handdator

Visa fullständig version : Reaper123's "lösa hud" poses!


Reaper123
2011-02-14, 09:51
Fick en fråga på ett annat forum ang min eventuella lösa hud, då jag droppat cirka 40kg och lika många centimeter runt magen på dryga 2år.

Så tänkte, varför inte dela med sig även här? Syftet är väl helt enkelt att visa en av nackdelarna med att gå upp väldigt mycket i vikt och om man nu ska gå ner i vikt bör man kanske vara försiktig att tex hoppa på en vlcd-kur för en "snabbfix".

Stats i dagsläget:
97kg @ 182cm

Det är fritt fram att ställa precis vilken fråga som helst ang min lösa hud eller annat som ni är nyfikna på, jag svarar mer än gärna!

http://dl.dropbox.com/u/640925/kolo/hud3.jpg
http://dl.dropbox.com/u/640925/kolo/hud2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/640925/kolo/hud1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/640925/kolo/hud4.jpg

Hoppas jag inte äcklade er allt för mycket, men lyckades jag skrämma några framtida tjockisar från att bli smällfeta så var det ju inte helt i onödan jag viker ut mig på detta sätt!

Caraldur
2011-02-14, 09:56
Fy fan vad grymt jobbat med viktnedgången. Även om det är mycket lös hud så är jobbet du har lagt ner grymt värt! Inspirerande!

Har du kollat upp hur lång tid det tar för huden att strama åt sig? Jag har hört något om lika lång tid som den varit uttöjd.. vet inte om det stämmer. Kan huden dra sig tillbaka helt och hållet eller kräver det operation?

Men fy fan vad grymt! Gå ner 40 kilo är ingen lek..

Reaper123
2011-02-14, 10:10
Fy fan vad grymt jobbat med viktnedgången. Även om det är mycket lös hud så är jobbet du har lagt ner grymt värt! Inspirerande!

Har du kollat upp hur lång tid det tar för huden att strama åt sig? Jag har hört något om lika lång tid som den varit uttöjd.. vet inte om det stämmer. Kan huden dra sig tillbaka helt och hållet eller kräver det operation?

Men fy fan vad grymt! Gå ner 40 kilo är ingen lek..Tackar, har varit en del slit och vägen har varit allt annat än rak dit jag är idag!

Ang huden så vet jag faktiskt inte så mycket om hur pass mycket den kan "krympa" och hur lång tid det tar, verkar vara väldigt individuellt framförallt! Stämmer din "teori" om att det tar lika många år som jag varit FET så har jag många år framför mig innan jag är "tajt" vill jag lova!

Hur som helst så är min resa långt ifrån klar, så innan jag börjar fundera på en eventuell operation ska jag först och främst veta att jag kan bibehålla min målvikt som jag än inte nåt! Så det beslutet kommer absolut inte tas förrän om 1-2år isf.

Ifall nån är intresserad av dom psykiska aspekterna av den lösa huden samt en rejäl viktnedgång eller liknande så fråga på, inga frågor är för dumma! ;)

Duh
2011-02-14, 11:17
Jag hade stora problem med lös hud förut, det jag gjorde var att gå ner riktigt lågt i kroppsfett och sedan har jag stannat där. Efter några år så är min hud i princip normal, visst kan den vara lite halvslapp om jag är väldigt vätskig men jag tror knappast det är någonting som andra personer lägger märke till. Jag har även striae vilket knappast hjälper, det verkar inte du ha i någon större utsträckning iaf.

Om du bara går ner i vikt och styrketränar lite för att bli av med 'smalfetman' så är jag nästan säker på att det där kommer att ordna upp sig själv!

Fredron
2011-02-14, 11:31
Varje år byts 98% av atomerna i våra kroppar ut och ifall du tappar vikt så kommer huden anpassa sig i den mån den kan. Det finns inget du kan göra åt saken, det är bara att vänta och hoppas att din kropp fixar det. I värsta fall finns det ju operationer, men du borde bara njuta av att vara så mycket smalare tillsvidare. Samt fortsätta med tränings för att bibehålla dina muskler och för din egen hälsas skull.

Reaper123
2011-02-14, 11:34
Jag hade stora problem med lös hud förut, det jag gjorde var att gå ner riktigt lågt i kroppsfett och sedan har jag stannat där. Efter några år så är min hud i princip normal, visst kan den vara lite halvslapp om jag är väldigt vätskig men jag tror knappast det är någonting som andra personer lägger märke till. Jag har även striae vilket knappast hjälper, det verkar inte du ha i någon större utsträckning iaf.

Om du bara går ner i vikt och styrketränar lite för att bli av med 'smalfetman' så är jag nästan säker på att det där kommer att ordna upp sig själv!Intressant läsning vilket får mig att tro att jag åtminstone kommer bli "tajtare" med tiden, sen är det väl optimistiskt att tro att huden kan hämta hem ett dropp på 40cm runt midjan helt själv. Men återstår att se!

Ang striae, alltså bristningar? Så har jag en hel del sånt men syns inte på bilderna. Värst omkring "gravidmagen", sen lite på nedre delen av rygg och på sidan av bröst typ!

Zirius
2011-02-14, 11:37
Tja! Först vill jag säga GRYMT BRA jobbat för det andra så ser din hud ut att va i rätt bra skick, din hud ser ju inte särskilt skrynklig ut. Tror din hud kan dra ihop sig rätt bra om du lägger på dig lite muskler och förlorar mer fett. Vad har du tränat för nått när du gått ner i vikt? Ser ut som du kört mest kondition, då verkar huden bli sådär slapp.

Nuthead
2011-02-14, 11:44
Ser väl inte så farligt ut? En hel del fett som spökar fortfarande. Bra jobbat hursomhelst!

Virrhoe
2011-02-14, 11:49
Jag själv är också på väg ner, och detta är inspirerenade!
Grattis, det förkännar du.

Reaper123
2011-02-14, 11:53
Varje år byts 98% av atomerna i våra kroppar ut och ifall du tappar vikt så kommer huden anpassa sig i den mån den kan. Det finns inget du kan göra åt saken, det är bara att vänta och hoppas att din kropp fixar det. I värsta fall finns det ju operationer, men du borde bara njuta av att vara så mycket smalare tillsvidare. Samt fortsätta med tränings för att bibehålla dina muskler och för din egen hälsas skull.Ja precis, bara gilla läget och fortsätta kämpa för långt ifrån klar!
Tja! Först vill jag säga GRYMT BRA jobbat för det andra så ser din hud ut att va i rätt bra skick, din hud ser ju inte särskilt skrynklig ut. Tror din hud kan dra ihop sig rätt bra om du lägger på dig lite muskler och förlorar mer fett. Vad har du tränat för nått när du gått ner i vikt? Ser ut som du kört mest kondition, då verkar huden bli sådär slapp.Tackar! Är väl inga optiposeringar för att få med hela eländet, för har rätt mycket bristningar osv! Men ja, finns dom som har mer och värre utgångsläge antar jag!

Skaffade gymkort 2009 i mars och första 8-10mån så körde jag mer eller mindre 80% styrketräning och 20% kardio. Men i somras slutade jag helt med gymmandet och gick promenader på 1-2h dagligen och åt "okej" mat, var då jag droppade som mest också!

Sen i september har jag tillslut fattat mig på kostbiten och lagt upp träningen något bättre, styrka 3-4ggr 60min i veckan kombinerat med kanske 2-3h kardio ungefär!

Antar en viktnedgång om 0,5kg/vecka utslaget över 2år hade varit mer opti för huden/kroppen, men jag har gjort allt detta helt själv utan någon som helst hjälp så lärt mig mycket under denna resa!
Ser väl inte så farligt ut? En hel del fett som spökar fortfarande. Bra jobbat hursomhelst!Tack! Hehe, är ju en tolkningsfråga. Kan lova dig att personen innuti denna kropp inte känner sig smal för fem öre. Slapp hud är dock bara ett av problemen i sammanhanget, psyket hänger inte riktigt med i detta tempo!
Jag själv är också på väg ner, och detta är inspirerenade!
Grattis, det förkännar du.Tack! Kul att höra att det inspirerar! :) Hoppas din "deff" inte blir lika lång som min bara, för tär på krafterna!

Zirius
2011-02-14, 12:21
Ja precis, bara gilla läget och fortsätta kämpa för långt ifrån klar!
Tackar! Är väl inga optiposeringar för att få med hela eländet, för har rätt mycket bristningar osv! Men ja, finns dom som har mer och värre utgångsläge antar jag!

Skaffade gymkort 2009 i mars och första 8-10mån så körde jag mer eller mindre 80% styrketräning och 20% kardio. Men i somras slutade jag helt med gymmandet och gick promenader på 1-2h dagligen och åt "okej" mat, var då jag droppade som mest också!

Sen i september har jag tillslut fattat mig på kostbiten och lagt upp träningen något bättre, styrka 3-4ggr 60min i veckan kombinerat med kanske 2-3h kardio ungefär!

Antar en viktnedgång om 0,5kg/vecka utslaget över 2år hade varit mer opti för huden/kroppen, men jag har gjort allt detta helt själv utan någon som helst hjälp så lärt mig mycket under denna resa!
Tack! Hehe, är ju en tolkningsfråga. Kan lova dig att personen innuti denna kropp inte känner sig smal för fem öre. Slapp hud är dock bara ett av problemen i sammanhanget, psyket hänger inte riktigt med i detta tempo!
Tack! Kul att höra att det inspirerar! :) Hoppas din "deff" inte blir lika lång som min bara, för tär på krafterna!

:) Ok du ska va stolt över din prestation,har själv tappat runt 50 cm runt midjan, styrketränat myycket och ätit mycket proteiner under hela tiden jag gått ner, har inte mycket lös hud, de därför jag skrev det där med konditions träning har flera vänner som gått ner och styrketränat (eller som de kallat "styrketränat") och haft focus på konditionsträning och alla har de lös hud.

prOtotype
2011-02-14, 13:05
Tredje bilden var sjukt rolig! Din viktnedgång är inspirerande gällande kroppsförändring även om nedgång inte är något jag behöver just nu.

Hur känner du själv kring huden? Rent psykiskt. Har du något emot att klä av dig?

Manilrad
2011-02-14, 13:06
Stort grattis. Tror det stämmer det som Zirius säger. Själv har jag nu gått ner 42.5kg i skrivande stund men å andra sidan började jag nog inte i samma viktklass som dig, samt längd. Men jag har inte nämnvärt mycket lös hud.
Och allt detta genom styrke tränande.
Stort grattis än en gång=)
MVH
Manil

Reaper123
2011-02-14, 14:08
:) Ok du ska va stolt över din prestation,har själv tappat runt 50 cm runt midjan, styrketränat myycket och ätit mycket proteiner under hela tiden jag gått ner, har inte mycket lös hud, de därför jag skrev det där med konditions träning har flera vänner som gått ner och styrketränat (eller som de kallat "styrketränat") och haft focus på konditionsträning och alla har de lös hud.Härligt, då får jag också säga grattis och bra jobbat!

Är lite skeptiskt till att träningsformen har betydelse, tror snarare det är takten man tappar kilon och att huden inte hinner med. Sen att jag tappade ~15kg i somras pga mycket promenader är väl bara är ett bevis på att kardio förbränner mer kcal än styrketräning (vilket man inte behöver vara raketforskare för att komma på)
Tredje bilden var sjukt rolig! Din viktnedgång är inspirerande gällande kroppsförändring även om nedgång inte är något jag behöver just nu.

Hur känner du själv kring huden? Rent psykiskt. Har du något emot att klä av dig?Haha, kul att fick något att le/skratta åt! Mina boobisar är jag väl föga upphetsad över, men tycker denna vinkel verkligen fångar "worst-case" så att säga!

Tankar kring huden. Eländet påminner mig ju hur stor jag varit = jag kommer aldrig känna mig smal, eller vad man kanske kallar snygg, när jag är naken! Samtidigt är jag inte den som bryr mig så mycket om vad andra tycker, så jag kommer definitivt visa mig på beachen i sommar!

