handdator

Visa fullständig version : Hur påverkas min kondition av följande upplägg..


Barbastark
2011-02-13, 17:42
Hej!

Just nu när jag springer så kör jag på en nivå som gör att jag kan andas rätt djupt och behagligt och springa hyfsat långt (för mig :)). Pulsen kommer upp i runt 80-85 % av max.

Dock kör ja ju inte direkt någon gång så att jag blir väldigt anfådd. Så undrar om jag fortsätter på detta sätt kommer det då leda till att om jag tex kör en tävling och behöver ta ut mig mer, kommer jag dö helt å hållet då när min puls kommer upp över 85% av max (eftersom jag inte tränat på den intensiteten)?

MVH B

Crocker
2011-02-13, 17:42
Vad är din fråga?

Barbastark
2011-02-13, 17:53
Vad är din fråga?

Kommer min kondition vara bra i intervallet upp till 85% och kass över det eftersom jag inte tränat över det, eller hur påverkas konditionen?

Crocker
2011-02-13, 18:18
Kommer min kondition vara bra i intervallet upp till 85% och kass över det eftersom jag inte tränat över det, eller hur påverkas konditionen?
Nej, jag tror inte den är kass över. Alla löpare tränar inte till failure. När jag sprang seriöst förut gjorde jag milen ett "vanligt" träningspass på 44 minuter. Och jag sprang fullt ut(spydde och hade blodsmak.) 12 km på 48 minuter.
Gamla tider. :D

kettlebellGuden
2011-02-13, 19:40
Låter väl ändå vettigt att lägga in lite träning i högre intervaller imellanåt. Kör lite fartlek eller så.