handdator

Visa fullständig version : Biffkrim #1


Animas
2011-02-14, 09:43
Ja, kanske dags att skärpa sig lite i livet nu. Siktar på att öka min hälsa genom att lyfta skrot. Råkar man få med sig ett par pistoler så är ju inte det fel heller.

Nybörjare i allt, förutom att man kört lite lätt styrkelyft i en månad (tills man kom på att formen var helt åt helvete).

Första dagen blir idag men kommer kanske bli en lucka då jag behöver snacka med en sjukgymnast angående knäproblemen.

Stats:
Vikt: 49 kg (på grund av förkylning)
Längd: 170 cm
Kroppsfett: ca 19%

Rutinen blir SS 3x5 tre dagar om veckan.

Postar för och "efter"bild när man börjar se lite förändringar i kroppen. Vågar inte just nu :em:

AngryFinnishGuy
2011-02-14, 09:59
jisses 49 kilogram på 170 cm är inte mycket.

Lycka till!

Gnomepaladin
2011-02-14, 10:25
Jag som trodde att jag var nästan den smalaste med mina 60kg och inte mycket kroppsfett :p men 49kg det är inte mycket, men det få vi hoppas att du kan ändra på!

Har du några stats? Hur gammal är du? skulle gärna vilja se lite bilder innan du börjar träna ;) Annars få du lycka till!!

Animas
2011-02-14, 10:30
jisses 49 kilogram på 170 cm är inte mycket.

Lycka till!


Har haft en envis förkylning som drog bort några kilon. Men är väl bara att fixa lite kött så går man nog upp i vikt rätt snabbt.

Tack!


Jag som trodde att jag var nästan den smalaste med mina 60kg och inte mycket kroppsfett :p men 49kg det är inte mycket, men det få vi hoppas att du kan ändra på!

Har du några stats? Hur gammal är du? skulle gärna vilja se lite bilder innan du börjar träna ;) Annars få du lycka till!!

Det är kroppsfetten som är viktigast!

Ah, glömde helt bort det i min OP. Är 17 år och brud. Lär nog gå rätt snabbt innan jag ser förändringar dom första månaderna så bild kommer nog.

Gnomepaladin
2011-02-14, 10:47
Det är kroppsfetten som är viktigast!

Ah, glömde helt bort det i min OP. Är 17 år och brud. Lär nog gå rätt snabbt innan jag ser förändringar dom första månaderna så bild kommer nog.

Jaha, du är en tjej, då är ju inte 49kg så farligt :)
Det är bara äta rätt, sova och träna så ska det lösa sig! Lycka till med träningen! ;)

KaptenKrok
2011-02-14, 10:48
Är 17 år och brud.

Gillar att du är brud och vill bli stor biff kriminell :cool:
Träna som ett djur. Är som en häst. Pistolerna handlar bara om rätt kontakter.

AngryFinnishGuy
2011-02-14, 14:01
Aha! Du är tjej!

Men 49kg är endå tunnt! Bara att köra på!

Sundqvist
2011-02-14, 14:25
Hejsan, och välkommen till kolo! :), kör hårt nu, så kommer det bli finemang!

Animas
2011-02-14, 18:08
Ja, tillbaka från gymmet.

Schyssta killar som tränar där, hjälpte mig rätt rejält med formerna och allt.

Har lärt mig att jävlar vad långt ner man måste böja sig ner för att gräppa tag i skivstången under marklyft. Tror inte det är meningen att man ska känna smärta i knäet, speciellt inte innan man ens lyft vikten...

Har även lärt mig att power cleans (ingen aning vad dom heter på svenska) är svåra som in i helvete att lära sig. Hur fixar man så att stången är så nära kroppen som möjligt utan att slå upp den rakt in i ansiktet? Får förbli ett mysterium tills nästa gång jag drar dit, vilket jag hoppas blir på onsdag/torsdag.

Gnomepaladin
2011-02-14, 18:15
Ja, tillbaka från gymmet.

Schyssta killar som tränar där, hjälpte mig rätt rejält med formerna och allt.

Har lärt mig att jävlar vad långt ner man måste böja sig ner för att gräppa tag i skivstången under marklyft. Tror inte det är meningen att man ska känna smärta i knäet, speciellt inte innan man ens lyft vikten...

Har även lärt mig att power cleans (ingen aning vad dom heter på svenska) är svåra som in i helvete att lära sig. Hur fixar man så att stången är så nära kroppen som möjligt utan att slå upp den rakt in i ansiktet? Får förbli ett mysterium tills nästa gång jag drar dit, vilket jag hoppas blir på onsdag/torsdag.

Folk är alltid trevliga på gymmen!
Har du hur du körde idag så vi kan se? :)

Animas
2011-02-19, 01:27
Glömde bort att uppdatera igår.

Körde "Dag B" i min SS rutin så det blev:
Lite cykeluppvärmning
Knäböj 1RM 11 kg
Sittande axelpress bakom nacken* 1RM 6 kg
Böjd över rodd 1RM 2.9**

Rätt låga 1RMs men håller för tillfället på att jobba mig upp istället för att köra max på direkten.

*Rätt korkad övning och jag fattar det nu efter att ha kört den. Missuppfattade SS rutinen från början så det är därför jag körde den, men nu har jag bytt över till militär press istället. Nacken är lite öm tack varje idiotin men tror inte att någon större skada skedd.

** Körde ovanligt lågt och tror jag gjorde lite fel men en av tränarna gav mig lite tips så den borde nog kunna höjas till nästa vecka om jag inte gjort något korkat igen.

Får helt enkelt lära mig av mina fel och hoppas att inte dom på gymmet tror att jag är helt blåst i huvudet.

Förövrigt trodde tränarn att jag var en crossfitare. Vet inte hur jag ska ta det :(

Animas
2011-02-23, 20:36
Gick inte till gymmet i tisdags eller måndags då jag hade allt för ont i knäna får att våga köra något på riktigt. Bestämde mig, efter lite snack med några inne på /fit/ för att bara köra överkropp tills jag blivit skickad till någon sjukgymnast av min läkare.

Så idag gick man, körde lite bänkpress, böjd över rodd och axelpress.

1RM
Bänkpress: 11.66 kg
Böjd över rodd: 8.16 kg
Axelpress: 5.83 kg

Blev också illurad av en lärare att börja tyngdlyftning. Hoppas bara inte knäskålen ploppar ut.

Animas
2011-03-02, 23:54
Börjar lära mig hur man gör ryck korrekt nu. Har även försökt lära mig hur man gör knäböj med korrekt form, efter att ha fått lite synpunkter av folk.

Utöver det är jag nu officiellt medlem i Stockholms Atlethklubb. Party party

Animas
2011-06-22, 05:14
Helt glömt bort den här tråden.

Ja fan, lite stats:

Marklyft: 63 kg 3x3
Bänkpress: 26 kg 3x3
Knäböj fram: 30 kg 3x3
Stött: 30 kg

Blir lite sur på mig själv för att jag är så svag men vafan ska man göra.

Och ja, kanske passande med en progress-bild:
http://i.imgur.com/9aBeK.jpg

Brunfel
2011-06-22, 06:07
Tittar du på dina 1RM för fyra månader sen så är du inte så svag längre :)
Muskelskillnad ser jag inte på bilden, men jag tycker att du ser slankare ut.

Animas
2011-06-22, 07:18
Tittar du på dina 1RM för fyra månader sen så är du inte så svag längre :)


Jävlar, har inte kollat igenom tråden. Kan inte fatta att jag var så svag. Helt sjukt...