Utan det som är "problemet" är för min egen del, det hämmar definitvt självförtroendet även om jag är bra på att döklja det! när det tex kommer till motsatta könet! Jag får ju utan tvekan flera 100% mer uppmärksamhet nu (eller så var jag blind då), men känns lite som att jag kör med lite falsk marknadsföring när jag har kläder på för då brukar alla säga att jag verkligen ser så säker och bekväm ut i mig själv! (vilket nog stämmer, känns som jag är pånyttfödd).

Nu är det inte så illa att jag inte vågat visa mig naken i dom intima lägen, har faktiskt tom låtit en tjej jag dejtat att "grabba tag" i min lösa hud då hon spontant frågade om jag hade det eftersom hon kännt mig i över 4år och medveten om min viktnedgång!

Så ja, här har jag en del att jobba på! En genväg som jag inte vet funkar är ju operation, för sitter nog mest i huvudet trots allt? Sen att denna värld är helt jävla skadad när det kommer till utseendefixering gör ju inte saken lättare...
Stort grattis. Tror det stämmer det som Zirius säger. Själv har jag nu gått ner 42.5kg i skrivande stund men å andra sidan började jag nog inte i samma viktklass som dig, samt längd. Men jag har inte nämnvärt mycket lös hud.
Och allt detta genom styrke tränande.
Stort grattis än en gång=)
MVH
ManilTackar och grattis själv! Verkar onekligen ligga något i det eller så handlar det om genetiska förutsättningar samt på vilket sätt man lagt på sig sin övervikt!

Reaper123
2011-02-14, 14:15
För att få en mer rättvis inblock på det hela kommer här en förebild (090201) samt en "efterbild" (110130) när jag poserar lite mer normalt!

http://dl.dropbox.com/u/640925/flashback/090201_135kg%2B.jpg

När man ser min dagsform som nedan så döljs den lösa huden rätt bra väl?

http://dl.dropbox.com/u/640925/flashback/110130-2.jpg

Manilrad
2011-02-14, 14:39
Måste bara säga med svensson svenska." Jävlar vilka resultat":) Nu när du visade de där bilderna så vart jag intresserad och porvade själv de dära poserna du lagt upp. hittar en del på buken kan posta det senare.
MVH
Manil:)

Zirius
2011-02-14, 15:20
Kan också posta bild, jag har också gått ner på två år, så jo visst tror jag träningsform har stor betydelse för huden! Kondition är ju självklart bra och viktigt men för oss tungviktare går ner ner mycket och oroar för lös hud tror jag styrketräning är bäst. De inte siffrorna på vågen som är jätte viktiga heller.. Har postat förebilder förut så dom som vill kolla får söka bland mina inlägg. Ingen fin syn dock hehe. Jag är kraftig ska ner mer i omfång hoppas huden orkar resten.

Manilrad
2011-02-14, 16:46
Tänkte jag slänger upp bilder på min så uhm vackra mage med. Bilderna är inte i bra kvalitet desvärre för jag bo i en källare och därav mörkret.
Posen är sittandes ner på alla 4.

http://img691.imageshack.us/i/img0634t.jpg/

http://img87.imageshack.us/i/img0635e.jpg/

Men när jag står upp ser de ut så här

http://img228.imageshack.us/i/img0629d.jpg/

Men jag har i princip bara kört styrke träning. (i dagsläget väger ja 89.8kg)

Så ja där finns mer o hämta;)

hidden
2011-02-14, 18:40
Sjukt bra jobbat alla. Förstår inte ens hur ni klarar av att gå ner i vikt? Jag klarar knappt av att skala av 5 kilo innan jag drar i mig kilovis med choklad, trots att jag har grov ångest över min lönnfeta kroppshydda.

Angående hydda så ser det ut som att jag har en tält på mig när jag går runt i bara t-shirt -.-' Inte snyggt.

sandberg93
2011-02-14, 18:51
bra jobbat sven!

Reaper123
2011-02-14, 20:22
Tänkte jag slänger upp bilder på min så uhm vackra mage med. Bilderna är inte i bra kvalitet desvärre för jag bo i en källare och därav mörkret.
Posen är sittandes ner på alla 4.Du verkar lida av ungefär samma fenomen som mig även om jag själv tycker att du har en något mindre "påse" på magen. Hur lång är du för du ser väldigt smal ut på din "vanliga" bild.. ungefär något sånt jag siktar på själv som "offseason"!
Sjukt bra jobbat alla. Förstår inte ens hur ni klarar av att gå ner i vikt? Jag klarar knappt av att skala av 5 kilo innan jag drar i mig kilovis med choklad, trots att jag har grov ångest över min lönnfeta kroppshydda.

Angående hydda så ser det ut som att jag har en tält på mig när jag går runt i bara t-shirt -.-' Inte snyggt.Vilja, karaktär och kunskap är väl några av dom viktagaste sakerna för att lyckas! Nu vet jag bara vad som fick mig att ändra på min livsstil men vill du ha pepp/tips så kan du pm:a! ;)Kan också posta bild, jag har också gått ner på två år, så jo visst tror jag träningsform har stor betydelse för huden! ....Nu står du ju och poserar "normalt" så kan då inte se någon lös hud. Du verkar lyckats betydligt bättre med din nedgång än mig när det handlar om att kroppen hinner med i tempot! :thumbup:

Snyggt jobbat båda två! :)

Nykropp
2011-02-14, 22:37
Så jävla grymt reaper123. Hoppas själv landa på ca 40kilo bort när jag är klar. :)

Manilrad
2011-02-14, 23:03
[QUOTE=Reaper123;4866464]Du verkar lida av ungefär samma fenomen som mig även om jag själv tycker att du har en något mindre "påse" på magen. Hur lång är du för du ser väldigt smal ut på din "vanliga" bild.. ungefär något sånt jag siktar på själv som "offseason"!
[QUOTE]

Jag är 186 cm lång. Samt att jag är aningen bredaxlad. Större än normalt skulle ja säga men de e genetiskt från min fars sida. Men smal skulle jag itne vilja säga. Men jag har svårt och se när det är slut.

Nu ska jag ge den där påsen tid till att dra ihop sig. vill ner till 86kg sen ska jag börja pumpa på igen. Har även gett upp rökningen(jag vet ursh o fy man ska inte röka, Men nu har jag slutat iaf så det är väl ett till bra steg i rätt riktning:P) Sen äta massa spenat och advokado som e bra för hud cellerna:p Kanske hjälper, det är iaf gott:D

stafrin
2011-02-14, 23:21
Grattis till din viktnedgång, grymt jobbat! Jag ser ganska lik ut i kroppen, och man mår ju inte direkt bra över hur man ser ut, men det är betydligt mycket bättre med löshud än att vara så stor som man var innan viktnedgången. Jag har dock gjort en bukplastik, men då byter du huden mot ärr av modell större, så det blir ju inte "snyggt" hur man än gör.

Zirius
2011-02-15, 01:38
Nu står du ju och poserar "normalt" så kan då inte se någon lös hud. Du verkar lyckats betydligt bättre med din nedgång än mig när det handlar om att kroppen hinner med i tempot! :thumbup:

Snyggt jobbat båda två! :)

Ja får ta och testa dina poser hehe blev nyfiken ;).. huden e ju inte supertajt men alltså nån bukplastik behövs ju ej..
Vet att det finns folk som tror de lite lönlöst och banta för "då får jag ju bara en gammal kvinnas kropp..kommer ändå inte bli bra osv" Det jag ville ha sagt till dom som läser och kanske är väldigt överviktiga är att du kan gå ner en hel del utan att få jätte mycket löshud, med rätt träning med i bilden :)

LoveMachine
2011-02-15, 05:08
Jag känner igen mig en hel del i det du beskriver. Jag är ungefär lika lång som du är och har på drygt två år tappat drygt 30 kg, ligger nu på mellan 87 och 88 kg. Bilden på magen hade lika nästan kunnat vara min, fast min hänger nog aningen mer och är lite rynkigare. Att göra armhävningar blir inte lättare av att man håller på att storkna av skratt om man råkar se sin egen mage i "högform". Men det tar jag vilken dag som helst eftersom jag är lättare och kan göra mer med kroppen. Det estetiska är självklart en bidragande orsak men det som avgjorde var att jag blivit för fet för att kunna träna kendo eller vandra i fjällen som tidigare. Om jag är lika "ful" som innan men bättre kan använda min kropp till att göra saker jag gillar så är det en stor vinst.

Ja just ja, bra jobbat förresten.

Reaper123
2011-02-15, 10:33
Så jävla grymt reaper123. Hoppas själv landa på ca 40kilo bort när jag är klar. :)Tackar! Ditt jobb är också imponernade & lycka till i fortsättningen!

Jag är 186 cm lång. Samt att jag är aningen bredaxlad. Större än normalt skulle ja säga men de e genetiskt från min fars sida. Men smal skulle jag itne vilja säga. Men jag har svårt och se när det är slut.

Nu ska jag ge den där påsen tid till att dra ihop sig. vill ner till 86kg sen ska jag börja pumpa på igen. Har även gett upp rökningen(jag vet ursh o fy man ska inte röka, Men nu har jag slutat iaf så det är väl ett till bra steg i rätt riktning:P) Sen äta massa spenat och advokado som e bra för hud cellerna:p Kanske hjälper, det är iaf gott:DOkej, men du har ju defintivt kommit en bra bit på vägen! Det där med avokado låter intressant, finns det nån källa på det?
Grattis till din viktnedgång, grymt jobbat! Jag ser ganska lik ut i kroppen, och man mår ju inte direkt bra över hur man ser ut, men det är betydligt mycket bättre med löshud än att vara så stor som man var innan viktnedgången. Jag har dock gjort en bukplastik, men då byter du huden mot ärr av modell större, så det blir ju inte "snyggt" hur man än gör.Tackar! Alltid kul att höra från fler som lyckats med samma bedrift! Har faktiskt inte ens vågat mig på att leta bilder efter en hudoperation. Är ärret något som aldrig går bort? För känns inte som en operation är nödvändig om man ändå blir påmind av eländet när man kollar i spegeln?

Om du vill får du gärna dela med dig av en sådan bild via PM...
Ja får ta och testa dina poser hehe blev nyfiken .. huden e ju inte supertajt men alltså nån bukplastik behövs ju ej..
Vet att det finns folk som tror de lite lönlöst och banta för "då får jag ju bara en gammal kvinnas kropp..kommer ändå inte bli bra osv" Det jag ville ha sagt till dom som läser och kanske är väldigt överviktiga är att du kan gå ner en hel del utan att få jätte mycket löshud, med rätt träning med i bilden :)Hehe, gör du det! Möjligt det är jag som är knäpp i hela huvudet som får för mig att försöka posera så oattraktivt som möjligt men har lite svårt att missa påsen på magen i "armhävningsposition"! :cryout:
Jag känner igen mig en hel del i det du beskriver. Jag är ungefär lika lång som du är och har på drygt två år tappat drygt 30 kg, ligger nu på mellan 87 och 88 kg. Bilden på magen hade lika nästan kunnat vara min, fast min hänger nog aningen mer och är lite rynkigare. Att göra armhävningar blir inte lättare av att man håller på att storkna av skratt om man råkar se sin egen mage i "högform". Men det tar jag vilken dag som helst eftersom jag är lättare och kan göra mer med kroppen. Det estetiska är självklart en bidragande orsak men det som avgjorde var att jag blivit för fet för att kunna träna kendo eller vandra i fjällen som tidigare. Om jag är lika "ful" som innan men bättre kan använda min kropp till att göra saker jag gillar så är det en stor vinst.

Ja just ja, bra jobbat förresten.
Okej, har du "överflödigt" bukfett kvar? För lite intresserad av hur jag kommer se ut när jag är klar med min deff till sommaren. För kan det vara så att den där påsen "hänger" mer ju mer fett en innehåller? (denna upptäckt är relativt ny för mig, för typ 10kg sen)

Håller med, tar utan tvekan lös hud före smällfet och orkeslös! Man mår ju bättre, men kännas sig snygg naken är ju också en kul grejj jag aldrig fått prova på! :em:

Får säga tack och bra jobbat själv! Det är vi som ger övriga tjockisar hopp om att det faktiskt går att ta sig nånstans här i livet bara man vill!

