Visa fullständig version : 16 år, 65-67kg, runt 1,77 lång, 3 bilder. Kritik om vad som behöver förbättras?
Hallå
Jag tänker posta 3 bilder så att jag kan få höra lite kritik & tips, mitt mål är att bygga mig lite maffigare. kanske tycker ni att någon muskelgrupp ser lite mindre utvecklad ut än resten av kroppen, kom isåfall med kritik.
Jag fyllde 16 nu i Januari och jag har tränat ett par månader. Jag gick upp ifrån 60-65kg på cirka 1 månad då jag åt Gainer pro 4kg pulver och styrketränade.
Då det var slut så köpte jag ''Gorilla king'' 4kg, som tydligen ska vara en värstinggainer som jag blev rekomenderad om. Jag har druckit ca 1,5kg gorilla king då jag tränat, dock så har det varit lite slappt med träningen vid jul/nyår...
Dock så ligger jag kvar på 65-67kg. Längd: 1,75-179.
Kom gärna med synpunkter och kritik.
Denna måste ni Rotera http://img8.imageshack.us/i/bild010yv.jpg/
http://img69.imageshack.us/i/bild009hw.jpg/
http://img835.imageshack.us/i/bild008vt.jpg/
Jag knäppte med min Mobilkamera på 3Mp, jag är lite biffigare i verkligheten, bör tilläggas att jag slappnar av och EJ spänner mig på bilderna också, men det förstår ni nog .
Upptaget
2011-02-11, 18:10
För lite massa för att bry sig om vad som släpar, träna hårt, ät, sov och lägg upp bilder igen om 1-2 år..
EDIT: Inget illa menat :)
Är och träna hårt, våga äta mycket.
Finns inte så mycket å kritisera enligt mig, ser inte dåligt ut, men inte bra heller. Rätt vanligt.
I verkligheten så ser jag mer vältränad ut dock :) Men Jag måste fan börja o köra på stenhårt nu! Åt nyss en Pizza, ska ta någonting mer nu sedan vila o sedan träna hårt igen!
Har alltid haft en snygg vältränad kropp, men ändå varit smal och svårt för att gå upp i vikt. Hädanefter så ska jag träna stenhårt, Äta riktigt mycket, dra ner på onyttighetsätandet och den skiten och sova bra om nätterna. Jag vill ju se bra resultat snart.
Bingo Bingo
2011-02-11, 18:52
Du är 16 och ser normalt vältränad. Ät mycket och träna hårt så blir du en stor pojke!
Du är 16 och ser normalt vältränad. Ät mycket och träna hårt så blir du en stor pojke!
+1.
Tyckte att benen såg rätt bra ut, kan dock ha varit vinkeln.
Anyways, kör på som du gör nu, så ska du inte behöva ångra dig.
Tänker ge dig cred för att du ökade från 60-65 på en månad. Ät bra, sov ordentligt och träna på så kommer du bli en stor kille! Kör på, all träning ger resultat och det finns inga genvägar. :)
Ja som alla har sagt, bara äta och träna på. Ingen av muskelgrupperna stack ut ur mängden. Ät protein rikt, sov och TRÄNATRÄNATRÄNA ^^ Lycka till emellertid! :)
Men jag är ju ändå vältränad som ni ser på bilderna.
I verkligheten så är jag ganska biff också, detta knäpptes ju som sagt med en 3mp kamera igår då jag inte tränat på 2 dagar och då var det ben, och jag slappnar av på bilden.
Vad vill du att folk ska säga om det enda du skriver är "Jag är ju biff, ni ser ju det på bilderna"?
imo ser du verkligen inte biff ut, och vältränad ser du inte ut att vara heller. Lägg ner snacket med att du tror att du är biff redan nu..
Du är vältränad men inte speciellt stor. Vilket inte är så konstigt då du är 16 år.
Om det är stor och biffig du vill bli så har du gott om tid på dig ska du se!
Martinio0o
2011-02-12, 22:28
imo ser du verkligen inte biff ut, och vältränad ser du inte ut att vara heller. Lägg ner snacket med att du tror att du är biff redan nu..
