*

David_wigren
2011-03-17, 16:59
Frugan kom in i badrummet när jag duschade/kontrastbadade armarna..
Jag stod vid tillfället på alla fyra med händerna i varmvattenhinken, kallvattenhinken stod bakom arslet..

"Du.. är en.. konstig man.. En mycket konstig man..*screwy*" Kläcker hon ur sig!


Jag håller med. Varför har du kallvattenhinken bakom arslet när det skulle vara mycket enklare att bara ha den framför dig bredvid varmvattenhinken. *slap*
:D

NewGripper
2011-03-17, 17:01
Jag håller med. Varför har du kallvattenhinken bakom arslet när det skulle vara mycket enklare att bara ha den framför dig bredvid varmvattenhinken. *slap*
:D

Badkaret är för litet, badrummet är för litet och jag kontrastar när jag badar så jag tar ur plutten så de inte e vatten i badkaret, ställer en hink längst fram o en längst bak sen vänder jag bara på mig näre är byte :smash:¨
Dom kan ej stå brevid varandra.. :D

David_wigren
2011-03-17, 17:36
Jag använder två hinkar. Ena hinken fylls med vatten is eller snö beroende på, kallt ska det iaf vara. Den andra hinken fyller jag med en och en halv kastrull med vatten i rumstemperatur, sen häller jag i en kastrull med kokande vatten i den.

O sen doppar man händer och underarmar 20 sekunder i den ena, 20 sekunder i den andra och fram och tillbaka tills det varma vattnet inte är varmt längre.
Dagen efter mår händer, handleder och underarmar helt prima

NewGripper
2011-03-17, 18:52
Jag använder två hinkar. Ena hinken fylls med vatten is eller snö beroende på, kallt ska det iaf vara. Den andra hinken fyller jag med en och en halv kastrull med vatten i rumstemperatur, sen häller jag i en kastrull med kokande vatten i den.

O sen doppar man händer och underarmar 20 sekunder i den ena, 20 sekunder i den andra och fram och tillbaka tills det varma vattnet inte är varmt längre.
Dagen efter mår händer, handleder och underarmar helt prima

Allright :D Jag har hittills kört en hink med så kallt vatten kranen kan spola (rätt jävla kallt) och sedan så hett kranvatten jag pallar ha händerna i. Kanske skall gå ut o skrapa en massa snö ikväll då :cool:

kolozzz
2011-03-18, 09:27
Stånghåll 100 kg;
47sek - 33 sek
Inget magnesium, för det använde väl inte du Umeå?! :D
Det gjorde så jävla ONT i valkarna i handflatorna!
Stånghåll var en fruktansvärd övning.. *grr*


PEESS! du ligger 10+ sek före mig. *grr*
Men bra jobbat! :thumbup:

Det är rätt, magnesium är vekligt!
Jag får inte ont i valkarna, däremot känns det rätt märkligt då blodet valsas ut
mot fingertopparna när det är nära att tappa stången. DET tycker jag gör ont.

Jag håller med, stånghåll är en fruktansvärt skön övning. ;)

NewGripper
2011-03-18, 13:07
PEESS! du ligger 10+ sek före mig. *grr*
Men bra jobbat! :thumbup:

Det är rätt, magnesium är vekligt!
Jag får inte ont i valkarna, däremot känns det rätt märkligt då blodet valsas ut
mot fingertopparna när det är nära att tappa stången. DET tycker jag gör ont.

Jag håller med, stånghåll är en fruktansvärt skön övning. ;)

Hahaha, hade de inte varit för att valkarna nästan slets av så hade jag LÄTT passerat minuten :D

Men när man satte ner stången kändes det som om man hade reumatism typ.
Fingrarna va illröda och krokiga, dem gick ej att räta ut på flera sekunder!
Du ska få komma ikapp innan jag börjar köra nå mer stånghåll! :hbang:
Stånghåll var en makaber historia hehehe

kolozzz
2011-03-18, 15:12
Hahaha, hade de inte varit för att valkarna nästan slets av så hade jag LÄTT passerat minuten :D

Men när man satte ner stången kändes det som om man hade reumatism typ.
Fingrarna va illröda och krokiga, dem gick ej att räta ut på flera sekunder!
Du ska få komma ikapp innan jag börjar köra nå mer stånghåll! :hbang:
Stånghåll var en makaber historia hehehe