Lychgate
2011-02-15, 11:27
Mitt råd är att ta pauser i deffandet när huden börjar kännas för lös. Att ligga på kcal balans eller ett litet överskott för att bygga upp muskler underifrån har gett mig personligen bra resultat. Se till att äta bra mat och få i er det essentiella. Jag kör minimalt med cardio. Endast styrketräning.

185 cm. 21 år i dagsläget.

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Lychgate1.jpg?t=1297764827148 kg 2 år 9 mån sen

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Lych2.jpg?t=1297764882132 kg 2 år 3 mån

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/IMG_0087.jpg?t=129776513196 kg 1 år 3 mån

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/2years.jpg?t=1297764846 93.4 kg. 3 månader sen.

Ge det tid och kör på. Man får aldrig se hur bra det blir om man inte går fullt ut. Ni har gjort ett bra jobb allihopa, fortsätt köra hårt!

Fråga gärna på om det är något nån undrar. :)

Reaper123
2011-02-15, 11:50
Mitt råd är att ta pauser i deffandet när huden börjar kännas för lös. Att ligga på kcal balans eller ett litet överskott för att bygga upp muskler underifrån har gett mig personligen bra resultat. Se till att äta bra mat och få i er det essentiella. Jag kör minimalt med cardio. Endast styrketräning.

185 cm. 21 år i dagsläget.

Ge det tid och kör på. Man får aldrig se hur bra det blir om man inte går fullt ut. Ni har gjort ett bra jobb allihopa, fortsätt köra hårt!

Fråga gärna på om det är något nån undrar. :)Shit, vilket resultat! Snygg jobbat! :)

Intressant det där med att flera förespråkar att INTE köra kardio. Dessvärre inget jag tänker använda mig av då jag mår bra av motion och tänker inte kasta bort den fina konditionen jag fått!

Tänkte deffa ner mig till 85-90kg eller vart jag nu landar till juni för att se vad som finns under allt späck, sen kör jag kcalbalans hela sommaren och tränar på som innan! Så under dom månanderna borde iaf kroppen få en ärlig chans att "återhämta" sig lite! :)

Manilrad
2011-02-15, 13:52
Reaper123 du frågade om källa på Advokadon:) Jag bara läser runt va och hittar massa grejs, sanning eller osanning. Men jag äter ju redan advokadon så man kan ju alltid hoppas.

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/28

Här är listat X antal saker som är bra för huden sen om allt är sant det är en annan femma och det reserverar jag mig för.

Börja dagen med att äta havregrynsgröt med ca 50g upptinade blåbär:D Mums!

Manilrad
2011-02-15, 13:56
Lychgate måste säga snyggt resultat! Grattis
MVH
Manil

Zirius
2011-02-15, 18:58
De grymt bra med din viktnedgång. Men alltså bara för jag inte prioriterat kondis betyder det INTE jag har dålig kondis. jag har BRA kondis! precis testat de som luft o stå stampa på crostrainern eller cyckel.. tyvärr de okunskaper som denna grej med DU MÅSTE KONDIS TRÄNA SOM FAN FÖRATT FÅ SNYGG KROPP, som e pest.. förlåt men de är så ja vägrar säga annat. Och med att styrketräna... du måste köra tuff styrketräning... inte lyfta babyviker hela tiden eller medel.. man måste pressa sig till de yttersta... och VILJA HITTA RÄTT VINKLAR för att öka/orka. De går tyvärr inte läsa i en bok. brinnande vilja måste finnas. kalrt jag kört kondis men väldigt lite typ 3-4 ggr i veckan jämfört med styrka som jag kör varje dag.. och ja, jag är stark.

Lychgate
2011-02-15, 19:48
Blev lite påmind av Zirius inlägg:

Ha tempo i styrketräningen, lyft tungt och ha relativt korta pauser. Kan ni fortfarande gå utan problem efter ett benpass gör ni fel. Triceps ska bli så utkörda att ni knappt får av er tshirten, Blodet känns som batterisyra i musklerna, etc etc. :hbang:

Själv staplar jag omkring som jag vore full och skitit ner mig efter ett benpass. Ser nog roligt ut. :D

Reaper123
2011-02-16, 10:08
De grymt bra med din viktnedgång. Men alltså bara för jag inte prioriterat kondis betyder det INTE jag har dålig kondis. jag har BRA kondis! precis testat de som luft o stå stampa på crostrainern eller cyckel.. tyvärr de okunskaper som denna grej med DU MÅSTE KONDIS TRÄNA SOM FAN FÖRATT FÅ SNYGG KROPP, som e pest.. förlåt men de är så ja vägrar säga annat. Och med att styrketräna... du måste köra tuff styrketräning... inte lyfta babyviker hela tiden eller medel.. man måste pressa sig till de yttersta... och VILJA HITTA RÄTT VINKLAR för att öka/orka. De går tyvärr inte läsa i en bok. brinnande vilja måste finnas. kalrt jag kört kondis men väldigt lite typ 3-4 ggr i veckan jämfört med styrka som jag kör varje dag.. och ja, jag är stark.
Hehe, alla är vi väl olika! Kör dock inte brutalt mycket kardio utan ofta 20-30min på cykel/crosstrainer 2-3ggr i veckan och ibland lyckas jag klämma in en 60min pass om orken finns! Har gått från att inte orka springa ens 500m till att nu köra 5km under 20min och 10km på runt 42min så utvecklingen där är inte bara tackvare att jag gått ner i vikt känns det som! *screwy*

Däremot kör jag tungt satan på gymmet, normalt 2 musklergrupper/pass med 3-4 övningar per muskelgrupp och 4-6 reps x 4 set per övning! Går ofta till fail på sista setet, dock lite beroende på muskelgrupp! :)

Funderar på om man skulle köpa på sig lite avokado, för var intressant att läsa länken om huden. Omega3 har jag börjat käka sen en månad tillbaka så det fortsätter jag med för verkar ju också "eventuellt" har en positiv inverkan på huden (jag började äta det för att jag har svårt för att äta fisk)

LoveMachine
2011-02-16, 12:14
Okej, har du "överflödigt" bukfett kvar? För lite intresserad av hur jag kommer se ut när jag är klar med min deff till sommaren. För kan det vara så att den där påsen "hänger" mer ju mer fett en innehåller? (denna upptäckt är relativt ny för mig, för typ 10kg sen)

Nog finns det en del kvar på magen. Jag får gå ner minst tio kilo till och hoppas att huden stramar till sig innan det blir någorlunda platt. Men det ser inte dåligt ut när jag står upp, en lite valk längst ner bara. Att jag gått ner mycket i vikt är bara uppenbart om man känner mig. För alla andra så ser jag nog mest småtjock ut. Men jag kommer nog inte använda färdigställning för armhävning som någon strandpose inom den närmast framtiden, fast det gör inte så mycket.

wallemf
2011-02-17, 14:28
Grymt jobbat!!, jag känner igen mig själv i dina bilder i första inlägget
Jag har själv gått ned 37 kilo(från 127 -> 90 kilo @185cm) , 40cm i midjan från augusti 2010 - januari 2011 genom MYCKET kardio/styrketräning :)

Jag känner mig också lite bekymrad över detta med löshuden, men det löser sig nog med tiden :), Du slipper iaf alla satans bristningar som jag lyckats dra på mig :(

Och så länge du styrketränar så kommer ny muskelmassa "fylla ut" huden :), så kör hårt!

Reaper123
2011-04-06, 20:11
För den nyfikne så kommer här en update på den lösa huden...

osäker på om det syns någon skillnad, men inte känns det som att den minskar iaf! *grr*

Lillebrodern
2011-04-06, 23:42
Jag hade samma problem med lös hud i ungefär samma omfattning för 3 år sedan. Det jag gjorde för att förtjäna det hela var att gå ner 30 kilo på 4 månader (inget att rekomendera) och det blev som det blev.
I dagsläget har huden inte dragit ihop sig helt och jag ser tjockare ut än vad jag är. Men det har skett en stor förändring i den lösa mängden hud. Alternativen som man kan satsa på är att bygga muskler i de mest påverkade områdena, mage/bröst och på så sätt fylla ut den lösa huden med muskler.
Annars är det bara att vänta på att huden ska dra ihop sig och göra det bästa av situationen. Jag roade mig själv genom att springa runt och göra äckliga figurer med den lösa huden på magen. Folk hatade mig för det, men jag fick ut lite tillfredställelse av mitt utseende.

Reaper123
2011-04-07, 07:35
Jag hade samma problem med lös hud i ungefär samma omfattning för 3 år sedan. Det jag gjorde för att förtjäna det hela var att gå ner 30 kilo på 4 månader (inget att rekomendera) och det blev som det blev.
I dagsläget har huden inte dragit ihop sig helt och jag ser tjockare ut än vad jag är. Men det har skett en stor förändring i den lösa mängden hud. Alternativen som man kan satsa på är att bygga muskler i de mest påverkade områdena, mage/bröst och på så sätt fylla ut den lösa huden med muskler.
Annars är det bara att vänta på att huden ska dra ihop sig och göra det bästa av situationen. Jag roade mig själv genom att springa runt och göra äckliga figurer med den lösa huden på magen. Folk hatade mig för det, men jag fick ut lite tillfredställelse av mitt utseende.Okej, intressant att höra om andra som har/haft samma problem!

För mig rör det sig om en minskning på snart 50kg över 2år. Dock körde jag en snabbvariant i somras och droppade 15kg väldigt fort (typ 2 mån).

Ska ner på målvikten och se hur det ser ut då, operation är inte aktuellt än iaf och vet inte om det någonsin kommer bli det!

Tror dock jag får svårt att bli "tajt" runt magen oavsett mängd muskelmassa jag lägger på mig. Däremot kan jag nog fylla upp 50% av den lösa huden omkring bröstet med mer muskler genom några års hård träning! :)

Nykropp
2011-04-07, 07:45
Skall ta liknande bilder när jag är klar 1 aug. Borde också landa runt 35-40kg nedgång då.
Än verkar det som huden hänger med. Men tror det kan gå snabbt på slutet att få lös hud om den slutar följa med.

Lillebrodern
2011-04-07, 11:40
Okej, intressant att höra om andra som har/haft samma problem!

operation är inte aktuellt än iaf och vet inte om det någonsin kommer bli det!

Tror dock jag får svårt att bli "tajt" runt magen oavsett mängd muskelmassa jag lägger på mig. Däremot kan jag nog fylla upp 50% av den lösa huden omkring bröstet med mer muskler genom några års hård träning! :)

Jag funderade också på operation ett tag, men jag tror att jag var för lat för att göra något åt det.
I dagsläget har jag inga problem med det, då jag sedan länge accepterat att jag inte kommer få några synliga magrutor och inte intresserar mig av det.
Skulle kunna lägga upp bild och visa hur jag ser ut idag, har dock lagt på mig lite fett igen. Men då får du en fingervisning.

Lillebrodern
2011-04-07, 14:27
Så här ser huden ut i dagsläget

http://img714.imageshack.us/img714/1120/img3949i.th.jpg (http://img714.imageshack.us/i/img3949i.jpg/)


http://img28.imageshack.us/img28/2315/img3951t.th.jpg (http://img28.imageshack.us/i/img3951t.jpg/)

Reaper123
2011-04-07, 15:09
Skall ta liknande bilder när jag är klar 1 aug. Borde också landa runt 35-40kg nedgång då.
Än verkar det som huden hänger med. Men tror det kan gå snabbt på slutet att få lös hud om den slutar följa med.Okej, ska bli intressant att följa!