Inte för att vara taskig men, +1.
Träna på bara, resultat kommer inte på några sekunder.
I verkligheten så är jag ganska biff också, detta knäpptes ju som sagt med en 3mp kamera igår då jag inte tränat på 2 dagar och då var det ben, och jag slappnar av på bilden.
du frågar vad folk tycker om din fysik och dom svarar så ärligt dom kan.
varför kan du inte acceptera svaren utan att svara emot med "i verkligheten är jag biff eller jag är ju ändå välränad" du får lära dej ta till dej kritik. :thumbup:
Jaja men då så! Du får ta en bild med en 12 megapixel då så vi får se hur du ser ut i verkligheten. ;)
Skämt å sido, du har en bra grund att bygga på. Det är bara att träna vidare! :)
Nåväl, inte för att vara den men ingenting släpar. Sådant är svårt att se när man är så pass ny.
Vad gäller kommentarerna; welcome to Kolozzeum. :D
du frågar vad folk tycker om din fysik och dom svarar så ärligt dom kan.
varför kan du inte acceptera svaren utan att svara emot med "i verkligheten är jag biff eller jag är ju ändå välränad" du får lära dej ta till dej kritik. :thumbup:
Det är nog rätt vanligt när man är 16 år. Svårt att ta kritik då utan att känna sig "påhoppad". Du känner säkert igen det från när du själv var i samma ålder?
Det är nog rätt vanligt när man är 16 år. Svårt att ta kritik då utan att känna sig "påhoppad". Du känner säkert igen det från när du själv var i samma ålder?
Absolut! därför jag skrev "du får lära dej ta kritik"
Vad gäller kommentarerna; welcome to Kolozzeum. :D
Hade varit kul om han skrev samma sak på flashback :Virro
Nej för dom hade ätit honom levande...;)
http://3.bp.blogspot.com/_x-fIGe3tM_A/TOrnSBCdKqI/AAAAAAAAAAs/jfezfLdAy7k/s1600/troll_varning.png
Du är vältränad men inte speciellt stor. Vilket inte är så konstigt då du är 16 år.
Om det är stor och biffig du vill bli så har du gott om tid på dig ska du se!
Nja, tycker inte har ser speciellt vältränad ut, syns att han har tränat en del. Men inte direkt vältränad eller biff enligt mig.
Troligtivs så har vi kanske olika syn på vad vältränad är. :)
Såg bra ut, inget fläsk i alla fall. Blir nog bra detta om några år.
maxiimous
2011-02-12, 23:42
Du får också tänka på att du är 16 år. Din kropp är inte ens halvägs på till att vara färdigutvecklad. Fortsätt träna och ät mycket (bra mat).
TheHerminator
2011-02-12, 23:49
Både biff och vältränad är två väldigt breda termer. Kanske du är biff och vältränad bland dina kompisar men här på kolo så är de inte direkt samma syn. Men fortsätt träna!
Nja, tycker inte har ser speciellt vältränad ut, syns att han har tränat en del. Men inte direkt vältränad eller biff enligt mig.
Troligtivs så har vi kanske olika syn på vad vältränad är. :)
Du har förstås rätt. Tränad ser han ut att vara, vältränad kan man förstås aldrig veta, han kanske har grym kondition t ex men sånt kan man inte se på bild.
Sen vet jag att folk menar olika med vältränad, det kan ha en visuell betydelse, vilket folk ofta menar. Jag skiftar själv mellan ordets olika betydelser lite slarvigt ibland.
Träna på mannen! Käka, sov och ät meer! +knäböj
Du är väl lika gammal som ts? :)
minitaur
2011-02-13, 12:30
Du har en enorm potential Jonte. Du är bara 16 år och har hela kroppen full av hormoner. Du behöver träna mer oc hlängre, svårt att göra en bedömning av dig i dagsläget..
Kom till insikten att du är i bra form men kan bara blir bättre och större.