Oj, det låter smärtsamt. För min del rätas de ut automatiskt iom att stången rullar ur handen, kunde jag
hålla ihop mina små händer längre skulle jag göra det, smärtan är inte såå farlig för min del. :)

Tackar för inbjudan att komma ikapp, jag ämnar krossa i stånghåll snart. :devil:
Känner att det är en grymt bra övning för mitt grepp. Det jag behöver nu är en övning som
tränar musklerna som böjer första knograden. Det är längst in där det går segt på grippers.

kolozzz
2011-03-18, 15:22
Allright :D Jag har hittills kört en hink med så kallt vatten kranen kan spola (rätt jävla kallt) och sedan så hett kranvatten jag pallar ha händerna i. Kanske skall gå ut o skrapa en massa snö ikväll då :cool:

Kontrastbad för armarna pratas det ju om, men varför inte spola hela kroppen med varmt/kallt vatten? Dumt att bara ge underarmarna ett försprång. :D

David_wigren
2011-03-18, 16:13
Kontrastbad för armarna pratas det ju om, men varför inte spola hela kroppen med varmt/kallt vatten? Dumt att bara ge underarmarna ett försprång. :D

Fan, jag måste köpa större hinkar

NewGripper
2011-03-18, 17:34
Fan, jag måste köpa större hinkar

hehe lite då :D

NewGripper
2011-03-20, 06:53
Happ, du har det varit sjukdom i familjen igen då. Blev sjuk i torsdags kväll och har sedan dess haft hög feber av och till, mått illa och varit allmänt rutten i kistan.
Febern verkar återigen ha utlösts av marklyften.
Måste bero på att det blir för mycket påfrestning så att immunförsvaret bryts ner. Hänt ett otal gånger förut när man gymmade.

Även andra i familjen har dragits med magsjuka och influensaliknande symptom.....*grr**bs**cry*

Vi får väl se hur den kommande veckans träning blir att se ut.
Antar att det inte blir några nya PR i pinch imorrn pga de senaste dagarnas form. Kanske blir ett gott och blandat-pass för överkroppen samt ett pinchpass senare i veckan.

Fan va jag hatar att vara sjuk hela tiden! *whatever*

kolozzz
2011-03-21, 11:24
Happ, du har det varit sjukdom i familjen igen då. Blev sjuk i torsdags kväll och har sedan dess haft hög feber av och till, mått illa och varit allmänt rutten i kistan.
Febern verkar återigen ha utlösts av marklyften.
Måste bero på att det blir för mycket påfrestning så att immunförsvaret bryts ner. Hänt ett otal gånger förut när man gymmade.

Usch! Hoppas du tillfrisknar fort. Du säger att det hänt tidigare, hur långa pass kör du?

NewGripper
2011-03-21, 11:56
Usch! Hoppas du tillfrisknar fort. Du säger att det hänt tidigare, hur långa pass kör du?

Kring en timme brukar väl passen vara.
Men när jag har insjuknat så har jag oftast haft en liten förkylningskänning innan jag tagit i.
Sen vid hård ansträngning så har det liksom brutit ut.

Jag fick mitt RT idag :D
Snurrade perfekt!
Helt karatenöjd men farsan är lite av en svetsvärldens McGyver *flex*
och han kallar det "hafsverk" för att han gjorde det snabbt men det fungerar felfritt!!

http://img863.imageshack.us/img863/4417/foto0231.jpg (http://img863.imageshack.us/i/foto0231.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Handtaget är 61,5mm tjockt :cool:

Martinio0o
2011-03-21, 12:01
Kring en timme brukar väl passen vara.
Men när jag har insjuknat så har jag oftast haft en liten förkylningskänning innan jag tagit i.
Sen vid hård ansträngning så har det liksom brutit ut.

Jag fick mitt RT idag :D
Snurrade perfekt!
Helt karatenöjd men farsan är lite av en svetsvärldens McGyver *flex*
och han kallar det "hafsverk" för att han gjorde det snabbt men det fungerar felfritt!!

http://img863.imageshack.us/img863/4417/foto0231.jpg (http://img863.imageshack.us/i/foto0231.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Handtaget är 61,5mm tjockt :cool:

*drool* Vill ha!