Verkar som att det genetiska lottot spelar in här också! *gah!*
Jag funderade också på operation ett tag, men jag tror att jag var för lat för att göra något åt det.
I dagsläget har jag inga problem med det, då jag sedan länge accepterat att jag inte kommer få några synliga magrutor och inte intresserar mig av det.
Skulle kunna lägga upp bild och visa hur jag ser ut idag, har dock lagt på mig lite fett igen. Men då får du en fingervisning.Kunde min "påse" på mage vara likt din skulle jag absolut inte orka bry mig om en operation. Hoppas att min hud kan återhämta sig till något liknande så jag slipper operation! :)

Edit: kanske ska läsa först, skriva sen! :p

Kalle Axelsson
2011-05-01, 16:12
Jag har oxå liknande som er andra, men jag tror att det mest fett i huden som gör att det ser ut så... jag har gått ner ca 30Kg på ett år ungefär. Ska försöka ta ner mig till 85 nu i maj... Får se hur skinnet/fettet på mage och bröst ser sig ut då....

Reaper123
2011-07-07, 21:10
Händer inte så mycket på vågen, men inbillar mig att påsen på magen har förändrats något!? :)

Hur som helst bjuder jag på "dagsformen"!

thethoos
2011-07-07, 21:22
Det ser mycket bättre ut! bra jobbat

Reaper123
2011-07-08, 07:42
Det ser mycket bättre ut! bra jobbatTackar!

Inte för att jag gjort något åt den lösa huden men minskad fettmängd runt buken verkar göra sitt!

Har för övrigt fått en remiss till landstinget så ska inom 2 månader få visa upp huden och då få en bedömning om dom är villiga att betala operationen eller ej. Dock inga som helst planer på att tacka ja i dagsläget om så blir fallet, men doktorn på jobbet tyckte det var värt ett försök! :)

iPad
2011-11-18, 18:47
Kan du posta om bilderna? :)

benacii
2011-11-18, 20:47
kan du posta om bilderna? :)

+1

Reaper123
2011-12-06, 07:40
Kan du posta om bilderna? :)

+1Har helt glömt bort att kolla här och vetefan vad som hänt med länkarna.

Hur som helst, självklart ska ni få se eländet! Passar även på att göra en update då jag tog en bild igår!

Bilden i juli och gårdagen har nästan samma vikt, diffar max +2kg!

iPad
2011-12-07, 20:12
Har helt glömt bort att kolla här och vetefan vad som hänt med länkarna.

Hur som helst, självklart ska ni få se eländet! Passar även på att göra en update då jag tog en bild igår!

Bilden i juli och gårdagen har nästan samma vikt, diffar max +2kg!

Intressant, är det såhär det ser ut i dagsläget och tänker du göra något åt det?
Tack att du repostade :)

Reaper123
2011-12-08, 12:52
Intressant, är det såhär det ser ut i dagsläget och tänker du göra något åt det?
Tack att du repostade :)Bilden längst till höger är dagsläget, men lär bli mer hängande hud för ska ner lite mer i vikt!

Kan inte göra något åt det "nu", så då är det lägga mig under kniven som gäller. Operationen blir i dagsläget inte betald (var där i juli) och tänker defintivt inte lägga ut dom pengarna själv, ska landstinget där jag bor betala operationen måste jag först och främst tappa minst 10kg till (var doktorns personliga gissning) sen hålla vikten i minst 1år, gärna 2 innan det är aktuellt!

Problemet är att dom dessutom endast opererar buken, mina "hängande" bröst får jag står för notan själv! Så just nu får jag lära mig acceptera eländet alt. silvertejpa all extrahud på ryggen så jag slipper se den! :furious:

Jokester
2011-12-08, 13:04
Bilden längst till höger är dagsläget, men lär bli mer hängande hud för ska ner lite mer i vikt!

Kan inte göra något åt det "nu", så då är det lägga mig under kniven som gäller. Operationen blir i dagsläget inte betald (var där i juli) och tänker defintivt inte lägga ut dom pengarna själv, ska landstinget där jag bor betala operationen måste jag först och främst tappa minst 10kg till (var doktorns personliga gissning) sen hålla vikten i minst 1år, gärna 2 innan det är aktuellt!

Problemet är att dom dessutom endast opererar buken, mina "hängande" bröst får jag står för notan själv! Så just nu får jag lära mig acceptera eländet alt. silvertejpa all extrahud på ryggen så jag slipper se den! :furious:

Brösten är ju något lättare att "fylla" ut än magen. Och du tycker inte det är värt efter allt slit att ändå göra operationen även om du får betala för den sj?

Springer
2011-12-08, 13:13
Hur ser det ut om du står upp då, är det så att det ser knepigt ut eller är det mest du som tänker på det?

Gott jobbat är det i alla fall, men vad hände från 88 - 96 kg?

Ajsomfan
2011-12-08, 14:04
Bilden längst till höger är dagsläget, men lär bli mer hängande hud för ska ner lite mer i vikt!

Kan inte göra något åt det "nu", så då är det lägga mig under kniven som gäller. Operationen blir i dagsläget inte betald (var där i juli) och tänker defintivt inte lägga ut dom pengarna själv, ska landstinget där jag bor betala operationen måste jag först och främst tappa minst 10kg till (var doktorns personliga gissning) sen hålla vikten i minst 1år, gärna 2 innan det är aktuellt!

Problemet är att dom dessutom endast opererar buken, mina "hängande" bröst får jag står för notan själv! Så just nu får jag lära mig acceptera eländet alt. silvertejpa all extrahud på ryggen så jag slipper se den! :furious:

Jobbigt det där med all lös hud :/. När jag kolla din viktnedgång i signaturen så ser den ju ok ut. Ej för snabb osv. Jag trodde i min enfald att om man går ned lugnt och fint att huden då hinner med att dra ihop sig. Men så är icke fallet alltså?

Hur mycket skulle operation gå på då?

Själv vägde jag 120+ i aug 2010 och 85 nu. Har lite häng om jag gör en "reaperpose" men inte så farligt, fast jag hade det mesta av fläsket på röv och lår som tur var.

Men irriterande är det ju iaf att man lät det gå såpass långt såsom till 120+ ändå innan man "vaknade" upp igen.

Reaper123
2011-12-09, 11:03
Brösten är ju något lättare att "fylla" ut än magen. Och du tycker inte det är värt efter allt slit att ändå göra operationen även om du får betala för den sj?Jo precis, där kan jag nog fylla ut lite. Nja, 30-40 lax för att bli av med huden men istället få ett ärr som man blir påmind av... är inte riktigt där än rent psykiskt för att ta ställning så avvaktar ett tag till!

Hur ser det ut om du står upp då, är det så att det ser knepigt ut eller är det mest du som tänker på det?

Gott jobbat är det i alla fall, men vad hände från 88 - 96 kg?Har ingen vettig bild, men den bifogade är vad jag har att erbjuda som togs förra veckan. Kan fixa en från sida avslappnad om du önskar, kanske lika så framifrån?

Hehe, semester + sluta räkna kcal + skräpmat och 14 fyllor på 21 dagar! :em: 88 kg var för övrigt relativt tom och jag har lätt att lägga på mig vätska som fan så därav den snabba uppgången.

Jobbigt det där med all lös hud :/. När jag kolla din viktnedgång i signaturen så ser den ju ok ut. Ej för snabb osv. Jag trodde i min enfald att om man går ned lugnt och fint att huden då hinner med att dra ihop sig. Men så är icke fallet alltså?

Hur mycket skulle operation gå på då?

Själv vägde jag 120+ i aug 2010 och 85 nu. Har lite häng om jag gör en "reaperpose" men inte så farligt, fast jag hade det mesta av fläsket på röv och lår som tur var.

Men irriterande är det ju iaf att man lät det gå såpass långt såsom till 120+ ändå innan man "vaknade" upp igen.Tror det i grund och botten handlar om:
1. Hur gammal man är (jag är inte längre "ung")
2. Hur länge man varit överviktig (över 10 år)
3. Hur överviktig man varit (nästan all min övervikt satt på magen)

30-40 lax verkar rätt normalt beroende på vart man gör den, men det är som sagt endast buken sen behövs en för brösten om jag nu vill vara nöjd!

Hoppas du lyckas bättre än mig, är du tillräckligt ung kommer huden dra åt sig betydligt bättre! :)

iPad
2011-12-09, 14:10
Jävligt bra kämpat, lite osis med huden bara. :)

Nuthead
2011-12-09, 14:45
Jamen visst har det tajtat till sig lite! :thumbup:

Kikade på din senaste bild när du står upp. Det ser inte särskilt illa ut? Bort med lite fett från lovehandles så har du ju en fin fysik på g.

Posen du visar liggandes på golvet gör man inte särskilt ofta, så skadar det så mycket att det hänger lite? Kanske märkbart när man har sex.... men annars? Det är inte precis så du ligger på stranden i den ställningen.

Reaper123
2011-12-09, 18:34
Jävligt bra kämpat, lite osis med huden bara. :)Tackar! Jovars, men har ingen annan än mig själv att skylla på att jag lät min kropp förfalla! :smash:

Jamen visst har det tajtat till sig lite! :thumbup:

Kikade på din senaste bild när du står upp. Det ser inte särskilt illa ut? Bort med lite fett från lovehandles så har du ju en fin fysik på g.

Posen du visar liggandes på golvet gör man inte särskilt ofta, så skadar det så mycket att det hänger lite? Kanske märkbart när man har sex.... men annars? Det är inte precis så du ligger på stranden i den ställningen.Ja nån % drar den säkert åt sig med tiden. Har dock själv svårt att se det för är lite självblind, kommer dock visa sig när jag tappat en 5-10% till i BF!

Ståendes och dessutom med kläder på ser jag bättre ut än dom flesta otränad som väger runt 85 kg, så på så vis är jag nöjd med min kropp. Ja, det är ju en av situationerna, annars är en klassiker när jag kör plankan på gymmet (tex i gruppträning) och t-shirten åker upp och eländet hänger fram... jag skrattar dock mest åt det för stunden för ser ut ungefär som två påsar när man verkligen får en fullträff på "fel" vinkel!

En sak som däremot är irreterande är när jag rör på mig, då snackar vi att saker och ting hänger och slänger... såg man inte ansiktet skulle man kunna tro att jag var en 70 år gammal tant med hängpattar till knäna! *gah!* Så springa med bar överkropp offentligt har endast hänt en gång och då var alkohol med i leken!

WOLFENSTEIN
2012-01-19, 01:42
Shit vad grymma ni är alla som postat bilder i tråden!! :bow:
Jag hoppas att få anledning att bidra med en egen bild om en sådär 2 år då!

hehelol
2012-01-20, 07:38
Nevermind! 50 kg på 2 år e ganska amazing, good job!

Reaper123
2012-01-20, 11:29
Shit vad grymma ni är alla som postat bilder i tråden!! :bow:
Jag hoppas att få anledning att bidra med en egen bild om en sådär 2 år då!

Nevermind! 50 kg på 2 år e ganska amazing, good job!Hehe tackar! :)

Är nu på väg ner till den vikt som min doktor trodde skulle vara lämpad för operation, så återkommer väl med en update om ett par månader med ännu en "hudpose"! *screwy*

Reaper123
2012-03-08, 09:16
Passade ganska bra med att jag tog bilder igår, då den senaste update här är på EXAKT samma vikt (dock en helt annat dagsform i övrigt).

Bjuder på två nya, en med spänd mage och en helt avslappnad (se filnamn för vilken om ni inte ser det)

Kan endast konstatera att jag börjar få brist på fett runt magen, men huden är sig rätt lik!?

Edit: Här hittar ni hela 2011 års utveckling (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5454938&postcount=50)

Reaper123
2012-04-26, 08:17
Har inte mycket fett kvar på buken nu, skiljer väl cirka 2kg på vågen från förra updaten!

Mouline
2012-04-26, 11:04
Härligt att se!
Vad sa dr om OP ?

Kommer försöka fixa mina bröst till sommaren..
Dags att börja leta klinik.. :P

Reaper123
2012-04-30, 06:12
Härligt att se!
Vad sa dr om OP ?

Kommer försöka fixa mina bröst till sommaren..
Dags att börja leta klinik.. :PTack!

Har inte varit där i år, utan inväntar "formtopp" innan jag ska fixa en remiss dit!

Reaper123
2012-09-08, 09:33
Vetefan om det hänt något med huden sen sist? Vägde exakt 87,0 kg när dessa kort togs imorse!

