handdator

Visa fullständig version : Flugor som energikälla


Kwon
2011-02-12, 17:52
MsJ6B3y_Afw

muddler
2011-02-12, 18:48
LoL trodde det gick ut på att käka flugor först att dömma av trådtiteln :D Skulle nog krävas ett par stycken för att Börje Byggare ska bli mätt.

Kwon
2011-02-12, 18:49
Eat eat and eat!

Is that all you think of Muddles? :D

muddler
2011-02-12, 21:07
Eat eat and eat!

Is that all you think of Muddles? :D

not really :naughty:

Kwon
2011-02-12, 21:11
not really :naughty:
Som Shogun brukar säga, I Trainee, I Eatee, I Sleepee

1:47
KEr_1iHbVWM

Matsa
2011-02-12, 21:15
Det är så det börjar... Först gör de robotar som käkar flugor, sen blir robotarna intelligentare och börjar ta egna initiativ, sen bestämmer sig robotarna för att flugor är lite för små och börjar se sig om efter en större energikälla. Typ oss.

Crippa90
2011-02-12, 21:19
Det är så det börjar... Först gör de robotar som käkar flugor, sen blir robotarna intelligentare och börjar ta egna initiativ, sen bestämmer sig robotarna för att flugor är lite för små och börjar se sig om efter en större energikälla. Typ oss.

Låter som en alternativ Terminator-film. Skulle vara ballt och se Arnold äta flugor. :D


Förövrigt jävligt grymt. Tekniken går framåt minst sagt. :thumbup:

Sniggel
2011-02-12, 21:39
Det är så det börjar... Först gör de robotar som käkar flugor, sen blir robotarna intelligentare och börjar ta egna initiativ, sen bestämmer sig robotarna för att flugor är lite för små och börjar se sig om efter en större energikälla. Typ oss.

AI + robotar programmerade att skaffa energi från organisk föda = .... :thumbup:

Zibbe
2011-02-12, 21:56
Ja, när vi ändå är inne på ämnet. Det finns ingen känd guide för att överleva "the rise of the machines" så att säga? Hur man överlever zombie-apokalypser finns det ju dussintals med guider för, men jag har inte kommit över en för robotar. Eller människoätande robotar (zombirobotar?) som det verkar utifrån klippet!

Fatalist
2011-02-12, 22:15
Helvete vad coolt.

panzerpig
2011-02-12, 22:28
Ja, när vi ändå är inne på ämnet. Det finns ingen känd guide för att överleva "the rise of the machines" så att säga? Hur man överlever zombie-apokalypser finns det ju dussintals med guider för, men jag har inte kommit över en för robotar. Eller människoätande robotar (zombirobotar?) som det verkar utifrån klippet!
klart det finns en bok om det :)
http://www.robotuprising.com/surviving.htm

Sniggel
2011-02-12, 22:29
Ja, när vi ändå är inne på ämnet. Det finns ingen känd guide för att överleva "the rise of the machines" så att säga? Hur man överlever zombie-apokalypser finns det ju dussintals med guider för, men jag har inte kommit över en för robotar. Eller människoätande robotar (zombirobotar?) som det verkar utifrån klippet!

Det är för att det är lönlöst.
Zombies är korkade, AI har 6.022*10^23 reservplaner ifall plan A misslyckas och är redo att sätta dem i verket på mindre än en pikosekund.

Zibbe
2011-02-12, 22:42
Det är för att det är lönlöst.
Zombies är korkade, AI har 6.022*10^23 reservplaner ifall plan A misslyckas och är redo att sätta dem i verket på mindre än en pikosekund.

Du flörtar med kemisten i mig, det gillar jag ;)

Så du säger alltså att Terminator inte har någon som helst förankring i verkligheten?

Zibbe
2011-02-12, 22:43
klart det finns en bok om det :)
http://www.robotuprising.com/surviving.htm

Genialt! Den får man införskaffa!

Sniggel
2011-02-12, 22:45
Du flörtar med kemisten i mig, det gillar jag ;)

Så du säger alltså att Terminator inte har någon som helst förankring i verkligheten?

Haha ;)

Nej, inlägget var väl ... ha nä ärligt talat vet jag inte. Fast jag tror inte tidsresor är möjliga!