handdator

Visa fullständig version : Ala


TrIff
2003-11-19, 22:07
Kan man ta ALA vid bulk? Jag tänkte för det ska ju vara fettförbrännande.. och gå ner i vikt är det sista jag vill göra i nuläget..

Ludvig
2003-11-19, 22:11
Om det bromsar fettinlagringen som du är ute efter vettitusan.. Men du lär ju inte gå ner så länge du ligger på kcal + dagligen.. ganska högt sådant tom...

Pez
2003-11-19, 22:19
ALA är inte direkt vad jag skulle kalla ett "fettförbrännande" tillskott.. ökar insulinkänsligheten så det funkar alldeles utmärkt under "bulk"/uppbyggnad.

/pez

fisk
2003-11-20, 14:52
nä, ALA ska inte ha något med fettförbränning att göra. CLA däremot...

Arwen
2003-11-20, 15:02
ALA ska enligt många vara ett lysande tillskott i samband med kreatin-kur....ngn som har erfarenheter av denna kombination?

Mindek
2003-11-20, 16:18
Ska just köra igång ett test av ALA + kreatin... får väl se om det ger nåt mer än vanligt...

EiseltUK
2003-11-20, 16:23
En förbättrad insulinkänslighet är nog bra både för att gå upp i vikt eller ned. Resultatet styrs av av mängden kalorier man äter.

Personer med låg insulinkänslighet har ofta en tendens att blir överviktiga eftersom kroppen överproducerar insulin.

/ Henrik

Wiiking
2003-11-20, 22:26
Originally posted by Arwen
ALA ska enligt många vara ett lysande tillskott i samband med kreatin-kur....ngn som har erfarenheter av denna kombination?

Kände ingen skillnad jämfört med att bara använda kreatin men det finns säkert de med andra åsikter om denna sak.

Tycker överhuvudtaget det är svårt att veta om vissa tillskott ger någon effekt eftersom du aldrig kan veta vad som hänt under samma tidsperiod om du låtit bli att äta det. Kanske hade du gjort samma ökningar/minskningar ändå utan tillskottet...