På bild 1 försöker jag vara helt avslappnad i bålen och på bild 2 "spänna"...

zeusden1
2012-09-08, 11:56
Ser faktiskt ingen markant skillnad.. Visst känner du om det blivit fastare? Kommer du åtgärda huden med op?

Fishtank
2012-09-08, 11:59
Lite mindre är det.
Går framåt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Reaper123
2012-09-08, 13:03
Ser faktiskt ingen markant skillnad.. Visst känner du om det blivit fastare? Kommer du åtgärda huden med op?Spontant så känns det som att det är mer lös hud nu, vilket dock mest troligt endast har att göra med att jag har ett sjunkande BF helatiden i bildserien...

Förr eller senare, ja! När är däremot en svårare fråga, måste hitta min trivselvikt/kropp först och kunna hålla den vikten LÄNGE (1-2 år?) för att jag ska känna att det är värt att punga ut närmare 6-siffrigt för att bli av med all lös hud! (gissar bröst+mage går lös på MINST 70-80k utefter vad jag läst & hört)

Lite mindre är det.
Går framåt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2Så du ser en liten skillnad iaf, trevligt :)

Preliminärt är min viktresa klar i höst/vinter, sen får se om x månader kcalbalans gör något med huden eller ej *mini

Doctor Snuggles
2012-09-08, 13:31
Har du hört talas om derma roller/microneedling eller thermage? Det kan eventuellt hjälpa lite med lös hud, och man slipper operation.

Sedan så undrar jag hur mycket detta handlar om sk "stubborn fat".
En spekulativ artikel om ämnet:
http://www.marksdailyapple.com/how-to-get-rid-of-excess-skin-after-major-weight-loss/#axzz25sfVkVeS

Fishtank
2012-09-08, 13:49
Liten skillnad, syntes bättre då man zoomade på mobilen.

Reaper123
2012-09-09, 12:15
Har du hört talas om derma roller/microneedling eller thermage? Det kan eventuellt hjälpa lite med lös hud, och man slipper operation.

Sedan så undrar jag hur mycket detta handlar om sk "stubborn fat".
En spekulativ artikel om ämnet:
http://www.marksdailyapple.com/how-to-get-rid-of-excess-skin-after-major-weight-loss/#axzz25sfVkVeSHar läst om detta och därav att jag fortfarande kämpar med att tappa i BF. Tanken är att komma ner på ensiffrigt och utvärdera hur det ser ut då för tror just nu att det är en kombination av lös hud och löst fett...

Ska bli intressant och se hur det ser ut om 5-6 kg, för då tror jag att jag snuddar på 10% i BF :)

Lychgate
2012-09-09, 15:23
Requestar bilder där du står normalt. Syns det ordentligt att det är lös hud även då? Syns som fan på mig iaf. ;)

Reaper123
2012-09-09, 16:02
Duger denna eller vill du ha en "profilbild"?

http://img.tapatalk.com/d/12/09/09/erene6en.jpg

Edit: Som synes finns det gott om "bukfett"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Doctor Snuggles
2012-09-09, 18:27
Styrketränar du? Ser ut som du skulle kunna lägga på dig lite mer muskler. Inte nog med att muskler hjälper bränna kalorier, så förändras hormonprofilen lite och om jag inte minns fel så hjälper mer testosteron (i förhållande till östrogen) just till att bränna mer fett i jobbiga områden.

Mer (länkas också i den första artikeln):
http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Reaper123
2012-09-09, 18:35
Har gjort över 400 styrketräningspass senaste 24 månaderna, sen tränar jag en hel del utöver det. Alltså inte bantat ner dessa 50-60kg fett!

Har för övrigt 0 intresse att få mer ffm än jag redan har!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Reaper123
2012-09-09, 18:38
Kan även bjuda på baksidan, för relativt fettfri/tajtare/mer muskelös där...

http://img.tapatalk.com/d/12/09/10/qyzy7e3a.jpg

Ps. Har clonat bort lite tatuering, därav vissa skumma skuggor/färger ds.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Doctor Snuggles
2012-09-09, 18:43
Ja det stämmer. Du skulle dock kunna lägga på dig några kg ffm till utan att det skulle bli en märkbar skillnad, just sayin.
Hur ser ditt schema ut nu? Av ren nyfikenhet.

Reaper123
2012-09-09, 19:00
"Leangain-deffar" så har faktikt lagt på mig >1kg ffm iår, men inte ute efter att bulka om det är vad du förespråkar?

Träningsupplägg:
- wendlers 5-3-1 (moddat till 3-5-1 med tunga singlar på 1- 3-wavsen). Körs som "4-split"
- Övriga dagar kardio (både långdistans löpning och intervall/hiit) eller bodypump-/coreliknande gruppass på gymmet + lite annat smått å gott

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Doctor Snuggles
2012-09-09, 19:13
Ser bra ut, kör hårt. ;)

Personligen så föredrar jag köra hel/halvkropp med lägre volym och lite högre i reps, särskilt om jag ligger på kaloriminus, men om du tycker det funkar så.

Reaper123
2012-09-10, 11:23
Tack!

Det är ju så klart individuellt hur man gillar att träna, men tror du i ärlighetens namn att träningsformerna (förutsatt att man aktivit styrketränar) påverkar den lösa huden med en mätbar skillnad?

Jag inbillar mig att hetsbant + mycket kardio är dåligt för huden, men kör man varierat och inget omänskligt kcalunderskott borde det som begränsar huden endast vara genetik och tid?

Doctor Snuggles
2012-09-10, 16:27
Tack!

Det är ju så klart individuellt hur man gillar att träna, men tror du i ärlighetens namn att träningsformerna (förutsatt att man aktivit styrketränar) påverkar den lösa huden med en mätbar skillnad?

Jag inbillar mig att hetsbant + mycket kardio är dåligt för huden, men kör man varierat och inget omänskligt kcalunderskott borde det som begränsar huden endast vara genetik och tid?

Svårt att säga exakt hur mycket effekt träningsformen har. Antagligen är det marginell skillnad mellan styrketräning och styrketräning. Men jag antar att epigenetiska faktorer kan teoretiskt sett spela roll; d.v.s. hur kroppen svarar på olika former av träning.
Det skadar nog inte att hålla antioxidantnivåerna höga också, men det är mer spekulation från min sida. Det är iaf ganska väl etablerat att vitamin-c kräm (i tillräckligt hög koncentration) ökar kollagenproduktionen, t.ex. Öka blodflödet till områdena (typ massage o dyl) har jag iaf läst anekdotiska uppgifter om att det kan hjälpa.

Reaper123
2012-09-11, 12:44
Svårt att säga exakt hur mycket effekt träningsformen har. Antagligen är det marginell skillnad mellan styrketräning och styrketräning. Men jag antar att epigenetiska faktorer kan teoretiskt sett spela roll; d.v.s. hur kroppen svarar på olika former av träning.
Det skadar nog inte att hålla antioxidantnivåerna höga också, men det är mer spekulation från min sida. Det är iaf ganska väl etablerat att vitamin-c kräm (i tillräckligt hög koncentration) ökar kollagenproduktionen, t.ex. Öka blodflödet till områdena (typ massage o dyl) har jag iaf läst anekdotiska uppgifter om att det kan hjälpa.Ett intressant ämne där man kan spekulera rätt mycket, jag är dock av den naturen att jag tränar det som känns rätt då jag inbillar mig att det kommer göra att jag orkar med det "livet ut" snarare än att försöka optimera mitt leverne för fastaste möjliga hud.

Nu har väl iofs mitt tåg gått för länge sen, då jag redan har den lösa huden men det där sista lät lite spännande och kanske ska luska vidare i det!

Tack för input, alltid kul när nån orkar engagera sig! :thumbup:

Flexipop
2012-09-24, 14:12
Säg gärna till om du ser några märkbara förbättringar vid väldigt låg fettprocent. Jag var själv nere på 10-11% men det gjorde ingen skillnad. Överväger också operation.

Flexipop
2012-09-24, 14:36
Glömde säga tack för en mycket bra tråd! Vi är många som har samma "problem" och det är intressant att se andras utveckling. Ska se om jag kan bidra med något själv framöver.

Reaper123
2012-09-25, 13:33
Glömde säga tack för en mycket bra tråd! Vi är många som har samma "problem" och det är intressant att se andras utveckling. Ska se om jag kan bidra med något själv framöver.Kommer nog komma en bildupdate om 1-2 mån igen, är nämligen mest troligt nere på ensiffrigt i BF före december om jag håller detta deff-tempo upp!

Tack för dom fina orden, finns ju som sagt flera som sitter i denna båt så därav att jag ville vara en av dom som vågar exponera sig för att kanske få fler som följer med :)

Victuhh
2012-09-30, 23:14
Bra jobbat Reaper! Jag tror du får bukt med huden i sinom tid det verkar ju bli bättre! :)

Reaper123
2012-10-02, 06:56
Bra jobbat Reaper! Jag tror du får bukt med huden i sinom tid det verkar ju bli bättre! :)Tack!

Jag väljer att tro att så inte är fallet, så jag slipper bli besviken. Men en lite förbättring är väl inte helt naivt att tro att det kan bli på något år?

Ser för övrigt RIKTIGT bra ut ståendes nu, för nere på rekordlågt BF. Ser dock fortfarande lika hemskt ut i "missionären" men har en del fett kvar i säcken innan den är tom så återkommer med bildupdate när jag har <10% i BF!

Mouline
2012-10-04, 08:37
Reaper!!!

Ska vi hänga?

http://i49.tinypic.com/2rw7sk2.jpg



hrhr..

Reaper123
2012-10-04, 09:36
Reaper!!!

Ska vi hänga?

hrhr..Som jag skrev i PM, känns dumt att klaga över mina två tepåsar till bröst och två vafan jag nu ska kalla det på magen när man ser detta...

FYFAN, inte kul när man misshandlat sin kropp och får leva med detta när man väl gjort en livsomvändning av sällan skådat slag!

När blir det operation för din del?

Mouline
2012-10-04, 10:39
Har faktiskt tagit kontakt idag.. så får se..

Reaper123
2012-10-08, 13:12
Har faktiskt tagit kontakt idag.. så får se..Blev det något planerat eller var det mest löst prat om själva proceduren?

Själv rätt så nyfiken på hur det kan tänkas se ut efter en operation, för känns rätt ovärt att betala dyra pengar om det i slutändan inte gör en nöjd. Nu är ju dock det där ordet nöjd något som är svårt att definiera för det blir man ju aldrig?

itwillbe
2012-10-08, 14:22
jag har en vän som gick ner 30 kg på 30 månader utan löshud :S något mkt genetik

Mouline
2012-10-08, 14:45
115 på 16. Farten spelar stor roll och hur länge du varit överviktig.


Skickat från Eye-Phone.

itwillbe
2012-10-08, 14:51
om man varit överviktig länge e d lättare o få tillbaka huden då? eller tvärtom

Mouline
2012-10-08, 14:55
Tvärt om


Skickat från Eye-Phone.

Reaper123
2012-10-09, 07:28
Jag inbillar mig att det även beror på hur snabbt man gick upp i vikt. Tex min värsta period resulterade nog i +30kg på under ett år. Vilket då är att jämföra med dom som blir gravida och får rejält stor mage och bristningar...

Är man dessutom överviktig länge (10-15 år i mitt fall) så inbillar jag mig att huden hittat sitt läge så att säga, alltså att den ogärna drar tillbaka sig.

Sen är det mycket genetik, ålder, bristningar och allt sånt där som spelar in?

Fuck lös hud!

itwillbe
2012-10-09, 15:46
Jag inbillar mig att det även beror på hur snabbt man gick upp i vikt. Tex min värsta period resulterade nog i +30kg på under ett år. Vilket då är att jämföra med dom som blir gravida och får rejält stor mage och bristningar...

Är man dessutom överviktig länge (10-15 år i mitt fall) så inbillar jag mig att huden hittat sitt läge så att säga, alltså att den ogärna drar tillbaka sig.