NewGripper
2011-03-21, 12:09
Uppdatering ang Rolling Thunder.
Fy faaaaaan va tungt de va att lyfta med!
Cepesvag var jag i det där.
Resultaten i RT kommer vara cencurerade tills jag når en "okej" vikt.
HAHAHAHA FY FAN!

kettlebellGuden
2011-03-21, 12:19
Uppdatering ang Rolling Thunder.
Fy faaaaaan va tungt de va att lyfta med!
Cepesvag var jag i det där.
Resultaten i RT kommer vara cencurerade tills jag når en "okej" vikt.
HAHAHAHA FY FAN!

*grr27*

kolozzz
2011-03-21, 12:24
Uppdatering ang Rolling Thunder.
Fy faaaaaan va tungt de va att lyfta med!
Cepesvag var jag i det där.
Resultaten i RT kommer vara cencurerade tills jag når en "okej" vikt.
HAHAHAHA FY FAN!

Grymt! Farsan din har koll på svetsningen minsann! :thumbup:

Kom ihåg bara att minnas dina nuvarande vikter så vi får se vilka framsteg du gjort senare. :)

NewGripper
2011-03-21, 12:27
Ahh, jag ska publicera resultaten när jag använder det nästa gång.
Va helt ouppvärmd nu och hade lite hybris, lastade på ca 70kg och fick tvärnit :D
Tog av lite vikt o gjorde några reps på dryga 50 kg.
Det kanske kommer massiva framgångar i detta precis som i pinchen..
*hoppas* :D

Dessutom har jag blivit lovad "phat dumbellhandles" på 2,5'' och 3'' som bör öka på min RTförmåga. :D

David_wigren
2011-03-21, 22:55
Jag tror den riktiga RT kan vara ännu giftigare. Handtaget är av plast, så magnesium funkar inte. Fast personligen så skulle jag hellre ha en sån som du har, eftersom att plasthandtaget gör så att det blir många variablar som ändrar resultatet, oljiga händer, luftfuktighet osv. Mycket bättre att ha en i stål så att man kan använda magnesium så att träningen blir konsist oavsett av de yttre faktorerna

NewGripper
2011-03-21, 22:58
Ja :D håller med hehe
Du, vart kan jag få tag i blobar?
Har du några tips på teknik el ngt jag bör tänka på när jag kör bendning på fredag?
Provat lite olika tekniker för att böja den där 6mm rostfria.
Jag är nog starkast i DU som du föreslog att jag skulle börja köra.

NewGripper
2011-03-22, 13:38
Hugaligen va det har tagit på krafterna att ha haft magsjuka/feber/0 aptit sedan natten till fredag, *räknar* 3-4 dygn någonting..*grr*

Grepp-passet i kort, 22 mars 2011;

2h 6cm pinchblock;

Efter uppvärmningen hoppade jag runt mellan 40 och 60 kilo och gjorde ettor och tvåor ett tag för att förbereda mig på maxlyftet.

Blev 1,1,1 på 65kg. PB är 3or på det..

Det gick tungt och kändes omotiverande att vara trött och svag så jag bara kände mig fram lite med diverse olika pinchgrepp.

Ngt litet försök på thickblocket, 6mm-plattan, RT och sen drog jag ett par sockor genom karbinhaken och tog ett hammercurl-liknande grepp och gjorde ett enhands-marklyft.
Det var en ganska skön övning.

Det sved rätt gött i förra veckans 70-80% läkta hudytor mellan tumlederna i pinchen..

Efter detta kollade jag mig förvirrat runt och tog fram mina grippers..
Gjorde några ettor på CoC1 och sedan några ettor på CoC2.
"Happ de va ju kul.. Nu då?"
"Tröstbenda lite kanske, det gick ju sist de gick skit.."

Och så blev det, fram med stålet och JEANS-WRAPSEN (jeans-wraps är fortf :hbang:!).

Detta resulterade i;
1 st 5mm rostfri rundstång
4 st 6mm varmvalsade rundstänger
5 st 6mm rostfria rundstänger

Hade problem med att böja 6mm rostfri sist jag testade att böja dem och när jag helt plötsligt misshandlade 4 fräsha och en smått böjd som var kvar sedan förra gången så vart jag lite tröstad av bendingen och vevade fram släggan för lite levering.

Leveringen körde jag både framåt/bakåt och höger/vänster.
Blev en hel del som jag inte höll räkningen på.
Kändes ganska stark där fast jag nyss gjort det ovanstående. *flex*

Summering;

1; kettlebellGuden hade rätt i att grippers är bland det tråkigaste inom greppvärlden. (Jag som var så entusiastisk:cool:)

2; Bending ligger nog på en delad första plats med pinching tätt följt av wristroller, levering och sledge fingerwalk..
Medans Rolling Thunder, grippers och underarmscurls kommer på en delad sista plats med en ganska så stor klyfta mellan sig och etta platsen.