- Läs allt om övningar, träning, kost och planering här på kollo
- träna hårt och kontinuerligt
- käka så mkt du bara kan
- vila
så kommer du bli en riktig biff på lite sikt. gör inte samma misstag som många gör i din ålder och tro att de ska bli bra pitt i troja på tre månader innan beach 2011. du får välja om du vill blie större eller deffa, väldigt svårt att växa och tappa kroppsfett samtidigt...
planera långsiktigt och tävla mot dig själv
och viktigast (kan inte sägas för många gånger) skynda långsamt..
Du är verkligen inte biff.. Träna hårt, ät rätt och vila :)
Joakim pettersen
2011-02-13, 12:39
Självförtroendet skenar i väg i din ålder, i've been there bro'! Träna på, ät bra och kriga vidare bara. Om något år kan du kanske kalla dig biff :)
nmanradnävna
2011-02-13, 13:00
Du har förstås rätt. Tränad ser han ut att vara, vältränad kan man förstås aldrig veta, han kanske har grym kondition t ex men sånt kan man inte se på bild.
Sen vet jag att folk menar olika med vältränad, det kan ha en visuell betydelse, vilket folk ofta menar. Jag skiftar själv mellan ordets olika betydelser lite slarvigt ibland.
Det här var dock något man tydligt ska kunna se *popcorn*
Helt klart bra grund att bara fortsätta bygga och kötta på utan tvekan
Och du är född 1996? Du har ingen talan :(.
Inte för att vara sådan men, du får lära dIG att stava :).
Nejmen, jag kan ta kritik, absolut. Det är bara det att jag har tränat i några månader och jag blir lite less då jag får höra ''du ser ut som en vanlig 16 åring''.... För att jag är vältränad jämnfört med dem flesta i min ålder.
Jag uppskattar kritik, det var ju därför jag skrev denna tråd.
Både biff och vältränad är två väldigt breda termer. Kanske du är biff och vältränad bland dina kompisar men här på kolo så är de inte direkt samma syn. Men fortsätt träna!
Precis. Ifrån mina kompisar så får jag höra att jag är vältränad och ''biff'' emellanåt också. Det är därför jag blir lite less när jag får höra att jag ser ut som en ''vanlig'' 16 åring här, men jag förstår att mina kompisar och dem på ett träningsforum har olika uppfattningar om när man är ''biff'' osv.. Jag vill inte bli ''biffig'' som bodybuildare heller.
Hahaha. Trots att du är ny så har du alla förutsättningar för att göra succé*cupid*
# Cancer, aids, dåliga gener. You have it!
# Kritik? Mina kompisar säger att jag är....
# 16år. BIFF!!!!111
Mycket snack, lite verkstad*popcorn*
Nejmen, jag kan ta kritik, absolut. Det är bara det att jag har tränat i några månader och jag blir lite less då jag får höra ''du ser ut som en vanlig 16 åring''.... För att jag är vältränad jämnfört med dem flesta i min ålder.
Vad är det du vill bevisa då? Uppenbarligen kan du inte ta kritik.
Precis. Ifrån mina kompisar så får jag höra att jag är vältränad och ''biff'' emellanåt också. Det är därför jag blir lite less när jag får höra att jag ser ut som en ''vanlig'' 16 åring här, men jag förstår att mina kompisar och dem på ett träningsforum har olika uppfattningar om när man är ''biff'' osv.. Jag vill inte bli ''biffig'' som bodybuildare heller.
Hur vet du att de inte driver med dig när de kallar dig "biff"?
Hör ofta det på gymmet bland småkidsen - de verkar sällan mena det som något ärligt och positivt.
Brickhead
2011-02-13, 17:40
Alla har väl sina olika definitoner av ordet 'biff'. Själv tycker jag inte att du är 'biff' och man måste oftast ha tränat bra mycket mer än några månader för att bli det. Men du har säkert potential och fortsätt kötta så blir det bra!
gregorio
2011-02-13, 18:18
Jag måste säga att detta är bästa tråden på länge.
Topic; Du är inte biff, accept it. Träna hårt och kom tillbaka och visa oss!