Sen är det mycket genetik, ålder, bristningar och allt sånt där som spelar in?

Fuck lös hud!

Men jag tror du har extremt otur som har fått huden så där, tråkigt :(

vet att folk brukar få löshud, men aldrig sett så där. , men riktigt starkt jobbat, löshud borde vara det minsta problemet med tanke på vilken fin hälsa du har nu

Måsse
2012-10-09, 16:30
Men jag tror du har extremt otur som har fått huden så där, tråkigt :(

vet att folk brukar få löshud, men aldrig sett så där. , men riktigt starkt jobbat, löshud borde vara det minsta problemet med tanke på vilken fin hälsa du har nu

Jag har sett många som har det värre än Reaper123... t.ex. mouline!

Reaper123
2012-10-09, 20:53
Men jag tror du har extremt otur som har fått huden så där, tråkigt :(

vet att folk brukar få löshud, men aldrig sett så där. , men riktigt starkt jobbat, löshud borde vara det minsta problemet med tanke på vilken fin hälsa du har nuMja, inget jag kan göra så mycket åt nu i efterhand.

Tack!
Jag har sett många som har det värre än Reaper123... t.ex. mouline!Jag har ju mest kometiskt problem, för jämfört med mouline och många andra ligger jag i lä. Många har ju dessutom medicinska skäl att ta bort huden (har själv haft problem med svamp/infektioner men troligen småpotatis jämfört med dom som gått ner väldigt mkt).

Mouline
2012-10-09, 21:07
Det ooordnar siiig!!!
http://i48.tinypic.com/35cpu9g.jpg


Angående läkarN så har jag inte fått svar än, fawking gawd.. Vill dom inte ha kunder elle?! Skandal!

Reaper123
2012-10-10, 07:03
Det ooordnar siiig!!!

Angående läkarN så har jag inte fått svar än, fawking gawd.. Vill dom inte ha kunder elle?! Skandal!Alltså, det där är fan galet... hade det inte varit för brösten hade man ju aldrig kunna tro att du en gång vägt så mycket som du faktiskt gjort!

Hur ser det förrestän ut runt armarna?

Känner att jag borde bidra med något i bildväg, så here we go!

http://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/rps20121010_075957.jpg

Skulle gissa på att säcken är "tom" om 2-3kg?

itwillbe
2012-10-10, 08:57
kan vi fpå se hur d ser ut när du står vanligt?

Reaper123
2012-10-10, 10:23
kan vi fpå se hur d ser ut när du står vanligt?Sure thing, morgonbild HELT avslappnad:

http://dl.dropbox.com/u/640925/naket/121010_avslappnad.jpg

Olika varianter på spänd hittar du här:
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6025957&postcount=1490

Ps. Hoppar jag upp och ner ser det ut som hela havet stormar på min överkropp. Så på gruppassen på gymmet tränar jag i TAJTA kläder! Ds.

Mouline
2012-10-10, 14:30
Alltså, det där är fan galet... hade det inte varit för brösten hade man ju aldrig kunna tro att du en gång vägt så mycket som du faktiskt gjort!

Hur ser det förrestän ut runt armarna?




http://i48.tinypic.com/124zm6d.jpg

Ser int så bra kanske?

itwillbe
2012-10-10, 14:46
Sure thing, morgonbild HELT avslappnad:

http://dl.dropbox.com/u/640925/naket/121010_avslappnad.jpg

Olika varianter på spänd hittar du här:
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6025957&postcount=1490

Ps. Hoppar jag upp och ner ser det ut som hela havet stormar på min överkropp. Så på gruppassen på gymmet tränar jag i TAJTA kläder! Ds.

Det ser bra ut, jag trodde d såg ut så där hela tiden, fan skit i den jävla huden, hur ofta är det man är utan tröja? visst för självkänslan men du har gjort något grymt som gått ner i vikt, va nöjd o lägg penngarna på god mat istället :) resa osv

Reaper123
2012-10-11, 06:52
http://i48.tinypic.com/124zm6d.jpg

Ser int så bra kanske?Svårt att se något, men hänger ju inga större mängder hud likt brösten vad jag kan se? Runt mina armar är det rätt så tajt, men jag kan däremot likt gummi dra ut huden bra jävla långt... men alltså inget gäddhäng!

Det ser bra ut, jag trodde d såg ut så där hela tiden, fan skit i den jävla huden, hur ofta är det man är utan tröja? visst för självkänslan men du har gjort något grymt som gått ner i vikt, va nöjd o lägg penngarna på god mat istället :) resa osvDu har inte varit fet och heller inte ägare av lös hud, det hör jag...

Handlar om vad jag ser i spegeln & känslorna det river upp, ligga horisontellt har jag gjort med diverse kvinnor sen min hud började hänga och ingen har vågat säga något annat än påpeka min "grymma" fysik.

Jag tror alltså inte jag kommer få fler tjejer på beachen för att jag kanske ev. får fram ett sexpack av en operation, vore det så hade jag gjort denna operation ur egen ficka för 1 år sen! Problemet ligger djupare än så, varav 99% sitter i skallen/insidan *grr27*

guustav
2012-10-13, 16:52
Intressant tråd, bra jobbat killar!

Har själv trappar ner från 140 till 95-100, osäker då jag inte vägt mig på ett tag, heh. Har dock stannat på denna vikten ett bra tag, och känns som jag har svårt att bli av med det sista. Lite handtag och mull på magen kvar. Känns som det vid magen kan vara en del "lös hud", har lite bristningar på kaggen med så. Vet vad du menar reaper när du säger att det sitter i skallen. Har man vart tjock och bantat ner rejält så kan man trots det stirra sig helt dum i huvet i spegeln :D Något som jag själv tycker är riktigt svårt är att bedöma vad som är "standard" fysik, eller "normal" hållning när man står och kollar spegeln, och har varit tjock innan.

Bidrar med några bilder själv, aldrig direkt gymmat, men springer mycket och kampsportar. Meningen är att jag ska komma igång med att pumpa järn, men vill bli riktigt "fast" och nå idealvikten innan detta blir ett faktum. Antar att den för mig är runt 85-90? Aldrig varit så noga med siffror, utan mer gått efter spegelbilden. Detta börjar dock bli rätt krångligt. Vill inte bli helt crazy och till slut svälta mig för man ser en massa "överflödigt" som egentligen inte existerar. Är 190 lång och 19 bast :) Var kul att hitta tråden iallafall så tänkte man kunde skriva några rader själv också!

http://imageshack.us/a/img208/8757/dsc01471m.jpg
http://imageshack.us/a/img338/5452/dsc01464su.jpg
http://imageshack.us/a/img689/9567/dsc01465iy.jpg

Reaper123
2012-10-16, 10:06
Du får jättegärna försöka posta bilderna igen, för jag kan inte se dom? *screwy*

Reaper123
2012-10-27, 10:21
Dags att bjuda upp till dans igen, ger er alla möjliga vinklar och samtliga är i "avslappnat" läge där den sittande är lite av ett försök till worst-case!

https://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20121027/20121027_064455-1.jpg

https://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20121027/side.jpg

https://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20121027/20121027_111132.jpg

https://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20121027/20121027_111059.jpg

Sista bilden får mig seriöst att känna mig fet, sen ska jag ju inte ignorera att det faktiskt finns lite bukfett där men känns som huden står för 90% av hänget?

Nåja, dagsfärska bilder och krigar vidare!

fallra
2012-10-27, 11:15
Vad kan man göra som person åt sånt här? Jag undrar bara!

Lärlingen
2012-10-27, 11:18
Trist när man får så mycket lös hud men förvandlingen är grym!. Kanske missat det men hoppas du löser det med det lösa huden och att sjukvården står för operation av det om du nu vill operera bort det
Hoppas jag med når så bra resultat som dig

LillisJ
2012-10-27, 11:20
Vad kan man göra som person åt sånt här? Jag undrar bara!

Känner 'någon' som gjorde en operation för lös hud. Dem skär bort en del av den lösa huden under/runt naveln och 'drar' ned huden på torson så att den blir mer spännd.

Reaper123
2012-10-27, 11:57
Trist när man får så mycket lös hud men förvandlingen är grym!. Kanske missat det men hoppas du löser det med det lösa huden och att sjukvården står för operation av det om du nu vill operera bort det
Hoppas jag med når så bra resultat som digJapp, är ju dock inte någon annans fel än mitt eget som lät det gå så långt... ett dyrbart kvitto på att aldrig mer bli fet igen! *cry*

Tänkte fixa remiss framöver så jag kan formtoppa mig och se till att påsen är helt tom på fett = bästa möjliga chans att få landstinget att betala även om jag tror jag även denna gång blir nekad!

Tack förrestän och lycka till med din resa!
Känner 'någon' som gjorde en operation för lös hud. Dem skär bort en del av den lösa huden under/runt naveln och 'drar' ned huden på torson så att den blir mer spännd.Mig veterligen så är det bara denna variant som förekommer i detta avlånga land (inte undersökt det så noga) och verkar även bli väldigt bra, vi har ju ett tydligt exempel här på forumet och det är mouline då hans mage rentav visar definition av magmusklerna :)

Lärlingen
2012-10-27, 12:54
Jo tyvärr är det ens eget fel. Va själv väldigt rädd för lös hud men nu ca 25cm senare så har jag inget så hoppas inte det kommer nu när jag "bara" har 13kg kvar på denna deff perioden

Reaper123
2013-03-08, 10:35
Kanske dags för en liten update här?

Har inget dagsfärskt, men tog däremot några intressanta närbilder på eländet till mage för typ en månad sen. Så bjuder på dessa!

http://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20130212/bild1.jpg

http://dl.dropbox.com/u/640925/naket/hud/20130212/bild2.jpg

Snart dags att påbörja resan tömma magen på fett igen, så ska ta bilder innan detta påbörjas och sedan såklart efter så man har något att jämföra med om det är bättre/sämre än förra deff!

Flexipop
2013-03-08, 10:47
Tack för bilder. Jag har liknande bristingar över min mage. Det ser ut som en trafikolycka där nere

Jag har själv, som jag sa tidigare i tråden, försökt deffa bort all lös hud men jag är numer rätt övertygad om att det är en omöjlighet att få det att se bra ut utan operation. Sist jag späkte mig själv så gick det nästan överstyr med ätstörningar som resultat. Allt för att jag ville få bort den "äckliga" magen.

Har man haft en rejäl kalaskula med bristningar så är bukmuskulaturen skadad och det går inte att banta bort.

Hur ställer du dig till operation? Jag har själv funderat över att göra en i ett par års tid nu. Jag är dock rädd för att det kan gå snett eller att det till och med blir värre. Man får ju ett ganska fett ärr över hela midjan också.

Anton Fräs
2013-03-08, 11:02
Jag har liknande utseende, har även bristningar från "byxlinningen" till armhålan på båda sidorna samt bristningar på stor del av insidan av överarmarna.

Jag ser det som mina krigsärr ;)

Jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket som faktiskt är fett och hur mycket som är hud, speciellt när man nyligen tappat vikt är det svårt då allt känns löst och jävligt.

EDIT: Är det någon som har erfarenhet får ni gärna kolla in min tråd ang. bukplastik: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197092

Doctor Snuggles
2013-03-08, 13:10
Kanske har nämnt det, men har du funderat på micro needling/dermaroller som alternativ? Ska tydligen funka hyffsat för bl a stretch marks. Går ju att köpa en roller för en billig peng, även om man kanske borde se en specialist för ordentligare behandlingar.

Reaper123
2013-03-08, 15:07
Tack för bilder. Jag har liknande bristingar över min mage. Det ser ut som en trafikolycka där nere

Jag har själv, som jag sa tidigare i tråden, försökt deffa bort all lös hud men jag är numer rätt övertygad om att det är en omöjlighet att få det att se bra ut utan operation. Sist jag späkte mig själv så gick det nästan överstyr med ätstörningar som resultat. Allt för att jag ville få bort den "äckliga" magen.

Har man haft en rejäl kalaskula med bristningar så är bukmuskulaturen skadad och det går inte att banta bort.