3; Jag vill bli STARK! :hbang:

David_wigren
2011-03-22, 15:59
Sjukt bra träningspass

Ja :D håller med hehe
Du, vart kan jag få tag i blobar?
Har du några tips på teknik el ngt jag bör tänka på när jag kör bendning på fredag?
Provat lite olika tekniker för att böja den där 6mm rostfria.
Jag är nog starkast i DU som du föreslog att jag skulle börja köra.

Blobbar är sjukt dyra att få tag på. Jag fick min från GordonV som är en medlem på gripboard. Det är han som gjuter alla BLOB50 blobbar som är direkta kopior av en york 50 lbs blob. Så att varje gång du ser på youtube någon som lyfter en BLOB50, så kom den från GordonV.
Men som sagt, dyrt så in i helvette. Blobben gick för typ 600-800 spänn, frakten på ca 1000*grr*. Men det är tyvärr det enda sättet att få tag på vad man skulle kunna kalla för en autentisk blob.
Fast det är ju så klart inget måste att införskaffa sig en sån. Det är ju wide pinch du tränar med en sån och det finns andra betydligt billigare alternativ. Jag har bl.a. en stenklump som jag hittat utomhus som funkade perfekt för ändamålet :thumbup:.


Angående bendingen, så är mitt bästa tips att du ska försöka få skydden inlindade så hårt som du kan, och att hålla händerna på kroppen. Om man böjer DU med händerna utanför kroppen så är det lätt hänt att man slinter, dessutom så förlorar man lite kraft om händerna måste vara fria och balansera sådär.
Det finns såklart OTROLIGT mycket mer att tänka på. Men såhär i början så är det bäst att få in en teknik i taget, annars blir det bara pannkaka av allt

NewGripper
2011-03-22, 16:38
Sjukt bra träningspass



Blobbar är sjukt dyra att få tag på. Jag fick min från GordonV som är en medlem på gripboard. Det är han som gjuter alla BLOB50 blobbar som är direkta kopior av en york 50 lbs blob. Så att varje gång du ser på youtube någon som lyfter en BLOB50, så kom den från GordonV.
Men som sagt, dyrt så in i helvette. Blobben gick för typ 600-800 spänn, frakten på ca 1000*grr*. Men det är tyvärr det enda sättet att få tag på vad man skulle kunna kalla för en autentisk blob.
Fast det är ju så klart inget måste att införskaffa sig en sån. Det är ju wide pinch du tränar med en sån och det finns andra betydligt billigare alternativ. Jag har bl.a. en stenklump som jag hittat utomhus som funkade perfekt för ändamålet :thumbup:.


Angående bendingen, så är mitt bästa tips att du ska försöka få skydden inlindade så hårt som du kan, och att hålla händerna på kroppen. Om man böjer DU med händerna utanför kroppen så är det lätt hänt att man slinter, dessutom så förlorar man lite kraft om händerna måste vara fria och balansera sådär.
Det finns såklart OTROLIGT mycket mer att tänka på. Men såhär i början så är det bäst att få in en teknik i taget, annars blir det bara pannkaka av allt

Allright, haha ja jag kikade på stora tegelstenar hos polaren när vi rev hans hus invändigt men de var för lätta.
Jag har iofs mitt thickblock och där kan jag ju lasta vikterna som jag vill. Principen är ju den samma.
Jag ska fanimej leta på såna där 5-6cm tjocka 30x30 betongplattor som man brukar göra uteplatser med och testa pincha lite.

Det e sjukt kul att benda och jag har inte så mkt kvar i min "stock" så jag beställde från maskindelen idag igen.
Den här gången sket jag i 5mm rostfri och 6mm varmvalsat, det var för för lätt.
Istället blev det;

69554 · Fyrkantstång 6 x 6 mm - 3 st á 10,00kr (8,00kr)
79291 · Fyrkantstång 8 x 8 mm - 1 st á 15,00kr (12,00kr)
11099 · Rostfri rundstång 6 - 3 st á 25,00kr (20,00kr)

Jag har ställt in siktet på att böja upp detta och sedan spöa de 8mm jag har sen förra beställningen.

