handdator

Visa fullständig version : Ang. Armträning


Sebbeo
2011-02-12, 15:52
Jag har en fråga angående ett träningsprogram. Jag har tränat i över ett år och fått helt okej resultat men armarna ligger efter.
Att träna t.ex.

Mån: Rygg-ben
Tis: Bröst-Mage
Ons: Biceps-Triceps-Axlar
Tors: Vila
Fre: Rygg-ben
Lör:Bröst-mage
Sön:Biceps-Triceps-Axlar
Mån: Vila

Detta skulle vara ett pass som gjorde att man kan koncentrera sig på bara armar ca två gånger i veckan. Dock blir det kanske för mycket armar då det går ihop med rygg och bröst OCKSÅ? Hjälp och synpunkter tack! Någon som har ett bra pass då man tränar mycket armar men inte övertränar?

Mitt tidigare schema:

Bröst-Triceps-Axlar
Rygg-Biceps
Ben-Mage

Tack på förhand! *flex*

Crocker
2011-02-12, 15:55
Otroligt mycket armar. Mest bara onödigt.

Sebbeo
2011-02-12, 15:59
Jo jag förstod de, därför jag ville ha hjälp med ett schema som funkar bra.

hejhopp79
2011-02-12, 16:04
Otroligt mycket armar. Mest bara onödigt.

Varför det? Han vill ju större armar

Och vad är poängen med att posta ett random schema utan direkt fokus på armträning? Mina armar växer då bra mycket bättre med separat armträning också.

Crocker
2011-02-12, 16:06
Varför det? Han vill ju större armar
Jag skulle personligen (Ja jag har provat.) känna mig trött, inte ha ork att träna fullt ut.

Mitt schema var kasst, tänkte ett steg längre och tog bort det.

Ormet
2011-02-12, 16:46
Mitt tidigare schema:

Bröst-Triceps-Axlar
Rygg-Biceps
Ben-Mage

Tack på förhand! *flex*

Skumt att det schemat inte funkade för dina armar. Jag har precis bytt till just det schemat och tycker det känns bra. Det jag märkte var att triceps fick det lite jobbigt så jag orkade helt enkelt inte köra mer än 2 olika övningar.
Dagen efter var det ändå där jag kände mest så förmodligen räcker 2 övningar för mig. Kanske är standard iofs?

Hur som.. är du säker på att det är schemat som felar och inte annat? Typ vilka övningar du kör? Antal reps & set etc...?

Edit: Tänkte oxå att rygg & ben tar ganska mycket på krafterna så att köra de ihop skulle inte ge lika bra resultat på mig mot att jag körde de på olika dagar.

Jorgen
2011-02-12, 17:23
Otroligt mycket armar. Mest bara onödigt.

Jag kör rygg/biceps, axlar/triceps och biceps/triceps (inte i den följden dock) och det fungerar utmärkt.

hugok
2011-02-12, 17:46
Prova Ehrling Wahlgrens amprogram!

Crocker
2011-02-12, 18:23
Jag kör rygg/biceps, axlar/triceps och biceps/triceps (inte i den följden dock) och det fungerar utmärkt.
Skrev vad jag kände, inte vad du kände.

Jorgen
2011-02-12, 20:24
Skrev vad jag kände, inte vad du kände.

Nä, du kan såklart inte veta vad jag känner (vad som nu menas med det i detta sammanhanget).

Otroligt mycket armar. Mest bara onödigt.

Man kan ju tolka detta som att det ses som onödigt att träna mycket armar.
Jag missuppfattade dig då tyvärr.