Hur ställer du dig till operation? Jag har själv funderat över att göra en i ett par års tid nu. Jag är dock rädd för att det kan gå snett eller att det till och med blir värre. Man får ju ett ganska fett ärr över hela midjan också.Rent sponntat så är jag nog villig att göra en operation, om jag skulle få den betald (en av anledningar till att jag kommer deffa ner mig rejält denna sommar). Men ska jag slänga upp ~30lax ur egen ficka kommer jag nog tänka både en, två och tre gånger innan jag gör det.

Finns ju som sagt en liten risk att en operation kan gå snett, men känns som det är sista steget för att kunna få känna sig nöjd med denna viktresa!

Jag har dock ingen brådska, men känner att jag har så pass bra koll på vikten + vart jag vill med min kropp att jag på så vis åtminstone skulle kunna motivera en operation!
Jag har liknande utseende, har även bristningar från "byxlinningen" till armhålan på båda sidorna samt bristningar på stor del av insidan av överarmarna.

Jag ser det som mina krigsärr ;)

Jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket som faktiskt är fett och hur mycket som är hud, speciellt när man nyligen tappat vikt är det svårt då allt känns löst och jävligt.

EDIT: Är det någon som har erfarenhet får ni gärna kolla in min tråd ang. bukplastik: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197092Säger +1 på krigsärr-tänket, för kan titta på min mage/hud och tänka "detta är varför jag ändra livsstil". Så inte bara pest och pina, även om jag såklart hellre hade stoppat viktuppgången innan det gick så här långt!

Kanske har nämnt det, men har du funderat på micro needling/dermaroller som alternativ? Ska tydligen funka hyffsat för bl a stretch marks. Går ju att köpa en roller för en billig peng, även om man kanske borde se en specialist för ordentligare behandlingar.Har läst om detta lite snabbt, men kanske skulle vara värt att fördjupa sig lite mer i ämnet för kan man göra något åt det helt själv är det ju mycket vunnet :)

tja1324
2013-03-08, 17:09
Hej jag är 16år och 180cm lång. Den 21 december 2012 vägde jag 108kg. Nu lite mer än två månader väger jag 82.5kg vilket är en viktminskning på 25.5kg. Jag tror inte att jag har någon löshud faktiskt, hur märker man det? Eller hade jag märkt det om jag hade haft det? Jag ska gå ned 4.5kg till. Det jag undrar är att om jag inte har någon löshud nu, kommer jag att riskera att få det när jag tappar de sista 5kg?

RundoSund
2013-03-08, 17:28
Mycket intressant tråd, Delar med mig lite jag med Från 140kg tung till 90 (Jan 12) som visat på andra bilden, med en viss del löshud till 98kg med betydligt bättre form planerar att sakta gå ner mot sub 95.



http://img705.imageshack.us/img705/78/43154310150412975307168.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/43154310150412975307168.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img255.imageshack.us/img255/3623/20120123115435.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/255/20120123115435.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://imageshack.us/a/img703/5160/img0094jp.jpg

Sorry för den för stora bilden.

Reaper123
2013-03-08, 22:35
Hej jag är 16år och 180cm lång. Den 21 december 2012 vägde jag 108kg. Nu lite mer än två månader väger jag 82.5kg vilket är en viktminskning på 25.5kg. Jag tror inte att jag har någon löshud faktiskt, hur märker man det? Eller hade jag märkt det om jag hade haft det? Jag ska gå ned 4.5kg till. Det jag undrar är att om jag inte har någon löshud nu, kommer jag att riskera att få det när jag tappar de sista 5kg?
1. du är 16 år
2. du har bara varit "överviktig"

Kombinerar du dessa så säger jag att du har minimal risk för lös hud. Jag har alltså tappat 60 (!) kg fett och varit sjukligt fet i över 10 års tid (började min viktnedgång när jag var 25 år).

Om du hade tendens till detta så kolla i "missionären"/armhävningsposition (se förra bildupdaten från mig) för då bör du se om det hänger ner något från magen... om inte, är du mest troligt safe!

Reaper123
2013-03-08, 22:38
Mycket intressant tråd, Delar med mig lite jag med Från 140kg tung till 90 (Jan 12) som visat på andra bilden, med en viss del löshud till 98kg med betydligt bättre form planerar att sakta gå ner mot sub 95.

Sorry för den för stora bilden.Vi har ju faktiskt ganska liknande fysik i dagsläget (eller ja, du är nästan 10kg tyngre) så intressant att se hur det ser ut för dig. Hur är det i horisontellt läge? För man kan skymta lite lös hud runt buken...

Fetbulle
2013-03-08, 23:20
Vi har ju faktiskt ganska liknande fysik i dagsläget (eller ja, du är nästan 10kg tyngre) så intressant att se hur det ser ut för dig. Hur är det i horisontellt läge? För man kan skymta lite lös hud runt buken...

Reaper123, du är en stark kämpe.. Jag är 16 år gammal och väger in på 108kg, egentligen är det inte så farligt kan man tänka och tro men jag har lika mycket bristningar som du på magen och dessutom från byxsidorna upp till armhålen, över ryggen, armarna, axlarna och ja.. typ alla ställen på överkroppen.

Tror du att jag har en stor risk för att få löshud?

RundoSund
2013-03-08, 23:33
Tar en bukbild före gymmet imorgon reaper och återkommer.

tja1324
2013-03-09, 08:23
1. du är 16 år
2. du har bara varit "överviktig"

Kombinerar du dessa så säger jag att du har minimal risk för lös hud. Jag har alltså tappat 60 (!) kg fett och varit sjukligt fet i över 10 års tid (började min viktnedgång när jag var 25 år).

Om du hade tendens till detta så kolla i "missionären"/armhävningsposition (se förra bildupdaten från mig) för då bör du se om det hänger ner något från magen... om inte, är du mest troligt safe!

Tack för svar! Då är jag nog safe :)

Reaper123
2013-03-09, 09:52
Tack för svar! Då är jag nog safe :)Samtidigt, vad ska du göra åt det? Jag mår 100ggr bättre nu än då, så huden kan jag leva med då viktnedgången som sagt höjt min livskvalité.

Så är ju bara gå ned i vikt oavsett, gillar man inte (den eventuella) huden får man väl gå upp i vikt igen eller göra en operation.

Edit: Och det jag skrev ovan var ju bara min teori, har sett flera som inte har det minsta lös hud trots viktnedgångar större än mina. Sen har vi worst-case scenariot som Mouline som tappat mycket i vikt och hade en hel hög med hud och även kommer behöva göra en operation av brösten för att få det att se tajt och bra ut!

alexander96
2013-03-09, 10:40
Grymt jobb! Hur upplever du hur huden i tex ansikte känns? Är de lös hud även där som gör det svårare att se tex kindben osv? :)

Reaper123
2013-03-10, 00:09
Grymt jobb! Hur upplever du hur huden i tex ansikte känns? Är de lös hud även där som gör det svårare att se tex kindben osv? :)Tack!

Haha, jadu... aldrig tänkt på ansiktet och provade lite framför spegeln och har ju faktiskt en del hud som går att dra ut likt "gummimannen"...

Men det sistnämda vet jag inte vad jag ska svara på, förut såg jag ut som en gullig hamster (från 10->25 års ålder) och nu ser jag mer manlig ut (uppenbarligen äldre). Har ju varit överviktig i hela mitt liv så har ju alltså inte en vuxen "före-bild" att jämföra med dagsformen så att säga (alla ansikten är ju olika)

Flexipop
2013-03-10, 00:50
Hej jag är 16år och 180cm lång. Den 21 december 2012 vägde jag 108kg. Nu lite mer än två månader väger jag 82.5kg vilket är en viktminskning på 25.5kg. Jag tror inte att jag har någon löshud faktiskt, hur märker man det? Eller hade jag märkt det om jag hade haft det? Jag ska gå ned 4.5kg till. Det jag undrar är att om jag inte har någon löshud nu, kommer jag att riskera att få det när jag tappar de sista 5kg?

Är ganska övertygad om att Du är "safe" OM din mage var trasig av bristningar så skulle Du absolut ha märkt det vid det här laget.

RundoSund
2013-03-12, 06:58
Bättre sent än aldrig :P hänger rätt mycket vid buken men men man får leva med det,
http://img266.imageshack.us/img266/1396/img0166hh.jpg

Reaper123
2013-03-22, 16:09
Bättre sent än aldrig :P hänger rätt mycket vid buken men men man får leva med det,
http://img266.imageshack.us/img266/1396/img0166hh.jpgOj missat detta...

Ser ut som du klarat dig lite bättre än mig, så det där lär nog bli bättre och bätrre med tiden för min mage har marginellt förbättras med tiden så har man tur så ger det sig nog inom ett par år när man inte har så jättemkt lös hud :)

Lite häng går ju leva med, ett bra kvitto på att aldrig mer bli fet :em:

Reaper123
2013-04-28, 07:48
Inatt drömde jag om att jag fick min lösa hud bortopererad och att jag "vaknade upp" med ett 6-pack, det som hände var att jag istället vaknade upp och inser att så inte var fallet och valde då att posera lite av ren nyfikenhet då det var ett tag sen sist...

Nu vet jag inte varför färgerna på bilderna skiljer så mycket, men antar blixten "dödar" bilderna. Alla är alltså tagna imorse!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/hud/20130428/bild1.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/hud/20130428/bild2.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/hud/20130428/bild3.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/hud/20130428/bild4.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/hud/20130428/bild5.jpg

Dom tre första bilderna är tagna i något liknande "missionären", så alla är alltså med överkroppen i horisontellt läge för hänger och slänger inte på detta viset om jag står vertikalt och är helt stilla...

Doctor Snuggles
2013-04-28, 08:11
Ajaja, nu såg det nästan makabert ut. ;)

Reaper123
2013-04-28, 08:37
Ajaja, nu såg det nästan makabert ut. ;)Mja, nu är det ju dock ett medvetet val då jag tappar i BF i dagsläget så får väl anses som kvitto på att jag just tappar i fettvikt runt buken nu när huden "hänger" mer? (inbillar mig dock att det är just fettet som gör att det ser ut som det gör)

Kanske blir ett besök på hudklinik framöver för snart gått 2 år och då ville dom att jag skulle tappa 10kg och hålla den vikten, vilket jag gjort. Remiss är åtminstone skickad, så får se hur många månader det tar innan jag får komma och visa upp huden!

Ronn
2013-04-28, 09:04
Ah jag har liknande fast bara på magen och inte lika löst, inte lika mycket bristningar, resten av kroppen är rippad. Har gått en massa år sen jag gick ner nu och det har blivit lite bättre, lever fortfarande i tron om att det kan bli ännu bättre om jag deffar till mig lite mer för det känns som en del löst fett där under, men förmodligen behöver jag operation om jag vill få dat dere 6pack. ;)

Har råd med en operation men känner att jag inte riktigt vill ge upp ännu samt att tanken på att lägga sig under kniven är rätt omysig.

Reaper123
2013-04-28, 13:55
Ah jag har liknande fast bara på magen och inte lika löst, inte lika mycket bristningar, resten av kroppen är rippad. Har gått en massa år sen jag gick ner nu och det har blivit lite bättre, lever fortfarande i tron om att det kan bli ännu bättre om jag deffar till mig lite mer för det känns som en del löst fett där under, men förmodligen behöver jag operation om jag vill få dat dere 6pack. ;)

Har råd med en operation men känner att jag inte riktigt vill ge upp ännu samt att tanken på att lägga sig under kniven är rätt omysig.Intressant att höra, även om det såklart är tråkigt att det finns fler med detta problem!

Nu är jag inte ute efter ett 6-pack, men känns spontant som att den lösa huden gör att man ser tjockare/mindre vältränad ut än man i själva verket är. Kommer mest troligt aldrig känna mig "fit" förrän huden är tajt...