Sist jag beställde fick jag pinnarna delade på hälften och då blev det perfekt med pinnar på ca 16cm.
Jag undrar om jag ska klippa dom 15cm eller 14cm denna gången och kasta lite svinn.
Vad tror du?

Beställningen efter det kanske man kan ha 6mm rostfri som uppvärmning om man har tur och ha 8mm som arbetsmaterial för att öka mot 10mm :Virro

kettlebellGuden
2011-03-22, 18:08
Förlåt att jag förstörde din passion för grippers. Ge för fan inte upp med att krossa 4:an för det!

NewGripper
2011-03-22, 18:09
Hehe nej, jag ska försöka ta 3:an det här året..
Inte ditt fel, du hade rätt bara :D

Mart|n
2011-03-22, 18:22
e6I8-0eDxaY

Här är anledningen till att man tränar med grippers.

NewGripper
2011-03-22, 18:29
e6I8-0eDxaY

Här är anledningen till att man tränar med grippers.

Haha, brutal gubbe!
Den handskakningen var inte att leka med :cool:

Martin, inte skulle vilja vara en riktigt trevlig prick och ge mig nått förslag på hur jag kan träna pinch maximalt och ändock köra grippers? Jag vet ärligt inte hur jag ska dela upp träningen.

Avslöjar du hur din greppträning ser ut? :D
Tips och trix är också välkommet!

Mart|n
2011-03-22, 22:15
Haha, brutal gubbe!
Den handskakningen var inte att leka med :cool:

Martin, inte skulle vilja vara en riktigt trevlig prick och ge mig nått förslag på hur jag kan träna pinch maximalt och ändock köra grippers? Jag vet ärligt inte hur jag ska dela upp träningen.

Avslöjar du hur din greppträning ser ut? :D
Tips och trix är också välkommet!

:D

Alltså det är svårt att säga bara sådär, när det kommer till greppträning så vill man bli stark i alla övningar samtidigt, och det i kombination med alla variationer som finns gör att det lätt blir varken hackat eller malet...

Vi kan ju prova att resonera oss fram till ett upplägg!

Skriv upp alla övningar som du kan köra/vilken utrustning du har (samt dimension på denna).
Dela sedan upp dom i olika grupper, som t.ex. crushing, support grip, pinch, wrist/bending.
Samt antal dagar i veckan som du kommer att träna grepp.

Fixa ovanstående så går vi vidare efter det!

Min greppträning de två senaste åren har antingen varit ostrukturerad, obefintlig, alternativt sporadisk... Så det finns nog inte så mycket att säga om det... =/

Jag tränar ifs lite grepp nu igen. Fast det blir bara lite grippers och TTK under tiden som jag spelar PS3! :)

NewGripper
2011-03-23, 00:32
Jag har grippers, 6mm pinchplatta, 6cm tjockt pinchblock, 12cm tjockt pinchblock, pinchhub, RT, wristroller, slägga fingerwalk och levering, kör bending, testat statiskt stånghåll men de va en otäck övning som jag kan skippa :D
Kör lite 1-finger-lift i karbinhaken te loadingpinen ibland också.
Idag testade jag att dra ett par strumpor genom karbinhaken och lyfta som i ett hammercurl-grepp. Kändes bra..
Så kör jag lite expand your hand band (vanligt gummiband:P) och en stor limklämma för "dynamisk tumträning", ngt som jag läste mig till skulle vara bra.

Nu kör jag;
Måndagar - Grepp. (pinch följt av antingen levering eller wristroller och sen lite gummiband o limklämma)
Tisdag - Vila.
Onsdag - Mage.
Torsdag - Rygg, baksida axlar och lite statiskt stånghåll och RT o ibland lite biceps.
Fredag - Bröst, utsida/framsida axlar, triceps ibland o bending.
Lördag o söndag - Vila.

Så som det ser ut nu är det en dag som är grepp primärt (måndagen) och sen lite lättare träning torsdag o fredag efter passen.
Grippers har jag inte ens fått med i schemat som det ser ut nu.
Jag är rädd för överträning också.
Jag har nyss återhämtat mig från en begynnande benhinneinflammation och jag har fortf lite ont ovanpå vänster handled så jag klarar inte grippers med den än. Det blev någon överansträngning när jag körde tuuung omvänd wristcurl. Men det är på bättringsvägen. :hbang:

NewGripper
2011-03-23, 08:53
http://www.youtube.com/watch?v=yr4uRipRUiI :D

NewGripper
2011-03-24, 00:17
Vad tror ni om "Abilica Handi"?
Googla och se. (det gick ej att länka..) :D hehehe
Jag får inte ur huvudet att det där är ett bra redskap!:Virro

NewGripper
2011-03-24, 12:41
Torsdag 24 mars 2011 - Rygg, traps, baksida axel, biceps och RT.

