handdator

Visa fullständig version : Söker program med fokus på muskeltillväxt.


Pzorz
2011-02-13, 08:08
Precis som titeln säger så söker jag ett träningsschema med fokus på muskeltillväxt snarare än styrka. Det får gärna vara upplagt i excel men är inget måste. Om ni hänvisar till något upplägg, vänligen posta även en direktlänk.

Tack för eventuella svar!

mikaelj
2011-02-13, 10:53
Myoreps (sök på nätet, får inte länka till den officiella sidan).

Medusa
2011-02-13, 11:15
myo är bara en ripoff på DC som funnits sedan 90 talet, och dessutom är det en enda stor clusterfuck, träning är knappast rocketscience även om det är enklare att leva med den trosuppfattningen om det går lite trögt..

ett schema som är fokuserat på tillväxt är vilket schema somhelst där du lyfter tungt inom vilket antal reps du än väljer, fokuserar på progression, ständigt använder god form och vilar tillräckligt mycket för att musklerna skall återhämta sig till nästa pass.. viktigast är att du äter tillräckligt för att växa, träningen är inte lika viktig, finns killar som växer på RTS, DC träning, 531, FST7, högvolymsträning ala Arnold mm..

531 utfört exakt som det står är ett bra program, likaså DC träning och RTS, dom är ganska enkla att förstå med, särskilt 531..

Sniggel
2011-02-13, 11:42
Fast då kan man ju även säga att DC är en ripoff på restpause-träning eller hur?

Medusa
2011-02-13, 11:55
absolut, men DC var den förste som skapade ett program med RP som fick större genomslag..

edit: glömde det viktigaste i mitt förra inlägg, TRO är det absolut viktigaste av allt, om man tror på programmet och sin egen förmåga att ständigt bli större och starkare, då fungerar det förutsatt att man äter vilar tillräckligt..

Anders The Peak
2011-02-13, 12:41
absolut, men DC var den förste som skapade ett program med RP som fick större genomslag..

edit: glömde det viktigaste i mitt förra inlägg, TRO är det absolut viktigaste av allt, om man tror på programmet och sin egen förmåga att ständigt bli större och starkare, då fungerar det förutsatt att man äter vilar tillräckligt..

Medusa du har inte varit med tillräckligt länge ser jag. Leo Costa är ett litet tips...