handdator

Visa fullständig version : Vanilla meal replacement powder (MRP)


Långsmal
2011-02-13, 16:32
Läser Jason Ferrugias bok om muskelbygge och han skrev ett par olika recept på Shakes att ha till mellanmål. I samtliga inkluderade han "vanilla meal replacement powder (MRP)" som tyvärr endast verkar säljas på utländska sidor.

Är det någon som vet i fall detta kan jämföras med vanligt proteinpulver (typ whey 80 vanilj), eller vilken produkt jag skall välja för en likvärdig ersättare?

Onigiri
2011-02-13, 16:44
MRPs är väl ofta packat med vitaminer/mineraler och annat viktigt, vassle är väl just vassle och lite aminosyror, jag ser då inte vassle/proteinpulver som ett MRP.

Långsmal
2011-02-13, 17:17
Okej, vet du vad MRP står för?

vicarious
2011-02-13, 18:01
Okej, vet du vad MRP står för?

Meal replacement powder.. det står ju? Eller var du bara ironisk? Rent vasslepulver är inte MRP även om det är ett pulver. MRP brukar väl oftast innehålla lite av varje, inte bara protein..

Jorgen
2011-02-13, 19:00
Läser Jason Ferrugias bok om muskelbygge och han skrev ett par olika recept på Shakes att ha till mellanmål. I samtliga inkluderade han "vanilla meal replacement powder (MRP)" som tyvärr endast verkar säljas på utländska sidor.

Är det någon som vet i fall detta kan jämföras med vanligt proteinpulver (typ whey 80 vanilj), eller vilken produkt jag skall välja för en likvärdig ersättare?
Tex: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=261
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=210
Finns i shopen.

Dock inte vanilj, men man kan ju ändra recepten.

machine gun
2011-02-13, 19:55
Okej, vet du vad MRP står för?

Meal Replacement Product. Måltidsersättning på svenska. De mest kända varianterna på den svenska marknaden är Nutrilett, Naturdiet, Modifast och Allévo, men många kosttillskottsåterförsäljare har egna varianter. Väljer du någon av de jag räknade upp, så är Modifast helt klart godast enligt mig (säljs på Apotek eller via deras egen hemsida)

Är det bara som en del i ett mellanmålsrecept och man inte ersätter hela måltider med produkterna, kan man antagligen lika gärna använda ett proteinpulver med vaniljsmak.

Långsmal
2011-02-13, 22:48
Meal replacement powder.. det står ju? Eller var du bara ironisk? Rent vasslepulver är inte MRP även om det är ett pulver. MRP brukar väl oftast innehålla lite av varje, inte bara protein..


Haha, ne var inte ironisk. Kopplade bara inte :Virro

Tack för alla svar!