Idag började jag med RT för jag hade en bekant här som ville provträna pinching och jag är ju alltid intresserad av att sprida ordet sas.

Rolling Thunder;
45kg 2,2,2 och sen fuskade jag upp 4or-5or och körde negativa reps.

Hantelrodd;
41kg/hantel 3x10

Shrugs m stång;
56kg 30, 30, 30 greppet var svagt, antagligen efter RT.. Tog några snabba omtag.

Baksida axel;
8kg/hantel 3x20 bra kontakt, strikt o fint

Hammercurl: 16kg/hantel 11,11,11 sista setet var tveksamma två sista reps med lite sving o lite vingel.

Ny summering;
RT var skitkul när man gjorde ett helhjärtat försök!:hbang:
Synd att jag var så jävla svag i det bara.
Det brände i på ett helt nytt ställe på underarmen som jag aldrig tidigare lyckats träffa med någon övning. Gött!:hbang:

Jag har fallit för trycket och beställt 16kg whey80 som jag och en polare skall dela på.
Det är för tradigt och motbjudande att sitta och tugga i sig 8-12 kokta ägg om dagen. De växer i munnen o man vill bara spy.
Fan ta Calyobacter, salmonella och lågt proteinupptag.. Jag som var så nöjd med att suga i mig råa ägg 2-3 ggr om dagen. *mini

Imorrn så är det bröst/axlar/triceps och bending. Det ser jag fram emot!
Så tills dess kan ni ta o titta på min andefattiga träningsvideo, hehehe! :D

kettlebellGuden
2011-03-24, 12:47
Kul pass!

Men varför råa ägg? Du vet om att du får i dig mer av proteinet från dem om de inte är råa, aight?

NewGripper
2011-03-24, 12:49
Kul pass!

Men varför råa ägg? Du vet om att du får i dig mer av proteinet från dem om de inte är råa, aight?

Japp, läs vad jag skrev igen.

"Fan ta Calyobacter, salmonella och lågt proteinupptag.. Jag som var så nöjd med att suga i mig råa ägg 2-3 ggr om dagen."

Jag körde ju råa ägg förut tills Danne2k skrev och berättade att proteinupptaget var sjukt dåligt i råa ägg. Efter det har jag kokat äggen och ätit i flera veckor. Nu kan jag inte äta ägg mer för då spyr jag.
Nu äter jag makrill i väntan på proteinet. Fy fan va äckligt med kokta ägg!
Stekta med för den delen *mini

kettlebellGuden
2011-03-24, 12:53
derp.

Jag är halvsovandes. Måste jag läsa HELA meningar?

Ja fy fan för kokta ägg. Hade slut på snabb mat och styra upp och behövde matlåda häromdan. 7 kokta ägg. Blörk.

Hett tips annars: får du någonsin tips av mikaelj om en helt fantastisk ägg-kaka så låt bli. *spy*

NewGripper
2011-03-24, 12:59
derp.

Jag är halvsovandes. Måste jag läsa HELA meningar?

Ja fy fan för kokta ägg. Hade slut på snabb mat och styra upp och behövde matlåda häromdan. 7 kokta ägg. Blörk.

Hett tips annars: får du någonsin tips av mikaelj om en helt fantastisk ägg-kaka så låt bli. *spy*

Hahahahaha allright :D
Jag lovar att han bara lurade dig.
Han satt säkert och skrikskrattade när han hittade på det goda receptet! :laugh:

mikaelj
2011-03-24, 13:02
Hahahahaha allright :D
Jag lovar att han bara lurade dig.
Han satt säkert och skrikskrattade när han hittade på det goda receptet! :laugh:

Optikaka! Både ägg, keso och grädde. Kan det bli bättre? Nä, precis!

NewGripper
2011-03-24, 13:04
Optikaka! Både ägg, keso och grädde. Kan det bli bättre? Nä, precis!