Har också råd att göra en operation ur egen ficka, men är rädd att det inte riktigt löser grundproblemet i mitt fall. Skulle dock troligen inte tveka allt för länge om landstinget skulle sponsra en operation för det är trots allt omkring 30 lax och mina pengar kan jag göra roligare saker för :D

PixiBox
2013-05-14, 08:34
Jag vill börja med att säga att det är grymt jobbat. jag har en fråga, eller ja, det kanske är flera. Jag vet inte om det här hör hit men jag har lite samma problem. Men i mitt fall tror jag inte att så mycket annat än kniven hjälper. Jag har gått ner 35 kg på 3år. Medvetet val att göra det långsamt. Idag är jag inte tight men smal och det beror på huden på magen. Vet du hur det är med hud som har stretch-marks? Drar den sig tillbaka eller är det kniven som gäller? Är det något man kan få hjälp med av "staten" alltså den vanliga sjukvården eller är det till att öppna plånboken för en sådan operation?
Jag gick upp väldigt kraftigt under båda mina graviditeter och jag vet inte riktigt vad som gäller.
I dagsläget tränar jag styrkelyft och börjar lägga på mig muskelmassa igen.

Reaper123
2013-05-14, 14:44
Jag vill börja med att säga att det är grymt jobbat. jag har en fråga, eller ja, det kanske är flera. Jag vet inte om det här hör hit men jag har lite samma problem. Men i mitt fall tror jag inte att så mycket annat än kniven hjälper. Jag har gått ner 35 kg på 3år. Medvetet val att göra det långsamt. Idag är jag inte tight men smal och det beror på huden på magen. Vet du hur det är med hud som har stretch-marks? Drar den sig tillbaka eller är det kniven som gäller? Är det något man kan få hjälp med av "staten" alltså den vanliga sjukvården eller är det till att öppna plånboken för en sådan operation?
Jag gick upp väldigt kraftigt under båda mina graviditeter och jag vet inte riktigt vad som gäller.
I dagsläget tränar jag styrkelyft och börjar lägga på mig muskelmassa igen.Tack!

Nu har jag läst mig till att "bristningar" är samma sak som "död" hud vilket då betyder att det inte är något som kommer läka och bli bra. Finns vissa preparat man kan skrubba huden med som ska göra det bättre, men jag har inte provat några av dessa (och inga som helst hjälpmedel heller för den delen).

Det du kan göra är att gå till en läkare och förklara läget och be om en remiss till kliniken som behandlar "hudöverskott" (minns inte vad den heter just nu).

Hur som helst, väl där kommer en doktor mäta mängden lös hud och göra en bedömning om det medicinskt är försvarbart att göra en operation. Finner dom det så betalar landstinget din operation.

Ska själv på en ny bedömning inom en snar framtid (skulle gått dit på torsdag men tiden passar ej). Så här skrev dom för övrigt för 2 år sen!

100169

PixiBox
2013-05-14, 19:48
Tack!

Nu har jag läst mig till att "bristningar" är samma sak som "död" hud vilket då betyder att det inte är något som kommer läka och bli bra. Finns vissa preparat man kan skrubba huden med som ska göra det bättre, men jag har inte provat några av dessa (och inga som helst hjälpmedel heller för den delen).

Det du kan göra är att gå till en läkare och förklara läget och be om en remiss till kliniken som behandlar "hudöverskott" (minns inte vad den heter just nu).

Hur som helst, väl där kommer en doktor mäta mängden lös hud och göra en bedömning om det medicinskt är försvarbart att göra en operation. Finner dom det så betalar landstinget din operation.

Ska själv på en ny bedömning inom en snar framtid (skulle gått dUit på torsdag men tiden passar ej). Så här skrev dom för övrigt för 2 år sen!

100169

Tack för tipset... :) jag ska absolut göra det. Jag har slitit som ett djur för att landa där jag är idag och jag är ju som sagt inte klar än. Men nu har jag fått lite hopp om att det finns nått man kan prova i alla fall... Bristningarna är jag inte så oroad över. Det är mina tigerränder så att säga.
Jag blir väldigt inspirerad av din resa och det ger mig motivation att inte ge upp. Tack för det... Och kämpa vidare. Du är i grymt bra form nu. :)

Reaper123
2013-05-20, 10:06
Tack för tipset... :) jag ska absolut göra det. Jag har slitit som ett djur för att landa där jag är idag och jag är ju som sagt inte klar än. Men nu har jag fått lite hopp om att det finns nått man kan prova i alla fall... Bristningarna är jag inte så oroad över. Det är mina tigerränder så att säga.
Jag blir väldigt inspirerad av din resa och det ger mig motivation att inte ge upp. Tack för det... Och kämpa vidare. Du är i grymt bra form nu. :)Ang det fetstilad, hur menar du då? Det är ju just dom som är "problemet" och mest troligt är orsaken till att din hud ej kommer återgå till 100% tajt som en normal icke fd tjockis...

Tusen tack och kul att höra!

I Lördags så fick jag se något ganska ovanligt i mitt fall, nämligen tajt hud omkring övre "2-packet"!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/kolozzeum/IMG_20130519_071137-2.jpg

Ser dock ut som "skit" utanför bilden längst ner på buken...

PixiBox
2013-05-27, 20:33
Ang det fetstilad, hur menar du då? Det är ju just dom som är "problemet" och mest troligt är orsaken till att din hud ej kommer återgå till 100% tajt som en normal icke fd tjockis...

Tusen tack och kul att höra!

I Lördags så fick jag se något ganska ovanligt i mitt fall, nämligen tajt hud omkring övre "2-packet"!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/kolozzeum/IMG_20130519_071137-2.jpg

Ser dock ut som "skit" utanför bilden längst ner på buken...

Det är kanske bara ett sätt att lura sig själv att lära sig att leva med det man har... Vet ju inte om jag kan få det och i så fall kommer det att ta lång tid att spara ihop 100.000 som skulle behövas... :P men vem vet, man kan ju ha tur o då får de ta "tigerränderna" också... ;) efter två knoddar och kraftig viktnedgång och min ålder så får man kanske vara nöjd med vad man har... :P
Men jag kommer inte att ge upp. Dock är jag inte ute efter att bli rippad i år. Måste få tillbaka styrkan då jag satsar på att tävla till hösten. :) får fokusera på att omvandla just nu och lagom till nästa vår borde jag kunna göra en deff. Men jag kommer kämpa vidare... Jag ser ju hur du lyckats så då måste det ju gå.. :)

Reaper123
2013-06-11, 12:14
Helt glömt bort min egna tråd... :em:

Men fick igår brev från landstinget med en ny tid för remiss och onsdag nästa vecka ska jag upp till hudkliniken och vifta med min hud, så får se vad dom säger! :)

Det är kanske bara ett sätt att lura sig själv att lära sig att leva med det man har... Vet ju inte om jag kan få det och i så fall kommer det att ta lång tid att spara ihop 100.000 som skulle behövas... :P men vem vet, man kan ju ha tur o då får de ta "tigerränderna" också... ;) efter två knoddar och kraftig viktnedgång och min ålder så får man kanske vara nöjd med vad man har... :P
Men jag kommer inte att ge upp. Dock är jag inte ute efter att bli rippad i år. Måste få tillbaka styrkan då jag satsar på att tävla till hösten. :) får fokusera på att omvandla just nu och lagom till nästa vår borde jag kunna göra en deff. Men jag kommer kämpa vidare... Jag ser ju hur du lyckats så då måste det ju gå.. :)Nu kostar ju dock en operation inte 100k (åtminstone inte vad jag fått för siffror), men känns väl som att det oavsett vad det kostar kan vara värt att spara ihop pengarna till en operation om landstinget ej betalar...

Om man likt mig inte riktigt är säker på att problemet sitter i det visuella!

Fortsätta kämpa, så ska du nog se att du är rippad förr eller senare!

Reaper123
2013-06-19, 11:08
Dagens besök på sjukhuset ihop om en remiss till operation av överskotthuden blev nekad med god marginal, vet inte om dom nyligen gjort om "kravspecen" för att man ska få en operation finansierad av landstinget men sista punkten på listan, som är överhängets storlek var liksom inte ens lönt att mäta på mig!

Så blir operation med pengar ur egen ficka dagen jag nu känner att det blir aktuellt!

PixiBox
2013-06-20, 22:21
[QUOTE=Reaper123;6507021]Helt glömt bort min egna tråd... :em:

Men fick igår brev från landstinget med en ny tid för remiss och onsdag nästa vecka ska jag upp till hudkliniken och vifta med min hud, så får se vad dom säger! :)

Nu kostar ju dock en operation inte 100k (åtminstone inte vad jag fått för siffror), men känns väl som att det oavsett vad det kostar kan vara värt att spara ihop pengarna till en operation om landstinget ej betalar...

Om man likt mig inte riktigt är säker på att problemet sitter i det visuella!

Fortsätta kämpa, så ska du nog se att du är rippad förr eller senare![/QUOPixi

Jag kommer inte att ge upp... En vacker dag blir nog även jag nöjd. :) men nu börjar styrkan återvända med besked och det är en fröjd att kunna lyfta tungt igen och tyngre ska det ju bli... :) mitt primära mål är ju att sattsa på tävlingsform i styrkelyft och inget annat. Så jag tror det får komma när och om det kommer. Måste lägga om kosten lite grann nu också för att kunna börja göra lite ökningar. Måste upp med mer vik om jag vill kunna konkurrera..

Tråkigt det där med landstinget, men det är ju som du säger, kan vara grymt värt att kanske lägga pengarna på det. Jag hejar på dig, fan du är i grym form och fortsätter du så här så finns det ju inget som kan stoppa dig från att uppnå det du vill med din kropp... Jäkligt starkt jobbat.

Reaper123
2013-06-25, 08:50
Jag kommer inte att ge upp... En vacker dag blir nog även jag nöjd. :) men nu börjar styrkan återvända med besked och det är en fröjd att kunna lyfta tungt igen och tyngre ska det ju bli... :) mitt primära mål är ju att sattsa på tävlingsform i styrkelyft och inget annat. Så jag tror det får komma när och om det kommer. Måste lägga om kosten lite grann nu också för att kunna börja göra lite ökningar. Måste upp med mer vik om jag vill kunna konkurrera..

Tråkigt det där med landstinget, men det är ju som du säger, kan vara grymt värt att kanske lägga pengarna på det. Jag hejar på dig, fan du är i grym form och fortsätter du så här så finns det ju inget som kan stoppa dig från att uppnå det du vill med din kropp... Jäkligt starkt jobbat.Låter som du har en intressant resa framför dig med många konkreta mål så tvivlar inte en sekund på att du kommer ta dig i mål, vare sig det tar 1 eller 5-10 år.
Måldvetenhet tar en långt! :thumbup:

Ja, vi får väl se hur jag gör. Just nu har jag ingen brådska då jag är långt ifrån "klar" med min resa (därav min osäkerhet av att göra en operation just nu) så dagen jag vill kunna visa upp ett 6-8 pack får jag väl lägga mig under kniven... tills dess blir det svettas på gymmet och i löpspåret som aldrig förr :)

Tusen tack för dom motiverande orden, ger mig lite extra energi att ge det lilla extra! *cupid*

PixiBox
2013-06-25, 11:53
Låter som du har en intressant resa framför dig med många konkreta mål så tvivlar inte en sekund på att du kommer ta dig i mål, vare sig det tar 1 eller 5-10 år.
Måldvetenhet tar en långt! :thumbup:

Ja, vi får väl se hur jag gör. Just nu har jag ingen brådska då jag är långt ifrån "klar" med min resa (därav min osäkerhet av att göra en operation just nu) så dagen jag vill kunna visa upp ett 6-8 pack får jag väl lägga mig under kniven... tills dess blir det svettas på gymmet och i löpspåret som aldrig förr :)

Tusen tack för dom motiverande orden, ger mig lite extra energi att ge det lilla extra! *cupid*

Målmedveten är jag men har lite svårare med tålamodet (jag bil NU, jag vet, som en 5åring) och med självförtroendet. Men jag ger ju aldrig upp så jag får förlita mig på att min finska sisu tar mig hela vägen i mål... :)
Kniven kan ju bli min sista utväg också så att säga och styrkan kommer inte med den..

Jag ska fortsätta följa din rsa här och på instagram. Det kan du räkna med. ;)