Det är stor skillnad på att vara biff och rippad. När en tjej ofta ser en kille som har synliga magrutor säger de "Oh, vad biff han är". När han i själva verkar inte behöver vara det alls.
Så fort människor har lågt % fett blir man ofta tyvärr en "biff" i Svensson ögon. Magrutor kan en klen 12-åring ha, betyder inte att man är biff för det.
Sundqvist
2011-02-13, 18:25
bra grund, inget överflödigt fett, inte direkt biff, men om du tränar hårt och äter bra och sover, kan de bli bra om några år.
Sen måste du lära dig att ta kritik, speciellt när du söker svar och åsikter på Kolozzeum, nordens största forum
Istället för att "i verkligheten är jag biff ", "mina kompisar kallar mig biff", "jag är större än dem flesta, so what?, DU ber om åsikter från kolo, acceptera dem då, och träna vidare=)
"du är född 1996, du har ingen talan" ? wtf liksom, komma in med massa hate när du vill ha åsikter?, vad spelar åldern för roll då? (:, väx upp ist, och tänk dig för :)
Joakim pettersen
2011-02-13, 18:33
Hahaha. Trots att du är ny så har du alla förutsättningar för att göra succé*cupid*
# Cancer, aids, dåliga gener. You have it!
# Kritik? Mina kompisar säger att jag är....
# 16år. BIFF!!!!111
DU GLÖMDE EN!!!!
# 3 megapixlars kamera som gör att han ser mindre ut på bild än IRL
victor_n
2011-02-13, 18:36
1. Du är inte stor för din ålder.
2. Ät och träna på, du blir inte biff på någon månad på gymmet som 16 åring.
4. Ta allt du hör här inne med en nypa salt.
dennipavlovic
2011-02-13, 18:39
Vad är det du vill bevisa då? Uppenbarligen kan du inte ta kritik.
Hur vet du att de inte driver med dig när de kallar dig "biff"?
Hör ofta det på gymmet bland småkidsen - de verkar sällan mena det som något ärligt och positivt.
Man ska inte glömma, att dem som ger dig mycket beröm o sånt kan vara dina fiender, dem vill att du ska bli nöjd med dig själv och sluta träna, har själv varit med om detta, men jag kör mitt race.. +1 MYCKET mat, glöm inte att vila *flex*:hbang:
Man ska inte glömma, att dem som ger dig mycket beröm o sånt kan vara dina fiender, dem vill att du ska bli nöjd med dig själv och sluta träna, har själv varit med om detta, men jag kör mitt race.. +1 MYCKET mat, glöm inte att vila *flex*:hbang:
Låter som ett typiskt Illuminati-drag detdära...
Som många andra sagt så kan du uppenbarligen inte ta kritik.
"Det är bara det att jag har tränat i några månader och jag blir lite less då jag får höra ''du ser ut som en vanlig 16 åring''.... För att jag är vältränad jämnfört med dem flesta i min ålder." - Så bara för du tränat några månader borde du ligga föra alla i din ålder som inte tränat på gym? Knappast, vet många som inte ens äger ett gymkort som är "biffigare" än dig. Inse fakta och lär dig ta kritik!
Problemet när man är 16 är att världen är lite mindre. ;)
Du har ju fått kritik på vad du behöver förbättra. Men att komma in här och säga att du är biff, ingen bra start.
Men kör på några år så kommer du nog få en grym fysik. Men några månader är knappast nog.
dennipavlovic
2011-02-13, 19:31
Låter som ett typiskt Illuminati-drag detdära...
om jag endå hade vetat vad illuminati e för nåt :) ?!?!
Sundqvist
2011-02-13, 19:34
om jag endå hade vetat vad illuminati e för nåt :) ?!?!
Google is your friend
Martinio0o
2011-02-13, 19:36
Google is your friend
Haha, +1
dennipavlovic
2011-02-13, 19:37
Noooooo =(
Sundqvist
2011-02-13, 19:39
http://lmgtfy.com/?q=Illuminati
Did it for u!