3x"Fy fan jag kräks"-ingredienser :D

Kött, kyckling och lax är beeeesta proteinkällorna sett till smaken :D

kettlebellGuden
2011-03-24, 13:11
Optikaka! Både ägg, keso och grädde. Kan det bli bättre? Nä, precis!

+några decileiter psylliumfrön :(

NewGripper
2011-03-24, 13:15
http://www.youtube.com/watch?v=yr4uRipRUiI Gjorde en snabb film med lite maxlyft i pinchen.
Ett första klipp, ett "before"klipp och sen kommer en uppföljare om ett år. Härligt.

NewGripper
2011-03-27, 06:11
Igår, lördagen 26 mars 2011 - Bröst, framsida/utsida axlar och triceps;

Bänkpress 75kg;
10,8,7
Sjukt trött o svag. Hatar bänken.

Sned hantelpress 30kg/hantel;
12,10,9

Militärpress med tricepsstång 40kg;
12,10,9

Front raises med tricepsstång 30kg;
15,15,13

Side lateral raises 11kg/hantel;
10,10

Side lateral raises 7kg/hantel;
10 reps superstrikt

Smal bänkpress med tricepsstång 50kg;
12,10,10

Gick ganska bra att göra dessa övningar med tricepsstången.
Militärpressen påminde om "log-press".
Det var lite svårt att räta ut pressarna i militärpressen helt bara.
Klent pass även om kontakten var fin och idag har jag träningsvärk. *slap*
Tur att jag inte bryr mig så där jävla mycket om den träning som inte rör greppet :D

NewGripper
2011-03-28, 09:45
Greppträningsmåndag! :hbang: 28 mars 2011;

Idag skriver jag ner uppvärmningen också *flex*
Varmbad åt händerna i 3-4 minuter.

2h pinch 6cm pinchblock (Pinchblock - 2,194kg, Stor loadingpin 2,127kg);
20kg 6
30kg 6,6
Stretching
40kg 6
50kg 3,3
Stretching
50kg 3
52,5kg 3
55kg 3
57,5kg 2,1
Stretching och ett par minuters vila
60kg 1,1 och ett par till rep där vikten lyfte ca en tum
Vila ett par minuter
60kg 1, nästan en till
52,5kg holds for time 10sek,8sek

2h pinch 12cm Thickblock (Thickblock 2,195kg, Stor loadingpin 2,127kg);
30kg 3,3
32,5kg 1,1
35kg 1,2,1
Vila några minuter
37,5kg 2 x fail
36kg fail

V-Bar (Stor loadingpin 2,127kg (25mm));
50kg 1/hand
55kg 1/hand
60kg nästan
57,5kg 1/hand
60kg JADÅ! 1/hand, vänstern fick jag testa två-tre ggr innan den kom upp men upp kom den.
61kg fail, upp ett par tum med vänstern men högern orkade ej.

1h pinch 6mm pinch-platta (6mm-platta 1,036kg, Stor loadingpin 2,127kg);
10kg V1-H1, V1-H1
11kg tveksam etta med vardera hand

Nu börjar passet närma sig en timme, bör man sluta?
Nej det är kul och jag har ork kvar..

1h pinch Thickblock (Thickblock 2,195kg, Stor loadingpin 2,127kg);
12,5kg holds for time, V8sek-H10sek, V4sek-H7sek

Pinching weights;
2x10kg holds for time, V9sek-H9sek, (här tvättade jag händerna ordentligt och då fick jag sjukt bra grepp sen) V19sek-H22sek men sen började skinnet gå sönder på tummarna precis som det gjorde för ett par veckor sedan.. *bs*

V-Bar (Stor loadingpin 2,127kg (25mm));
61kg upp ett par tum med båda händerna (inte samtidigt så klart)
61kg fullt lyft med högern och ett par tum upp med vänstern och nu börjar skinnet längst ner på handflatan mot handleden sett även det gå sönder på båda händerna.
Dags att ge sig för idag.

Alla vikter var exkl pin/handtag vilket betyder att mitt PB är;

2h-pinch 6cm-blocket; 1@64,321kg

2h-pinch 12cm-blocket; 2@39,312kg

V-bar 25mm loadingpin; 1@63,127kg
*flex*

6mm-plattan vill jag inte räkna idag för den kom på slutet när jag var trött och lite mer omotiverad men samtidigt jävligt nöjd med de tidigare resultaten.

