handdator

Visa fullständig version : fem dagars tränings program


subbadubba
2011-02-13, 18:57
hej! hade tänkt köra en period nu med att träna fem dagar i veckan hade tänkt köra måndag onsdag fredag (bröst axlar biceps triceps) och tisdag o torsdag (rygg mage och ben) tror ni de är en bra ide? de jag e lite tveksam på är att ha axlar och rygg varannan dag då de är svårt att träna ryggen utan att de tar på axlarna.. vad säger ni hur tycker ni jag ska göra?

kettlebellGuden
2011-02-13, 19:41
bröst axlar biceps triceps tre dagar i veckan? Låter crazy.

låter jättebra med knäböj tisdag + torsdag dock!

subbadubba
2011-02-13, 19:45
hur tycker du/ni jag ska träna då? för att få bästa effekt? behöver inte säga övningar utan bara vilka muskler på vilka dagar:) de säger ju att 48 timmars vila ska täcka o då kan man ju träna de måndag onsdag o fredag

slickerthanmost
2011-02-13, 19:51
principen är väl rätt enkel, du kan träna samma muskelgrupp igen när du inte har träningsvärk längre. Givet att du äter ordentligt. Om du är en individ som återhämtar sig snabbt så kan du köra som ovan, du får ju 48 h vila. Jag skulle nog inte palla det utan behöver typ 3 dagar vila

subbadubba
2011-02-13, 19:57
har kört länge nu med tre dagar i veckan bara.. och har då kört bröst axlar rygg armar de tre dagarna.. men har fått mer tid nu och vill träna fem dagar.. men är som sagt osäker på att köra rygg o axlar varannan dag eftersom de e svårt att skilja på musklerna i övningarna