handdator

Visa fullständig version : gynokänningar


mangemani
2011-02-13, 13:09
läst att många har känt av gynokänninger utav jungle warfare och andra gråzons produkter.
vad är egentligen gynokänningar?

har även läst att folk som på något sätt lyckats höja sina testo nivåer till allt för höga gränser börjat få "ilningar" eller konstiga känningar i testiklarna,typ en känsla där dom tror att testiklarna ska "sprängas"(jag skrattade lite när jag läste det).
stämmer detta?får man verkligen känningar i testiklarna?

Sheogorath
2011-02-13, 13:31
"Gynokänningar" måste ju syfta på gynekomasti, bröstkörtelförstoring. När man tillfört testosteron utifrån under en tid kommer kroppen via ett negativt feedbacksystem att stänga av den egna testosteronproduktionen. När man tillfört kroppen en massa testosteron (eller snarlika derivat) berättar man för kroppen att här minsann redan finns mer än tillräckligt med androgena hormoner. När man sedan slutar tillföra dem tar det ett tag innan kroppens egentillverkning kommit igång. Under den här tiden har man obalans i kvoten testosteron/östrogen och man får en massa "förkvinnligande" egenskaper, t.ex. krympta testiklar och större bröstkörtlar.

mangemani
2011-02-13, 13:39
aha,så kallada bitchtits alltså.
folket jag läst om har känt av det när dom har slutat med kuren.

men det där med testiklarna då?dom har känningar när kroppen är överfylld med testosteron.
kan förstå att dom kanske får känningar när dom lägger av med det och att testiklarna krymper,men när dom väl håller på med skiten,vad är det som händer då?

KaptenKrok
2011-02-13, 13:40
Du kan få gyno även när du ligger på diverse preparat, inte bara när du kliver av. Testosteron aromatiserar till östrogen. Östrogen ger bröst. Alltså har du högt testosteron i kroppen har du också högt östrogen (om du inte tar något preparat för att trycka ner det).

KaptenKrok
2011-02-13, 13:47
När man sedan slutar tillföra dem tar det ett tag innan kroppens egentillverkning kommit igång. Under den här tiden har man obalans i kvoten testosteron/östrogen och man får en massa "förkvinnligande" egenskaper, t.ex. krympta testiklar och större bröstkörtlar.

Nej. Du får inte krympta testiklar när du slutar tillföra externt testosteron. Du får det under tiden du tillför det. Just på grund av att egenproduktionen stängs ner. Om något får man större testiklar efter kur (relativt de förkrympta under kur) eftersom de då plötsligt måste börja producera testo igen.

mangemani
2011-02-13, 13:53
Nej. Du får inte krympta testiklar när du slutar tillföra externt testosteron. Du får det under tiden du tillför det. Just på grund av att egenproduktionen stängs ner. Om något får man större testiklar efter kur (relativt de förkrympta under kur) eftersom de då plötsligt måste börja producera testo igen.


det kan ju isf förklara den konstiga känslan i testiklarna hos dom?

KaptenKrok
2011-02-13, 14:12
det kan ju isf förklara den konstiga känslan i testiklarna hos dom?

Ja. Om nu JW stänger ner egenproduktionen. Vet jag inget om.

mangemani
2011-02-13, 14:21
jo,JW ska tydligen vara en egen produktion nedstängare

ChrisDEFC
2011-02-13, 16:16
Inte testat JW själv och har heller inget sug av att göra det men polaren körde en burk innan det blev förbjudet och han sa att sexlusten försvann och kom inte tillbaka för än han slutade med det. Mer än så vet jag inte och vet inte om jag tillförde diskussionen nått men så va det iaf för honom.

Allan
2011-02-14, 23:15
Tycker diskussionen är i gränslandet. Stänger den. Men det kan vara bra att komma ihåg att det inte finns några absoluta sanningar när det gäller den här sortens preparat. Det som fungerar för en behöver inte funka för en annan.