handdator

Visa fullständig version : Glycerol


Ludvig
2003-11-19, 22:02
Hur funkar det, å vart får man tag på det??
Påverkar det deff negativt??
Pris?

kharon
2003-11-19, 22:04
Originally posted by Ludvig
Hur funkar det, å vart får man tag på det??
Påverkar det deff negativt??
Pris?

Varför vill du ha tag på nåt som du inte vet vad det är?

Ludvig
2003-11-19, 22:07
För att jag har hört att det ger bättre tryck.. tänkte höra om nån har nått positivt att säga om det..

Castro
2003-11-19, 22:36
Det finns att köpa för 50 kr på Apoteket. Jag skall testa det nu till veckan tillsammans med ALA och Kreatin då jag hört att detta skall ge ett riktigt fint tryck. Men jag vet heller inte så mycket om det förutom att det lär ska suga in väldigt mycket vätska i kroppen och på så sätt ge upphov till "trycket".

Folk som testat Glycerol får gärna fylla i med egna erfarenheter och fakta!

Pez
2003-11-19, 22:40
Bättre tryck ja.. men det är högst temporärt..inte som kreatin eller ALA i det att du kan/bör använda det längre perioder heller. Användes tidigare av en del BBs innan tävling, vet inte hur vanligt det är nuförtiden... man bör nog ha tämligen låg BF% för att verkligen se nån skillnad och det ger nog precis som kreatin och ALA bäst effekt om man tränat ett tag så man kan dra nytta av de få % som man får i effekt av det.

/pez

MunsöHustla
2003-11-20, 17:01
Känner folk som har fått helt galet pump av glycerol även fast de har haft relativt högt BF%. Men glycerol har väl mer negativa egenskaper än positiva i det långa loppet?

Ludvig
2003-11-20, 17:43
Originally posted by MunsöHustla
Men glycerol har väl mer negativa egenskaper än positiva i det långa loppet?

Vad har det för negativa sidor då?

Mindek
2003-11-20, 17:49
"Hälsorisker

Glycerol innebär liten hälsofara. Är dock farlig att förtära i större mängd. Ämnet kan, i koncentrerad form, irritera ögon och hud.

Ger förgiftning vid förtäring enligt: oralt råtta: LD50 12600 mg/kg kroppsvikt."

lyserg
2004-01-26, 13:55
Vilka mängder är det som gäller för dosering då? Hur mycket ska man ta per gång? Hur länge kan man "kura" på det och hur länge ska man ha uppehåll?

Skulle köpa det idag på Apoteket men de sa att jag måste ha hört fel för att glycerol används för bevaring av kvistar och hon ville inte sälja det till mig när jag sa att jag skulle dricka det ;).
Där ser ni, man kommer inte långt i livet om man är ärlig och tror att man ska belönas med ärlighet. Ärlighet funkar bara i förhållanden.

Dogge
2004-01-27, 09:29
Kör tillsammans med kreatin och högdos ALA över 1g/dag+ 15-30ml/dag av glycerol beroende på vad din mage klarar det är ganska laxerande...... räserbajs :booty:

men det är sant att det säljs för bevarande av höstkvistar men det är en sockeralkohol= jävligt snabba kolisar.

Det ger ett ökat tryck helt klart men min mage gillade det inte.

Sverker
2004-01-27, 11:30
sockeralkohol= jävligt snabba kolisar.



Njaa... är inte så snabb. Glycerol förbränns i levern i en långsam, lugn takt som är svår att påverka, ungefär som alkohol.

Det är därför glycerolen stannar kvar i blodet så länge och håller kvar vatten i kroppen så bra. Det är ju det man utnyttjar i konditionsidrotter där det bundna vattnet frisätts allt eftersom glycerolen förbränns.

Starke_arvid
2004-01-27, 12:36
Glycerol var dopingklassad framtill år 1997 tror jag.
Just pg av dess egenskaper, flera idrottare hade med sig lite i samband med stora tävlingar.

Bakgrund: Utredning om vad detta skulle ställa till med gjordes, och det visade sig att glycerol kunde ha spätt ut urin-proven, iom att glycerol är en vanlig förekommande molekyl i kroppen så späder den ut andra "saker". Inte bara urin, utan även så gäller blod.

Så vad jag tror om glycerol, är förvisso mina teorier, men trycket är orsakade av ökade vaskularitet och celltryck.

En del celler är mindre begåvade att ta in glycerol molekyler, som ögonens, det är därför man kan se suddigt och/eller andra symptom. Det är pg av kroppen anpassar sig efter koncetrationsgradienten, vatten pumpas ut ur cellen för att minska klyftorna, diffusion(Nästan som Osmos).

Edit: Mao, drick mkt vatten om ni vill slippa en del bi-verkningar.

MvH // S-A