Som många andra sagt, träna hårt, ät mycket, sov så kommer du bli biff tillslut, du ser ut som flesta andra 16 åringa killar som spelar fotboll på fritiden och är med på gymnastik lektioner typ.
Mja, fast han är nog klart över snittet för sin ålder om man tittar på muskularitet. Så för sin ålder kan han säkert ses som biff. Jag var definitivt inte så muskulös i den åldern och kan inte minnas att så många var i den typ av form som han är. Fortsätter han träna och tar det seriöst en längre tid kan det finnas risk för att han blir anklagad för steroider (plötsligt bli ovanligt stor för sin ålder).
Landskrona, staden där alla små ses som stora :)
TS: Bra fysik för att vara 16 år men långt ifrån något extraordinärt för den åldern. Vältränad men inte "biff" i mina ögon.
Sharpwing
2011-02-13, 23:20
Nej för dom hade ätit honom levande...;)
dem hade sågat honom vid fotknölarna :naughty:
man måste bara älska flashback *kissass*
victor_n
2011-02-13, 23:27
TS: Bra fysik för att vara 16 år men långt ifrån något extraordinärt för den åldern. Vältränad men inte "biff" i mina ögon.
Precis, hade rätt många hockey/amerikansk fotbolls spelande polare när jag växte upp och dom låg över den där fysiken majoriteten av dom.
Så min läxa är att sluta jämför dig med dom i din omgivning då dom verkar vara spetor och kör hårt för dig själv istället.
8thWonder
2011-02-14, 13:19
Är det här ett skämt? Get real dude
"Nejmen, jag kan ta kritik, absolut. Det är bara det att jag har tränat i några månader och jag blir lite less då jag får höra du ser ut som en vanlig 16 åring.... För att jag är vältränad jämnfört med dem flesta i min ålder"
Du motsäger ju dig själv i en och samma mening!!! Ge fan i att posta då om du inte klarar av att ta det. Grejen är att vi har ALLA varit där du är. Det är inte orättvist på nåt sätt. Om du nu är så biffig behöver du väl inte söka bekräftelse här på forumet.
GainoMax
2011-02-14, 13:58
Tror att du ser någon annan när du tittar på dig själv för att du ser ut som att en vanlig 16åring som spelat fotboll och gjort situps och armhävningar. Biff? nej inte för 5öre kommer ta flera år innan man ens kan kalla dig lite biff, ingen mening med att ljuga. Om dina kompisar kallar dig biff så är dom blinda.
Det som kan förbättras är allt.
Armarna är som sugrör
Nacken existerar inte
Axlarna är som kulor
Brösten e väll de enda som syns att de finns muskler bakom men det är väll lite hobby bänkpress träning bakom detta
Ville du ha kritik så ska du få kritik för bra ser det inte ut, men jag vet att du är 16år så man ska inte förvänta sig något annat men när du kallar dig biff då är du helt fel ute.
Varför inte ta och lyssna på vad majorireten har att säga? Du är inte biff, du behöver inte bli arg för det, det är inte många som var större/mindre när dom var 16 år... Du kommer växa om du fortsätter äta på och träna på ordentligt. Att bygga muskler tar tid!
Det är ingen här som försöker bli ovän med dig, utan säger enbart sanningen till dig i ett gott ändamål, inget fel med det. Så släpp ner gaurden och fortsätt köra hårt på gymmet!
Lycka till!
Okej. Mer än 20 inlägg i rad nu som säger samma sak. Det räcker.
Jag tror att Jonte95 har lärt sig läxan.
+1 Finns ingen mening i att fortsätta. Det är bra Jonte95, bara fortsätta gymma!
Han är iaf den biffigaste jag sett på Kolozzeum!
Eller kanske?
iwGFalTRHDA
Joakim pettersen
2011-02-15, 20:37
Det tror inte jag.
TheHerminator
2011-02-17, 22:54
Utöver träningen så skulle lite tid i ett solarie med sitta fint! ;)
Min första tanke också :D
Loreal_Paris
2011-02-21, 00:38
1.Träna och ät mer!