Nu blir det lite stor limklämma för tummarna och sedan lite expand your hand-bands för extensorerna! :hbang:

Imorgon blir det vila med mkt kall/varm-bad åt nävarna!

kolozzz
2011-03-28, 14:08
Hahaha!! Kattsingen va du kör hårt med nävarna! :D

Hur har du upplevt kall/varm-bad hittills? Märks stor skillnad?

NewGripper
2011-03-28, 14:09
Jafan, vi va ju sjuka här hemma förra veckan och då orkade jag inte kontrastbada händerna vilket resulterade i 3 ggr längre återhämtningstid kändes det som

NewGripper
2011-03-31, 12:36
Rygg, baksida axlar, trapz, rolling thunder, lite 1finger-lyft i karbinhaken och biceps.

Chins KV (94kg) - (takbalken på verandan :Virro)
Haha fy fan va klen jag blivit i det här sedan förra sommaren!
9 no cheat+1 negativ, 6 no cheat + 4 negativa, 5 no cheat + 5 negativa.
Poliovarning!

Framåtlutad stångrodd med tricepsstången;
50kg 25,25,22
Fy fan vilken skön kontakt, bästa någonsin på ryggen oavsett övning!

Baksida axel med hantlar;
11kg/hantel 12,12,12
Lite sving med rätt bra kontakt.
Nästa gång blir det lättare vikter och superstrikt, måste testa om jag kan få bättre kontakt.

Shrugs m stång;
61kg 30reps
71kg 25,25

Shrugs m hantlar;
26kg/hantel 25,25,25

5-6 minuters vila och stretching

Rolling Thunder;
10kg 1,1,1,1 / hand
20kg 1,1,1,1 / hand
30kg 2x4sek / hand
40kg 2,2 / hand

Stretching o ett par minuters vila
Tjonkade på W.A.S.P - On your knees! Nu äre laddning, VOLUME UP!! :naughty:

40kg 1 / hand
45kg 1 / hand
47,5kg 1 / hand PB
50kg 1 / hand PB
50kg mängder med cheatreps / negativa, dvs hjälp på vägen upp o sen sänka ner medans greppet brister.. 3x10 / hand för att vara exakt.

40kg holds for time V8sek-H10sek, V7sek-H8sek, V5sek-H5sek
CePe-trött vid det här laget. RT är tunga grejjer!

1finger-lyft;
V-Pekfinger;
1@10kg
1@20kg
1@30kg

H-Pekfinger;
1@10kg
1@20kg
1@30kg

V-långfinger;
1@10kg
1@20kg
1@25kg
0@30kg

H-långfinger;
1@10kg
1@20kg
1@25kg
1@30kg

V-ringfinger;
1@10kg
1@20kg
1@22,5kg

H-ringfinger;
1@10kg
1@20kg
1@25kg

V-lillfinger;
1@10kg
1@15kg
0@17,5kg

H-lillfinger;
1@10kg
1@15kg
1@17,5kg

Karbinhaken hade på gränsen till för liten diameter och det gjorde sjukt ont pga tunt gods i karbinhaken!
Måste skaffa en grov stålring och bli kvitt fittskinnet på fingrarna.

"Hammercurlgrepp med dubbla sockor i karbinhaken enhands-marklyft";
1@30kg / hand
1@40kg / hand
1@45kg / hand
1@50kg / hand
1@55kg / hand
1@60kg / hand
1@65kg / hand - nu börjar de göra ont :hbang: vänstern va inte allt för uppkäftig även om vikten kom upp.
UPP MED VOLYMEN MER! "ON YOUR KNEES!!!!!!!!" *popcorn*
1@70kg / hand JAAAAAAAAA! Det var på det berömda hittefåret med vänstern men horungen kom upp en decimeter! PB
1@75,5kg miss med högern
1@71,5 upp med högern!!!!!! :whipped: (loadingpinen full med vikter) PB
Nu värker händerna och handlederna så in i helvete så det blir en lugn sista övning.

Hammercurl med tricepsstången;
30kg 20
40kg 12,10

Fint pass med lite PB och så.
Nu blir det SM i kontrastbad åt mina illröda, svullna, valkiga stackars tuttgreppare i minst en halvtimme.

Nya PB;
Rolling Thunder - 50kg 1 / hand
"Sockan" - 1@70kg med vänster och 1@71,5kg med högern

Imorgon är det bröst/axlar/triceps/bending och levering!
Det ser vi fram emot något oerhört!!