2.Starta en tråd på flashback så får du känna på kritik :naughty:
1.Träna och ät mer!
2.Starta en tråd på flashback så får du känna på kritik :naughty:
Han är under 18...*screwy*
Men fan vilken värdelös kritik.
TheHerminator
2011-02-23, 21:50
Men fan vilken värdelös kritik.
Men fan vilken värdelös kommentar.
Hehe
Skärp dig grabben. Tycker du verkligen att din kommentar var vettig? Killen ber om konstruktiv kritik på hans fysik, du ger honom rådet att sola. Det är ungefär lika irrelevant som om någon ber om kritik på sin knäböj och får rådet att klippa håret.
Det hjälper inte honom och således är det värdelös kritik. Fast du kanske egentligen inte var intresserad av att hjälpa honom utan mest var ute efter att göra dig lustig?
TheHerminator
2011-02-26, 18:51
Skärp dig grabben. Tycker du verkligen att din kommentar var vettig? Killen ber om konstruktiv kritik på hans fysik, du ger honom rådet att sola. Det är ungefär lika irrelevant som om någon ber om kritik på sin knäböj och får rådet att klippa håret.
Det hjälper inte honom och således är det värdelös kritik. Fast du kanske egentligen inte var intresserad av att hjälpa honom utan mest var ute efter att göra dig lustig?
Både ja och nej. Det som spelar mest roll för honom just nu är tid i gymmet (vilket alla andra redan sagt).
"Jag tänker posta 3 bilder så att jag kan få höra lite kritik & tips"
I hans framförande säger han att han vill ha kritik och tips. Han nämner aldrig att han t.ex. bara vill ha kritik på sin fysik!
Sedan kan jag hålla med om att det inte hjälper honom så speciellt mycket. Var snarare bara ett litet tips med glimten i ögat!
Både ja och nej. Det som spelar mest roll för honom just nu är tid i gymmet (vilket alla andra redan sagt).
"Jag tänker posta 3 bilder så att jag kan få höra lite kritik & tips"
I hans framförande säger han att han vill ha kritik och tips. Han nämner aldrig att han t.ex. bara vill ha kritik på sin fysik!
Sedan kan jag hålla med om att det inte hjälper honom så speciellt mycket. Var snarare bara ett litet tips med glimten i ögat!
Jag tycker att det har tramsats onödigt mycket i bl.a bildtrådar (men även andra trådar som borde hållas någorlunda seriösa) på senare tid och det är synd, jag var irriterad över det och därför bitchade jag på din kommentar. I efterhand kan jag nog erkänna att jag kanske var lite överdrivet gnällig och det ber jag om ursäkt för.
TheHerminator
2011-02-26, 19:04
Jag tycker att det har tramsats onödigt mycket i bl.a bildtrådar (men även andra trådar som borde hållas någorlunda seriösa) på senare tid och det är synd, jag var irriterad över det och därför bitchade jag på din kommentar. I efterhand kan jag nog erkänna att jag kanske var lite överdrivet gnällig och det ber jag om ursäkt för.
Ingen fara! Passar då också på att be om ursäkt för min spydiga kommentar tillbaka.
upprepa inte viktuppgången på 4/kg månad. Ligg runt 1-2kg/månad.
Fortsätt träna på.
Ät mycket protein.
Tråsstartaren - Du är på rätt väg!
Lycka till och fortsätt träna! :thumbup:
Ingen fara! Passar då också på att be om ursäkt för min spydiga kommentar tillbaka.
*cupid**cupid*
Gud vad alla tjafsar med varandra samt +1 till alla som försöker hjälpa grabben och ignorerar andras konstiga kommentarer. Jag är verkligen inget proffs, jag ligger 1 år före dig i gymmet och har genom gym-kost-sömn klarat mig riktigt bra och jag ökar fortfarande idag! Som det har sagt så finns det inga genvägar, kört hårt grabben!
emilanderen87
2011-03-04, 12:45
Helt underbar tråd *flex* "kötta på"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.